LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 snelheid onbetrouwbaar

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
doemaarwat

Re: Tele2 snelheid onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door doemaarwat »

Stop toch met die ouwe meuk! Stap gewoon over op kabel of glasvezel. Sinds KPN het bedrijf heeft overgenomen dat overal glasvezel legde, komen er nauwelijks nog nieuwe glasvezel aansluitingen bij. Men wil daar niet meer zo veel in investeren, en zolang er nog genoeg mensen adsl blijven gebruiken, zal het des te langer duren. Stap gewoon over, dan moeten ze wel! Ik ben ook overgestapt op kabel en mijn snelheid, stabiliteit en betrouwbaarheid van de verbinding is gigantisch verbeterd. Als hier glasvezel komt ben ik evt. bereid om over te stappen, maar NOOIT meer adsl.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

doemaarwat schreef:Stop toch met die ouwe meuk! Stap gewoon over op kabel of glasvezel. Sinds KPN het bedrijf heeft overgenomen dat overal glasvezel legde, komen er nauwelijks nog nieuwe glasvezel aansluitingen bij. Men wil daar niet meer zo veel in investeren, en zolang er nog genoeg mensen adsl blijven gebruiken, zal het des te langer duren. Stap gewoon over, dan moeten ze wel! Ik ben ook overgestapt op kabel en mijn snelheid, stabiliteit en betrouwbaarheid van de verbinding is gigantisch verbeterd. Als hier glasvezel komt ben ik evt. bereid om over te stappen, maar NOOIT meer adsl.
ADSL wordt al tijden nagenoeg niet meer geleverd, wat geleverd wordt is VDSL2 of VVDSL met snelheden tot 100/200Mbit/s met een lagere latency van via de kabel en een veel hogere upload.

Zowel coax als de telefoonkabel zijn achterhaalde technieken en glasvezel is vele malen stabieler en sneller. Je kunt het KPN echter niet kwalijk nemen dat ze niet meer investeren in glasvezel. Via VVDSL kunnen ze snelheden halen tot 300Mbit/s op termijn met een upload van circa 100Mbit/s. De kabel kan dit ook leveren maar gaat bij grote wijken in de problemen komen omdat de kabel (die gedeeld wordt door de hele wijk) aan zijn capaciteit gaat komen met alle gevolgen van dien (dit is ook de rede waarom Ziggo enkel zakelijk 500Mbit/s levert op dit moment). Bij DSL is de lijn uniek tot aan de wijkcentrale/buurtkast, daarna gaat het over glasvezel.

Dat in jouw geval de stabiliteit en betrouwbaarheid gigantische is verbeterd is erg fijn voor je, maar op dit moment staat XS4ALL (die enkel DSL en glasvezel levert) op nummer 1 met stabiliteit en betrouwbaarheid en niet Ziggo. Ik heb jaren DSL gehad (Online en later XS4ALL) en nog nooit storing gehad en ook nagenoeg altijd de snelheid van mijn abonnement behaald, hiermee heb ik gewoon geluk gehad. Nu heb ik glasvezel.

Nu weer ontopic, het is raar als je TV gaat haperen als je wifi gebruikt. Ik ben niet bekend met de werkwijze van de dienst TV bij Tele2, maar bij KPN/XS4ALL/Telfort gaat je TV signaal via een los VLAN welke ook zijn eigen bandbreedte gebruikt. Het signaal staat dus los van je internet snelheid. Stel je kan maximaal 100Mbit/s behalen en je kijkt TV en gebruikt 20Mbit/s dan blijft er 80Mbit/s over voor internet. Ik kan me haast niet voorstellen dat Tele2 niet op deze wijze werkt. Het is dan ook lastig te zeggen wat de oorzaak is, enkel Tele2 kan dit nakijken door je lijn te monitoren.

doemaarwat

sylvesterb schreef:
Zowel coax als de telefoonkabel zijn achterhaalde technieken en glasvezel is vele malen stabieler en sneller. Je kunt het KPN echter niet kwalijk nemen dat ze niet meer investeren in glasvezel.
Ik neem KPN niks kwalijk, echter ik wil wel gewoon glasvezel! En dat gaat alleen als genoeg mensen geen genoegen meer nemen met adsl / vdsl etc. Pas dan zal KPN gedwongen zijn om weer meer te gaan investeren in glasvezel. Door tot die tijd over te stappen op kabel doe je jezelf ook een plezier, want je gaat er hoe dan ook op vooruit. Zowel gelijk NU als ook in de toekomst. En anders blijven we met zijn allen nog tientallen jaren met deze verouderde technologie opgescheept zitten. Verwacht het beste en accepteer niet dat KPN op zijn geld blijft zitten i.p.v. het te investeren. Daar werk ik in ieder geval niet aan mee.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

maar op dit moment staat XS4ALL (die enkel DSL en glasvezel levert) op nummer 1 met stabiliteit en betrouwbaarheid en niet Ziggo.
Jammer alleen dat ze het signaal compleet kapot comprimeren en een "HD" signaal leveren wat Ziggo SD noemt. Dit alleen omdat anders de ADSL klanten niet meer mee kunnen.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

doemaarwat schreef:
sylvesterb schreef:
Zowel coax als de telefoonkabel zijn achterhaalde technieken en glasvezel is vele malen stabieler en sneller. Je kunt het KPN echter niet kwalijk nemen dat ze niet meer investeren in glasvezel.
Ik neem KPN niks kwalijk, echter ik wil wel gewoon glasvezel! En dat gaat alleen als genoeg mensen geen genoegen meer nemen met adsl / vdsl etc. Pas dan zal KPN gedwongen zijn om weer meer te gaan investeren in glasvezel. Door tot die tijd over te stappen op kabel doe je jezelf ook een plezier, want je gaat er hoe dan ook op vooruit. Zowel gelijk NU als ook in de toekomst. En anders blijven we met zijn allen nog tientallen jaren met deze verouderde technologie opgescheept zitten. Verwacht het beste en accepteer niet dat KPN op zijn geld blijft zitten i.p.v. het te investeren. Daar werk ik in ieder geval niet aan mee.
Dus je straft KPN af dat ze minder (ze investeren nog steeds) in glasvezel voor consumenten en je beloond Ziggo voor het compleet niet investeren in glasvezel, beetje krom?

Snap nooit waarom KPN door mensen wordt afgestraft omdat ze minder zijn gaan investeren terwijl Ziggo nog geen glasvezel naar een woning van een consument heeft aangelegd en zelfs de aanleg vertraagd door glasvezel gebieden compleet te verstoken van spook verhalen over glasvezel.

Ziggo is een vreselijk bedrijf die haar klanten meermaals compleet heeft genegeerd. De Horizon box, nieuwe compressie techniek waardoor duizenden klanten opeens storing hadden op hun TV signaal en Ziggo zei "dat ligt aan je bekabeling". Ziggo heeft de afgelopen jaren niet zomaar tienduizenden klanten verloren door hun slechte kwaliteit en klantenservice.

Jetsertje

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Het zit wel diep bij sommige mensen..

doemaarwat

Het heeft niks met afstraffen en belonen te maken. Het gaat erom dat we samen sterk staan en als we willen dat nu eindelijk eens overal glasvezel komt dan moeten we samenwerken en geen genoegen meer nemen met die ouwe meuk wat ze proberen een beetje op te voeren. Allemaal overstappen op kabel totdat je de keus hebt om ook voor glasvezel te kiezen. Dat is de enige manier om wat gedaan te krijgen met zijn allen. En tot die tijd, geniet van de kabel want t.o.v. mijn vorige dsl-verbinding is het een verademing. Ik kan me inbeelden hoe jij je dan wel niet moet voelen met jouw glasverzelverbinding. Dat wil ik dus uiteindelijk ook.

Gesloten