LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tele2 kan niet leveren en stuurt toch factuur 300 Euro.
-
Tele2 kan niet leveren en stuurt toch factuur 300 Euro.
Ik ben gaan verhuizen, en heb 15 januari 2011 ADSL aangevraagd bij Tele2. Tijdens de audio recording is mij beloofd dat de oplevering uiterlijk 9 februari zou zijn.
Nooit een bevestingsbrief gehad. Op 2 februari kreeg ik een SMS dat de levering 28 februari zou worden. Daarnaast was Tele2 ineens onder de indruk dat mijn aanvraag pas 20 januari gedaan was. Onacceptabel, en hoe dan ook over de wettelijke leveringstermijn van 30 dagen heen.
Bot behandeld bij klantenservice, nu uren bellen geen resultaat. Aangetekende brief gestuurd voor ontbinding, volgens Tele2 nooit ontvangen. Tele2 heeft op 28 februari de verbinding bij een paar huizen verderop er af gehaald. Later gebeld door Tele2 dat dit een fout was, en dat ze helemaal niet kunnen leveren op mijn adres. Tele2 (een van de medewerkers) stelde toen voor de aanvraag te annuleren. Natuurlijk was de aanvraag wat mij betreft al lang geannuleerd.
Nu krijg ik een rekening van Tele2 voor een heel jaar internet (bijna 300 Euro) terwijl er nooit geleverd is, niet geleverd kon worden volgens Tele2 zelf, ik allerlei telefoonkosten heb moeten maken, en alles hoe dan niet volgens afspraak (9 feb) en niet binnen 30 dagen is.
Bellen met klantenservice heeft waarschijnlijk weer geen zin. Heb alvast het rekeningnummer van Tele2 geblokkeerd. Mensen: pas a.u.b. op met Tele2!
Groeten,
Marcel.
Nooit een bevestingsbrief gehad. Op 2 februari kreeg ik een SMS dat de levering 28 februari zou worden. Daarnaast was Tele2 ineens onder de indruk dat mijn aanvraag pas 20 januari gedaan was. Onacceptabel, en hoe dan ook over de wettelijke leveringstermijn van 30 dagen heen.
Bot behandeld bij klantenservice, nu uren bellen geen resultaat. Aangetekende brief gestuurd voor ontbinding, volgens Tele2 nooit ontvangen. Tele2 heeft op 28 februari de verbinding bij een paar huizen verderop er af gehaald. Later gebeld door Tele2 dat dit een fout was, en dat ze helemaal niet kunnen leveren op mijn adres. Tele2 (een van de medewerkers) stelde toen voor de aanvraag te annuleren. Natuurlijk was de aanvraag wat mij betreft al lang geannuleerd.
Nu krijg ik een rekening van Tele2 voor een heel jaar internet (bijna 300 Euro) terwijl er nooit geleverd is, niet geleverd kon worden volgens Tele2 zelf, ik allerlei telefoonkosten heb moeten maken, en alles hoe dan niet volgens afspraak (9 feb) en niet binnen 30 dagen is.
Bellen met klantenservice heeft waarschijnlijk weer geen zin. Heb alvast het rekeningnummer van Tele2 geblokkeerd. Mensen: pas a.u.b. op met Tele2!
Groeten,
Marcel.
-
Re: Tele2 kan niet leveren en stuurt toch factuur 300 Euro.
niet betalen dus,
ik zou nog 1 brief sturen waarin je vermeld dat er geen verbinding mogelijk is en dit ook niet is gemaakt. tevens dat je op diverse manieren heb gecanceld.
indien hun van mening zijn en blijven dat je toch moet betalen mogen ze je gelijk dagvaarden.
dit houd dus in dat ze alles wel naar een incassobureau kunnen gaan doorzetten maar dat die kosten dan sowieso onredelijk zijn. en je dus de incassokosten niet hoeft te betalen.
maar alleen die brief is wel duidelijk denk ik. dan gaat tele2 wel nadenken. (als ze dat kunnen)
wel aangetekend versturen.
ik zou nog 1 brief sturen waarin je vermeld dat er geen verbinding mogelijk is en dit ook niet is gemaakt. tevens dat je op diverse manieren heb gecanceld.
indien hun van mening zijn en blijven dat je toch moet betalen mogen ze je gelijk dagvaarden.
dit houd dus in dat ze alles wel naar een incassobureau kunnen gaan doorzetten maar dat die kosten dan sowieso onredelijk zijn. en je dus de incassokosten niet hoeft te betalen.
maar alleen die brief is wel duidelijk denk ik. dan gaat tele2 wel nadenken. (als ze dat kunnen)
wel aangetekend versturen.
-
Beste Marcelbeumer,
Ik heb je mail ontvangen en beantwoord.
Ik ga voor je uitzoeken hoe het precies zit met deze rekening en ik kom er nog bij je op terug.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Ik heb je mail ontvangen en beantwoord.
Ik ga voor je uitzoeken hoe het precies zit met deze rekening en ik kom er nog bij je op terug.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
-
Is voor Tele2 een heel normale manier van zaken doen. De gemiddelde consument weet namelijk niet dat dit valt onder oneerlijke handelspraktijken. Het is dus pakken wat je pakken kan bij Tele2. Nooit geschoten is altijd mis! Kennelijk zijn er genoeg mensen die die 300 euro toch maar betalen. Niet doen dus. Zie ook:
Tele2 eist betaling maar moet zelf consument betalen
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=4069
Afkoopkosten abonnement: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=4132
en: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=4192
Met andere woorden: wat een naar en achterbaks rotbedrijf, dat Tele2!
Tele2 eist betaling maar moet zelf consument betalen
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=4069
Afkoopkosten abonnement: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=4132
en: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=4192
Met andere woorden: wat een naar en achterbaks rotbedrijf, dat Tele2!
-
nou ben wel benieuwd hoe het met ts is afgelopen????
als het goed is afgehandeld moet hij dat ook zeggen zo niet ,dan heeft tele 2 een slechte naam gelijk hier
als het goed is afgehandeld moet hij dat ook zeggen zo niet ,dan heeft tele 2 een slechte naam gelijk hier
-
Bedankt voor de reacties en links.
Ik heb de volgende dag een voicemail ontvangen van een medewerker van Tele2, die graag met mij de situatie wou doorspreken omdat het volgens haar ook niet klopte.
Ze zou mij de volgende dag terug bellen, dat is nog niet gebeurd, en heb geen telefoon nummer waar ik haar op terug kan bellen (de klantenservice vermijd ik even na al die kosten van de afgelopen tijd, dank u). Misschien dat er nog contact wordt opgenomen.
Inmiddels heeft Tele2 wel die 293.67 Euro van mijn rekening afgehaald, en ik heb zojuist een terugboeking gedaan. Wellicht komt het goed. Ik hou jullie op de hoogte.
Groeten,
Marcel.
Ik heb de volgende dag een voicemail ontvangen van een medewerker van Tele2, die graag met mij de situatie wou doorspreken omdat het volgens haar ook niet klopte.
Ze zou mij de volgende dag terug bellen, dat is nog niet gebeurd, en heb geen telefoon nummer waar ik haar op terug kan bellen (de klantenservice vermijd ik even na al die kosten van de afgelopen tijd, dank u). Misschien dat er nog contact wordt opgenomen.
Inmiddels heeft Tele2 wel die 293.67 Euro van mijn rekening afgehaald, en ik heb zojuist een terugboeking gedaan. Wellicht komt het goed. Ik hou jullie op de hoogte.
Groeten,
Marcel.
Mijn advies;
Naast het terug gehaalde bedrag ook de schade van hun dure 0900 nummer claimen en alle overige kosten want zij leverde niets dus wanprestatie.
Via het mail adres dus gewoon hun een rekening sturen en kijken hoe snel zij met betalen zijn.
Naast het terug gehaalde bedrag ook de schade van hun dure 0900 nummer claimen en alle overige kosten want zij leverde niets dus wanprestatie.
Via het mail adres dus gewoon hun een rekening sturen en kijken hoe snel zij met betalen zijn.
-
ja ik geef stofzuiger ook gelijk,want het kan oplopen...
-
Ook mijn dochter heeft in december een abonnement bij tele 2 genomen.
We zijn nu 4 maanden verder,en nog steeds heeft mijn dochter geen telefoon,
internet en televisie van tele 2 ontvangen.Na diverse telefonische klachten,
Heeft mijn dochter het abonnement per aangetekende brief opgezegd.Maar zij
word nog regelmatig telefonisch lastig gevallen door tele 2 medewerkers,dat
het contract niet voortijdig kan worden opgezegd.Ik heb al verschillende mede-
werkers gesproken om dit te ontbinden,maar er gebeurd helemaal niets.
Het is toch zo,dat als een profider niet leverd,dan hoef je toch ook niet te betalen? De profider heeft toch tijd geneog gehad om dit probleem op te lossen
maar er gebeurd helemaal niets.Ik heb ook nog geprobeerd om contact op te
nemen met het hoofdkantoor in Amsterdam,maar daar kom je niet in.
Je kan toch niet een gezin met drie kinderen 4maanden zonder TV of telefoon
en internet laten zitten? Zij is nu weer teruggegaan bij haar vorige profider,en ze had binnen een dag weer alle aansluitingen.Hoe kom je van deze ellende af?
We zijn nu 4 maanden verder,en nog steeds heeft mijn dochter geen telefoon,
internet en televisie van tele 2 ontvangen.Na diverse telefonische klachten,
Heeft mijn dochter het abonnement per aangetekende brief opgezegd.Maar zij
word nog regelmatig telefonisch lastig gevallen door tele 2 medewerkers,dat
het contract niet voortijdig kan worden opgezegd.Ik heb al verschillende mede-
werkers gesproken om dit te ontbinden,maar er gebeurd helemaal niets.
Het is toch zo,dat als een profider niet leverd,dan hoef je toch ook niet te betalen? De profider heeft toch tijd geneog gehad om dit probleem op te lossen
maar er gebeurd helemaal niets.Ik heb ook nog geprobeerd om contact op te
nemen met het hoofdkantoor in Amsterdam,maar daar kom je niet in.
Je kan toch niet een gezin met drie kinderen 4maanden zonder TV of telefoon
en internet laten zitten? Zij is nu weer teruggegaan bij haar vorige profider,en ze had binnen een dag weer alle aansluitingen.Hoe kom je van deze ellende af?
-
Tele2 heeft 30 dagen de tijd om alles werkend op te leveren. Na die 30 dagen mag je het hele contract ontbinden. Maar Tele2 stelt zich keer op keer boven de wet, in de hoop dat de klant in kwestie de wet niet kent. Vervolgens wordt een incassobureau ingeschakeld door Tele2. Laat je niet in de maling nemen en span een geschil aan tegen Tele2 bij de Geschillencommissie.
http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... etprovider
https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=ecd
http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... etprovider
https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=ecd
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 03 apr 2011 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
je moet ze eerst wel officieel in gebreke stellen en ze en termijn geven om alsnog te leveren.
daarna kun je zonder problemen het contract ontbinden op grond van wanprestatie.
daarna kun je zonder problemen het contract ontbinden op grond van wanprestatie.
-
Dat is niet juist. Het antwoord gegeven door Consuwijzer is dan ook:
"De provider moet in dat geval uiterlijk binnen 30 dagen na afsluiten van de dienst zijn verplichtingen nakomen. Na die termijn is de provider 'in verzuim' en mag jij de overeenkomst kosteloos ontbinden zonder dat je eerst nog schriftelijk moet aanmanen."
"De provider moet in dat geval uiterlijk binnen 30 dagen na afsluiten van de dienst zijn verplichtingen nakomen. Na die termijn is de provider 'in verzuim' en mag jij de overeenkomst kosteloos ontbinden zonder dat je eerst nog schriftelijk moet aanmanen."
-
Nadat we dus geen aansluiting hadden,hebben we meteen met tele 2 gebeld.
Ze hebben toen een monteur gestuurd,maar dat was een monteur van KPN.
Deze man controleerde alleen de huisaansluiting,en ging onverricht ter zake
weer weg.We hebben toen weer met tele 2 gebeld,en zij stuurden weer een monteur.En wat denkt u,het was dezelfde monteur als eerder.Hij ging weer
weg,en verder werd er door tele 2 niets meer gedaan.Inderdaad werd mijn
dochter gebeld,en de medewerkster gaf aan dat zij tele 2 een maand de tijd
moesten geven, om het euvel te verhelpen.We zijn nu 4 maanden verder.
En nog steeds geen aansluiting.Inderdaad gaan die 0900 nummers er ondertussen flink inhakken.Het hoofdkantoor is voor klanten onberijkbaar,
en bij dit calcenter zitten mensen die het totaal niet interreseerd wat voor een
problemen iemand heeft.
Ze hebben toen een monteur gestuurd,maar dat was een monteur van KPN.
Deze man controleerde alleen de huisaansluiting,en ging onverricht ter zake
weer weg.We hebben toen weer met tele 2 gebeld,en zij stuurden weer een monteur.En wat denkt u,het was dezelfde monteur als eerder.Hij ging weer
weg,en verder werd er door tele 2 niets meer gedaan.Inderdaad werd mijn
dochter gebeld,en de medewerkster gaf aan dat zij tele 2 een maand de tijd
moesten geven, om het euvel te verhelpen.We zijn nu 4 maanden verder.
En nog steeds geen aansluiting.Inderdaad gaan die 0900 nummers er ondertussen flink inhakken.Het hoofdkantoor is voor klanten onberijkbaar,
en bij dit calcenter zitten mensen die het totaal niet interreseerd wat voor een
problemen iemand heeft.
-
Beste marcelbeumer,
Mijn collega heeft op 30 maart en vandaag 4 april geprobeerd telefonisch contact met je op te nemen. Ze heeft je helaas niet kunnen bereiken en heeft een bericht achtergelaten op je voicemail. De belpoging zal herhaald worden.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Mijn collega heeft op 30 maart en vandaag 4 april geprobeerd telefonisch contact met je op te nemen. Ze heeft je helaas niet kunnen bereiken en heeft een bericht achtergelaten op je voicemail. De belpoging zal herhaald worden.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
marcelbeumer schreef:Bedankt voor de reacties en links.
Groeten,
Marcel.
-
Beste Dickvanrooijen,
Ik wil graag voor je kijken wat ik hierin voor je kan betekenen. Zou je je postcode, huisnummer en klantnummer naar [email protected] o.v.v. Dickvanrooijen/trosradar willen sturen? Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Ik wil graag voor je kijken wat ik hierin voor je kan betekenen. Zou je je postcode, huisnummer en klantnummer naar [email protected] o.v.v. Dickvanrooijen/trosradar willen sturen? Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
-
Beste Dickvanrooijen,
Bedankt voor je gegevens! Ik ga hiermee aan de slag en houd je op de hoogte.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Bedankt voor je gegevens! Ik ga hiermee aan de slag en houd je op de hoogte.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Tele2 Webcare schreef:Beste marcelbeumer,
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Goh dit zijn standaard antwoorden van providers ik krijg van mijn provider ook dit soort leugens te horen
-
Beste Dickvanrooijen,
Ik heb je zojuist een e-mail gestuurd over de verdere afhandeling van het abonnement van je dochter. Mocht je nog vragen hebben hierover dan hoor ik het graag!
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Ik heb je zojuist een e-mail gestuurd over de verdere afhandeling van het abonnement van je dochter. Mocht je nog vragen hebben hierover dan hoor ik het graag!
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
-
Beetje late update, maar paar weken terug heb ik zelf het bedrag gestorneerd wat Tele2 geïncasseerd had.
Tele2 heeft me vervolgens (inderdaad) een x-aantal keer geprobeerd te bellen (maar steeds gemist i.v.m anoniem nummer & tijdens werk) en heeft een credit nota aangemaakt. De beste mevrouw van Tele2 heeft excuses namens het bedrijf aangeboden. We zijn nu weer clean.
Groeten,
Marcel.
Tele2 heeft me vervolgens (inderdaad) een x-aantal keer geprobeerd te bellen (maar steeds gemist i.v.m anoniem nummer & tijdens werk) en heeft een credit nota aangemaakt. De beste mevrouw van Tele2 heeft excuses namens het bedrijf aangeboden. We zijn nu weer clean.
Groeten,
Marcel.