LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 debacle

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
jeroenkleiberg
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2012 12:33

Tele2 debacle

Ongelezen bericht door jeroenkleiberg »

Onderstaand bericht op zondag 7 oktober 2012 verzonden aan [email protected] naar aanleiding van het niet leveren van diensten behorende bij door mij aangegane overeenkomst. Inmiddels reeds 3 weken zonder Internet. Ik zal via dit forum verslag uitbrengen van de voortgang
Mijn abonnement met Tele2 is ingegaan op 20 september 2012. Ik heb echter nog steeds geen Internet. Dit terwijl ik hier voor jaren zonder ook maar 1 enkel probleem een tevreden klant ben geweest van Alice. Sinds 20 september probeer ik 'met behulp' van jullie klantenservice de boel aan de praat te krijgen. Als eerste werd er een KPN monteur op mij afgestuurd. Deze kon echter pas op 24 september langskomen. Na uren prutsen was zijn conclusie dat het modem van Tele2 kapot was. Het was inmiddels na 21.00 uur, waardoor jullie klantenservice al gesloten was. Na weer te lang met jullie dure klantenservice te hebben gesproken zou mij met spoed een nieuw modem worden toegezonden na mijn werkadres, omdat ik per 28 september een week op vakantie zou zijn. Dit modem werd echter niet tijdig geleverd, zodat ik nu nog steeds geen internet heb. Omdat ik al lang niet meer vertrouw dat Tele2 de dienstverlening waar maakt, waar ik wel voor betaal, heb ik 27 september wederom lang met de klantenservice gesproken om te verzoeken een monteur te laten komen die zorgt dat ik krijg wat ik hoor te krijgen.

Tot mijn verbazing lees ik onderstaande bevestiging dat er door Tele2 wordt gedreigd met:
A. Als de storing bij mij zelf ligt, dan zal € 79,95 door het installatiebedrijf via een automatische incasso in rekening worden gebracht.
B. Als ik niet binnen twee dagen het monteursbezoek afzeg, dan zullen mij € 40,00 voorrijkosten in rekening worden gebracht

Het lijkt mij toch helder dat ik hier niet mee akkoord ga. Tele2 heeft te leveren wat we hebben afgesproken en tot het moment dat er geen diensten worden geleverd zal er in het geheel geen sprake zijn van betalen van kosten. De KPN monteur heeft, op jullie verzoek nota bene, reeds de diagnose gesteld dat het modem defect is.

Het interesseert mij als inmiddels zeer ontevreden klant, zonder ook nog maar 1 seconde te hebben kunnen gebruik maken van het internet, geen lor hoe jullie zorgdragen voor het nakomen van onze afspraak. Als dit maar gebeurt. Ofwel het modem dat inmiddels misschien klaar ligt op mijn werkadres, werkt, waardoor ik niet eerder dan maandagavond 8 oktober de monteur kan afzeggen. Ofwel er komt woensdagochtend een monteur die zorgt voor een werkend modem.

Ik geen geval zal ik daarvoor de kosten voor mijn rekening nemen. Ik mag aannemen dat alles op een misverstand berust en dat Tele2 er alles aan doet om van mij een meer tevreden klant te maken.
Zoals gisteren afgesproken stuur ik u deze e-mail te bevestiging van de afspraak. Er is afgesproken om een storingsmonteur bij u langs te laten komen. Aan dit bezoek kunnen kosten verbonden zijn. Deze e-mail dient ter bevestiging van de met u gemaakte afspraken.

Uw afspraak staat op 10-10-2012 tussen 08:00 en 13:00 uur bij u thuis gepland. De monteur zal dan de aansluitsituatie komen controleren. Mocht u verhinderd zijn, laat dit dan uiterlijk 2 werkdagen voor de afspraak weten. Dit kunt u telefonisch doen bij onze klantenservice. Als de monteur op het afgesproken tijdstip niemand thuis aantreft, worden €40,- voorrijkosten in rekening gebracht.

De kosten van het monteursbezoek worden in de volgende gevallen door Tele2 vergoed:
- Van het Tele2-netwerk tot aan uw woning. Als de storing zich niet bij u thuis, maar van het Tele2 netwerk tot en met het punt waar de KPN-aansluiting uw woning binnenkomt.
- Modem, decoder en splitter. Als er een defect wordt geconstateerd aan de modem, de decoder of de splitter en deze apparatuur door Tele2 is geleverd.

Ligt de oorzaak van de storing bij uzelf, dan zijn de kosten voor uw eigen rekening. De kosten bedragen € 79,95 en zullen door het installatiebedrijf via een automatische incasso in rekening worden gebracht.

Deze kosten worden in rekening gebracht in de volgende gevallen:
- Bekabeling. Als de oorzaak van de storing de bekabeling binnenshuis ligt.
- Instellingen van PC en draadloze verbinding. Uw PC niet voldoet aan de minimale systeemeisen. Of er is sprake van onjuist softwaregebruik.

Is de installatie, enkele dagen voor de storing is begonnen, opgeleverd door een monteur aangestuurd door Tele2, dan zijn de kosten voor het installatiebedrijf. Uitgangspunten zijn dat de installatie door de monteur werkend is opgeleverd en dat de storing is veroorzaakt door een installatiefout van de bekabeling door de monteur. Daarbij is de klant akkoord gegaan met het protocol van oplevering (PvO) door het tekenen daarvan.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tele2 debacle

Ongelezen bericht door ciske »

A. Als de storing bij mij zelf ligt, dan zal € 79,95 door het installatiebedrijf via een automatische incasso in rekening worden gebracht
Bekend probleem bij tele2 , heb je nog het oude modem van Alice? Die zijn namelijk niet goed.

Ga naar het juridisch loket in je woonplaats , kosten nooit betalen, ik heb toen ik alice nog had 3 defecte modems gehad.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Tele2 debacle

Ongelezen bericht door berndv »

ciske schreef:
A. Als de storing bij mij zelf ligt, dan zal € 79,95 door het installatiebedrijf via een automatische incasso in rekening worden gebracht
Bekend probleem bij tele2 , heb je nog het oude modem van Alice? Die zijn namelijk niet goed.

Ga naar het juridisch loket in je woonplaats , kosten nooit betalen, ik heb toen ik alice nog had 3 defecte modems gehad.
Er staat in de tekst van TS dat hij het modem van Tele2 gebruikt.

Daarnaast, welk risico loopt u met die kosten? U weet zeker dat de storing niet bij u thuis zit, dus kunt u toch nooit de kosten hoeven te dragen? Mochten de kosten wel voor u zijn, betekent dat ook dat u zelf de oorzaak bent van de storing, althans uw eigen thuis installatie?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tele2 debacle

Ongelezen bericht door ciske »

Mochten de kosten wel voor u zijn, betekent dat ook dat u zelf de oorzaak bent van de storing, althans uw eigen thuis installatie?
Dat is onzin, het is algemeen bekend dat providers de rekening proberen af te schuiven.

Modem van tele2 of van alice zijn zover het goed is dezelfde , dus prut.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Tele2 debacle

Ongelezen bericht door berndv »

ciske schreef:
Mochten de kosten wel voor u zijn, betekent dat ook dat u zelf de oorzaak bent van de storing, althans uw eigen thuis installatie?
Dat is onzin, het is algemeen bekend dat providers de rekening proberen af te schuiven.

Modem van tele2 of van alice zijn zover het goed is dezelfde , dus prut.
Onzin en onzin. Tele2 en Alice gebruiken beide een ander type en merk modem. Kan zijn dat ze beide prut zijn, maar zijn beide niet hetzelfde. Alice gebruikt modems van het merk copperjet, Tele2 davolink modems.

Daarnaast de kosten voor reparatie. Het is niet afschuiven, degene die verantwoordelijk is betaalt. Als het aan de aansluiting tot de splitter/modem ligt zijn de kosten voor Tele2, gebruikt TS bijvoorbeeld een kapotte kabel, is het zijn eigen verantwoordelijkheid en draagt hij ook de kosten voor de monteur. Lijkt me vrij logisch.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tele2 debacle

Ongelezen bericht door ciske »

Alice gebruikt modems van het merk copperjet
Onzin, en nog eens onzin, ze hebben/hadden dat AV modem.

Afschuiven houdt in, dat als het aan tele2 ligt, ( wat mij niet zal verbazen) , dat ze alsnog zeggen dat het aan de binnenbekabeling ligt.

Vertel mij aub niks over die club.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Tele2 debacle

Ongelezen bericht door berndv »

ciske schreef:
Alice gebruikt modems van het merk copperjet
Onzin, en nog eens onzin, ze hebben/hadden dat AV modem.

Afschuiven houdt in, dat als het aan tele2 ligt, ( wat mij niet zal verbazen) , dat ze alsnog zeggen dat het aan de binnenbekabeling ligt.

Vertel mij aub niks over die club.
Wat jij wilt joh :D

Trouwens de AV serie van alice was een fritzbox, nog steeds geen davolink, maar dat heeft niks met het probleem van TS meer te maken.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tele2 debacle

Ongelezen bericht door ciske »

Vergissing, AVM modem, lees maar rechts, ik heb dat flut ding ook gehad.

http://alice.gebruikers.eu/forum/

Maar voor de rest zal TS op Danielle moeten wachten , met geplakte tekst :mrgreen:

jeroenkleiberg
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2012 12:33

Re: Tele2 debacle

Ongelezen bericht door jeroenkleiberg »

Vandaag bleek dat er een werkend modem was gearriveerd. Het is daardoor niet langer nodig dat er een monteur langskomt. Deze heb ik dan ook geannuleerd / getracht te annuleren. Waar het mij om gaat is dat niet alsnog de voorrijkosten van deze monteur in de schoenen worden geschoven. Als klant van Tele2 heb ik namelijk niets te maken met hun afspraken met Imtech, de partij aan wie Tele2 het technisch beheer heeft uitbesteed.

Naar aanleiding van mijn gesprek met de helpdesk van Tele2 heb ik onderstaand bericht naar [email protected] gestuurd:
Allereerst mijn complimenten. Het nieuwe modem was gearriveerd op mijn werkadres. Net bij thuiskomst bleek het modem ook te werken. Ik ben dus voor het eerst sinds 3 weken dan ook weer online. Daar ben ik daar content mee.

Direct heb ik net ook gebeld met jullie helpdesk om de monteur voor woensdag a.s. te annuleren. Volgens de medewerkers van de helpdesk was dit echter niet meer mogelijk, Dit verbaasde mij, wat ik deze persoon ook heb duidelijk heb proberen te maken. Dit was immers de afspraak die ik eerder met een andere medewerker van dezelfde helpdesk had gemaakt. Ik heb nogmaals gevraagd om de monteur te annuleren, omdat de issues zijn opgelost met het toezenden van een werkend modem. Uw collega van de helpdesk gaf uiteindelijk aan dat hij zou proberen om de monteur te annuleren. Ik ga er dus ook van uit dat mij geen kosten zullen worden gefactureerd.

Marc1980
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 nov 2008 10:16

Re: Tele2 debacle

Ongelezen bericht door Marc1980 »

Kun je er niet voor zorgen dat er morgenvroeg iemand thuis is als de monteur komt? Die geeft hem het kapotte modem en klaar. De monteur staat niet voor een gesloten deur en het kapotte modem van Tele2 is de oorzaak van de storing. Kunnen ze je nooit die 40 euro in rekening brengen.

Gesloten