LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] TELE2 komt afspraken niet na en poeiert klanten af
-
TELE2 komt afspraken niet na en poeiert klanten af
Ik heb slechte ervaringen met Tele2... het debakel begon verleden jaar oktober toen ik bijtekende voor 2 jaar i.c.m. een BlackBerry Torch. Er werd gezegd dat ik niet aan de deur hoefde bij te betalen. Wat schetste mijn verbazing? Wel dus... Vervolgens bleek dat ik een heel ander abonnement kreeg dan dat ik had gevraagd... Ik stuurde hierover een klachtenbrief: geen reactie. Vervolgens raakte mijn BlackBerry van de wap, ik kon namelijk niet meer de installatiewizard gebruiken om mijn gmail-account in te kunnen stellen: klacht ingediend: niet opgelost... Nu amper een jaar verder (nog niet eens) vertoont mijn BlackBerry Torch gebreken, namelijk het touchscreen hapert enorm en soms valt de verlichting van het scherm uit... ook is nog steeds het e-maildebakel niet opgelost... weer gebeld met een hele simpele vraag: "mag ik misschien nu al twee jaar bijtekenen zodat ik a.u.b. een ander toestel kan kiezen want ik kan niet nog een jaar vooruit" reactie: nee helaas, u moet nog een jaar wachten. Gisteren klacht ingediend. Ontvang ik een e-mail waarin staat dat ze binnen 24 uur contact zullen opnemen... en raad eens: geen reactie...
Tele2 neemt haar klanten en de klachten van haar klanten niet serieus. Jammer dat je als bedrijf iemand die jarenlang al tevreden klant was op deze manier wegjaagt. Ik heb het hier ook met familie en kennissen over gehad. Daarnaast overwegen door de starre niet-coöperatieve houding van Tele2 om alle producten die we er hebben lopen weg te halen... Internet, Bellen, twee mobiele telefonie abonnementen... daarnaast wordt onze regio klaargestoomd voor glasvezel maar dit NOOIT bij Tele2 zover ben ik inmiddels... Ik zit zelf in de klantenservicebranche maar ik heb dit nog nooit meegemaakt!!! Ben benieuwd of ik ooit nog iets hoor... Tele2 u krijgt van mij een zeer zware onvoldoende... schandalig zoals u met uw klanten omgaat...
Tele2 neemt haar klanten en de klachten van haar klanten niet serieus. Jammer dat je als bedrijf iemand die jarenlang al tevreden klant was op deze manier wegjaagt. Ik heb het hier ook met familie en kennissen over gehad. Daarnaast overwegen door de starre niet-coöperatieve houding van Tele2 om alle producten die we er hebben lopen weg te halen... Internet, Bellen, twee mobiele telefonie abonnementen... daarnaast wordt onze regio klaargestoomd voor glasvezel maar dit NOOIT bij Tele2 zover ben ik inmiddels... Ik zit zelf in de klantenservicebranche maar ik heb dit nog nooit meegemaakt!!! Ben benieuwd of ik ooit nog iets hoor... Tele2 u krijgt van mij een zeer zware onvoldoende... schandalig zoals u met uw klanten omgaat...
Re: TELE2 komt afspraken niet na en poeiert klanten af
Op dit moment zou betalingen gaan storneren. En de automatische incasso intrekken.
alfatrion schreef:Op dit moment zou betalingen gaan storneren. En de automatische incasso intrekken.
Nou TS dit dus nooit doen, alfa brengt je met deze instelling nog verder in de problemen.
Dit is het beste wat je kan doen, zover mogelijk bij deze flutprovider weg wezen.Daarnaast overwegen door de starre niet-coöperatieve houding van Tele2 om alle producten die we er hebben lopen weg te halen... Internet, Bellen, twee mobiele telefonie abonnementen..
peteroidtmann,
Dat valt reuze mee. Je komt juist voor jezelf op wanneer je alleen betaald voor wat je hebt besteld en wat ook daadwerkelijk geleverd wordt. Ik lees uit je verhaal dat ze een ander abonnement hebben geleverd dan waar je om gevraagd hebt en dat men een ondeugdelijke telefoon heeft geleverd.
Dat valt reuze mee. Je komt juist voor jezelf op wanneer je alleen betaald voor wat je hebt besteld en wat ook daadwerkelijk geleverd wordt. Ik lees uit je verhaal dat ze een ander abonnement hebben geleverd dan waar je om gevraagd hebt en dat men een ondeugdelijke telefoon heeft geleverd.
Wat een onzin alfa, als TS in de problemen komt dan ga jij het betalen??
Dat lezen van alfa dat kennen we wel, de helft klopt niet.
Dat lezen van alfa dat kennen we wel, de helft klopt niet.
Inderdaad NIET storneren! Dan kun je een negatieve BKR registratie verkrijgen..
Aan de deur heb je waarschijnlijk iets moeten tekenen, daarnaast heb je betaald en ben je gebruik gaan maken van de producten. Je bent dus akkoort gegaan met de producten. Ik verwacht dan ook dat je hier niets meer mee kunt doen.
Wel kan je natuurlijk de garantie van je toestel claimen.
Aan de deur heb je waarschijnlijk iets moeten tekenen, daarnaast heb je betaald en ben je gebruik gaan maken van de producten. Je bent dus akkoort gegaan met de producten. Ik verwacht dan ook dat je hier niets meer mee kunt doen.
Wel kan je natuurlijk de garantie van je toestel claimen.
Als ontvanger kun je doorgaans niet de inhoud van een pakketje zien, totdat je hebt betaald en getekend voor ontvangst. Dit kan daarom niet dienen als bewijs dat TELE2 conform de overeenkomst heeft geleverd. Daar staat tegenover dat TS tijdig en regelmatig heeft geklaagd. Het eventueel gebruiken van een product veranderd daar ook niets aan. Als product A geleverd is terwijl B geleverd zou worden dan moet B als nog geleverd worden, ook als A inmiddels gebruikt is. Het zelfde geld voor diensten.Nicky_The schreef:Aan de deur heb je waarschijnlijk iets moeten tekenen, daarnaast heb je betaald en ben je gebruik gaan maken van de producten. Je bent dus akkoort gegaan met de producten.
Je zwamt weer eens Alfa , en daardoor zet je TS op een verkeerd spoor.Het eventueel gebruiken van een product veranderd daar ook niets aan
Lijkt mij niet de bedoeling van een forum.
TS geeft aan dat er bij het tekenen is aangegeven dat er niet aan de deur bij betaald hoefde te worden. En dat hij verbaast toen bleek dat dit wel moest. De enige juiste conclusie is dan dat het contract getekend is voordat er iemand aan de deur kwam. Het is erg onaannemelijk dat TS een tweede overeenkomst aan de deur zou hebben getekend, terwijl hij recent al een overeenkomst heeft getekend. Daarom is 't het meest aannemelijk is dat er hier een ontvangstbevestiging is getekend.
In oktober is de overeenkomst gesloten. En daarna heeft men het toestel bezorgt.peteroidtmann schreef:Ik heb slechte ervaringen met Tele2... het debakel begon verleden jaar oktober toen ik bijtekende voor 2 jaar i.c.m. een BlackBerry Torch. Er werd gezegd dat ik niet aan de deur hoefde bij te betalen. Wat schetste mijn verbazing? Wel dus...
Waaruit dus duidelijk blijkt dat TS wel getekend heeft, dus dan moet TS niet gaan storneren die komt dan giga in de problemen.TS geeft aan dat er bij het tekenen is aangegeven dat er niet aan de deur bij betaald hoefde te worden. En dat hij verbaast toen bleek dat dit wel moest
Een gewetensvraag: als jij een overeenkomst zou sluiten tot de levering van een TV met een waarde van vier honderd euro, zou je de factuur van een TV van acht honderd betalen omdat je angst heb om anders "giga in de problemen" te komen? Ik zou persoonlijk er voor kiezen om tegen de kantonrechter te vertellen dat ik die TV niet heb besteld en dus ook niet hoef te betalen, omdat angst een slechte raadgever is.
Er is A besteld, maar B geleverd. Het zaken deel met gebreken afgeleverd en op klachten wordt niet gereageerd. TS heeft schade die voor verkenning in aanmerking komt en kan hij aanspraak maken op zijn opschortingsrecht.
Er is A besteld, maar B geleverd. Het zaken deel met gebreken afgeleverd en op klachten wordt niet gereageerd. TS heeft schade die voor verkenning in aanmerking komt en kan hij aanspraak maken op zijn opschortingsrecht.
Het gaat hier niet om mij alfa, je moet en zal gelijk krijgen.
Het gaat er om dat TS niet door jou op het verkeerde been wordt gezet.
Het gaat er om dat TS niet door jou op het verkeerde been wordt gezet.
Dat is niet van toepassing in dit topic en er missen een aantal gegevens om te zeggen of je in deze situatie wel of niet zou moeten betalen.alfatrion schreef:Een gewetensvraag: als jij een overeenkomst zou sluiten tot de levering van een TV met een waarde van vier honderd euro, zou je de factuur van een TV van acht honderd betalen omdat je angst heb om anders "giga in de problemen" te komen? Ik zou persoonlijk er voor kiezen om tegen de kantonrechter te vertellen dat ik die TV niet heb besteld en dus ook niet hoef te betalen, omdat angst een slechte raadgever is.
Dat is niet hoe providers werken. Ik kan het weten omdat ik jaren lang voor abonnementen heb gezorgd. Zowel in een 'normale' winkel als voor een internetwinkel.alfatrion schreef:TS geeft aan dat er bij het tekenen is aangegeven dat er niet aan de deur bij betaald hoefde te worden. En dat hij verbaast toen bleek dat dit wel moest. De enige juiste conclusie is dan dat het contract getekend is voordat er iemand aan de deur kwam. Het is erg onaannemelijk dat TS een tweede overeenkomst aan de deur zou hebben getekend, terwijl hij recent al een overeenkomst heeft getekend. Daarom is 't het meest aannemelijk is dat er hier een ontvangstbevestiging is getekend.
In oktober is de overeenkomst gesloten. En daarna heeft men het toestel bezorgt.peteroidtmann schreef:Ik heb slechte ervaringen met Tele2... het debakel begon verleden jaar oktober toen ik bijtekende voor 2 jaar i.c.m. een BlackBerry Torch. Er werd gezegd dat ik niet aan de deur hoefde bij te betalen. Wat schetste mijn verbazing? Wel dus...
Wanneer men in een 'normale' winkel besteld zal men het toestel in de winkel ophalen, maar eerst voor het abonnement tekenen en kopieën van legitimatie en bankpas laten maken. Daarbij hoort ook nog dat men 1 cent dient te pinnen.
Dit is echter niet van toepassing, daar TS het toestel aan de deur geleverd kreeg. Dan blijft er nog maar 1 mogelijkheid over:
Wanneer men via internet of telefonisch besteld, zal er een mannetje aan de deur komen met het contract en het toestel. Aan de deur worden kopieën (foto's) van legitimatie en bankpas gemaakt en er dient 1 cent gepint te worden. De restprijs van het toestel wordt dan ook aan de deur betaald.
Even een tip voor TS:
Het zelf kopen van een toestel en het aanschaffen van een sim only is goedkoper dan het nemen van een duur abonnement met een (al dan niet gratis) toestel..
In dit scenario is de koop al gesloten op het moment dat het mannetje aan de deur komt.Nicky_The schreef:Wanneer men via internet of telefonisch besteld, zal er een mannetje aan de deur komen met het contract en het toestel.
alfatrion schreef:In dit scenario is de koop al gesloten op het moment dat het mannetje aan de deur komt.Nicky_The schreef:Wanneer men via internet of telefonisch besteld, zal er een mannetje aan de deur komen met het contract en het toestel.
Dus moet TS nooit storneren.
Inprinciepe niet want er is nog niet getekendalfatrion schreef:In dit scenario is de koop al gesloten op het moment dat het mannetje aan de deur komt.Nicky_The schreef:Wanneer men via internet of telefonisch besteld, zal er een mannetje aan de deur komen met het contract en het toestel.
Een overeenkomst komt tot stand door een aanbod en de aanvaarding daarvan (art. 6:217 lid 1 BW). Kennelijk is ligt er een aanbod, want anders kan er niet besteld worden. Het bestellen zelf levert een aanvaarding op. Er gelden geen vormvoorschriften dus een handtekening is geen noodzakelijkheid. De handtekening is mosterd na de maaltijd.
Tuurlijk alfa, ik hoop dat TS dat gezwam van jou niet serieus neemt.De handtekening is mosterd na de maaltijd
Tja, ik reageerde er al niet op omdat Alfa een weg probeerd te vinden waar geen weg is..ciske schreef:Tuurlijk alfa, ik hoop dat TS dat gezwam van jou niet serieus neemt.De handtekening is mosterd na de maaltijd