Onderstaand bericht op zondag 7 oktober 2012 verzonden aan
[email protected] naar aanleiding van het niet leveren van diensten behorende bij door mij aangegane overeenkomst. Inmiddels reeds 3 weken zonder Internet. Ik zal via dit forum verslag uitbrengen van de voortgang
Mijn abonnement met Tele2 is ingegaan op 20 september 2012. Ik heb echter nog steeds geen Internet. Dit terwijl ik hier voor jaren zonder ook maar 1 enkel probleem een tevreden klant ben geweest van Alice. Sinds 20 september probeer ik 'met behulp' van jullie klantenservice de boel aan de praat te krijgen. Als eerste werd er een KPN monteur op mij afgestuurd. Deze kon echter pas op 24 september langskomen. Na uren prutsen was zijn conclusie dat het modem van Tele2 kapot was. Het was inmiddels na 21.00 uur, waardoor jullie klantenservice al gesloten was. Na weer te lang met jullie dure klantenservice te hebben gesproken zou mij met spoed een nieuw modem worden toegezonden na mijn werkadres, omdat ik per 28 september een week op vakantie zou zijn. Dit modem werd echter niet tijdig geleverd, zodat ik nu nog steeds geen internet heb. Omdat ik al lang niet meer vertrouw dat Tele2 de dienstverlening waar maakt, waar ik wel voor betaal, heb ik 27 september wederom lang met de klantenservice gesproken om te verzoeken een monteur te laten komen die zorgt dat ik krijg wat ik hoor te krijgen.
Tot mijn verbazing lees ik onderstaande bevestiging dat er door Tele2 wordt gedreigd met:
A. Als de storing bij mij zelf ligt, dan zal € 79,95 door het installatiebedrijf via een automatische incasso in rekening worden gebracht.
B. Als ik niet binnen twee dagen het monteursbezoek afzeg, dan zullen mij € 40,00 voorrijkosten in rekening worden gebracht
Het lijkt mij toch helder dat ik hier niet mee akkoord ga. Tele2 heeft te leveren wat we hebben afgesproken en tot het moment dat er geen diensten worden geleverd zal er in het geheel geen sprake zijn van betalen van kosten. De KPN monteur heeft, op jullie verzoek nota bene, reeds de diagnose gesteld dat het modem defect is.
Het interesseert mij als inmiddels zeer ontevreden klant, zonder ook nog maar 1 seconde te hebben kunnen gebruik maken van het internet, geen lor hoe jullie zorgdragen voor het nakomen van onze afspraak. Als dit maar gebeurt. Ofwel het modem dat inmiddels misschien klaar ligt op mijn werkadres, werkt, waardoor ik niet eerder dan maandagavond 8 oktober de monteur kan afzeggen. Ofwel er komt woensdagochtend een monteur die zorgt voor een werkend modem.
Ik geen geval zal ik daarvoor de kosten voor mijn rekening nemen. Ik mag aannemen dat alles op een misverstand berust en dat Tele2 er alles aan doet om van mij een meer tevreden klant te maken.
Zoals gisteren afgesproken stuur ik u deze e-mail te bevestiging van de afspraak. Er is afgesproken om een storingsmonteur bij u langs te laten komen. Aan dit bezoek kunnen kosten verbonden zijn. Deze e-mail dient ter bevestiging van de met u gemaakte afspraken.
Uw afspraak staat op 10-10-2012 tussen 08:00 en 13:00 uur bij u thuis gepland. De monteur zal dan de aansluitsituatie komen controleren. Mocht u verhinderd zijn, laat dit dan uiterlijk 2 werkdagen voor de afspraak weten. Dit kunt u telefonisch doen bij onze klantenservice. Als de monteur op het afgesproken tijdstip niemand thuis aantreft, worden €40,- voorrijkosten in rekening gebracht.
De kosten van het monteursbezoek worden in de volgende gevallen door Tele2 vergoed:
- Van het Tele2-netwerk tot aan uw woning. Als de storing zich niet bij u thuis, maar van het Tele2 netwerk tot en met het punt waar de KPN-aansluiting uw woning binnenkomt.
- Modem, decoder en splitter. Als er een defect wordt geconstateerd aan de modem, de decoder of de splitter en deze apparatuur door Tele2 is geleverd.
Ligt de oorzaak van de storing bij uzelf, dan zijn de kosten voor uw eigen rekening. De kosten bedragen € 79,95 en zullen door het installatiebedrijf via een automatische incasso in rekening worden gebracht.
Deze kosten worden in rekening gebracht in de volgende gevallen:
- Bekabeling. Als de oorzaak van de storing de bekabeling binnenshuis ligt.
- Instellingen van PC en draadloze verbinding. Uw PC niet voldoet aan de minimale systeemeisen. Of er is sprake van onjuist softwaregebruik.
Is de installatie, enkele dagen voor de storing is begonnen, opgeleverd door een monteur aangestuurd door Tele2, dan zijn de kosten voor het installatiebedrijf. Uitgangspunten zijn dat de installatie door de monteur werkend is opgeleverd en dat de storing is veroorzaakt door een installatiefout van de bekabeling door de monteur. Daarbij is de klant akkoord gegaan met het protocol van oplevering (PvO) door het tekenen daarvan.