LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 zegt ongevraagd KPN-abonnement op

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
SusanM

Tele2 zegt ongevraagd KPN-abonnement op

Ongelezen bericht door SusanM »

Sinds 27-03-2003 hadden wij internet-abonnement “Zonnet(ADSL)-Lite”. Zonnet is overgegaan in Tele2-handen gekomen en werd dus ook onze provider. Wij waren zeer tevreden over dit abonnement en waren dan ook niet van plan om dit te wijzigen, omdat het voldeed aan onze eisen en verwachtingen qua prijs en qua snelheid. In november 2010 ging echter ons modem kapot. Toen wij contact opnamen met Tele2 kregen we te horen dat het een oud abonnement betrof en dat de modems behorende bij dit abonnement niet meer geleverd konden worden. Men adviseerde ons om over te stappen naar een sneller Tele2-abonnement en om de tijd te overbruggen een 2e-hands modem via marktplaats.nl aan te schaffen. We hebben toen inderdaad een 2e-hands modem aangeschaft via marktplaats.nl en zijn ons gaan oriënteren voor een ander internet-abonnement. Voordat we tot een keuze kwamen, hebben we divere malen contact opgenomen met Tele2 voor informatie, omdat we een alarminstallatie hebben, waarvoor een alarmlijn nodig is. Uiteindelijk kwamen we (in overleg met een medewerker van Tele2) tot de beslissing om alleen maar een sneller internet-abonnement af te sluiten bij Tele2 en, met het oog op onze alarminstallatie, het telefoonabonnement ongewijzigd bij KPN te laten.
Op 21 maart 2011 hebben we telefonisch contact opgenomen met Tele2 om (met tegenzin) over te stappen naar een sneller (maar ook 100% duurder !!) internet-abonnement. Tijdens dit gesprek hebben we nogmaals benadrukt dat we alleen opdracht gaven om ons internet-abonnement te wijzigen van ADSL-Lite naar een sneller internet-abonnement en dat de telefoonlijn ongewijzigd bij KPN zou blijven.

Afgelopen week kregen we het installatiepakket van Tele2 en woensdag 27-04-2011 na 18.00 uur konden we het nieuwe modem installeren. Dit hebben we gedaan, internet werkte meteen, maar de telefoonlijn gaf geen enkel signaal meer. Nadat we diverse keren de aansluiting hadden gecontroleerd, hebben we uiteindelijk met onze GSM (€ 0,10/minuut + kosten van mobiele telefoon !!) contact opgenomen met Tele2. Via de telefoon werd vanalles gecontroleerd, maar het probleem kon niet worden opgelost. De telefoonkosten voor dit gesprek waren inmiddels al behoorlijk opgelopen.
De dag erna hebben we meteen contact opgenomen met KPN om na te vragen of er soms iets mis wat met onze aansluiting en daar kregen we te horen wat we al gevreesd hadden : Onze telefoonaansluiting was opgezegd. Nadat wij aan de medewerker van KPN hadden aangegeven dat wij daarvoor nooit toestemming of opdracht hadden gegeven, kwam aan het licht dat Tele2 onze telefoonlijn heeft opgezegd.
Deze afsluiting kan uiteraard via een formulier weer ongedaan worden gemaakt, maar er moeten wel € 47,50 heraansluitingskosten worden betaald. Wie gaat dit betalen ?? Het lijkt me niet terecht dat wij deze kosten moeten gaan betalen, want wij hebben er niet om gevraagd om afgesloten te worden. Integendeel zelfs. Het blijft trouwens vreemd dat Tele2 zomaar een contract kan ontbinden wat wij met KPN hebben afgesloten. Wij vragen ons af of dit wettelijk is toegestaan ?

Tele2 Webcare

Re: Tele2 zegt ongevraagd KPN-abonnement op

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste SanneM,

Vervelend dat je telefoonlijn onverwachts is opgezegd!
Ik wil graag voor je uitzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Om je van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag je postcode en huisnummer via [email protected], o.v.v. SanneM - Trosradar.
Dan kan ik je probleem gaan behandelen zodra ik je gegevens binnen heb.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

SusanM

Tele2 Webcare schreef:Beste SanneM,

Vervelend dat je telefoonlijn onverwachts is opgezegd!
Ik wil graag voor je uitzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Om je van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag je postcode en huisnummer via [email protected], o.v.v. SanneM - Trosradar.
Dan kan ik je probleem gaan behandelen zodra ik je gegevens binnen heb.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2
Ik heb je inmiddels een mail gestuurd met mijn gegevens. Mijn naam is trouwens SusanM

Ik heb net voor de zekerheid alvast het Tele2-registratieformulier uitgeprint en wat schetst mijn verbazing ? Bij het kostenoverzicht staat dat ik buiten de € 19,95 per maand voor het Tele2 Internet ook nog € 5,00 per maand moet betalen voor "Lijn abonnementskosten". Dit zijn kosten die normaal gesproken in rekening worden gebracht bij mensen die geen KPN (of andere) telefoonaansluiting hebben, zoals Tele2 ook zelf op haar website aangeeft http://se.tele2.nl/internet/specificaties.html
Tele2 heeft dus onze KPN-lijn zonder toestemming opgezegd en brengt mij nu € 5,00/maand in rekening voor het gebruik een andere telefoonlijn.

Tele2 Webcare

Beste SusanM,

Bedankt voor je gegevens!
Zoals ik je in mijn mail al liet weten neem ik je probleem in behandeling en zal ik er nog bij je op terug komen.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

tim_problemen

Ongelezen bericht door tim_problemen »

Hallo SanneM,

Je bent niet de enige, ik kom er vandaag achter dat mijn telefoon en internet zijn afgesloten door Tele2. Tevens wordt beweerdt dat er contract met mij is opgenomen en dat er een alternatief is aangeboden. Dit is helaas niet gebeurt.

Men kon mij aan de telefoon zelfs geen alternatief bieden en geen incident aanmaken, omdat de afdeling binnen tele2, adsl lite niet meer bestaat. Lekker met een tarief van 10/min. De ene dag ben je klant en de volgende dag lig je eruit en dat na 6 jaar vaste klant. Het nare is wel dat ik de mogelijkheid loop mijn telefoon nummer kwijt te raken, maar dat kan tele2 niks schelen. Ik ga nu naar een ander provider, ze zoeken het maar uit.

Gr.

Tim

tim_problemen

Ongelezen bericht door tim_problemen »

sorry moet zijn SusanM

Tele2 Webcare

Beste tim_problemen,

Erg vervelend dat je geen gebruik kunt maken van je telefoon en internetverbinding! Je hebt op meerdere fora dit bericht geplaatst. Ik heb via de website klachtENoplossing.nl dit al voor je in behandeling genomen. Om het overzicht te bewaren informeer ik je via die website.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

SusanM

Inmiddels bijna een week verder en nog steeds zitten we zonder telefoon/alarmlijn. :x

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

SusanM schreef:Inmiddels bijna een week verder en nog steeds zitten we zonder telefoon/alarmlijn. :x

Opzeggen die handel ,tele2 is echt naadje.

SusanM

ciske schreef:Opzeggen die handel ,tele2 is echt naadje.
Ik zou terug gebeld worden door een collega van Danielle van Tele2 (zie hierboven). Ik hoor echter niets. Als ik nu alles opzeg, kan ik ook de heraansluitkosten van KPN betalen en dat ben ik niet van plan. Het is niet mijn schuld dat de lijn is opgezegd. Vind dat Tele2 moet regelen !

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

SusanM schreef: Het is niet mijn schuld dat de lijn is opgezegd. Vind dat Tele2 moet regelen !

Daar heb je gelijk in maar het vervelende bij providers is dat ze nooit hun afspraken nakomen dus ook meestal zeggen dat ze gebeld hebben , terwijl ze dat niet hebben gedaan.

Succes verder hoop voor je dat het gauw is opgelost.

Tele2 Webcare

Beste SusanM,

Erg vervelend dat hierover nog geen contact met je is opgenomen, mijn excuses hiervoor! Mijn collega's hebben dit nog in behandeling. Ik heb ze gevraagd z.s.m. contact met je op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

SusanM

Beste Danielle,

het is heel nobel van je dat je telkens je excuses namens Tele2 aanbied en dat je elke keer weer aangeeft dat het probleem in behandeling is bij je collega's, maar daar schiet ik eigenlijk niets mee op, want voor mijn gevoel gebeurt er vervolgens niets meer.
Ik heb aangegeven dat dit probleem met spoed opgelost moet worden, daar wij vanaf maandag op vakantie zijn. Zou toch fijn zijn als we dan weer gebruik zouden kunnen maken van onze alarmlijn. Als ik op maandag 2 mei mijn 06-nummer doorgeef, met het verzoek om z.s.m. contact op te nemen, verwacht ik niet dat ik op donderdag nog steeds niets heb gehoord.

Tele2 Webcare

Beste SusanM,

Mijn collega heeft inmiddels contact met je opgenomen en de stand van zaken met je besproken. Via de KPN kan een analoge lijn worden aangevraagd, waarvan Tele2 de kosten zal vergoeden. Je hebt hierover ook een e-mail ontvangen. Mijn collega neemt hier nog contact met je over op. Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Gesloten