LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 kan geen modems leveren.

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.

Tele2 is een goede provider?

Jazeker, alles ging prima. Van aanvraag tot levering.
1
33%
Jazeker, er ging wel iets mis, maar alles is goed opgelost.
0
Geen stemmen
Nee, er zijn enkele dingen fout gegaan en dit hebben ze niet goed opgelost.
2
67%

Totaal aantal stemmen: 3

AntiTele2

Tele2 kan geen modems leveren.

Ongelezen bericht door AntiTele2 »

Vandaag is mijn Tele2 internet verbinding opgeleverd. Precies zoals op de afgesproken dag. Keurig dus, lijkt het. Alleen heb ik 1 probleem: Tele2 heeft mij nog geen modem toegestuurd.Oeps dat is lastig internetten. Maar geen nood. Op mijn werk even het telefoonnummer opgezocht en maar even gebeld met de helpdesk van Tele2 om te vragen of de modem al wel onderweg is. Bij navraag bij de Tele2 helpdeskmedewerker verteld hij mij direct dat de modem nog wel even kan duren omdat deze niet meer voorradig zijn!! Ik val bijna van mijn stoel en de helpdeskmedewerker vindt het vreemd dat ik niet kan begrijpen dat ze "gewoon niet meer voorradig zijn". Ik vraag of er al zicht is hoelang dit kan duren. Zijn antwoord was dat het minimaal nog enkele weken duurt voordat er weer modems beschikbaar zijn. ENKELE WEKEN!! Toen ik hem uitlegde dat ik er niks van begreep omdat ik mijn internet al begin januari 2008 had aangevraagd en dat ze bij Tele2 toen dus al hadden kunnen zien hoeveel modems ze nu nodig hadden zei hij dat het gewoon kon gebeuren. Hij zei nog wel dat Tele2 uit coulance (!!) nog geen kosten voor mijn internetverbinding in rekening gaat brengen. Nou HIEP HIEP HOERA. Ik hoef niet te betalen voor iets wat ik nog niet heb. Knap hoor, goede service. Ik vertelde hem dat ik eigenlijk de overeenkomst met Tele2 wil opzeggen i.v.m. het niet nakomen van gemaakte afspraken. Volgens de medewerker van Tele2 kon dit niet. Dit zou volgens hem ook in de algemene voorwaarden staan. Deze heb ik helemaal nagelezen, maar hier staat niets over vermeld (wel verdomd kleine lettertjes hoor). Kan ik hier dan nu de overeenkomst met Tele2 ontbinden?? Graag reactie van iemand die dit toevallig weet.

Kortom, bedenk je goed voordat je internet van Tele2 gaat aanvragen. Mooie praatjes, maar slechte daden. :evil:

WebServiceTele2

Re: Tele2 kan geen modems leveren.

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Er was inderdaad een probleem met de levering van de modems. Vanaf komende maandag worden ze weer uitgeleverd. Over de algemene voorwaarden: daarin staat dat Tele2 30 dagen heeft om een probleem op te lossen. Wacht je langer dan wordt gekeken of dit redelijkerwijs binnen afzienbare tijd valt op te lossen, anders mag je kosteloos opzeggen.

kanovaarder

Re: Tele2 kan geen modems leveren.

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Ho,ho, Tele2

Dit lijkt mij een onredelijk beding in uw "algemene voorwaarden".

Immers, U kunt geen dienst leveren waarvoor de klant betaald en al zet u duizend keer in uw algemene voorwaarden dat u dit over een periode van 30 dagen ook niet hoeft te doen dan is de wetgever toch duidelijk genoeg!
Een regel die onnodig bezwarend is en in het nadeel van de consument.

Standaard is dat er pas sprake is van een wettig geldige overeenkomst als
er een wilsovereenkomst is.
Die wilsovereenkomst is er nog niet zolang de klant geen gebruik kan maken van diensten zoals in een overeenkomst is vastgelegd.

Tele2 mag dus geen geld vooraf innnen maar pas op het moment dat een dienst geleverd wordt.

Uw antwoord maakt mij duidelijk dat ik in ieder geval nooit bij Tele2 moet zijn als ik veranderen wil van provider.

Een gemiste kans dus voor uw Tele2 en een zeer slechte reklame.

Grootvader

Gesloten