LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 Alles in 1 - Waardeloos

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
mostwanted

Tele2 Alles in 1 - Waardeloos

Ongelezen bericht door mostwanted »

Beste Forum mensen,

Ik zit met een probleem met Tele2 en ik kom hier niet uit.
Is er iemand die mij van tips kan voorzien zodat ik hiermee verder kan.

Onderstaande brief stuurde ik eerder naar Tele2:

Op 4 mei 2011 heb ik bij u Internet+Bellen, Eredivisie live en HD tv bestelt.
Ik heb dit telefonisch gedaan en op 27 mei 2011, werd deze aansluiting actief.
Na het installeren van dit pakket, heb ik verschillende snelheidstests uitgevoerd. Hiermee wilde ik mijn internet snelheid bepalen.
Deze test waren uitermate teleurstellend en dus niet wat ik verwachte van deze aansluiting. Met de decoder uit, kwam ik op 10 Mb/s, en met de decoder aan op niet meer dan 4 á 5 Mb/s.
Ik heb deze test meerdere keren uitgevoerd, waarbij de snelheid elke keer rond deze waardes blijven, een aantal keer daalde de snelheid zelfs naar 3 Mb/s.
Hierop volgend heb ik contact opgenomen met de Tele2 klantenservice. Ik heb gesproken met [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator], heeft mijn internet snelheid getest en vertelde mij dat in verband met de afstand van de wijkcentrale naar mijn woning toe de snelheid inderdaad niet meer dan 10 Mb/s kan bedragen.
Ik vind dat dit tijdens de bestelling van dit pakket gecontroleerd had moeten worden. Ik had dan zelf de keus gehad of ik met deze snelheid genoegen wilde nemen en of ik hier tv bij wilde bestellen.
Ik ben hierover dus niet voldoende ingelicht door Tele2, vandaar dat ik genoodzaakt ben het contract te ontbinden.

3 weken later krijg ik een brief dat ze me met trots konden vertellen dat het probleem opgelost was.
Helaas was dit nog steeds niet het geval waardoor ik brief 2 de bus uit deed:

In deze brief geeft u aan dat u een oplossing voor mijn probleem gevonden heeft en dat u telefonisch contact met mij op wilde nemen om mij te vertellen dat het probleem is opgelost.
Ik heb op 27 juli 2011, daarom contact met u opgenomen.
De medewerker bij de helpdesk kon mij alleen niet vertellen, wat nu precies de oplossing was geweest . Hij kon zien dat er op dit moment een snelheid haalbaar moest zijn tot 13Mbit en dat dit waarschijnlijk de oplossing moest zijn. U kunt zich voorstellen dat ik hier enorm van baalde. Deze snelheid had ik namelijk al! In mijn ogen is er dus niks opgelost, en blijf ik bij het punt dat ik onvoldoende geïnformeerd ben over de Tele2 producten tijdens het bestellen. Want waarom kan er nu achteraf, nu dat ik het abonnement al heb, wel geïnformeerd worden over de te halen snelheid en niet tijdens het bestellen? Tele2 heeft niks gedaan om mijn probleem serieus op te lossen en ik blijf dus genoodzaakt mijn contract met Tele2 eenzijdig op te zeggen.
Ik wil zoals ik in mijn eerste brief al kenbaar gemaakt heb, dit contract opzeggen, zonder extra kosten, met de mogelijkheid over te stappen naar een andere Internet provider, met het behoud van telefoonnummer.
Graag wil ik dit binnen 2 weken na dagtekening van deze brief bevestigd hebben. Na deze datum zal ik genoodzaakt zijn mijn rechtsbijstand in te schakelen en tevens diverse klantensites zoals Tros Radar inlichten over dit probleem.

Zo gezegd zo gedaan een bericht op het TROS RADAR forum.
Iemand een idee wat ik hiermee nu kan doen?

Kulp

Re: Tele2 Alles in 1 - Waardeloos

Ongelezen bericht door Kulp »

Ik ben bang dat u geen poot heeft om op te staan. Toen u deze dienst afnam van Tele2 bent u immers akkoord gegaan met de Algemene Voorwaarden, waarin o.a. het volgende staat:
9.10 Tele2 spant zich in om de Dienst zo ongestoord mogelijk te laten verlopen maar verstrekt ter zake geen garantie. Tele2 verstrekt eveneens geen garanties ten aanzien van de beschikbaarheid, ononderbroken levering, inhoud, samenstelling, de kwaliteit en/of de snelheden van de Dienst. De klant handelt derhalve geheel op eigen risico indien hij de Dienst desondanks voor, bijvoorbeeld, commerciële, zakelijke of bedrijfsmatige doeleinden, zoals de uitoefening van beroep of bedrijf gebruikt.

9.11 De kwaliteit, beschikbaarheid en snelheid van de Dienst is onder andere afhankelijk van de door de Klant gebruikte Breedband Verbinding en de randapparatuur (waaronder het aantal en type telefoontoestellen en toebehoren en de door de Klant gebruikte pc). Verder kan (gelijktijdig) gebruik door de Klant van de Breedband Verbinding voor verschillende toepassingen van de Dienst
(bijvoorbeeld tegelijkertijd bellen, downloaden en Content bekijken) invloed hebben op de kwaliteit en de beschikbaarheid van de Dienst.

13.4 Tele2 is van derden afhankelijk voor de beschikbaarheid en snelheden van de Dienst en geeft geen garanties ten aanzien van de beschikbaarheid en snelheden van de Dienst.
Contractontbinding van de zijde van de klant is alleen mogelijk in het volgende geval:
20.3 Zowel de Klant als Tele2 kunnen de Overeenkomst ontbinden indien de andere partij enige verplichting uit de Overeenkomst niet nakomt, voor zover deze tekortkoming ontbinding rechtvaardigt. Indien nakoming nog mogelijk is kan de Overeenkomst slechts worden ontbonden nadat de andere partij schriftelijk is aangemaand en de tekortkoming niet binnen de daarbij aangegeven termijn is hersteld.
Maar aangezien Tele2 geen garanties geeft omtrent de snelheid van het internet, kun je dit niet als argument gebruiken om het contract te ontbinden. Het enige wat je kunt doen is een klacht indienen en/of verzoeken om onmiddelijke beëindiging van de overeenkomst, zoals je reeds gedaan hebt. Het zou me echter verbazen als ze daarmee akkoord gaan.

Overigens moest ik op mijn 24 inch beeldscherm nog tot 150% inzoomen om de voorwaarden, die zijn opgesteld in lettertype Arial met puntsgrootte 5, leesbaar te krijgen. Blijkbaar doet Tele2 haar uiterste best haar klanten zo slecht mogelijk te informeren over de voorwaarden van haar producten.

Gesloten