LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 OPLICHTING: negeert contractsontbinding/onjuiste info

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
The Sandman

Ongelezen bericht door The Sandman »

Tijd op de site staat klaarblijkelijk weer fout!

Sta ik boven aan?!?!?!
Laatst gewijzigd door The Sandman op 11 mar 2009 14:11, 2 keer totaal gewijzigd.

lochey

Re: Tele2 OPLICHTING: negeert contractsontbinding/onjuiste info

Ongelezen bericht door lochey »

Beste lezers!

Ik heb meegedaan aan de actie van Tele2 Compleet inclusief Mini Laptop en heb sindsdien alleen maar problemen met Tele2. Voornamelijk op het gebied van mijn contract ontbinden. Hier volgt mijn verhaal:

Sinds 25 november 2008 heb ik Tele2 compleet aangevraagd. Contact was kort daarna binnen en de aangegeven aansluitdatum zou 6 januari 2009 zijn. Ik zou netjes van Tele2 op de hoogte gehouden worden van mijn aansluiting d.m.v. SMS'jes.

Na 6 januari 2009 heb ik zelf contact moeten opnemen met Tele2, omdat ik nog geen bericht had gekregen over het bezorgen van een modem of dat ik aangesloten was.

Volgens de klantenservice medewerker waren de wijkcentrales vol en zat ik op een wachtlijst om aangesloten te worden. Het was niet bekend wanneer ik aangesloten zou worden. Het kon een week duren, maar ook maanden zei de medewerker.

Ik had besloten om twee weken te wachten en nadat ik nog geen bericht had gekregen voor die periode wilde ik van Tele2 af en wilde opzoek gaan naar een andere Internet provider. Ik was niet van plan om langer aan het lijntje gehouden te worden van Tele2 en besloot het contract te ontbinden. Na gebeld te hebben met de klantenservice rond 20 januari 2009, bleek volgens de klantenservice medewerker het ontbinden NU niet mogelijk te zijn. Dit kon pas na drie maanden na aanvraagdatum, dus pas na 25 februari 2009.

Rond 5 februari (ongeveer een maand na de aansluitdatum) nam ik weer contact op met de klantenservice met het verzoek om nogmaals de mogelijkheid te krijgen om op het contract te ontbinden, omdat zij mij nog steeds niet konden vertellen wanneer ik aangesloten ging worden. Nu werd er mij verteld dat het pas mogelijk was om het contract te ontbinden drie maanden na de aansluitdatum en niet de aanvraagdatum, dus pas na 6 april 2009. Staat in de voorwaarden, volgens hen. Ik was nu erg razend, omdat dit te gek voor woorden werd. Hoe lang zou ik nog moeten wachten op Tele2??? Totdat zij zin hebben om mij aan te sluiten???

Ik heb toen aan de medewerker gezegd dat ik eerder gesproken had met een andere medewerker en dat zij mij vertelde dat ik drie maanden na de aanvraagdatum kon ontbinden, dus vanaf 25 februari 2009. In de voorwaarden stond dit duidelijk vermeld, zeiden ze. Dit bleek volgens de mevrouw een miscommunicatie te zijn geweest. Ik bood zelf aan om tegen kosten van het contract af te komen, eventuele administratiekosten te betalen om mij uit het bestand te halen. Dat was ook niet meer mogelijk!!! Het enige wat ik kon doen was 24 maanden x €34,95 aan Tele overmaken € 838,80 en dan pas zou het contract ontbonden worden. Ik was niet gek om dit te betalen en maar besloten om dan bij Tele2 te blijven.

Na wat research gedaan te hebben op diverse forums op Internet, bleek dat er meerdere mensen dezelfde problemen hadden als ik. Volgens anderen moest de Consuwijzer geraadpleegd worden voor advies.

Ik heb de Consuwijzer vervolgens benaderd en hen verteld over de regel van 'pas kunnen ontbinden na drie maanden' van Tele2. Volgens hen is dit volkomen onzin!!!!! Iedereen heeft alle recht om een contract te ontbinden zodra de afgesproken leverdatum/aansluitdatum niet wordt nageleefd.

Op hun advies heb ik een aangetekende brief naar Tele2 gestuurd op 16 februari 2009 om het contract per direct te ontbinden vanwege 'het overschrijden van de leveringstermijn'. Ook moest ik op advies van de Consuwijzer de modem niet in ontvangst genomen, indien Tele2 dit in de tussentijd zou opsturen.

In mijn brief heb ik Tele2 een termijn van twee weken gegeven om te reageren op mijn ontbinding. Dit wordt volkomen negeert, omdat ik tot heden nog geen enkel reactie heb gehad van Tele2, over mijn ontbinding. Het enige wat ik vanaf 18 februari 2009 heb gekregen zijn SMS'jes dat de aansluiting nu geplanned staat voor 25 februari, dat de modem gestuurd wordt en dat de internet op 25 februari werkzaam zou moeten zijn. Zelfs ook een brief dat ik de Mini Laptop kon gaan bestellen.

EEN BERICHT AAN TELE2!!!!

Ik hoef de Laptop niet en wil niets met jullie te maken hebben. Keer op keer hebben jullie tegen mij gelogen over de voorwaarden en de mogelijkheid om het contract te ontbinden. In jullie voorwaarden staat niets over dat ik drie maanden moet wachten voordat ik kan ontbinden. Jullie proberen mensen te lokken met een gratis laptop en vervolgens hen voor de gek te houden met onzin zogenaamde voorwaarden. Ik blijf lekker bij Ziggo!!!

De Consuwijzer heeft mij ook aangeraden om naar de Geschillencommissie te gaan aangezien Tele2 niet heeft gereageerd op mijn ontbindingsbrief. Ik wacht nog één week, indien ik niets van Tele2 hoor stap ik naar de Geschillencommissie. Iemand moet dit bedrijf op het matje roepen!!!!

Oproep naar iedereen!!! Denk goed na voordat je een contract aangaat met Tele2 en ga alle forums na om verschillende verhalen te horen.....

lochey

Ongelezen bericht door lochey »

Ik heb op verschillende klachtenforums over Tele2 op internet dit email adres gevonden, [email protected]

Het blijkt wanneer iemand slechte ervaringen heeft opgedaan met Tele2 en deze ervaringen deelt met anderen op klachtenforums op internet er snel een reactie komt van dit email adres met een verzoek om contact met hun op te nemen door een mail te sturen naar de bovenstaande email adres.

Ik heb een mail gestuurd op 5 maart jl. om 21.25 en de volgende ochtend om 9.30 had ik een Tele2 medewerker aan de telefoon over mijn probleem met Tele2.

Telefonisch werd er nog een poging vanuit Tele2 gedaan om het contract te handhaven aangezien de aansluiting reeds had plaatsgevonden en Tele2 was bereid om een tegemoetkoming te geven van twee maanden gratis internet en telefonie.

Ik ben hierop niet ingegaan en heb aangegeven dat ik het contract alsnog conform mijn brief d.d. 16 februari 2009 per direct alsnog wil ontbinden. Ik heb daarnaast de modem niet in ontvangst genomen en ook niet gebruik gemaakt de actie van de gratis laptop. De medewerker heeft met mij telefonisch afgesproken dat de ontbinding van de overeenkomst gehonoreerd zal worden. Ik zou hierover een bevestigingsmail ontvangen.

UPDATE:

Er waren uren voorbij gegaan en ik had nog steeds geen bevestigingsmail gehad. Nadat ik weer een mail had gestuurd naar dit email adres met het verzoek voor een bevestiging op de toezegging van ontbinding volgde er na 10 minuten een bevestigingsemail.

Email bericht van Tele2

Bij deze bevestig ik u per mail dat de ontbinding van het contract gehonoreert word. De definitieve ontbinding zal plaatsvinden op 25/03/2009.
Gezien het feit dat u 3 Mnd geen verbinding hebt gehad zijn hier verder geen kosten aan verbonden.U bent er mee akkord gegaan dat u geen recht meer heeft op de mini-laptop.De laptop brief die 1 dezer dagen dus bij u aan zal komen kunt u al sniet verzonden beschouwen daar het contract ontbonden word.

Ik vertouw erop u voldoende te hebben geinformeerd.

Mvg,

Tele2

Dus eindelijk ben ik van Tele2 af en kan ik gerust doorgaan met het afnemen van diensten van Ziggo!

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Tele2 weet donders goed dat je als klant al na 30 dagen je contract mag ontbinden als Tele2 niet levert om wat voor reden dan ook. Dat staat nota bene al jaren zo in het Nieuw Burgerlijk Wetboek.

Wat Tele2 dus doet is klanten keer op keer misleiden en bedient zich dus van oneerlijke handelspraktijken. Dat is niet toegestaan. Gezien de talloze klachten op dit forum over Tele2 is er sprake van een structureel probleem.

Oneerlijke handelspraktijken:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oneerlijke ... praktijken

Shairesh

Ongelezen bericht door Shairesh »

Ik heb ook dezelfde probleem, alleen geven ze het nog niet toe,

Hieronder een brief dat ik naar hun gestuurd heb, maar ze willen het niet toegeven dat ik gelijk heb.
Betreft: opzegging Tele2 TV Gold Bel Gratis Altijd

Geachte heer, mevrouw,

Op 5 februari 2009 heb ik telefonisch bij u een abonnement afgesloten, welke gecombineerd is in bellen, internet en tv.

Op 22 maart 2009 heb ik een sms ontvangen waarin vermeld stond dat de oplevering van mijn internetverbinding is gepland op 31 maart 2009.

Op 24 maart 2009 heb ik eveneens een sms ontvangen waarin werd meegedeeld dat, binnen een week alle informatie betreffende de installatie van internetverbinding door een monteur zou worden overleg en geregeld.

Overeenkomstig uw schrijven is een monteur bij mij langs geweest op 3 april 2009, zodoende de installatie aan te sluiten, echter is mij door deze monteur te kennen gegeven dat aansluiting van een dergelijk installatie niet mogelijk is, daar ik niet beschik over en telefoon aansluiting(ISRA punt). Ik merk op, dat er geen postcodecheck heeft plaatsgevonden, Hetgeen mij wel telefonisch is meegedeeld. Dat ter zijde.

Ik heb direct contact opgenomen met Tele2 om door te geven dat een dergelijk installatie op mijn adres niet mogelijk is. Tot mij schrik is mij verteld, dat ik de aansluiting persoonlijk moet regelen. Derhalve was ik genoodzaakt en verplicht door Tele2 KPN te benaderen voor deze aansluiting (Ik mocht het min of meer zelf uitzoeken). KPN heeft mij tegenstrijdig (maar naar alle waarschijnlijkheid eerlijk) bericht, namelijk dat, Tele2 een ingang heeft bij KPN, dus is het gebruikelijk dat Tele2 zulks zaken zelf dient te regelen voor de klant( Ik hoop dat u de logica hiervan nu wel inziet). Op dezelfde dag heb ik Tele2 weer benaderd om door te geven, dat de mij verstreken informatie incorrect is en wilde graag deze zaken desondanks gereld hebben. Ik heb de telefoniste verzocht het abonnement onhold te zetten, omdat ik gehinderd was gebruik te maken van de niet aan geboden diensten. Hiertoe is mij een toezegging gedaan, maar ook nu was Tele2 deze niet nagekomen. Zoals aangegeven heb ik dezelfde dag nog mijn eigen aansluiting via aansluitingen.nl geregeld met de veronderstelling dat de problemen verleden tijd zijn. Maar tevergeefs.

Ik heb op 16 en 17 april 2009 maar weer eens contact opgenomen met Tele2 ( mijn telefoonspecificatie kan als bewijs worden overlegd) om de overeenkomst welke ik mondeling ben aangegaan met Tele2 te ontbinden. Daar ik 5 weken zonder telefoon, internet en tv heb gezeten en mij geen redelijke perspectief is geboden. Voorts is mijn beslissing gebaseerd op het feit Tele2 bekend staat als slechte, klantonvriendelijke telefonieaanbieder. Dit verhaal is u waarschijnlijk niet geheel onbekend, daar op internet betrouwbare bronnen hiervoor (Tele2) waarschuwen, denkt u vooral aan Radar.nl en tros.nl. Opzeggen.nl deelt eveneens dezelfde mening en stelt Tele2 terecht in het verkeerde daglicht. Ik ben dan ook geneigd om in groepsvorm een melding hiervan te maken bij de voorgenoemde instanties, opdat mensen gewaarschuwd zijn en ik in mijn recht wordt gesteld.

Momenteel betaal ik abonnementskosten, dit terwijl ik geen gebruik heb gemaakt noch maak van de diensten. Dit vanwege, de terughoudende en lakse instelling van Tele2. Gesteld kan worden dat tele2 niet voldoende inspanningen heeft geleverd. In de algemene voorwaarde onder 4.1 staat: “ DE KLANT KAN SLECHTS EEN OVEREENKOMST MET TELE2 SLUITEN EN DE DIENST AFNEMEN INDIEN DE KLANT BESCHIKT OVER EEN FUNCTIONERENDEAANSLUITING DIE VOLDOET AAN DE EISEN VAN TELE2.

Gelet op het bovenstaande kan geconcludeerd worden dat dit duidelijk niet het geval is. Op grond hiervan verzoek ik u alsnog de overeenkomst per direct te ontbinden. De geleden welke geïncasseerd zijn, storneer ik per direct. Voorts zal ik de machtiging (automatische incasso) tot het incasseren van gelden afschaffen. Subsidiair kan aangegrepen worden, dat Tele2 zich schuldig heeft gemaakt aan wanprestatie ( en tekortkoming in de nakoming ) op grond van artikel 6:75 BW. Voor de volledigheid deel ik u mee genoodzaakt te zijn verdere stappen te ondernemen in geval van geen medewerking uwerzijds. Ik stel u in de gelegenheid u beslissing vast te stellen binnen een redelijke termijn van twee weken na dagtekening van deze brief.

Ik zou graag schriftelijk binnen twee weken na dagtekening van deze brief een bevestiging van mijn opzegging ontvangen.
Consumwijzer heeft ook aan mij advies gegeven dat als TELE2, geen reactie geeft, ik naar de geschillecommies moet gaan?

Ik heb alleen nog een vraag, ze blijven brieven sturen dat ze de incasso op mij gaan sturen, als ik niet betaal. Dit word denk ik gebruikt als dreigement

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik denk niet dat je verder nog iets hoeft te doen. De verbinding kan fysiek niet opgeleverd worden dus is het voor Tele2 onmogelijk te leveren. Je hebt aangetekend de overeenkomst met Tele2 ontbonden. Bewaar de bewijsstukken hiervan goed (verzendbewijs etc).

Als consument heb je het wettelijke recht de overeenkomst 30 dagen na aangaan overeenkomst te ontbinden als de contractpartij (Tele2) niet levert. Al heel vaak is op dit forum te lezen geweest dat Tele2 op dit punt glashard en keer op keer de wet overtreedt. Met intimidatie proberen ze je alsnog tot betalen te dwingen. Ik zou niet eens meer reageren op incassobrieven ook al is het formeel beter om ook een aangetekende brief naar het incassobureau te sturen waarin je de vordering betwist.

Je verhaal is het zoveelste bewijs dat Tele2 te kwader trouw handelt; volstrekt in strijd met het Nieuw Burgerlijk Wetboek. Incassobureaus kunnen je verder niets maken in dit geval. Zij zullen uiteindelijk gaan dreigen met kantonrechter / deurwaarder. Maar omdat er domweg niets te vorderen valt maakt dat verder ook helemaal niets uit.

WebServiceTele2

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Geachte  Shairesh

Stuurt u mij  alstublieft een email met uw mobiele nummer en klantgegevens. Ik ben een medewerker van
Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is:  [email protected]

Met  vriendelijke groeten,

Tele2 webservice

kenanie

Ongelezen bericht door kenanie »

Probleem heb ik nou juist ook!!! ik heb ook een totaal pakket besteld van tele2

De verwachte leverdatum was 23 mei....maar tot heden heb ik nog niets vernomen.....heel veel mails verstuurd(per dag 3 a 4)....dat ze mijn naam gaan onthouden....:)

Dus als ik het goed begrijp.....moet ik een brief (aangetekend) versturen, ivm nalatigheid dat ik mijn contract ontbind??? Zal vast mijn brief voorbereiden:)

Gesloten