LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tele2 reageert niet na fikse blunders!!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
petervee

tele2 reageert niet na fikse blunders!!

Ongelezen bericht door petervee »

Ik ben het zat. Na bijna 5 maanden te hebben gebeld, gemaild en geschreven zet ik mijn frustratie hier neer.
Niet dat het mij helpt maar misschien een les voor iemand anders.

Onderstaand een kopie van mijn brieven naar tele2.
Telefonisch kunnen ze niets oplossen en zeggen dat ik moet schrijven, op mijn brieven hoor ik niets.

Het geheel speelt al 5 maanden, vanaf begin december en ik ben het zat.
Kopie van deze brief staat dadelijk ook op de site van Tros radar.

Bedrijven die eerst zulke grove fouten maken en dan niets van zich laten horen horen thuis aan de schandpaal!!

Amsterdam 17 maart 2011
Betreft: annuleren order

L.S.

Eind januari heb ik u al eerder een brief gestuurd over het annuleren/ opzeggen van mijn bestelling van Tele2.
Helaas heb ik daarover nog niets vernomen.
Ik heb hier een decoder liggen, in doos, niet aangesloten die ik ook graag retour stuur.

Graag hoor ik zsm. Een antwoord op deze brief die ik ik heb bijgesloten.

Met vriendelijke groet,

.................................................................................................................................

Amsterdam 23 januari 2011

Op 29 november 2010 heb ik via ShopADSL.nl een bestelling geplaatst via voor internet, telefonie en tv bij Tele incl. een harddisk recorder.
Per mail is dit keurig dezelfde dag bevestigd.

Toen reactie hierop uitbleef heb ik gebeld met Tele2 om alsnog deze bestelling door te geven, dus inclusief HD recorder.
De reactie van de teleoniste was toen dat de HD recorder nog niet kon worden geleverd maar dat dat voor eind januari het geval zou zijn.

Mijn ingangsdatum voor mijn nieuwe abonnement via Tele2 zou ingaan op 7 januari 2010 en mijn huidige nummer zou worden overgenomen door Tele2.
Volgens mij zou ook mijn KPN abonnement worden opgezegd via Tele2 maar dat weet ik niet meer zeker.

Rond 5 januari ontving ik mijn TV decoder, de HD recorder zag ik echter niet.
Wederom gebeld met Tele2 en de telefonist vertelde me dat de HD recorder helemaal niet mogelijk is op mijn adres.
Waarom is dit niet direct tijdens de bestelling doorgegeven???

Destijds heb ik getwijfeld tussen UPC en Tele2. Mijn ervaringen met Tele2 waren tot dusver goed en mede op basis van deze ervaring ben ik dus weer in zee gegaan met Tele2.

Uiteindelijk zijn we bijna 1 maand verder; mijn decoder is nog niet geinstalleerd want ik wil een HD recorder, KPN heeft mijn contract stilzwijgend een extra jaar verlengd. Deze lijn zou nu in handen moeten zijn van Tele2!!

Ik heb inmiddels ruim 3 uur doorgebracht achter de telefoon met KPN en Tele2 om duidelijk in deze zaak te krijgen.
Inmiddels ben ik erachter dat Tele2 niet kan leveren wat ik besteld heb: namelijk digitale TV met een HD recorder.

Voor mij een reden om dit contract te laten ontbinden: de HD recorder was een must in mijn beslissing.

Daarom mijn vriendelijke verzoek om mijn contract per direct te beindigen.
Deze zaak heeft me teveel tijd, ergenis en vooral ook geld (extra jaar KPN!) gekost, ik ga er dan ook vanuit dat het beindigen van dit contract probleemloos gaat. Zeker omdat deze fout is gemaakt door Tele2.
Graag ontvang ik van u een bevestiging van deze contractbeindiging per mail of brief.

Met Vriendelijke groet verblijf ik,

....

Tele2 Webcare

Re: tele2 reageert niet na fikse blunders!!

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste petervee,

Erg vervelend dat er problemen zijn ontstaan na de bestelling van je abonnement en er bij de klantenservice nog geen passende oplossing is geboden. Ik heb dit bericht ook op het Tele2 forum ontvangen en vanaf daar in behandeling genomen. Om het overzicht te bewaren zal ik je vanaf het Tele2 forum op de hoogte houden en niet hier op Tros Radar.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

aaten

Ongelezen bericht door aaten »

Klinkt heel bekend. Administratieve puinhoop bij Tele2. Wel grappig dat het webcare team op jou wel geageerd, dat deden ze bij mij niet ;)

Kijkt uit met die club, als je eens wat veel belt sluiten ze gewoon je volledige abonnement af terwijl ze daar volgens de voorwaarden geen recht te hebben (verschuilen zich achter het afsluiten van bepaalde bestemmingen wat volgens de voorwaarden wel mag bij een uitzonderlijk hoog verbruik maar wat dat dan is wordt nergens gemeld. Onduidelijk artikel dus en dientengevolge ongeldig).
Pas nadat je een voorschot hebt betaald sluiten ze je weer aan maar schrijven daarna wel het volledige bedrag weer af en weigeren dit in eerste instantie terug te betalen, kosten die je in rekening brengt vanwege alle extra administratie willen ze ook niet betalen omdat dat volgens Tele2 niet gemaakte kosten zijn. Leermoment: Brengt Tele2 jou administratiekosten in rekening dan hoef je die dus ook niet te betalen, immers zijn dat niet gemaakte kosten.

Enfin. Tele2 een club waar je met een grote boog omheen moet. Liever naar een betrouwbare partij.

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

aaten schreef:
Kijkt uit met die club, als je eens wat veel belt sluiten ze gewoon je volledige abonnement af terwijl ze daar volgens de voorwaarden geen recht te hebben (verschuilen zich achter het afsluiten van bepaalde bestemmingen wat volgens de voorwaarden wel mag bij een uitzonderlijk hoog verbruik maar wat dat dan is wordt nergens gemeld.

dit mag een provider helemaal niet doen, maar goed tele2 staat slecht bekend.

petervee

Ach wat is een betrouwbare partij?

Ooit een conflict gehad met UPC over een (1) niet betaalde factuur.
Uiteindelijk is alles afgesloten door UPC: TV, telefonie en internet.

Na 2 maanden bleek de factuur toch betaald te zijn en 1 maand zelfs dubbel!
Ik kreeg nog 84 euro van UPC. Geld nooit meer gehad en ondertussen wel afgesloten.
Sindsdien dus met een boog om UPC heen gelopen, nu zal ik terug moeten.

Ik haat dit soort bedrijven: zo'n arrogantie, zo lastig om je gelijk te halen.
En ik heb nooit veel problemen gehad met Tele2. Nu dus wel.

petervee

Inmiddels ruim 3 weken later......

Na een telefoontje van iemand van de klantenservice is mij beloofd dat de HD recorder er binnen 1 week zou zijn.
Ook zou er een restitutie zijn van de betaalde kosten.

Guess what? geen HD recorder, geen resitutie!
Mijn automatische incasso heb ik inmiddels geblokkeerd en de eerste herinneringen zijn al binnen.

Vandaag wederom met een dame aan de telefoon gezeten die maar te graag haar verhaal wilde doen.

Ik bleef volhouden dat ik het vertrouwen in Tele2 kwijt ben en het contract wil ontbinden.
Tele2 heeft teveel fouten gemaakt. Na mijn volhouden heeft deze mevrouw (Sonja?) de hoorn op de haak gegooid!!

Over service gesproken!

Het gesprek gelukkig voor een deel opgenomen dus dat kan tzt. op youtube en of Tros radar.

Ik wacht wel op het incassoburo en laat me afsluiten bij Tele2.
Wedden dat er met het incasoburo wel valt te praten?

[quote='Danielle van Tele2' pid='7153' dateline='1302857127']
Beste petervee,

Erg vervelend dat er problemen zijn ontstaan na de bestelling van je abonnement en er bij de klantenservice nog geen passende oplossing is geboden. Ik wil graag voor je uitzoeken wat ik hierin voor je kan betekenen. Zou je mij in een persoonlijk bericht je postcode, huisnummer en klantnummer kunnen sturen?

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

[/quote]

aaten

met een incassobureau is helemaal niet te praten dus veel succes :)

standaard ingebreke stelling naar tele2 sturen en aangeven dat je inmiddels meerdere malen je klachten kenbaar hebt gemaakt maar dat zij hiermee tot op heden niets gedaan hebben. Geef ze een termijn van 10 dagen om nog inhoudelijk te reageren en geef ook aan dat kosten die je maakt op Tele2 verhaald zullen worden.

Je moet ze behoorlijk met hun rug tegen de muur zetten willen ze zich aan de afspraken en wet gaan houden. Wordt tijd dat die club eens failliet gaat want fatsoenlijk zaken doen zullen ze helaas niet leren.

petervee

Een goede vriendin is jurist, dus daar maak ik me niet echt druk om.
Ik ken de procedures: tele2 heeft het recht de gemaakte fouten te herstellen.

Maar als ik na 3 weken niets van ze hoor, geen HD recorder ontvang en ze mijn probleem niet oplossen lijkt ontbinding van het contract mij niet meer dan redelijk. Het speelt al vanaf oktober 2010 en ik heb er voldoende tijd aan besteed het in orde te krijgen.
Een ingebrekestelling zal ik nog sturen, meer voor de formaliteit, want op post reageren ze niet.
Maar op dat moment heb ik juridisch aan alle voorwaarden voldaan.

Mijn ervaring met incassoburo's is juist dat daar prima mee valt te praten: ze willen geld van je dus luisteren ze naar je verhaal.
Ik wil een dienst van Tele2 dus die luistert niet naar mij. De macht van de grote maatschappijen.Daarbij heb ik inmiddels een mooi mapje met correspondentie en het gelijk aan mijn kant.

Jammer alleen dat ik dadelijk even geen internet heb, geeft zo'n gedoe om dat weer op te lossen.

aaten

petervee schreef:
Een ingebrekestelling zal ik nog sturen, meer voor de formaliteit, want op post reageren ze niet.
Maar op dat moment heb ik juridisch aan alle voorwaarden voldaan.
dat is precies het deel wat ik bedoel: zorg dat je je formaliteiten dichtgetimmerd hebt en daar heb je helemaal gelijk in.

Ik vrees dat Tele2, net als alle prutsende bedrijven, zaken doet met Intrum Justitia en mijn ervaring is dat die nooit luisteren maar wel altijd uiteindelijk verliezen.
Irritante situatie in iedergeval waar je even doorheen moet. Heb je geen Ziggo als kabelprovider? Neem je daar voor een paar maanden internet van, ben je daar ook weer vanaf. Kan je gelijk je nummer laten porteren zodat je die niet kwijt bent.

petervee

Heb je geen Ziggo als kabelprovider? Neem je daar voor een paar maanden internet van, ben je daar ook weer vanaf. Kan je gelijk je nummer laten porteren zodat je die niet kwijt bent.

Dat nummer zal ik wel kwijt zijn; dat is net (25 april 2011) geporteerd naar Tele2!
Pas 6 maanden later dan de aanvraag...valt best mee toch? ;)

Voor de liefhebbers een leidraad voor een opzegging.

De dame van tele2 heeft hem ook al. Weet ik zeker dat iemand de brief leest! ;)

Amsterdam, 13 mei 2011

Tele2 Nederland B.V.
Postbus 289
2400 AG Alphen aan den Rijn

Betreft: ingebreke stelling
Referentie: Klantnummer B0002316XXX

Geachte heer/mevrouw,
Bij deze wil ik Tele2 Nederland ingebreke stellen.
Op 29 november 2010 heb ik via ShopADSL.nl een bestelling geplaatst via voor internet, telefonie en tv bij Tele2 incl. een harddisk recorder.
Per mail is dit keurig dezelfde dag bevestigd.

Al bij deze eerste bestelling is het fout gegaan en na veelvuldig contact te hebben gezocht met jullie klantenservice is het Tele2 ondanks veel beloftes van evenzoveel medewerkers niet gelukt mij het juiste product te leveren.

Vandaag ben ik wederom gebeld door Tele2, maar de absoluut on flexibele houding van uw medewerker heeft mij doen inzien dat Tele2 mijn probleem niet redelijkerwijs kan en wil oplossen.
Zelf ben ik van mening dat ik voldoende heb gedaan, gebeld, geschreven, gemaild en voldoende geduld heb getoond betreffende deze situatie.

Ik wil u daarom vriendelijk verzoeken tot directe beëindiging van mijn contract wegens het niet nakomen van gemaakte afspraken.

Graag zou ik ook een her calculatie willen van de betaalde abonnementskosten: tot op heden heb ik slechts uitsluitend gebruik kunnen maken van internet.
Per 25 april jl. is mijn telefoonnummer pas geporteerd naar Tele2.
TV heb ik nooit aangesloten vanwege het ontbreken van een juiste decoder.
Een herberekening zie ik daarom graag van u tegemoet.

Waarschijnlijk heb ik teveel betaald in deze periode, daarom verzoek ik u vriendelijk het teveel betaalde bedrag binnen tien dagen na heden aan mij te betalen door overmaking op mijn rekeningnummer: xxxxxxx

Met vriendelijke groet,
xxxx XXXX

petervee

Fijne, ouwe koeien....

Denk je dat je af bent van die zeikclub, komt opeens in maart een factuur voor 25.05 euro. Waarom Waarvan??
Geen idee. Achterstallige betaling...
Na bijna 1 jaar komen ze daar nog eens mee aanzetten!!!

Ik heb al verzocht om een calculatie van dit bedrag, hoe ze hier opeens aan komen, maar nog niet gehad.
Inmiddels ligt er een brief van InterimJustia voor dit bedrag. Wat een zielige club is die tele2.

Kijken of we dit eens uitgevochten krijgen bij de rechter. ik ben er klaar voor en het is tijd voor de confrontatie.

sandra56

Ongelezen bericht door sandra56 »

Goed zo! :D
Die providers denken dat ze van alles maar een puinhoop kunnen maken en dat wij als klanten geen rechten hebben! :o

boelie

Ongelezen bericht door boelie »

petervee schreef:Fijne, ouwe koeien....

Denk je dat je af bent van die zeikclub, komt opeens in maart een factuur voor 25.05 euro. Waarom Waarvan??
Geen idee. Achterstallige betaling...
Na bijna 1 jaar komen ze daar nog eens mee aanzetten!!!

Ik heb al verzocht om een calculatie van dit bedrag, hoe ze hier opeens aan komen, maar nog niet gehad.
Inmiddels ligt er een brief van InterimJustia voor dit bedrag. Wat een zielige club is die tele2.

Kijken of we dit eens uitgevochten krijgen bij de rechter. ik ben er klaar voor en het is tijd voor de confrontatie.
De nieuwe missie van Tele2: Hoe scoor ik zoveel mogelijk ontevreden klanten?

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

De nieuwe missie van Tele2: Hoe scoor ik zoveel mogelijk ontevreden klanten?
:lol: Dat zijn er velen.

Gesloten