| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tele2: DSL internet levering blijkt onmogelijk!
Tele2: DSL internet levering blijkt onmogelijk!
Beste Tros Radar,
ik ben nooit zo'n klager geweest; bezoek een site als deze voor het eerst. Wat ik nu echter heb meegemaakt had ik nooit voor mogelijk gehouden in een land als Nederland:
In oktober vorig jaar zou mijn Tele2 internetcontract (20 mb/sec) in werking zijn gegaan. Dit werkte echter niet vanwege een "technisch probleem" bij Tele2. Er was wel een (zwakke) verbinding, maar ik kon niet het internet op.
Inmiddels ben ik bijna 3 maanden, 20 telefoongesprekken (met vele individuen van de klantenservice, maar ook met technische dienst en hoofdkantoor), en 2 huisbezoeken door KPN-monteurs verder. Herhaaldelijk heeft men mij verzekerd dat het probleem binnen enkele werkdagen opgelost zou zijn. Uiteindelijk, begin deze week, is er een onderzoek verricht door een zogeheten monteurs"duo" (KPN en Tele2 samen). Daarbij is onder meer allerlei apparatuur in de wijkcentrale vervangen. Wat blijkt echter de eindconclusie: het probleem is helaas niet op te lossen; er is "geen plaats voor u" in de wijkcentrale. Daarbij mag ik nu kosteloos opzeggen, moet de modem terugsturen, krijg factuur- en belkosten terug, en moet dus op zoek naar een andere provider.
Mijn vraag: is het acceptabel dat een provider contracten afsluit maar niet kan leveren op zulke manier? En: is dit vaker voorgekomen?
Daarnaast wil ik mijn beklag doen over de communicatie bij Tele2: zowel intern als naar mij toe. Mij is talloze keren beloofd dat men zou terugbellen of terugkoppelen over onderzoek, navraag e.d. Maar bijna nooit is men dit nagekomen. Ik heb tot in den treure achter alles aan moeten bellen (totale kosten: EUR 22,-) totdat eindelijk, na 2,5 maand er wat meer druk op mijn zaak kwam te staan vanuit Tele2 technische dienst. Blijkbaar duurt het zo lang, voordat je als klant belangrijk gevonden wordt, en je in in contact mag treden met personeel "voorbij" de klantenservice. Echter zelfs toen, nadat het duo-onderzoek verricht was en men tot deze bizarre conclusie kwam, is er geen contact met mij opgenomen. Bleek een foutje bij Tele2! Ondertussen wacht ik als klant al ruim 2,5 maand op een internetverbinding. De boosheid ben ik inmiddels voorbij. Ik kan uit gedegen ervaring spreken als ik zeg dat communicatie vanuit Tele2 naar klanten zeer nalatig is (zelfs in de ergste gevallen). Van alle afspraken worden wel notities gemaakt, maar je moet zelf telkens weer opnieuw met de klantenservice bellen om ze achteraf aan die afspraken te herinneren. Daarbij spreek je telkens met een nieuw persoon die de waslijst van notities moet gaan doorlezen. En daarbij is het excuus na excuus. Dit systeem werkt niet.
Graag reacties.
Groet, Phil_E.
ik ben nooit zo'n klager geweest; bezoek een site als deze voor het eerst. Wat ik nu echter heb meegemaakt had ik nooit voor mogelijk gehouden in een land als Nederland:
In oktober vorig jaar zou mijn Tele2 internetcontract (20 mb/sec) in werking zijn gegaan. Dit werkte echter niet vanwege een "technisch probleem" bij Tele2. Er was wel een (zwakke) verbinding, maar ik kon niet het internet op.
Inmiddels ben ik bijna 3 maanden, 20 telefoongesprekken (met vele individuen van de klantenservice, maar ook met technische dienst en hoofdkantoor), en 2 huisbezoeken door KPN-monteurs verder. Herhaaldelijk heeft men mij verzekerd dat het probleem binnen enkele werkdagen opgelost zou zijn. Uiteindelijk, begin deze week, is er een onderzoek verricht door een zogeheten monteurs"duo" (KPN en Tele2 samen). Daarbij is onder meer allerlei apparatuur in de wijkcentrale vervangen. Wat blijkt echter de eindconclusie: het probleem is helaas niet op te lossen; er is "geen plaats voor u" in de wijkcentrale. Daarbij mag ik nu kosteloos opzeggen, moet de modem terugsturen, krijg factuur- en belkosten terug, en moet dus op zoek naar een andere provider.
Mijn vraag: is het acceptabel dat een provider contracten afsluit maar niet kan leveren op zulke manier? En: is dit vaker voorgekomen?
Daarnaast wil ik mijn beklag doen over de communicatie bij Tele2: zowel intern als naar mij toe. Mij is talloze keren beloofd dat men zou terugbellen of terugkoppelen over onderzoek, navraag e.d. Maar bijna nooit is men dit nagekomen. Ik heb tot in den treure achter alles aan moeten bellen (totale kosten: EUR 22,-) totdat eindelijk, na 2,5 maand er wat meer druk op mijn zaak kwam te staan vanuit Tele2 technische dienst. Blijkbaar duurt het zo lang, voordat je als klant belangrijk gevonden wordt, en je in in contact mag treden met personeel "voorbij" de klantenservice. Echter zelfs toen, nadat het duo-onderzoek verricht was en men tot deze bizarre conclusie kwam, is er geen contact met mij opgenomen. Bleek een foutje bij Tele2! Ondertussen wacht ik als klant al ruim 2,5 maand op een internetverbinding. De boosheid ben ik inmiddels voorbij. Ik kan uit gedegen ervaring spreken als ik zeg dat communicatie vanuit Tele2 naar klanten zeer nalatig is (zelfs in de ergste gevallen). Van alle afspraken worden wel notities gemaakt, maar je moet zelf telkens weer opnieuw met de klantenservice bellen om ze achteraf aan die afspraken te herinneren. Daarbij spreek je telkens met een nieuw persoon die de waslijst van notities moet gaan doorlezen. En daarbij is het excuus na excuus. Dit systeem werkt niet.
Graag reacties.
Groet, Phil_E.
Re: Tele2: DSL internet levering blijkt onmogelijk!
Ik zal je even uit je droom helpen. Het heeft totaal geen effect om tig keer je provider te bellen. Iedereen speelt leuk het spelletje mee, maar als je hebt opgehangen gaat bij hun de telefoon met beller #156. Ik hoor wel vaker dat mensen denken dat ze er achteraan bellen en zo een probleem op laten lossen, de waarheid is echter heel anders. Je probleem zit in het systeem dat in sommige gevallen niet bepaald snel gaat. Dat komt omdat het een heel oud systeem is en het werkt perfect. Alleen erg traag.
Verder over je aansluiting. De eerste keer zat je waarschijnlijk op een noodinvoerlijn. Dat was vroeger een normale lijn, maar is gedegradeerd tot nood vanwege de slechte kwaliteit. Het signaal kan er wel in, maar komt er maar moeilijk doorheen, simpel gezegd dan. Daarna kwam de oplossing om je aansluiting te verhuizen in de grote machine. Maar daar blijkt dan dat alle ruimte bezet is. En dus zul je moeten wachten tot er een aansluiting wordt afgehaald. Soms kan er een kaart bij worden geprikt, maar als er geen slot meer is, kan dat dus ook niet. En dit soort technische dingen kunnen ze pas zien als ze er zijn en jij dus allang je aanvraag hebt gedaan. Ze kunnen dus niet van te voren zeggen dat het niet kan. De koperlijn ligt er en alle machines staan er. Theoretisch kan het dus gewoon.
Verder over je aansluiting. De eerste keer zat je waarschijnlijk op een noodinvoerlijn. Dat was vroeger een normale lijn, maar is gedegradeerd tot nood vanwege de slechte kwaliteit. Het signaal kan er wel in, maar komt er maar moeilijk doorheen, simpel gezegd dan. Daarna kwam de oplossing om je aansluiting te verhuizen in de grote machine. Maar daar blijkt dan dat alle ruimte bezet is. En dus zul je moeten wachten tot er een aansluiting wordt afgehaald. Soms kan er een kaart bij worden geprikt, maar als er geen slot meer is, kan dat dus ook niet. En dit soort technische dingen kunnen ze pas zien als ze er zijn en jij dus allang je aanvraag hebt gedaan. Ze kunnen dus niet van te voren zeggen dat het niet kan. De koperlijn ligt er en alle machines staan er. Theoretisch kan het dus gewoon.
-
Bob Schurkjens
Beste Phil,
U bent er terecht van uit gegaan dat u op een fatsoenlijke en eerlijke manier geholpen zou worden door Tele2. Maar helaas, zo werkt het niet. Tele2 gaat niet op een eerlijke en fatsoenlijke manier met klanten om. Dat geldt voor veel meer bedrijven, bijvoorbeeld KPN. Tele2 heeft te weinig capaciteit in uw wijkcentrale. Uitbreiden is een kwestie van geld.
Voortaan kunt u beter uw wettelijke rechten bewaken. Kosteloze ontbinding van het aangegane contract 30 dagen na het aangaan er van wanneer u via internet had besteld:
http://www.consuwijzer.nl/nieuws/lezers ... etprovider
U bent er terecht van uit gegaan dat u op een fatsoenlijke en eerlijke manier geholpen zou worden door Tele2. Maar helaas, zo werkt het niet. Tele2 gaat niet op een eerlijke en fatsoenlijke manier met klanten om. Dat geldt voor veel meer bedrijven, bijvoorbeeld KPN. Tele2 heeft te weinig capaciteit in uw wijkcentrale. Uitbreiden is een kwestie van geld.
Voortaan kunt u beter uw wettelijke rechten bewaken. Kosteloze ontbinding van het aangegane contract 30 dagen na het aangaan er van wanneer u via internet had besteld:
http://www.consuwijzer.nl/nieuws/lezers ... etprovider
Wat helpt dat TS? Contract is al ontbonden, gemaakte kosten worden al vergoed.Bob Schurkjens schreef: Voortaan kunt u beter uw wettelijke rechten bewaken. Kosteloze ontbinding van het aangegane contract 30 dagen na het aangaan er van wanneer u via internet had besteld
TS wil gewoon verbinding!
Wat zegt postcode check bij andere providers, wat er leverbaar is op locatie?
https://www.xs4all.nl/consument/internet/
bokkel schreef:Ik zal je even uit je droom helpen. Het heeft totaal geen effect om tig keer je provider te bellen. Iedereen speelt leuk het spelletje mee, maar als je hebt opgehangen gaat bij hun de telefoon met beller #156. Ik hoor wel vaker dat mensen denken dat ze er achteraan bellen en zo een probleem op laten lossen, de waarheid is echter heel anders. Je probleem zit in het systeem dat in sommige gevallen niet bepaald snel gaat. Dat komt omdat het een heel oud systeem is en het werkt perfect. Alleen erg traag.
Beste Bokkel,
ok nu weet ik een beetje hoe men te werk gaat bij klantenservice en wijkcentrale. Ik geloof dat allemaal wel en kan me er een voorstelling van maken.
Maar wat heb ik als klant eraan te weten dat het theoretisch mogelijk is? Ik kon ondanks de zwakke verbinding NIET op internet! Punt waar het mij om gaat is dat het bedrijf continu reële, bewijsbare beloftes doet (inclusief terugbellen, en probleem oplossen) en die niet nakomt. Fijn om te weten dat het een oud systeem is, maar het werkt dus verre van perfect als het zo moet als ik als klant beschreven heb. Zeker als het bedrijf zelf toegeeft dat het niet op te lossen is, en ik verder moet zoeken?! Is toch te gek voor woorden: mensen 3 maanden aan het lijntje houden?
Ik heb vorige week zaterdag UPC internet aangevraagd. Op dinsdag heb ik al verbinding. Nog geen twee werkdagen!
En kabel internet is nog sneller dan dsl ook !
Je doet een aanvraag, en dan wil je weten of het mogelijk is om te leveren. Het systeem laat zien dat er koperdraden liggen en dat er een IS/RA aanwezig is: het is dus mogelijk. En dat heb je er dus aan als klant zijnde.Phil_E schreef:... wat heb ik als klant eraan te weten dat het theoretisch mogelijk is? ... Punt waar het mij om gaat is dat het bedrijf continu reële, bewijsbare beloftes doet (inclusief terugbellen, en probleem oplossen) en die niet nakomt. ... Zeker als het bedrijf zelf toegeeft dat het niet op te lossen is, en ik verder moet zoeken?! Is toch te gek voor woorden: mensen 3 maanden aan het lijntje houden?
Dat het niet functioneert is afhankelijk van een aantal extra factoren die nooit van te voren bekend kunnen zijn.. En die drie maanden, tja, blijkbaar hebben ze echt geprobeerd iets voor je te kunnen betekenen maar was de koperkwaliteit icm de grond zo'n drama dat het eigenlijk vervangen moet worden. Of er waren laswerkzaamheden nodig. Zaken die je niet zomaar op een klant kunt verhalen en die je dus moet terugverdienen. duurt wel een jaar of twee. Heb jij allang opgezegd vanwege het drama..