LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TELE2: 5e dag algemene storing zonder uitleg

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
spijtvanTELE2

TELE2: 5e dag algemene storing zonder uitleg

Ongelezen bericht door spijtvanTELE2 »

Sinds woensdag is er een "algemene" storing met internet/bellen in Geldermalsen en omstreken. Ondanks herhaaldelijke belletjes via mobiel aan de "klantenservice" ( en vele minuten in de wacht) kan niemand uitleggen wat er aan de hand is. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat men na 4 dagen niet weet wat het probleem is aan kan geven hoelang het ongeveer gaat duren. Zelfs al zeggen ze dat het een week duurt is het tenminste duidelijk.

Wanneer je vraagt wat het probleem is zegt men dat ze het nog niet weten. Wanneer je vervolgens vraagt waarom ze het na 4 dagen nog niet weten en hoe ze aan een oplossing kunnen werken als ze niet weten wat het probleem is wordt er vermeld dat ze het gesprek gaan beëindigen omdat ze inmiddels er alles aan gedaan hebben om te helpen...
Wanneer je uitlegt dat het toch wel vreselijk vervelend is als je huisarts je meerdere malen probeert te bellen met betrekking tot een van je kinderen maar dat de verbinding steeds verbroken wordt vinden ze het vreselijk vervelend maar dat ze je niet kunnen helpen. Ze geven je nog net niet het gevoel dat ze het vooral vreselijk vervelend vinden dat je belt om het te melden.

Op de vraag of er iemand te spreken is die wel wat weet wordt er gezegd dat je het met de klantenservice moet doen ondanks dat ze niks weten.

Op de vraag wanneer ik kosteloos van mijn abonnement af kan wordt het doodleuk gemeld dat als ze EEN MAAND niet leveren dat het contract dan open gebroken kan worden!!! Uiteraard gevraagd om door verbonden te worden naar de afdeling van de opzeggingen. Na 20 minuten in de wacht heb ik maar opgehangen. Ik was kennelijk niet de enige.

Ik begin nu eindelijk te begrijpen waarom er zoveel schapen in de reclame voorkomen.....

Rickpwns

Re: TELE2: 5e dag algemene storing zonder uitleg

Ongelezen bericht door Rickpwns »

Ik heb dit ook wel is gehad.
Als ik u was zou ik hetvolgende doen;
Ik resette mijn router.
Als u een stekker heeft met zo'n rode knop (zo'n multi stekker of hoe dit dan ook mag heten) moet je even opnieuw omzetten.

Ik denk dat dit kan werken, aangezien het bij mij wel werkten

Succes

spijtvanTELE2

Ik heb alles al een keer "gereset" . Werkt helaas niet. TELE2 geeft ook toe dat er een probleem is, maar meer niet. Men beweert dat er met man en macht aan gewerkt wordt, maar ze kunnen niet vertellen waaraan.
Net weer gebeld: zelfde verhaal: Wat erg, vreselijk vervelend, maar maar we kunnen niks doen...nee. we kunnen ook niet escaleren,...nee we weten niet wat het probleem is...nee, ze vertellen ons niks.... als het een maand niet werkt kunt u kosteloos het contract ontbinden.

Ik heb nou niet het gevoel dat men helemaal open is, en ik twijfel ernstig aan het feit dat men spoed achter het probleem zet. Ik ben toch maar een klant die niet weg kan zonder kosten.

Stiekem ben ik wel jaloers op ze. Ik wou dat ik zo mocht werken....

AIDCPK

Ongelezen bericht door AIDCPK »

Hoi,

ik heb tot voorkort bij één van de grootse ICT bedrijven van Nederland gewerkt en heb er een beetje verstand van. Ook woon ik in Meteren. Heb eveneens al vanaf woensdag problemen met Internet, bellen en TV. Na tweemaal contact te hebben gehad met de helpdesk gaf men aan dat het aan de wijkcentrale lag en dat de monteurs er met man en macht aan werkten om het probleem op te lossen. :( Ik vertelde, de zeer vriendelijke, helpdeskmedewerker dat dit niet helemaal klopt. Ik weet nl waar de centrale staat en kon hem melden dat er NIET aan gewerkt wordt. Omdat de verbinding niet helemaal weg is maar de lijnen worden "geknepen"zal er wel een Cisco onderdeel zijn uitgevallen. Deze zullen jullie wel niet op voorraad hebben omdat dit kostbaar is. En dan moet je wachten op de leverancier. :roll: :roll: Er volgde enige stilte. Wellicht handig als jullie, tijdens deze storing de TV en Internet opties uitzetten en deze bandbreedte gebruiken voor telefonie. Je moet er toch niet aan denken dat je 112 moet bellen en geen telefoon hebt. :oops:

Toen ik voeg of ik de gegevens kon krijgen over de SLA (Service Level Agreement met hun leverancier) was het antwoord eh eh eh.. Ik vertelde dat een SLA van 99,99% niet buitengewoon is en dat dit betekend dat er ca 4 uur geen verbinding per jaar is. Bedrijven als KPN, Vodafone en T-Mobile hebben dergelijke afspraken met hun leveranciers. Zij doen dit nl niet zelf meer. Een SLA van een maand geen verbinding is echt niet van deze tijd. Men had al betere afspraken in 1995. Omdat ik met de helpdesk niet verder kwam heb ik gevraagd of hij mijn klacht wilde registreren met de expliciete opmerking dat ik door deze storing, en de zeer slechte informatie voorziening / leugens, mijn contract ga op zeggen. Tevens heb ik laten vastleggen dat als er kosten aan verbonden zijn ik op deze rekening de mobiele telefoon kosten in mindering zal brengen evenals de kosten die ik heb gemaakt om de Spelen te kunnen volgen.

Uiteindelijk dacht ik laat ik maar naar UPC gaan. :( :( Heel bijzonder dat je daar niemand kan bellen voor een offerte???? Hoezo klant gericht. Ben bang dat het dan toch maar weer KPN wordt. :cry: Ach en daar wilde ik nu net geen zaken meer mee doen van wege hun supper klantvriendelijkheid. :twisted: :twisted:

spijtvanTELE2

Hoi,

Dank voor je reactie en bevestigen van mijn vermoedens. Mee eens dat ze internet en TV moeten knijpen voor telefoon. Huisarts kon mij vrijdag ook niet bereiken ivm mijn dochtertje.

Wel ironisch. Toen ik stelde dat ik naar de wijkcentrale wou rijden om te checken of er iemand bezig was en dat ik durfde te garanderen dat dat niet het geval zou zijn werden ze pissig en gingen ze het gesprek maar beëindigen.

Kortom, in het slechtste geval liegen ze bewust (en wat worden ze pissig als je dat oppert) en op z'n best zijn liegen ze onbewust en worden ze door hun eigen werkgever in de **** genomen.

Ik ben er alleen nog niet niet uit wat ze nou echt niet begrijpen: het begrip klant of het begrip service.

Ga toch maar eens contact zoeken met de rechtsbijstand over het openbreken van het contract. De manier waarom dit bedrijf weigert openheid te geven is gewoon onfatsoenlijk, en hun klanten service een wassen neus.

Wellicht is een ander niet veel beter, maar veel slechter dan dit kan denk ik niet.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Beunhaas Tele2 heeft ook geen storingspagina op de Tele2 site. Je moet allerlei fora af om proberen uit te zoeken wat er aan de hand is.
http://tele2.gebruikers.eu/forum/viewth ... 4&pid=7988

spijtvanTELE2

Vanavond toch maar weer even geprobeerd bij de klanten service. Ditmaal getrakteerd op de klassieker: " nee meneer, wij kunnen geen indicatie geven wanneer wij denken dat het opgelost is. Dan gaan we alleen maar verwachtingen scheppen die we niet waar kunnen maken...."

Het is duidelijk dat het probleem niet door de klanten service veroorzaakt wordt (zij geven tenslotte zelfs toe dat ze niks weten) , maar om als klanten service vooral bezig te zijn met niet aangesproken te kunnen worden is toch wel bijzonder.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

wat de oorzaak is van een storing zal ook niet snel bij een klantenservice bekend zijn, dit is immers ook geen relevante informatie.

Wat natuurlijk veel belangrijker is, is wanneer de storing verholpen kan zijn. Als de technische mensen, en in het geval van een storing in de wijkcentrale zijn dat kpn monteurs veelal, niet weten wat het is, kunnen ze ook nog geen indicatie geven wanneer het opgelost is.

En ja, langs een wijkcentrale rijden om te controleren of ze aan het werk zijn kan ook. Niet dat het veel zal helpen. Je kan het bij de klantenservice onder de neus drukken, maar die kunnen toch de monteur niet bellen met de vraag waar die dan wel is, of dat de hamburger bij de macdonalds smaakt.

Als er een wachtrij is bij de klantenservice fiets ik er ook niet langs om te kijken of er mensen uit hun neus aan het eten zijn.

Maar het blijft natuurlijk verschrikkelijk storend om zonder verbinding te zitten.

spijtvanTELE2

wat de oorzaak is van een storing zal ook niet snel bij een klantenservice bekend zijn, dit is immers ook geen relevante informatie. Wat is dan wel relevant? De oorzaak kan inzage geven in de tijd die nodig is om het op te lossen. Bijv. als de centrale in de fik staat zou het zomaar even kunnen duren... Een poging tot managen van verwachtingen zou helpen. Beweren dat het die avond opgelost wordt terwijl je niet weet wat het probleem is niet....

Wat natuurlijk veel belangrijker is, is wanneer de storing verholpen kan zijn. Als de technische mensen, en in het geval van een storing in de wijkcentrale zijn dat kpn monteurs veelal, niet weten wat het is, kunnen ze ook nog geen indicatie geven wanneer het opgelost is. Als er bij mij op het werk een storing is weten ze meestal binnen een paar uur wat het probleem is. 5 dagen niet weten is onzin. Ergens in de keten is iemand niet helemaal eerlijk en transparant. Al duurt het een paar dagen, dan moeten ze er eerlijk over wezen. Beweren dat er 's-avonds aan door gewerkt wordt is overigens ook een leugen.

En ja, langs een wijkcentrale rijden om te controleren of ze aan het werk zijn kan ook. Niet dat het veel zal helpen. Je kan het bij de klantenservice onder de neus drukken, maar die kunnen toch de monteur niet bellen met de vraag waar die dan wel is, of dat de hamburger bij de macdonalds smaakt.Wat doet de klantenservice dan wel? Daarbij is het zo dat als een klantenservice zo ongeloofwaardig is dan snap ik dit wel. Ze begrijpen daar niks van het concept KLANT of het concept SERVICE. Als je daar niet argwanend van wordt ben je een naive kip...of een schaap!

Als er een wachtrij is bij de klantenservice fiets ik er ook niet langs om te kijken of er mensen uit hun neus aan het eten zijn.Allemaal woorden over wat men niet moet doen. Wat dan wel?

Maar het blijft natuurlijk verschrikkelijk storend om zonder verbinding te zitten.

Valt mij op dat je heel goed kan vertellen wat niet werkt, maar geen een keer wat wel werkt. Niks doen? Niet bellen? Bidden? Kunnen ze net zo goed de Klantenservice weg doen en tarieven omlaag. Vraagje aan jou: werk je voor Tele2 of voor KPN? Hoop in ieder geval dat je klant bij mijn werkgever bent. Hoeven we tenminste ons best niet zo te doen.

Gesloten