LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
romarum
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2013 11:08

Tele2

Ongelezen bericht door romarum »

Sinds 6 juni 2013 ben ik doende over te stappen naar Tele 2.
Ik heb 3,5 maand zonder TV, telefoon en internet gezeten.

In het kort de geschiedenis: Er is bij u een flink dossier aanwezig !

6 juni: Aanvraag Glasvezelpakket via internet MET NUMMERBEHOUD
7 juni: brief ontvangen mbt Tele2, maar dit blijkt een ADSL Pakket.
Ik heb dit pakket ontvangen, maar niet aangesloten, want mijn huis is 4 jaar geleden omgebouwd ivm Glasvezel pakket van XMS, de vorige provider.
Juni enkele keren gebeld met de klantenservice. Uiteindelijk werd mijn dossier overgenomen door het “Hoofdkantoor”. Moest weer bellen met afd Verkoop om voor de 2e keer het Glasvezelpakket weer aan te vragen. Zo gedaan MET vermelding van NUMMERBEHOUD. Toezegging gekregen dat Glasvezelpakket zou worden geleverd en geïnstalleerd
19 juli: Welkomstbrief van Tele2 Glasvezel.
3 aug: Brief ontvangen dat het contract per 1 september door Tele2 wordt beëindigd.
19 aug: met Mireille Kemphuis gesproken van uw hoofdkantoor, die uiteindelijk bereid was COULANCE regels toe te passen.
Aug met Klantenservice gebeld en tijdens het gesprek meegedeeld dat ik het contract helemaal wenste te beeindigen. Er werd mij telefonisch medegedeeld: Onaanvaardbaar. En de hoorn werd erop geknald.
27 aug: weer Welkomstbrief van Tele2 Glasvezel, omdat eea niet goed was gegaan. Men had het tijdelijke nummer ingevoerd bij u en daarom werd de zaak weer gecancelled. Ik moest opnieuw naar de afdeling verkoop om alles over te doen
Dat gedaan onder vermelding van MET NUMMERBEHOUD.
In totaal heb ik 4 keer met de afdeling VERKOOP moeten bellen om over te kunnen stappen naar
Tele 2. Met elke keer een wachttijd van 10 werkdagen. Ik heb € 50 verbeld met de afdeling
Klantenservice en alle telefoon met mijn mobiel moeten voeren. Ik ben diverse keren zeer onheus
toegesproken, waarbij ook 2 keer het gesprek door Tele 2 eenzijdig en voortijdig werd beëindigd.

Ik zou diverse keren worden teruggebeld, hetgeen 1 keer gebeurde, nl op 30 september jl met de
mededeling dat NUMMERBEHOUD niet kon worden geleverd.

Dit is absoluut onacceptabel en ik moet u helpen herinneren aan:
• Het besluit nummerportabiliteit in de telecommunicatiewet art 4.10
• Dat u het nummer een maand in de koelkast diende te behouden
• Dat u binnen 10 werkdagen mijn oude nummer [telefoonnummer verwijderd] werkbaar dient te maken voor inkomend en uitgaand verkeer.

Hoogachtend,
Laatst gewijzigd door Radar op 04 okt 2013 11:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het plaatsen van persoonsgegevens

Dirkie
Berichten: 2988
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Tele2

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik zou een mail naar Tele2 sturen, dat U een brief voor hun hier neergezet hebt.
Misschien lezen ze die dan.
En ik zou ook Uw klantnummer en persoonsgegevens verwijderen.

Verder kan ik hier niets mee

mar010
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jun 2013 10:12

Re: Tele2

Ongelezen bericht door mar010 »

ik was klant van UPC digitale tv had ik daar.
Ik ben over gegaan naar tele 2 verkoper adviseerde mij interactief dus 2x aangevraagd boven en beneden.
Blijkt nu dat ik er niets mee kan ik heb namelijk geen internetkabel (HAD DRAADLOOS BIJ UPC) HEB NU DUS GEEN TV IN MIJN WOONKAMER aangezien mijn aansluiting op de eerste etage zit.
Ik bellen zegt die medewerker ja mevrouw dan moet u een downgrade nemen naar digitenne.... wat moet ik doen helppppppppppppp

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Tele2

Ongelezen bericht door bprosman »

Terug naar UPC.
Of je moet een redelijk kleine TV hebben waardoor de kwaliteit van het kapot gecomprimeerde Digitenne signaal niet meer opvalt.
Anders wordt dat hoogstwaarschijnlijk de volgende teleurstelling.

Wat ik me wel altijd afvraag, WAT vergelijken mensen nou eigenlijk als ze overstappen, alleen de prijs ? Of ook zaken als (beeld)kwaliteit en wat moet je er voor doen , zoals kabels trekken.

mar010
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jun 2013 10:12

Re: Tele2

Ongelezen bericht door mar010 »

het is wonder boven wonder netjes opgelost door tele 2!!!! ik heb homeplugs gekocht op hun kosten a 60 euro en alles werkt super ik hoef de komende 3 maanden niets te betalen :) aardig blijven helpt dus toch!!!!!!!!

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Tele2

Ongelezen bericht door Har06 »

bprosman schreef:Terug naar UPC.
Of je moet een redelijk kleine TV hebben waardoor de kwaliteit van het kapot gecomprimeerde Digitenne signaal niet meer opvalt.
Anders wordt dat hoogstwaarschijnlijk de volgende teleurstelling.

Wat ik me wel altijd afvraag, WAT vergelijken mensen nou eigenlijk als ze overstappen, alleen de prijs ? Of ook zaken als (beeld)kwaliteit en wat moet je er voor doen , zoals kabels trekken.

Hoe kun je nu beeldkwaliteit van diverse providers vergelijken?

Tja kabels trekken is voor menige prikker een uitdaging :) :lol:

riniedekok
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2015 21:36

Re: Tele2

Ongelezen bericht door riniedekok »

Ik ben in oktober 2014 overgestapt van UPC naar Tele2. Had ik dit maar nooit gedaan. Na installatie alleen maar problemen met Tele2. Internet wordt steeds onderbroken het modem gaat steeds uit waardoor de tv natuurlijk ook uit gaat. ik dacht eerst het heeft even een aanloop nodig maar het bleef aan de gang. Ik ben in december 2014 gaan bellen met tele2 er is een monteur langs geweest die vertelde dat het probleem van buitenaf komt en dat KPN dit moet oplossen. Monteur van KPN is ook geweest die heeft het geuren in de muur vervangen en vertelde dat het 48 uur duurt en dan moet het internet naar behoren doen. Niets is minder waar het probleem was niet verholpen. Weer met de klantenservice van tele2 gebeld die hebben het doorgezet naar het hoofdkantoor. Iemand van het hoofdkantoor belde mij of de problemen waren verholpen want ik had toch een nieuwe modem gehad want dat had de monteur van tele2 gezegd. Ik heb dus geen nieuwe modem gehad. Het hoofdkantoor heeft een nieuwe modem opgestuurd die aangesloten en helaas ook weer het probleem van internet onderbrekingen modem die steeds uit gaat en een nieuw probleem erbij telefoon deed het niet meer. Weer met de klantenservice gebeld. Nu wordt er ineens gezegd dat het probleem binnenshuis ligt. Nogal vreemd want bij UPC nooit dit soort problemen. het is weer uitgezet naar het hoofdkantoor en ik wordt teruggebeld. Ik heb tegen de klantenservice gezegd dat ik er helemaal klaar mee ben en het liefst van Tele2 af wil kosteloos natuurlijk. Maar dat gaat niet zomaar blijkbaar. Weet iemand wat ik nou nog verder kan doen.

Gesloten