LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [Telfort] Downloadsnelheid plots lager!!!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
carismagdi

[Telfort] Downloadsnelheid plots lager!!!

Ongelezen bericht door carismagdi »

Heb op dit moment een probleem met Telfort Internet. Sinds eerste week maart is mijn download snelheid een stuk lager dan de 2 maanden ervoor. Sinds begin dit jaar heb ik mijn abbo verlengd en hiermee een nieuw modem ontvangen en van 20Mbit naar 25 Mbit gegaan. Ook de snelheid ging iets omhoog tov vorig abbo. Haalde een mooie 20 - 22Mbit. Op dit moment nog maar 14 - 16 Mbit.

Onderstaande even een opsomming van alles wat er tot nu gebeurd is:

Volgende is via Forum van Tweakers.net gegaan.

zaterdag 17 maart 2012 eerste bericht dat snelheid stuk lager is.
maandag 19 maart 2012 verzoek voor het doorgeven van postcode, huisnummer en 06-nummer.
vrijdag 23 maart 2012 mijn gegevens verstrekt aan Webcare via DM.
vrijdag 23 maart 2012 reactie van Webcare: verbinding een reset van DLM gegeven.
maandag 02 april 2012 nogmaals contact gezocht dat bovenstaande niet tot gewenste resultaat geleden heeft.
maandag 02 april 2012 reactie van Webcare: er wordt contact opgenomen
woensdag 11 april 2012 wederom contact gezocht omdat er nog steeds geen contact met ons is opgenomen.
donderdag 12 april 2012 reactie van Webcare: sorry, gaan het doorgeven en er wordt contact opgenomen.

Hierna enkele dagen gewacht…niets meer vernomen van Webcare of Telfort.

Daarna op 18 en 19 april een mail conversatie gehad met de klantenservice van Telfort. Hier zijn wij dan ook niet veel verder mee gekomen. Ze houden alleen maar vast aan de op dit moment geldende maximale snelheid en doen verder niks om tot een oplossing te komen. Op een reactie van mij aan hun dat zij een wijziging hebben gemaakt in het nadeel van mij en ik dus mijn abbo wil opzeggen komt geen reactie.

Toen op 26 april een klachtenbrief aangetekend verzonden naar Telfort. Deze is op 27 april daar afgeleverd. Hierin hebben wij ons verhaal gedaan met als oplossing het onbinden van het abbo, komt wederom geen reactie.

Wij vinden het zeer vervelend dat je in deze situatie als consument tegen de muur staat en je niks kunt doen, Telfort doet dan verder ook niks en houd zich niet aan de afspraken. Bellen niet terug ed.

Heeft er nog iemand hier deze ervaringen met Telfort. Voor mij is het af... het is nu ontbinden en anders zeker op het eind contract en nooit maar dan ook nooit meer iets van Telfort bij ons in huis. Zal het dan ook zeker niet aanbevelen.

Calavera

Re: [Telfort] Downloadsnelheid plots lager!!!

Ongelezen bericht door Calavera »

Ik snap de frustratie, maar weet dat het altijd slechter kan, ikzelf heb rond de 2.5MB/ps - houdt dat dus in uw achterhoofd :lol:

Linoge

Ongelezen bericht door Linoge »

Calavera schreef:Ik snap de frustratie, maar weet dat het altijd slechter kan, ikzelf heb rond de 2.5MB/ps - houdt dat dus in uw achterhoofd :lol:
Dat weten we nu wel. Ga eens verhuizen zodat we van het gezeur af zijn.

Calavera

Ongelezen bericht door Calavera »

Linoge schreef:
Calavera schreef:Ik snap de frustratie, maar weet dat het altijd slechter kan, ikzelf heb rond de 2.5MB/ps - houdt dat dus in uw achterhoofd :lol:
Dat weten we nu wel. Ga eens verhuizen zodat we van het gezeur af zijn.

Ik probeer mensen alleen maar de betere kant van het probleem te laten zien, als je daar al niet over kunt...

Telfort webcare
verified
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@carismagdi,

Er is inmiddels een storingsmelding aangemaakt om dit z.s.m. te onderzoeken. Verwachting is dat er vandaag, uiterlijk morgen meer informatie over bekend is.

Ik houd u op de hoogte. Nogmaals onze excuses.

Henk

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Er vanuitgaande dat de opsomming van TS compleet is, mis ik het eerste zeer belangrijke punt: controle van de huisinstallatie. Ik heb ditzelfde eens meegemaakt (ook bij Telfort trouwens) en toen was de oplossing heel eenvoudig. Een nieuw stekkertje aan de telefoonkabel zetten en opgelost. Had altijd goed gewerkt, maar blijkbaar zat het toch los en een klein tikje (van bv. een stofdoek o.i.d.) was ineens voldoende geweest. Het is maar een tip.

Linoge

Ongelezen bericht door Linoge »

Calavera schreef: Ik probeer mensen alleen maar de betere kant van het probleem te laten zien, als je daar al niet over kunt...
De betere kant is dat zij niet in de polder wonen. Dat weten ze al.

Gesloten