LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tele2 abonnement doorgelopen na overlijden nu bij GGN
-
Tele2 abonnement doorgelopen na overlijden nu bij GGN
Ik help iemand uit Irak met zijn administratie en kwam daarbij een vreemd probleem tegen met Tele2 en inmiddels ook GGN.
Mijn cliënt had een brief van GGN gekregen waarin hij werd gesommeerd een paar honderd euro te betalen voor het internet-telefoon-televisie abonnement dat zijn ex-vrouw bij Tele2 had.
Zijn ex-vrouw is in augustus 2011 overleden bij een auto-ongeluk, waarbij ook mijn cliënt zwaar gewond raakte. Hierdoor kan hij zijn eigen administratie niet meer doen.
In het telefoongesprek dat ik maandag 7 mei met Tele2 heb gevoerd, bleek dat mevrouw het contract met Tele2 in april 2011 had opgezegd. Daarna heeft Tele2 het abonnement echter laten doorlopen. Dit alles was bij meneer niet bekend. Hij had enkele jaren geleden al telefonisch doorgegeven aan Tele2 dat het abonnement op naam van zijn vrouw moest komen.
Na overlijden van mevrouw is haar huis ontruimd door anderen (meneer lag nog in het ziekenhuis vanwege zijn verwondingen), waarna natuurlijk ook geen gebruik meer werd gemaakt van de kabelaansluiting van Tele2. Helaas is het abonnement toen niet opgezegd.Tele2 is echter rekeningen blijven sturen naar dat adres en bleef dat doen tot en met april 2012. Vervolgens heeft Tele2 een deurwaarder in de arm genomen om het geld binnen te krijgen. Deze deurwaarder heeft meneer opgespoord (als ex-echtgenoot) van mevrouw en maant hem nu aan om te betalen. Tele2 wist het adres van meneer niet, heeft daar dus ook nooit rekeningen of aanmaningen naartoe gestuurd. Ik heb in dat gesprek doorgegeven dat hij geen prijs stelt op de dienstverlening van Tele2, en dat het abonnement zo snel mogelijk kon stoppen.
Tele2 kon echter de opdracht aan GGN niet terughalen volgens de klantenservice.
Vervolgens heb ik een brief geschreven aan Tele2 met uitleg van de situatie en een dringend verzoek om de situatie opnieuw te bekijken, en een email aan GGN met deze boodschap.
Tele2 heeft niet gereageerd. GGN kwam met een uitdraai uit de Tele2 administratie waarin het abonnement op naam van meneer bleek te staan, en handhaaft de vordering.
In een nieuw telefoongesprek met de klantenservice van Tele2 kreeg ik gelijk, maar ik moest het verder afhandelen met GGN.
Ik wil dat Tele2 de vordering herziet vanwege het schrijnende verhaal dat erachter zit. Kan Radar hierbij helpen?
Mijn cliënt had een brief van GGN gekregen waarin hij werd gesommeerd een paar honderd euro te betalen voor het internet-telefoon-televisie abonnement dat zijn ex-vrouw bij Tele2 had.
Zijn ex-vrouw is in augustus 2011 overleden bij een auto-ongeluk, waarbij ook mijn cliënt zwaar gewond raakte. Hierdoor kan hij zijn eigen administratie niet meer doen.
In het telefoongesprek dat ik maandag 7 mei met Tele2 heb gevoerd, bleek dat mevrouw het contract met Tele2 in april 2011 had opgezegd. Daarna heeft Tele2 het abonnement echter laten doorlopen. Dit alles was bij meneer niet bekend. Hij had enkele jaren geleden al telefonisch doorgegeven aan Tele2 dat het abonnement op naam van zijn vrouw moest komen.
Na overlijden van mevrouw is haar huis ontruimd door anderen (meneer lag nog in het ziekenhuis vanwege zijn verwondingen), waarna natuurlijk ook geen gebruik meer werd gemaakt van de kabelaansluiting van Tele2. Helaas is het abonnement toen niet opgezegd.Tele2 is echter rekeningen blijven sturen naar dat adres en bleef dat doen tot en met april 2012. Vervolgens heeft Tele2 een deurwaarder in de arm genomen om het geld binnen te krijgen. Deze deurwaarder heeft meneer opgespoord (als ex-echtgenoot) van mevrouw en maant hem nu aan om te betalen. Tele2 wist het adres van meneer niet, heeft daar dus ook nooit rekeningen of aanmaningen naartoe gestuurd. Ik heb in dat gesprek doorgegeven dat hij geen prijs stelt op de dienstverlening van Tele2, en dat het abonnement zo snel mogelijk kon stoppen.
Tele2 kon echter de opdracht aan GGN niet terughalen volgens de klantenservice.
Vervolgens heb ik een brief geschreven aan Tele2 met uitleg van de situatie en een dringend verzoek om de situatie opnieuw te bekijken, en een email aan GGN met deze boodschap.
Tele2 heeft niet gereageerd. GGN kwam met een uitdraai uit de Tele2 administratie waarin het abonnement op naam van meneer bleek te staan, en handhaaft de vordering.
In een nieuw telefoongesprek met de klantenservice van Tele2 kreeg ik gelijk, maar ik moest het verder afhandelen met GGN.
Ik wil dat Tele2 de vordering herziet vanwege het schrijnende verhaal dat erachter zit. Kan Radar hierbij helpen?
Re: Tele2 abonnement doorgelopen na overlijden nu bij GGN
In het telefoongesprek dat ik maandag 7 mei met Tele2 heb gevoerd, bleek dat mevrouw het contract met Tele2 in april 2011 had opgezegd.
Heb je dat ook in je brief geschreven?
Helaas is het abonnement toen niet opgezegd
Het was toch al opgezegd?
Staat dat ook in je brief?
BTW het is onzin, en dat weet Tele2 zelf ook, dat zij het niet verder kunnen afhandelen, zij zijn de opdrachtgever (neem ik even aan) dus zij kunnen, als ze willen, die ook weer terughalen.
Heb je dat ook in je brief geschreven?
Helaas is het abonnement toen niet opgezegd
Het was toch al opgezegd?
Staat dat ook in je brief?
BTW het is onzin, en dat weet Tele2 zelf ook, dat zij het niet verder kunnen afhandelen, zij zijn de opdrachtgever (neem ik even aan) dus zij kunnen, als ze willen, die ook weer terughalen.
-
Beste Carien,
Erg vervelend om te lezen dat de opzegging van een abonnement in 2011 niet naar tevredenheid is gelopen en dat er nog onduidelijkheid is over een openstaande vordering. Het spijt me dat je nog geen reactie hebt ontvangen op een brief hierover. Ik zou graag willen uitzoeken wat ik voor je kan doen! Zou je daarom postcode/huisnummer en klantgegevens van je cliënt kunnen mailen naar [email protected]? Graag ontvang ik ook je contactgegevens zodat hierover contact opgenomen kan worden. Zodra ik de gegevens van je ontvangen heb ga ik ermee aan de slag.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Erg vervelend om te lezen dat de opzegging van een abonnement in 2011 niet naar tevredenheid is gelopen en dat er nog onduidelijkheid is over een openstaande vordering. Het spijt me dat je nog geen reactie hebt ontvangen op een brief hierover. Ik zou graag willen uitzoeken wat ik voor je kan doen! Zou je daarom postcode/huisnummer en klantgegevens van je cliënt kunnen mailen naar [email protected]? Graag ontvang ik ook je contactgegevens zodat hierover contact opgenomen kan worden. Zodra ik de gegevens van je ontvangen heb ga ik ermee aan de slag.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
-
Beste Carien,
Ik heb geen gegevens van je ontvangen en kan hierdoor helaas nog niet nakijken hoe het zit met de openstaande vordering. Als ik je hier nog bij kan helpen dan hoor ik het graag! Zou je in dat geval alsnog gegevens willen sturen o.v.v. Carien/Tros radar?
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Ik heb geen gegevens van je ontvangen en kan hierdoor helaas nog niet nakijken hoe het zit met de openstaande vordering. Als ik je hier nog bij kan helpen dan hoor ik het graag! Zou je in dat geval alsnog gegevens willen sturen o.v.v. Carien/Tros radar?
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
-
Als meneer al gescheiden was op dat tijdstip, lijkt het mij niet aannemelijk dat hij aansprakelijk is voor de schulden van zijn ex-vrouw. Met het bewijs van de huwelijksontbinding lijkt mij dit goed te onderbouwen.
Schandalig dat tele2 zelfs bij overlijden nog geld inhouden, tis intriest hoe deze provider bezig is.
Gescheiden , dan hoef je zeer zeker niet te betalen.
Ik heb met scheidingen geen ervaring, is wel interessant om te weten op wiens naam het contract staat ivm een mogelijke vrijwaring van het lopend contract, de providers kunnen niet achter de voordeuren kijken wat zich daar allemaal afspeeltciske schreef:Schandalig dat tele2 zelfs bij overlijden nog geld inhouden, tis intriest hoe deze provider bezig is.
Har06 schreef:Ik heb met scheidingen geen ervaring, is wel interessant om te weten op wiens naam het contract staat ivm een mogelijke vrijwaring van het lopend contract, de providers kunnen niet achter de voordeuren kijken wat zich daar allemaal afspeeltciske schreef:Schandalig dat tele2 zelfs bij overlijden nog geld inhouden, tis intriest hoe deze provider bezig is.
Persoon in kwestie is overleden.
-
Dus komt de claim bij de erfgenamen terecht, wellicht de klant van TS.ciske schreef:Persoon in kwestie is overleden.
Ex-beheerder schreef:Dus komt de claim bij de erfgenamen terecht, wellicht de klant van TS.ciske schreef:Persoon in kwestie is overleden.
Wat jij erfgenaam noemt is een ex, en die zegt dat die het niet is.
Tele 2 gaat niet netjes met klanten om.
ciske schreef:Ex-beheerder schreef:Dus komt de claim bij de erfgenamen terecht, wellicht de klant van TS.ciske schreef:Persoon in kwestie is overleden.
Wat jij erfgenaam noemt is een ex, en die zegt dat die het niet is.
Tele 2 gaat niet netjes met klanten om.
exen zijn vaak niet de meest betrouwbare bronnen:)
Tele 2 of welke provider dan ook houdt niet de burgerlijke stand bij om de zoeken naar klanten mutaties
Wat een flauwe kul, die ex geloof ik eerder dan tele2.
trouwens als je goed leest gaat dit al over een contract van 2011, vind het te bizar voor woorden, dat dit gedoe gaat over iemand die overleden is.
trouwens als je goed leest gaat dit al over een contract van 2011, vind het te bizar voor woorden, dat dit gedoe gaat over iemand die overleden is.
De topic is niet erg duidelijk wie de ex van de ex is, exen die de in worstelgrepen zitten zijn er genoeg, ik heb geen reden on Tele 2 als leugenaar weg te zettenciske schreef:Wat een flauwe kul, die ex geloof ik eerder dan tele2.
Wat ik in de OP lees is dat het contract volgens de administratie op naam van meneer staat, en dat dus meneer ook aansprakelijk is voor de bijbehorende schulden. Dat meneer niet meer in dat huis woont, doet niet terzake, en dat mevrouw overleden is doet voor deze kwestie ook niet terzake. Meneer is contracthouder. Tele2 zal wel nooit een contractovername hebben ontvangen, dus zal meneer hier waarschijnlijk ook geen bevestiging van hebben. Als meneer dat wel heeft, kan je pas verder.