Ik heb begin 2006 een tweejarig contract met Tele2 afgesloten, dit zou bij mijn weten begin 2008 aflopen. Afgelopen maanden nog al wat problemen gehad. In totaal 6 weken geen internet en telefoon gehad.
Totaal geen klantvriendelijke afhandeling, afspraken worden niet nagekomen etc... Een mooie reden voor mij om over te stappen op een andere provider.
Helaas!!!!, de help desk kon mij vertellen dat mijn contract nog tot begin 2009 loopt. Begin 2007 zou ik ja hebben gezegd tegen een nieuw contract. Ze hebben mij inderdaad gebeld met de vraag of ik mijn contract om zou willen zetten naar een voor mij voordeligere aanbieding. Ik kreeg meer voor minder. Hier heb ik ja tegen gezegd, niet wetende dat dit weer voor 2 jaar is.
Nu ben ik niet de lastigste en vraag Tele 2 netjes mij aan te tonen dat ik destijds ja gezegd heb. Er zouden opnamen gemaakt zijn van het gesprek, en er zou mij een brief toegestuurd zijn met alle details.
Netjes gevraagd mij de geluidsopname te laten horen. Dit is niet mogelijk. Een aantal telefoontjes verder blijkt dat ze de opnames maar 3 mnd bewaren. OK, dan stuur me maar de brief per e-mail. Ook hierop geen reactie. Na zelf weer er achter aan te bellen blijkt dat de brief per post is gestuurd. Tot op heden nog niets ontvangen.
Ondertussen heb ik:
- Een mail via hun webmail gestuurd met dezelfde vraag? GEEN REACTIE
- Een aangetekende brief verstuurd met de mededeling dat ze een week de tijd krijgen om mij aan te tonen dat ik een contract met hun heb. Anders ga ik er van uit dat het contract niet bestaat. GEEN REACTIE
- Per fax heb ik alle stukken toegestuurd met de vermelding dat ik de automatische incasso stop zet? GEEN REACTIE
- Nogmaals gebeld met de vraag waarom ze niet reageren. Mededeling was dat ze alleen reageren op de webmail.
- Als laatste nogmaals via de webmail verteld dat ik het zogenaamde contract per direct ontbind, en de automatische incasso reeds is stopgezet. Tot op heden GEEN REACTIE.
Alles loopt al bijna 5 weken.
Ik weet niet meer wat te doen, er is geen doorkomen aan. En volgens denken zij dat ze het alleenrecht hebben.
Ben benieuwd hoe snel ze reageren als ik niet meer betaal.
Heeft iemand nog tips?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tele2 Contract ontbinden??
Re: Tele2 Contract ontbinden??
Dan volgen schriftelijk facturen, aanmaningen en uiteindelijk vordering via incassobureau.Ben benieuwd hoe snel ze reageren als ik niet meer betaal.
Heeft iemand nog tips?
Voor een mogelijk plan van aanpak verwijs ik u naar: Forum internetproviders - sub forum: Telfort maakt fout op fout.
Bericht: Stappenplan.
Aanvulling: Ik zie wel een mogelijkheid voor u:
Uit uw reactie blijkt dat niet nadrukkelijk met u is overeengekomen dat laatste wijziging contract inhield dat u hier weer 2 jaar aan vast zit.
U kunt hen dus schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging vragen om een schriftelijk bewijs waaruit blijkt dat nadrukkelijk met u is overeengekomen dat u voor 2 jaar aan dit contract vastzit.
U geeft hen daarvoor 4 weken de tijd om dit bewijs te leveren.
Mocht dit bewijs niet komen zegt u op met inachtneming van 1 maand opzegtermijn. Komt hier geen reactie op, wat ik zeer waarschijnlijk acht, kunt u nagaan of Tele2 al is aangesloten bij de Geschillencommissie en dit geschil daar aanhangig maken.
------------------------------
Algemene Voorwaarden Tele2
4. Duur en Beëindiging
4.1. De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumperiode van 1
jaar, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. De Overeenkomst kan uitsluitend
worden beëindigd zoals in de Algemene Voorwaarden is bepaald.
4.2. Na de minimumperiode van 1 jaar heeft de Klant het recht de Overeenkomst met
inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand te beëindigen, tenzij uitdrukkelijk anders
is overeengekomen, onverlet de nakoming van de (betalings) verplichtingen door de Klant.
De Klant dient de Overeenkomst te beëindigen volgens de op de Website voorgeschreven
procedure.
4.3. Ongeacht het bepaalde in deze Overeenkomst zullen in ieder geval de verplichtingen uit
artikel 10(Garanties), artikel 12 (Tarieven & Betalingen), artikel 13 (Aansprakelijkheid),
artikel 14 (Overmacht), artikel 15 (Privacy), artikel 16 (Intellectuele Eigendomsrechten) na
het einde van deze Overeenkomst van kracht blijven.
----------
-
WebServiceTele2
@JPW
Stuurt u mij alstublieft een email met uw gegevens (Bv. postcode en huisnummer). Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: [email protected]
Met vriendelijke groeten,
Webservice Tele2.
Stuurt u mij alstublieft een email met uw gegevens (Bv. postcode en huisnummer). Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: [email protected]
Met vriendelijke groeten,
Webservice Tele2.
ik heb precies hetzelfde
ik heb hetzelfde gedaan als TdeHond hier aangaf en ik ben heel benieuwd hoe het afloopt.
ben ook benieuwd of de topicstarter succes heeft met deze aanpak
ik heb hetzelfde gedaan als TdeHond hier aangaf en ik ben heel benieuwd hoe het afloopt.
ben ook benieuwd of de topicstarter succes heeft met deze aanpak
ze willen geen postadres geven waar je je opzegbrief naar toe kunt sturen.
je kunt alleen opzeggen via de helpdesk (45 ct per minuut), maar die zeggen het niet op omdat ze dat niet kunnen (omdat je er nog een jaar aan vast zit).
erg geinig allemaal
ik stuur de aangetekende brief naar het hoofdkantoor.
je kunt alleen opzeggen via de helpdesk (45 ct per minuut), maar die zeggen het niet op omdat ze dat niet kunnen (omdat je er nog een jaar aan vast zit).
erg geinig allemaal
ik stuur de aangetekende brief naar het hoofdkantoor.
Zie: http://www.tele2nee.nl/tele2contact.asp
Ik neem aan dat dit adres klopt

Ik neem aan dat dit adres klopt
ze willen geen postadres
Post adres: zie
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=771555#771555
en
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=771601#771601
Er zijn n.l nog wat adressen bij gezet. Met dank.
En dit vond ik o.a. bij KvK
Tele2 Internetdiensten B.V. 34144876
Rechtspersoon
Tele2 Internetdiensten B.V. 34144876 0000
Wisselwerking 58, 1112XS Diemen Hoofdvestiging
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=771555#771555
en
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=771601#771601
Er zijn n.l nog wat adressen bij gezet. Met dank.
En dit vond ik o.a. bij KvK
Tele2 Internetdiensten B.V. 34144876
Rechtspersoon
Tele2 Internetdiensten B.V. 34144876 0000
Wisselwerking 58, 1112XS Diemen Hoofdvestiging