LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] telefonisch opzeggen chello
telefonisch opzeggen chello
Ik kijk de Algemene voorwaarden (art. 20.2) door en zie dat je telefonisch kan opzeggen. Bel je en dan kan het in ene niet.
WAAR SLAAN DIE ALGEMENE VOORWAARDEN DAN OP???
Als je daar over begint, winpelen ze je af dat zij misschien met iemand anders aan de lijn hangt nu of andere voorbeelden. Daar is natuurlijk wat van te zeggen, MAAR ZET HET DAN NIET IN JE VOORWAARDEN!!!!!
Nu heb ik een jaarcontract en loopt pas volgend jaar maart af, als ik dan voorstel om die datum naar voren te trekken omdat die voorwaarden toch niets voorstellen in hun ogen, kan dat weer niet.
OM GEK VAN TE WORDEN.
Nog meer mensen met dezelfde ervaring???
WAAR SLAAN DIE ALGEMENE VOORWAARDEN DAN OP???
Als je daar over begint, winpelen ze je af dat zij misschien met iemand anders aan de lijn hangt nu of andere voorbeelden. Daar is natuurlijk wat van te zeggen, MAAR ZET HET DAN NIET IN JE VOORWAARDEN!!!!!
Nu heb ik een jaarcontract en loopt pas volgend jaar maart af, als ik dan voorstel om die datum naar voren te trekken omdat die voorwaarden toch niets voorstellen in hun ogen, kan dat weer niet.
OM GEK VAN TE WORDEN.
Nog meer mensen met dezelfde ervaring???
Re: telefonisch opzeggen chello
Stuur ze een mail waarin je je abonnent opzegt/ Heb il gedaan en de volgende dag had ikl e=mail antwoord dat dit genoteerd was. Een paar dagen laer een besvestigingsbrief. Ze kunnen het soms wel
Ik heb het maar per brief met ontvangstbevestiging gedaan, dat leek me het veiligst.
Is dus helemaal goed gekomen. Zelfs de borgmodem is teruggestort Alleen hebben die droplullen het abonnementsgeld van december geïncasseerd terwijl ik dat per 1 december had opgezegd Gebeld, en ja hoor. Wordt teruggestort( wanneer werd er niet bij verteld).
Als je goed leest staat er het volgende!
De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumtermijn van een (1) jaar, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Daarna kan de Overeenkomst tussentijds tegen het einde van een kalendermaand worden beëindigd door schriftelijke opzegging met inachtneming van een opzegtermijn van ten minste een (1) jaar.
Indien de Overeenkomst binnen een (1) jaar wordt beëindigd,,is UPC gerechtigd de Abonnee alsnog installatiekosten in rekening te brengen tegen het alsdan geldende tarief.
De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumtermijn van een (1) jaar, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Daarna kan de Overeenkomst tussentijds tegen het einde van een kalendermaand worden beëindigd door schriftelijke opzegging met inachtneming van een opzegtermijn van ten minste een (1) jaar.
Indien de Overeenkomst binnen een (1) jaar wordt beëindigd,,is UPC gerechtigd de Abonnee alsnog installatiekosten in rekening te brengen tegen het alsdan geldende tarief.
Volgens mij gaat het bij opzeggen nog steeds om contract ontbinding. En dit moet "altijd" schriftelijk, met handtekening. Anders is dit niet rechtsgeldig
Nee, mondeling is even rechtsgeldig. Maar ja, de bewijslast....
Helaas zijn er bedrijven als UPC waarbij je daar van begin af aan rekening mee moet houden. Bijtijds schriftelijk opzeggen dus. En bijtijds zodat het altijd ook nog aangetekend kan als je niet op tijd een bevestiging krijgt. Aantekenen is goedkoper dan een extra maandbijdrage.
Helaas zijn er bedrijven als UPC waarbij je daar van begin af aan rekening mee moet houden. Bijtijds schriftelijk opzeggen dus. En bijtijds zodat het altijd ook nog aangetekend kan als je niet op tijd een bevestiging krijgt. Aantekenen is goedkoper dan een extra maandbijdrage.
jij kunt niet lezen zeker, er staat gewoon in de algemene voorwaarden (zie hierboven) dat het schriftelijk opgezegd moet worden.
Ik kan heel goed lezen jochie, vooral in de wet. En die bepaalt wel eventjes wat wel en niet mag. De AV zijn AANVULLEND, niet VERVANGEND. En de wetgever is in Nederland nog steeds niet synoniem voor UPC, al denken die daar geloof ik wel eens anders over!
BLAAAAAAT ! Schriftelijk opzeggen of niet.
of die AV nu aanvullend zijn of samenhangend of in het arabisch. Schriftelijk is voor mij nog altijd met pen en papier, niet met telefoon apparaat en stem.
Quote van de AV van chello.nl:
Dit is overigens NIET de wet, maar algemene voorwaarden omtrent een product, opgesteld door het bedrijf dat deze levert, als jij tekent om dat product af te nemen ga je akkoord met de algemen voorwaarden zoals die door in dit geval UPC zijn opgesteld. Dus ik denk dat jij denkt dat je weet waar je het over hebt, maar dat jij daar ik de enige in bent.
of die AV nu aanvullend zijn of samenhangend of in het arabisch. Schriftelijk is voor mij nog altijd met pen en papier, niet met telefoon apparaat en stem.
Quote van de AV van chello.nl:
dus als je zo goed kunt lezen, waarom doe je dat dan niet?20.2
Opzegging per telefoon of e-mail is alleen geldig na schriftelijke bevestiging door UPC, waarbij de opzegtermijn gaat lopen op de datum van dagtekening van de schriftelijke bevestiging van UPC.
Dit is overigens NIET de wet, maar algemene voorwaarden omtrent een product, opgesteld door het bedrijf dat deze levert, als jij tekent om dat product af te nemen ga je akkoord met de algemen voorwaarden zoals die door in dit geval UPC zijn opgesteld. Dus ik denk dat jij denkt dat je weet waar je het over hebt, maar dat jij daar ik de enige in bent.
Dwaashaas, je doet je naam eer aan. Voor de rechter wordt bepaald of een voorwaarde vernietigbaar is of niet, al staat de handtekening van de koningin eronder. En de rechter hanteert de WET en NIET de voorwaarden van UPC!
En als de AV niet voor recht kan doen gelden wordt het betreffende artikel in de overeenkomst vernietigd, en niet het wetsartikel waarmee het conflicteert. Wat denk je wel snotaap, dat jouw baas het burgerlijk wetboek wel even kan herschrijven als hem dat uitkomt?
En als de AV niet voor recht kan doen gelden wordt het betreffende artikel in de overeenkomst vernietigd, en niet het wetsartikel waarmee het conflicteert. Wat denk je wel snotaap, dat jouw baas het burgerlijk wetboek wel even kan herschrijven als hem dat uitkomt?
Ik heb eind 2002 telefonisch alles opgezegd en drie dagen later had ik een bevestiging daarvan + een afspraak dat er een monteur zou komen om de kastjes op te halen.
Dus als jij naar de rechter stapt met het niet eens zijn met het feit dat je schriftelijk moet opzeggen, zal die rechter zeggen: "Meneer Gast, JIJ mag telefonisch opzeggen en Meneer UPC, JIJ moet de AV aanpassen, dat jou klanten ook telefonisch op kunnen zeggen.
Dat is toch waar het allemaal om gaat ? Een rechter zal hier niet eens naar kijken. En waarschijnlijk hetzelfde zeggen als ik deed.
JE TEKENDE ERVOOR ...... En dat heeft helemaal NUL met de wet te maken.
Mag wel mijn naam meehebben, en misschien dan wel een snotaap zijn. Maar waar het op neer komt is dat jij de pen in moet om je chello op te zeggen.
Dat is toch waar het allemaal om gaat ? Een rechter zal hier niet eens naar kijken. En waarschijnlijk hetzelfde zeggen als ik deed.
JE TEKENDE ERVOOR ...... En dat heeft helemaal NUL met de wet te maken.
Mag wel mijn naam meehebben, en misschien dan wel een snotaap zijn. Maar waar het op neer komt is dat jij de pen in moet om je chello op te zeggen.
Dwaashaas, je moet leren begrijpen terwijl je leest. Een algemene voorwaarde is VERNIETIGBAAR wanneer hij in strijd is met de WET !!
Een algemene voorwaarde die de wederpartij een recht ontzegt is daar een voorbeeld van en ook al onderteken je zo'n voorwaarde, dan nog is een mondelinge overeenkomst rechtsgeldig.
Overigens, de door jou gequote tekst m.b.t. de geldigheid van een mondelinge opzegging heeft betrekking op de mogelijkheid die UPC achter de hand houdt om te kunnen ontkennen dat de boodschap is ontvangen. Immers, als UPC de opzegging niet bevestigt is de bewijslast aan de klant dat de opzegging is gedaan en daar ligt het probleem zoals ik eerder al had aangegeven. Alleen daarom is het wel verstandig om bij een bedrijf dat een administratie voert zoals bij UPC het schriftelijk te doen. Verder is er geen wet of AV die het kan verplichten.
Een algemene voorwaarde die de wederpartij een recht ontzegt is daar een voorbeeld van en ook al onderteken je zo'n voorwaarde, dan nog is een mondelinge overeenkomst rechtsgeldig.
Overigens, de door jou gequote tekst m.b.t. de geldigheid van een mondelinge opzegging heeft betrekking op de mogelijkheid die UPC achter de hand houdt om te kunnen ontkennen dat de boodschap is ontvangen. Immers, als UPC de opzegging niet bevestigt is de bewijslast aan de klant dat de opzegging is gedaan en daar ligt het probleem zoals ik eerder al had aangegeven. Alleen daarom is het wel verstandig om bij een bedrijf dat een administratie voert zoals bij UPC het schriftelijk te doen. Verder is er geen wet of AV die het kan verplichten.
Gast ik moet je even corrigeren. Liefst aangetekend de brief versturen en nog een aantal keer faxen. Meestal komt hij dan nog niet aan maar je kan het in ieder geval wel bewijzen.
Een aangetekende brief verzenden naar UPC met alle gegevens en dan zullen ze het contract moeten ontbinden,
Groetende nu nog UPC klant
Groetende nu nog UPC klant
Nee, hoor, er staat nergens in de wet dat jij telefonisch MAG/ MOET kunnen opzeggen.
Staat in de AV dat het schriftelijk moet als je even verder kijkt dan je neus lang is.
Maar dat zal voor zon gefrustreerde BAL als jou wel heel moeilijk zijn.
Ze hebben namelijk een handtekening nodig, en mochten ze het niet door voeren heb jij GEEN poot om op te staan, duzzzzzzzzzzzz luister naar meneer Dwaashaas
Staat in de AV dat het schriftelijk moet als je even verder kijkt dan je neus lang is.
Maar dat zal voor zon gefrustreerde BAL als jou wel heel moeilijk zijn.
Ze hebben namelijk een handtekening nodig, en mochten ze het niet door voeren heb jij GEEN poot om op te staan, duzzzzzzzzzzzz luister naar meneer Dwaashaas
Wie is de snotaap nou ???
hehehe
hehehe
[/u]Wat denk je wel snotaap