LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tele2-abonnement eerste 2 maanden niet bruikbaar buiten NL
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 03 mei 2016 11:01
Tele2-abonnement eerste 2 maanden niet bruikbaar buiten NL
Hoi,
Mijn echtgenote en ik sloten bij Tele 2 een abonnenment af om te kunnen bellen en internetten in Italie. Toen ik telefonisch informeerde hoe je een buitenlandbundel kunt kopen vertelde de medewerker mij dat bellen en internetten DE EERSTE 2 MAANDEN (NA INGANG VAN HET ABONNEMENT)
IN HET BUITENLAND NIET GAAT. Wat hebben wij aan een abonnement waar je in het buitenland voorlopig niets aan hebt. Tele 2 schaam je. O ja, de medewerker heeft in het gesprek minstens 5x verwezen naar de algemene voorwaarden. Daar heeft Radar vast wel een mening over.
Hans Wielakker
Mijn echtgenote en ik sloten bij Tele 2 een abonnenment af om te kunnen bellen en internetten in Italie. Toen ik telefonisch informeerde hoe je een buitenlandbundel kunt kopen vertelde de medewerker mij dat bellen en internetten DE EERSTE 2 MAANDEN (NA INGANG VAN HET ABONNEMENT)
IN HET BUITENLAND NIET GAAT. Wat hebben wij aan een abonnement waar je in het buitenland voorlopig niets aan hebt. Tele 2 schaam je. O ja, de medewerker heeft in het gesprek minstens 5x verwezen naar de algemene voorwaarden. Daar heeft Radar vast wel een mening over.
Hans Wielakker
Re: Tele2-abonnement eerste 2 maanden niet bruikbaar buiten NL
Vreemd verhaal, waarom zou dat niet kunnnen? Kun je alleen die bundel niet kopen / toevoegen, of kun je uberhaupt niet bellen in het buitenland?
Re: Tele2-abonnement eerste 2 maanden niet bruikbaar buiten NL
Dat had ik ook toen ik jaren geleden bij Simpel een abonnement nam. Als je toch in de eerste 2 maanden in het buitenland bellen/internet/sms wou, kon je een borg van 200 euro storten om het te laten de-blokkeren. Dit gedaan, en ook netjes de borg tijdig teruggestort gekregen. Biedt Tele2 niet ook zoiets aan?denachterhoeker schreef:Hoi,
Mijn echtgenote en ik sloten bij Tele 2 een abonnenment af om te kunnen bellen en internetten in Italie. Toen ik telefonisch informeerde hoe je een buitenlandbundel kunt kopen vertelde de medewerker mij dat bellen en internetten DE EERSTE 2 MAANDEN (NA INGANG VAN HET ABONNEMENT)
IN HET BUITENLAND NIET GAAT. Wat hebben wij aan een abonnement waar je in het buitenland voorlopig niets aan hebt. Tele 2 schaam je. O ja, de medewerker heeft in het gesprek minstens 5x verwezen naar de algemene voorwaarden. Daar heeft Radar vast wel een mening over.
Hans Wielakker
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 03 mei 2016 11:01
Re: Tele2-abonnement eerste 2 maanden niet bruikbaar buiten NL
Hoi Olaf,
Tele2 vertelde mij dat zij ervoor hebben gekozen om het voor nieuwe klanten NIET mogelijk te maken om te bellen en te internetten in het buitenland. Zal wel een fraude achtergrond hebben. Ik voel mij bedonderd door Tele2..
Tele2 vertelde mij dat zij ervoor hebben gekozen om het voor nieuwe klanten NIET mogelijk te maken om te bellen en te internetten in het buitenland. Zal wel een fraude achtergrond hebben. Ik voel mij bedonderd door Tele2..
Re: Tele2-abonnement eerste 2 maanden niet bruikbaar buiten NL
Bedonderd? Bedoel je niet dat je zelf niet goed bent nagegaan wat de voorwaarden waren? Want blijkbaar staat dit gewoon in de voorwaarden, als ze daar vijf keer naar verwijzen....
Re: Tele2-abonnement eerste 2 maanden niet bruikbaar buiten NL
Ik heb begrepen dat je een voorschot van 75 euro moet storten.denachterhoeker schreef:Hoi,
Mijn echtgenote en ik sloten bij Tele 2 een abonnenment af om te kunnen bellen en internetten in Italie. Toen ik telefonisch informeerde hoe je een buitenlandbundel kunt kopen vertelde de medewerker mij dat bellen en internetten DE EERSTE 2 MAANDEN (NA INGANG VAN HET ABONNEMENT)
IN HET BUITENLAND NIET GAAT. Wat hebben wij aan een abonnement waar je in het buitenland voorlopig niets aan hebt. Tele 2 schaam je. O ja, de medewerker heeft in het gesprek minstens 5x verwezen naar de algemene voorwaarden. Daar heeft Radar vast wel een mening over.
Hans Wielakker
Begrijpelijk vind ik dit niet van Tele2, vooral nu de tarieven nog maar weinig verschillen binnenland/buitenland.
Re: Tele2-abonnement eerste 2 maanden niet bruikbaar buiten NL
Het is in die zin begrijpelijk, dat de buitenlandse netwerken het gebruik van (voor hun) buitenlandse klanten factureren aan Tele 2 (of welke Nederlandse provider deze mensen dan ook hebben).prem schreef:Begrijpelijk vind ik dit niet van Tele2, vooral nu de tarieven nog maar weinig verschillen binnenland/buitenland.
Re: Tele2-abonnement eerste 2 maanden niet bruikbaar buiten NL
Ja, en Tele2 berekent het toch door aan de klant? Net als ze doen bij binnenlands gebruik.
I am sorry my dear...ik vat het verschil niet. Leg het eens uit graag.
I am sorry my dear...ik vat het verschil niet. Leg het eens uit graag.
Re: Tele2-abonnement eerste 2 maanden niet bruikbaar buiten NL
No worries. Ik was ook niet erg duidelijk.prem schreef:Ja, en Tele2 berekent het toch door aan de klant? Net als ze doen bij binnenlands gebruik.
I am sorry my dear...ik vat het verschil niet. Leg het eens uit graag.
Destijds heb ik het zelf gevraagd en zij gaven aan dat dit een consequentie is van het niet doen van een krediet-check. Omdat buitenlandse netwerken aan hen factureren en de kosten (in ieder geval toen) erg hoog konden oplopen blokkeerden ze dit de eerste paar maanden tenzij een borg werd betaald als een soort verzekering. Die borg kreeg ik netjes binnen de 3 maanden die ervoor stonden ook weer teruggestort zonder ernaar te hoeven vragen.
Blijkbaar waren mensen die een goedkoop abonnement namen, vervolgens in het buitenland hoge kosten maakten en dan niet betaalden een probleem, en gaf het hen meer vertrouwen wanneer iemand netjes een paar maanden zijn/haar rekening betaald had.
Blijkbaar heeft overtollig onbetaald gebruik van het eigen netwerk geen directe of minder directe extra kosten voor de provider.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 03 mei 2016 11:01
Re: Tele2-abonnement eerste 2 maanden niet bruikbaar buiten NL
kweenie schreef:Bedonderd? Bedoel je niet dat je zelf niet goed bent nagegaan wat de voorwaarden waren? Want blijkbaar staat dit gewoon in de voorwaarden, als ze daar vijf keer naar verwijzen....
Je zegt ""blijkbaar"". Jij weet het dus ook niet. Het staat NIET in de voorwaarden,.... ook volgens de consumentenbond.
Tele2 heeft aangegeven dat ze de daarvoor in aanmerking komende klanten voor half mei informeren.
Dus Kweenie,,....als je nog eens (zogenaamd) wat weet!!!
Eerst informeren, dan pas bleren.