Vorig jaar had ik mijn internetabonnement bij Tele2 net met een jaar verlengd, toen ik door omstandigheden moest verhuizen. In november heb ik bij Tele2 doorgegeven dat ik per 1 januari mijn internet wou verhuizen. Dit ging allemaal erg makkelijk, en ik verwachtte geen problemen. In verband met de omstandigheden werd mij aangeboden om de verhuiskosten kwijt te schelden, hier was ik uiteraard erg blij mee, en ik dacht dat alles geregeld was.
De problemen begonnen half december; Ik kreeg mail van tele2 dat ik het abonnement opgezegd had, of ik het volledige bedrag even in 1x wou gaan betalen. Hier heb ik meteen achteraan gebeld (ondanks dat ik hier eigenlijk geen tijd voor had die week). Ik kreeg te horen dat ze er niks van snapten, en dat ze mij zouden terug bellen. Na nog 2x gebeld te zijn kreeg ik te horen dat de oude provider op het nieuwe adres weer aangesloten moest worden, zodat Tele2 hun abonnement hier overheen kon zetten. Tele2 gaf mij hier het gevoel dat alles mijn eigen schuld was, en dat hen niks te verwijten viel.
Hier heb ik voor gezorgd, en ik had geregeld dat Tele2 in januari (na oplevering) voor een compensatie zou zorgen voor de extra gemaakte kosten. Half januari belde ik Tele2 op om hierover te overleggen, en met de mededeling dat de factuur voor het volledige abonnementsbedrag nog steeds open stond op internet. Aan de telefoon bleek dat deze factuur ook al ingevoerd was, en van mijn rekening afgetrokken zou worden. Dit moest ik dan maar storneren, en vervolgens moest ik het werkelijke bedrag dat ik verschuldigd was handmatig overmaken (ik kreeg wel 1 hele maand compensatie van Tele2, plus de verhuiskosten die ik niet hoefde te betalen (maar die waren sowieso al kwijtgescholden, dus het is onzin dat dit was voor de problemen die Tele2 had veroorzaakt)).
Nadat het bedrag van mijn rekening af was heb ik het gestorneerd, en het bedrag dat ik afgesproken had overgemaakt. Nu krijg ik echter nog steeds mail van Tele2 dat ik een factuur niet betaald heb, en een doos om mijn modem terug te sturen. Tele2 weer gebeld, en ik kon dit als niet verzonden beschouwen. Gister of eergister kreeg ik echter weer een brief van Tele2, met het verzoek mijn factuur te betalen aangezien ze anders incassokosten gaan rekenen.
Ondertussen ben ik Tele2 helemaal zat, en ik kan mijn tijd (en geld) wel beter besteden dan constant met Tele2 te moeten bellen en vervolgens beloftes aan te horen die toch niet waargemaakt worden. Ik heb wel vaker verhalen over Tele2 gelezen, maar in de 1,5 jaar dat ik internet van ze had had ik nooit problemen gehad. Blijkbaar krijg je vroeg of laat toch wel problemen met Tele2, en kunnen ze er vervolgens niet mee omgaan, waardoor je als klant de dupe wordt!
Mijn vraag is nu of ik van Tele2 af kan zonder ook nog maar een cent te betalen? Als ik nog wel moet betalen en het abonnement moet uitzitten (verbinding is ook opeens slechter dan ik gewend was), moet ik dan deze laatste rekening met dreigement tot incassokosten als niet verzonden beschouwen?
Alvast bedankt voor de reacties!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tele2 kan niet met problemen omgaan!
Re: Tele2 kan niet met problemen omgaan!
Ga eens langs het juridisch loket in je woonplaats, neem alle papieren mee, want ik heb geen idee hoe lang je bij hun bent. Ondanks dat je weinig tijd hebt, toch voor dit ff tijd maken.Mijn vraag is nu of ik van Tele2 af kan zonder ook nog maar een cent te betalen?
succes.
-
Bedankt voor de reacties! Ik zal binnenkort proberen om bij het juridisch loket langs te gaan voor advies.
ik zou daar niet echt mee wachten. Bovendien heb je meer succes bij de Geschillencommissie. Kost je even wat, krijg je later terug.
-
Beste GPR,
Wat een vervelende situatie zeg! Erg lastig dat er zoveel lijkt mis te gaan. Ik kan me goed voorstellen dat je niet tevreden bent over hoe de situatie rondom de verhuizing is verlopen. Ik wil graag kijken wat ik voor je kan betekenen en wat de status van de situatie nu is. Als je via een privébericht wat gegevens stuurt, kan ik even met je mee kijken in onze systemen. Graag ontvang ik je postcode, huisnummer, klantnummer en ook een telefoonnummer waarop je bereikbaar bent tijdens kantooruren. Indien nodig, kunnen we even contact met je opnemen. Ik zie je bericht graag tegemoet.
Groetjes, Danielle
Wat een vervelende situatie zeg! Erg lastig dat er zoveel lijkt mis te gaan. Ik kan me goed voorstellen dat je niet tevreden bent over hoe de situatie rondom de verhuizing is verlopen. Ik wil graag kijken wat ik voor je kan betekenen en wat de status van de situatie nu is. Als je via een privébericht wat gegevens stuurt, kan ik even met je mee kijken in onze systemen. Graag ontvang ik je postcode, huisnummer, klantnummer en ook een telefoonnummer waarop je bereikbaar bent tijdens kantooruren. Indien nodig, kunnen we even contact met je opnemen. Ik zie je bericht graag tegemoet.
Groetjes, Danielle
door GPR » 22 feb
euh...lekker op tijd weerdoor Tele2 Webcare » 17 maart