LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telfort drama's
Telfort drama's
Inmiddels heb ik weer een hoop gedonder met mijn Telfort abonnement. Het kost mij wederom veel onnodige (negatieve) energie. Ik ben ook nog steeds niet van plan om te betalen voor een dienst die ik nooit ontvangen heb.
Ik heb enorm veel moeite gedaan om een andere provider dan moederbedrijf KPN of Telfort te vinden, maar helaas hebben zij een monopolypositie op mijn postcode. Een andere (betaalbare) provider is gewoon niet te vinden!
Ik denk ook dat dit precies de reden is waarom de service zo uitermate slecht is. Men hoeft immers niet zijn best te doen voor mijn omgeving; ze kunnen toch geen kant op want zij zitten vast aan Telfort en zijn KPN telefoonlijnen.
Negatieve online publiciteit lijkt de enige manier te zijn om goed geholpen te worden!
Hieronder het facebookgesprek die inmiddels al bijna 2 weken voortduurt. Vooralsnog ben ik nog steeds niet teruggebeld, noch is er een oplossing voor de teveel betaalde kosten. Wel heb ik afgelopen weekend eindelijk het pakket ontvangen; ik ga deze vanavond aansluiten. Op hoop van zegen; ik heb hierover al veel horrorverhalen gehoord van de buren....
Gesprek begonnen op 2 juli
17:21
Eva
Hallo,
Al geruime tijd geleden heb ik interactieve tv aangevraagd. Er wordt hiervoor inmiddels al geld van mijn rekening afgeschreven, maar ik heb nog steeds niets ontvangen. Ook is het bedrag hoger dan besproken en schrijft KPN ook nog geld af voor Digitenne terwijl dit zou komen te vervallen. Daarom heb ik contact opgenomen met de klantenservice. De medewerker kon mij echter niet helpen en vertelde mij dat ik teruggebeld zou worden. Tot op heden heb ik nog niets vernomen van Telfort. Graag zou ik teruggebeld willen worden op 06******** om z.s.m. dit probleem te kunnen oplossen.
3 juli 13:42
Telfort
Hoi Eva, kun je jouw postcode en huisnummer kenbaar maken? Ik zal dit na ontvangst van jouw gegevens voor jou uitzoeken. Gebruik je Digitenne voor een twee TV in huis of maak je helemaal geen gebruik meer van Digitenne? Welk bedrag wordt er precies in rekening gebracht en welk bedrag was jou verteld? Ik kan dit dan voor jou nagaan.
Jeroen
zondag 11:10
Eva
Beste Jeroen,
Ik heb afgesproken dat ik de 1e 6 maanden 30,50 betaal en de 2e 6 maanden 42,50.
Dit is voor 1 interactieve tv plus internet. De huidige digitenne die ik nu heb zou ik dan behouden voor de 2e tv. Dit zou ook omgezet worden naar Telfort.
Nu is er op 26 juni 12,50 door KPN digitenne afgeschreven én op 28 juni 66,42 door Telfort. Dit lijkt me niet de bedoeling, zeker omdat ik nog niet eens digitale tv heb ontvangen!
Graag hoor ik hoe dit wordt gecompenseerd en opgelost.
Eva
maandag 17:09
Telfort
Hoi Eva, bedankt voor jouw gegevens, heb je het abonnement in een Telfort winkel, via onze website of ergens anders afgesloten? Ik lees dit graag, ik zet dit probleem dan uit bij de betreffende afdeling.
Jeroen
dinsdag 06:18
Eva
Ik heb alles telefonisch afgesloten.
dinsdag 11:22
Telfort
Hi Eva, ik zie dat het installatiepakket 2 maal door PostNL is aangeboden maar dat er niemand thuis was, hierna is het pakket nog drie weken op het postkantoor geweest waar je het pakket kon afhalen. Aangezien dit niet is gebeurd is het pakket aan ons teruggestuurd. Ik zal het installatiepakket nogmaals laten versturen, je kunt het pakket binnen enkele werkdagen verwachten. V.w.b. het afgesproken kosten en Digitenne laat ik contact met jou opnemen zodat dit uitgezocht kan worden, binnen enkele werkdagen zullen de betreffende collega's telefonisch contact met jou opnemen.
Jeroen
dinsdag 21:35
Eva
Beste Jeroen,
Zoals velen werk ik gewoon overdag. Hoort PostNL daarom niet tenminste een melding achter te laten van de 'mislukte' bezorging? Ik heb niets in die strekking ontvangen. Daarnaast hangt er een briefje bij de postbussen dat pakketten afgeleverd kunnen worden bij nummer ***.
Ook heb ik van Telfort geen melding gekregen dat het pakket retour is gestuurd. Uiteraard ga ik dan ook niet akkoord met de afgeschreven kosten. Graag hoor ik hoe dit gecompenseerd gaat worden. Wellicht kan dit punt worden meegenomen door de collega die contact met mij gaat opnemen.
Eva
woensdag 10:38
Telfort
Hi Eva, PostNL bied het pakket tweemaal aan, ben je de tweede keer niet thuis dan wordt er een afhaalbericht achtergelaten. Als dit niet is gebeurd dan is dit erg vervelend, het pakket heeft nog 3 weken op het Postkantoor gelegen, hierna is het pakket aan ons geretourneerd. Het pakket wordt nooit bij de buren afgegeven aangezien jij er persoonlijk voor moet tekenen, er wordt ook geen melding verstuurd als het pakket geretourneerd is.
Het pakket is inmiddels nogmaals verstuurd en kun je binnen enkele werkdagen verwachten. Mijn collega's nemen zo spoedig mogelijk contact met jou op.
Jeroen
Hopelijk kan iemand van de Telfort Webcare mij wel helpen, dit werd door hen de vorige keer prima opgelost.
Ik wacht af....
Ik heb enorm veel moeite gedaan om een andere provider dan moederbedrijf KPN of Telfort te vinden, maar helaas hebben zij een monopolypositie op mijn postcode. Een andere (betaalbare) provider is gewoon niet te vinden!
Ik denk ook dat dit precies de reden is waarom de service zo uitermate slecht is. Men hoeft immers niet zijn best te doen voor mijn omgeving; ze kunnen toch geen kant op want zij zitten vast aan Telfort en zijn KPN telefoonlijnen.
Negatieve online publiciteit lijkt de enige manier te zijn om goed geholpen te worden!
Hieronder het facebookgesprek die inmiddels al bijna 2 weken voortduurt. Vooralsnog ben ik nog steeds niet teruggebeld, noch is er een oplossing voor de teveel betaalde kosten. Wel heb ik afgelopen weekend eindelijk het pakket ontvangen; ik ga deze vanavond aansluiten. Op hoop van zegen; ik heb hierover al veel horrorverhalen gehoord van de buren....
Gesprek begonnen op 2 juli
17:21
Eva
Hallo,
Al geruime tijd geleden heb ik interactieve tv aangevraagd. Er wordt hiervoor inmiddels al geld van mijn rekening afgeschreven, maar ik heb nog steeds niets ontvangen. Ook is het bedrag hoger dan besproken en schrijft KPN ook nog geld af voor Digitenne terwijl dit zou komen te vervallen. Daarom heb ik contact opgenomen met de klantenservice. De medewerker kon mij echter niet helpen en vertelde mij dat ik teruggebeld zou worden. Tot op heden heb ik nog niets vernomen van Telfort. Graag zou ik teruggebeld willen worden op 06******** om z.s.m. dit probleem te kunnen oplossen.
3 juli 13:42
Telfort
Hoi Eva, kun je jouw postcode en huisnummer kenbaar maken? Ik zal dit na ontvangst van jouw gegevens voor jou uitzoeken. Gebruik je Digitenne voor een twee TV in huis of maak je helemaal geen gebruik meer van Digitenne? Welk bedrag wordt er precies in rekening gebracht en welk bedrag was jou verteld? Ik kan dit dan voor jou nagaan.
Jeroen
zondag 11:10
Eva
Beste Jeroen,
Ik heb afgesproken dat ik de 1e 6 maanden 30,50 betaal en de 2e 6 maanden 42,50.
Dit is voor 1 interactieve tv plus internet. De huidige digitenne die ik nu heb zou ik dan behouden voor de 2e tv. Dit zou ook omgezet worden naar Telfort.
Nu is er op 26 juni 12,50 door KPN digitenne afgeschreven én op 28 juni 66,42 door Telfort. Dit lijkt me niet de bedoeling, zeker omdat ik nog niet eens digitale tv heb ontvangen!
Graag hoor ik hoe dit wordt gecompenseerd en opgelost.
Eva
maandag 17:09
Telfort
Hoi Eva, bedankt voor jouw gegevens, heb je het abonnement in een Telfort winkel, via onze website of ergens anders afgesloten? Ik lees dit graag, ik zet dit probleem dan uit bij de betreffende afdeling.
Jeroen
dinsdag 06:18
Eva
Ik heb alles telefonisch afgesloten.
dinsdag 11:22
Telfort
Hi Eva, ik zie dat het installatiepakket 2 maal door PostNL is aangeboden maar dat er niemand thuis was, hierna is het pakket nog drie weken op het postkantoor geweest waar je het pakket kon afhalen. Aangezien dit niet is gebeurd is het pakket aan ons teruggestuurd. Ik zal het installatiepakket nogmaals laten versturen, je kunt het pakket binnen enkele werkdagen verwachten. V.w.b. het afgesproken kosten en Digitenne laat ik contact met jou opnemen zodat dit uitgezocht kan worden, binnen enkele werkdagen zullen de betreffende collega's telefonisch contact met jou opnemen.
Jeroen
dinsdag 21:35
Eva
Beste Jeroen,
Zoals velen werk ik gewoon overdag. Hoort PostNL daarom niet tenminste een melding achter te laten van de 'mislukte' bezorging? Ik heb niets in die strekking ontvangen. Daarnaast hangt er een briefje bij de postbussen dat pakketten afgeleverd kunnen worden bij nummer ***.
Ook heb ik van Telfort geen melding gekregen dat het pakket retour is gestuurd. Uiteraard ga ik dan ook niet akkoord met de afgeschreven kosten. Graag hoor ik hoe dit gecompenseerd gaat worden. Wellicht kan dit punt worden meegenomen door de collega die contact met mij gaat opnemen.
Eva
woensdag 10:38
Telfort
Hi Eva, PostNL bied het pakket tweemaal aan, ben je de tweede keer niet thuis dan wordt er een afhaalbericht achtergelaten. Als dit niet is gebeurd dan is dit erg vervelend, het pakket heeft nog 3 weken op het Postkantoor gelegen, hierna is het pakket aan ons geretourneerd. Het pakket wordt nooit bij de buren afgegeven aangezien jij er persoonlijk voor moet tekenen, er wordt ook geen melding verstuurd als het pakket geretourneerd is.
Het pakket is inmiddels nogmaals verstuurd en kun je binnen enkele werkdagen verwachten. Mijn collega's nemen zo spoedig mogelijk contact met jou op.
Jeroen
Hopelijk kan iemand van de Telfort Webcare mij wel helpen, dit werd door hen de vorige keer prima opgelost.
Ik wacht af....
-
- verified
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Telfort drama's
@Eva_T,
Zoals eerder op Facebook aangegeven heb ik jouw opmerking uitgezet bij de betreffende afdeling, ik zal nagaan waarom er nog geen contact is opgenomen. Ik laat de betreffende afdeling alsnog contact met jou leggen zodat alles uitgezocht en opgelost kan worden. Mijn oprechte excuses voor het ervaren ongemak.
Jeroen
Zoals eerder op Facebook aangegeven heb ik jouw opmerking uitgezet bij de betreffende afdeling, ik zal nagaan waarom er nog geen contact is opgenomen. Ik laat de betreffende afdeling alsnog contact met jou leggen zodat alles uitgezocht en opgelost kan worden. Mijn oprechte excuses voor het ervaren ongemak.
Jeroen
-
- verified
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Telfort drama's
@Eva_T,
Ik heb van mijn collega begrepen dat er contact is geweest en dat jullie tot een oplossing zijn gekomen. Nogmaals mijn excuses voor het ervaren ongemak.
Jeroen
Ik heb van mijn collega begrepen dat er contact is geweest en dat jullie tot een oplossing zijn gekomen. Nogmaals mijn excuses voor het ervaren ongemak.
Jeroen
Re: Telfort drama's
@ Eva,
sedert 3 juli heb ik 'n 3 in 1 abonnement bij Telfort (voorheen EEN jaar 'n abonnement bij KPN gehad, maar was hier niet 100% over tevreden, derhalve de overstap!).
Maar sinds 3 juli heb ik: GEEN internet, GEEN telefoon, GEEN tv!
Meerdere mails gestuurd, inmiddels onkosten gemaakt via mijn GSM van €30,00 daar ik NIET met mijn huistelefoon kan bellen EN mijn MB bijna volledig verbruikt, monteur KPN hier thuis gehad enzovoort, enzovoort!
Vandaag eindelijk eens 'n medewerker van Telfort aan de "lijn" gehad die ik via MIJN TELFORT heb kunnen bereiken om MIJ terug te bellen! Deze heeft MIJN probleem toen voorgelegd aan iemand van de technische ondersteuning en ik ben NU benieuwd hoe dit gaat aflopen! Bij de medewerker die MIJ terugbelde voelde ik de EERSTE keer aan, dat deze man mij zou willen helpen...
Inmiddels moet ik vanwege mijn werk bij andere mensen gebruik maken van HUN internet (ook NU om dit bericht te schrijven!), maar ook wat het internetbankieren betreft en de zaken die nog via de mail lopen!
Heb ook nog via 'n mail van Telfort vernomen dat ze 35 WERKDAGEN de mogelijkheid krijgen/hebben om te zorgen dat ik 'n 3 in 1 pakket krijg dat voldoet!
Verder heb ik 13 mei bij Telfort mijn nieuwe abonnement aangemeld en zij zouden er voor zorgen dat het abonnement bij KPN op tijd zou worden opgezegd. Vorige week zag ik echter op mijn betaalrekening dat KPN nog 'n bedrag had afgeboekt over de periode dat ik helemaal GEEN abonnement meer heb bij KPN; na contact te hebben gehad met KPN MOET ik toch dit bedrag betalen, wat ik dan ook maar heb gedaan (betreft bijna €76,00). De abonnementskosten krijg ik dan begin augustus weer teruggeboekt! Telfort heeft pas 5 juli deze gegevens doorgegeven aan KPN; ik begrijp er dus helemaal NIKS meer van hoe er tegenwoordig wordt gewerkt!?!? Zie dan ook in JOUW verhaal hetzelfde probleem als wat bij MIJ op dit moment speelt...
Heel veel succes met jouw voortgang bij Telfort...
sedert 3 juli heb ik 'n 3 in 1 abonnement bij Telfort (voorheen EEN jaar 'n abonnement bij KPN gehad, maar was hier niet 100% over tevreden, derhalve de overstap!).
Maar sinds 3 juli heb ik: GEEN internet, GEEN telefoon, GEEN tv!
Meerdere mails gestuurd, inmiddels onkosten gemaakt via mijn GSM van €30,00 daar ik NIET met mijn huistelefoon kan bellen EN mijn MB bijna volledig verbruikt, monteur KPN hier thuis gehad enzovoort, enzovoort!
Vandaag eindelijk eens 'n medewerker van Telfort aan de "lijn" gehad die ik via MIJN TELFORT heb kunnen bereiken om MIJ terug te bellen! Deze heeft MIJN probleem toen voorgelegd aan iemand van de technische ondersteuning en ik ben NU benieuwd hoe dit gaat aflopen! Bij de medewerker die MIJ terugbelde voelde ik de EERSTE keer aan, dat deze man mij zou willen helpen...
Inmiddels moet ik vanwege mijn werk bij andere mensen gebruik maken van HUN internet (ook NU om dit bericht te schrijven!), maar ook wat het internetbankieren betreft en de zaken die nog via de mail lopen!
Heb ook nog via 'n mail van Telfort vernomen dat ze 35 WERKDAGEN de mogelijkheid krijgen/hebben om te zorgen dat ik 'n 3 in 1 pakket krijg dat voldoet!
Verder heb ik 13 mei bij Telfort mijn nieuwe abonnement aangemeld en zij zouden er voor zorgen dat het abonnement bij KPN op tijd zou worden opgezegd. Vorige week zag ik echter op mijn betaalrekening dat KPN nog 'n bedrag had afgeboekt over de periode dat ik helemaal GEEN abonnement meer heb bij KPN; na contact te hebben gehad met KPN MOET ik toch dit bedrag betalen, wat ik dan ook maar heb gedaan (betreft bijna €76,00). De abonnementskosten krijg ik dan begin augustus weer teruggeboekt! Telfort heeft pas 5 juli deze gegevens doorgegeven aan KPN; ik begrijp er dus helemaal NIKS meer van hoe er tegenwoordig wordt gewerkt!?!? Zie dan ook in JOUW verhaal hetzelfde probleem als wat bij MIJ op dit moment speelt...
Heel veel succes met jouw voortgang bij Telfort...
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 07 dec 2009 20:19
Re: Telfort drama's
Hallo, ook ik had problemen met Telfort draadloos internet en vast bellen.
Ik heb zojuist een betalings herinnering binnen gekregen van Telfort van 30.98 euro
Na bijna een jaar aanmodderen met slechte verbindingen en niet werkende telefoons,
kabels door mijn huis omdat draadloos internet niet werkt. Vier modems toegezonden gekregen.
Zelfs mijn beveiligings camera kreeg ik niet draadloos verbonden.
Constateerde ik op een gegeven moment dat ik was afgesloten.
Weer bellen met Telfort ( Mobiel) en daar vertelde de medewerkster dat het abonnement
was opgezegd. Dus zonder aankondiging of bericht zat ik plotseling zonder internet en vast bellen.
Het waarom heb ik tot op heden niet gehoord. Ik heb weer met Telfort gebeld, en deze dame
vertelde mij alleen maar dat ik deze rekening moest betalen voor geleverde diensten.
Maar er werd niet of nauwelijks geleverd. Ook viel regelmatig mijn vaste telefoon uit.
Zodat mijn kinderen en kleinkinderen mij niet konden bellen. Ook hiervoor geen excuses.
Nu vraag ik mij af waarvoor moet ik nu eigenlijk nog betalen?
Als ik op het station een treinkaartje koop, en ik mag of kan niet met de trein mee.
Dan vraag ik toch ook mijn geld terug? Ik vind dat Telfort mij geld terug moet betalen voor niet
geleverde diensten, en de ergernis dat dit niet goed werkt.
Het is ook nog gebeurd, dat s, nachts mijn auto open gebroken werd en leeggehaald, omdat mijn
bewakings camera niet werkte. Kan ik deze schade ook verhalen op niet werkend Telfort?
Ik ben nu overgestapt op ziggo, en alles werkt nu wel naar behoren. Zelfs draadloos.
Dick van Rooijen Rijswijk
Ik heb zojuist een betalings herinnering binnen gekregen van Telfort van 30.98 euro
Na bijna een jaar aanmodderen met slechte verbindingen en niet werkende telefoons,
kabels door mijn huis omdat draadloos internet niet werkt. Vier modems toegezonden gekregen.
Zelfs mijn beveiligings camera kreeg ik niet draadloos verbonden.
Constateerde ik op een gegeven moment dat ik was afgesloten.
Weer bellen met Telfort ( Mobiel) en daar vertelde de medewerkster dat het abonnement
was opgezegd. Dus zonder aankondiging of bericht zat ik plotseling zonder internet en vast bellen.
Het waarom heb ik tot op heden niet gehoord. Ik heb weer met Telfort gebeld, en deze dame
vertelde mij alleen maar dat ik deze rekening moest betalen voor geleverde diensten.
Maar er werd niet of nauwelijks geleverd. Ook viel regelmatig mijn vaste telefoon uit.
Zodat mijn kinderen en kleinkinderen mij niet konden bellen. Ook hiervoor geen excuses.
Nu vraag ik mij af waarvoor moet ik nu eigenlijk nog betalen?
Als ik op het station een treinkaartje koop, en ik mag of kan niet met de trein mee.
Dan vraag ik toch ook mijn geld terug? Ik vind dat Telfort mij geld terug moet betalen voor niet
geleverde diensten, en de ergernis dat dit niet goed werkt.
Het is ook nog gebeurd, dat s, nachts mijn auto open gebroken werd en leeggehaald, omdat mijn
bewakings camera niet werkte. Kan ik deze schade ook verhalen op niet werkend Telfort?
Ik ben nu overgestapt op ziggo, en alles werkt nu wel naar behoren. Zelfs draadloos.
Dick van Rooijen Rijswijk
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 05 feb 2014 14:56
Re: Telfort drama's
Hallo,wij hebben sinds 2012 telfort alles in 1 pakker (tv,bellen,en internet)
Tot nu toe hebben we alleen maar problemen ,vorige maand hadden we twee maanden lang slechte internet verbinding,dus de helft van de tijd kun je niks ,weer bellen ,krijg je iemand van callcenter die mij even de les gaat lezen waar staat de modem ,wat voor stekker zit eraan ,enz zelfs of de buren een magnetron heeft .
Eindelijk na lang zeuren krijgen we eindelijk een monteur ,die had alles netjes opgelost we hadden eindelijk verbinding ook na 2 meter en zonder kabel .
We waren zo blij dat het maar 3 en halve week heeft volgehouden ,en nu weer het zelfde probleem.
4 februari ging het goed mis ,we hadden weer eens een keer geen tv geen telefoon en ook geen internet .Die avond 2 keer gebeld naar telfort,20.06uur en om 20.21uur weer het zelfde gezeik ...misschien staat de magnetron aan van de buren .....tuurlijk .Er werd een bel afspraak gemaakt voor vandaag 6 februari .Zelfs gooien ze de horen erop .
Maar 5 februari hebben we wel 6 keer gebeld ,want ja je bent er wel van afhankelijk met mail en zo.
De tijden 10.38 ,11.05 ,12.06,12.19 ,18.38,18.51 uur ,en toen ben ik maar gestopt met het bij houden .
Maar vandaag zouden ze bellen ,dat hebben ze gedaan,of we het modem mee willen nemen naar de meterkast en daar alles aansluiten ................dat kan maar waarom ,telfort;kunnen we kijken of de lijn goed is .Wij zeggen tja meneer de monteur is 3 weken geleden geweest en alles was goed .telfort ja maar kan er toch nog storing in zitten .Wij zeggen wij blijven niet aan de gang het moet worden opgelost .telfort of wij even onze brutale mond wilden houden want wij willen er niet aan mee werken als wij niet doen wat telfort wil .met de modem in de gang kast aangesloten ...net zo'n vervelend verbinding.
Verbinding werd verbroken want telfort wil ons niet meer te woord staan ............WIJ ZITTEN HIER ZONDER EN OF SLECHTE VERBINDING pffffffffffff.
Wij zijn niet van het schelden maar nu heb ik erg hard in me gedachten gescholden .
KPN zou ons nog terug bellen voor een andere aansluiting ,maar als ik zo lees zijn die net zo slecht als kpn,je word niet geholpen .Ze moeten echt harder aan gepakt worden
Tot nu toe hebben we alleen maar problemen ,vorige maand hadden we twee maanden lang slechte internet verbinding,dus de helft van de tijd kun je niks ,weer bellen ,krijg je iemand van callcenter die mij even de les gaat lezen waar staat de modem ,wat voor stekker zit eraan ,enz zelfs of de buren een magnetron heeft .
Eindelijk na lang zeuren krijgen we eindelijk een monteur ,die had alles netjes opgelost we hadden eindelijk verbinding ook na 2 meter en zonder kabel .
We waren zo blij dat het maar 3 en halve week heeft volgehouden ,en nu weer het zelfde probleem.
4 februari ging het goed mis ,we hadden weer eens een keer geen tv geen telefoon en ook geen internet .Die avond 2 keer gebeld naar telfort,20.06uur en om 20.21uur weer het zelfde gezeik ...misschien staat de magnetron aan van de buren .....tuurlijk .Er werd een bel afspraak gemaakt voor vandaag 6 februari .Zelfs gooien ze de horen erop .
Maar 5 februari hebben we wel 6 keer gebeld ,want ja je bent er wel van afhankelijk met mail en zo.
De tijden 10.38 ,11.05 ,12.06,12.19 ,18.38,18.51 uur ,en toen ben ik maar gestopt met het bij houden .
Maar vandaag zouden ze bellen ,dat hebben ze gedaan,of we het modem mee willen nemen naar de meterkast en daar alles aansluiten ................dat kan maar waarom ,telfort;kunnen we kijken of de lijn goed is .Wij zeggen tja meneer de monteur is 3 weken geleden geweest en alles was goed .telfort ja maar kan er toch nog storing in zitten .Wij zeggen wij blijven niet aan de gang het moet worden opgelost .telfort of wij even onze brutale mond wilden houden want wij willen er niet aan mee werken als wij niet doen wat telfort wil .met de modem in de gang kast aangesloten ...net zo'n vervelend verbinding.
Verbinding werd verbroken want telfort wil ons niet meer te woord staan ............WIJ ZITTEN HIER ZONDER EN OF SLECHTE VERBINDING pffffffffffff.
Wij zijn niet van het schelden maar nu heb ik erg hard in me gedachten gescholden .
KPN zou ons nog terug bellen voor een andere aansluiting ,maar als ik zo lees zijn die net zo slecht als kpn,je word niet geholpen .Ze moeten echt harder aan gepakt worden
-
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 12 dec 2009 19:04
Re: Telfort drama's
Ook ik heb problemen gehad met het overstappen van KPN Digitenne naar Telfort. Digitenne zou gratis worden maar dat is een leugen van Telfort, wat ze niet willen toegeven. Medewerkers snappen het zelf geeneens. Echt een rotbedrijf waar je niets mee te maken moet willen hebben.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 27 mei 2014 23:07
Re: Telfort drama's
Hallo, een paar weken geleden hebben wij ons huis verkocht en om alvast te bekijken hoe alles verhuisd moest worden had ik maar bij telfort op de site gekeken hoe ons internet en bellen moest verhuizen. Op de site stond dat het ongeveer 2 weken in beslag zou nemen.
Een paar dagen later kreeg ik een brief van Telfort in de bus met de mededeling dat ons abonnement in feb. 2015 zou worden beeindigd, maar als je een paar weken van tevoren zou aangeven dat niet wenste op te zeggen zou het ongedaan gemaakt worden.
Geen probleem dacht ik. Ik zou wel iets verkeerds hebben aangeklikt een paar dagen geleden. Tot ik een paar weken geleden met Telfort belde om ons abonnement te verhuizen naar het nieuwe woonadres. Kreeg ik van de Telfortmedewerker te horen dat het niet ging, omdat onze lijn overgenomen werd. Bleek dat onze nieuwe bewoners internet hadden aangevraagd en onze lijn dan overnemen. Conform de NL wetgeving moet de provider verplicht medewerking verlenen. Fijn dat je als gebruiker daar geen toestemming voor hoeft te verlenen.
Toen begonnen de problemen. De nieuwe bewoners konden niet meer opzeggen, dus ik moest maar nieuw internet aanvragen, maar dan zouden de extra daarmee gemoeide kosten gecrediteerd worden. Prima. Aangegeven wat ik als emailadres wenste en dat ik spoed wilde hebben met de levering.
Helaas konden wij ons huidige abonnement niet verhuizen en bestaat ons bellenproduct niet meer. Helaas het wordt duurder. Ze konden ook de extra kosten nog niet crediteren, omdat deze nog niet in rekening waren gebracht. Makkelijk zou je denken dan laat de kosten gewoon weg. (Nee niet mogelijk)
De modems zijn in bruikleen, dus werd mij verteld dat ik de modem aan de deur kon weigeren zodat ik deze niet meer retour hoefde te sturen en ik gewoon een modem in bruikleen zou hebben.
Zo gezegd zo gedaan. Op de afgesproken datum draaide ons internet en na 3 werkdagen zou de telefoonlijn het doen, dit ivm nummerbehoud. Helaas kreeg ik niet onze huidige email mee als hoofdemail. Dit is allemaal niet mogelijk in het huidige digitale tijdperk.
Na 3 dagen geen telefoon. Ook op mijntelfort niet in kunnen loggen omdat onze lijn nog niet geactiveerd was.
De vrouw van telfort gaf aan dat er een storing in de oplevering was opgetreden. Ik had ook de nieuwe modem geweigerd aan de deur. Dat kon echt niet zei ze, want ik moest de oude modem retour sturen. Uitgelegd wat haar collega's mij hadden uitgelegd. Nee dit was niet mogelijk ik moest een nieuwe modem krijgen en de oude retour sturen. Bureaucratie bij de overheid is zelfs nog minder.
Al met al met een beetje geluk heb ik over 5 dagen een werkende telefoonlijn met een nieuwe modem (die schijnbaar slechter is dan degene die ik heb). Telfort heeft weer verzendkosten voor de nieuwe modem. Accepteer ik deze niet krijg ik een boete volgens de medewerker.
Volgens mij werkt het niet zo in ons NL. Ik en Telfort hebben een overeenkomst. Komt een van de partijen niet de verplichtingen na dan kan ik de overeenkomst beeindigen. Ik zou dan geen contractbreuk meer plegen, wat mij bij de beëindiging, vanwege overname, wel zou overkomen plegen.
En dat na zoveel jaren klant te zijn, niet alleen van internet en bellen maar ook van meerdere mobiele netwerken.
Waarom zo moeilijk doen als het ook makkelijk kan. Ik hou mijn huidige modem en ik heb nog steeds een modem in bruikleen. Telfort activeerd het bellen en heeft geen extra verzendkosten.
Tip voor Telfort. Zorg dat al je medewerkers weten waar ze het over hebben. Klant is koning is momenteel ver te zoeken.
Een paar dagen later kreeg ik een brief van Telfort in de bus met de mededeling dat ons abonnement in feb. 2015 zou worden beeindigd, maar als je een paar weken van tevoren zou aangeven dat niet wenste op te zeggen zou het ongedaan gemaakt worden.
Geen probleem dacht ik. Ik zou wel iets verkeerds hebben aangeklikt een paar dagen geleden. Tot ik een paar weken geleden met Telfort belde om ons abonnement te verhuizen naar het nieuwe woonadres. Kreeg ik van de Telfortmedewerker te horen dat het niet ging, omdat onze lijn overgenomen werd. Bleek dat onze nieuwe bewoners internet hadden aangevraagd en onze lijn dan overnemen. Conform de NL wetgeving moet de provider verplicht medewerking verlenen. Fijn dat je als gebruiker daar geen toestemming voor hoeft te verlenen.
Toen begonnen de problemen. De nieuwe bewoners konden niet meer opzeggen, dus ik moest maar nieuw internet aanvragen, maar dan zouden de extra daarmee gemoeide kosten gecrediteerd worden. Prima. Aangegeven wat ik als emailadres wenste en dat ik spoed wilde hebben met de levering.
Helaas konden wij ons huidige abonnement niet verhuizen en bestaat ons bellenproduct niet meer. Helaas het wordt duurder. Ze konden ook de extra kosten nog niet crediteren, omdat deze nog niet in rekening waren gebracht. Makkelijk zou je denken dan laat de kosten gewoon weg. (Nee niet mogelijk)
De modems zijn in bruikleen, dus werd mij verteld dat ik de modem aan de deur kon weigeren zodat ik deze niet meer retour hoefde te sturen en ik gewoon een modem in bruikleen zou hebben.
Zo gezegd zo gedaan. Op de afgesproken datum draaide ons internet en na 3 werkdagen zou de telefoonlijn het doen, dit ivm nummerbehoud. Helaas kreeg ik niet onze huidige email mee als hoofdemail. Dit is allemaal niet mogelijk in het huidige digitale tijdperk.
Na 3 dagen geen telefoon. Ook op mijntelfort niet in kunnen loggen omdat onze lijn nog niet geactiveerd was.
De vrouw van telfort gaf aan dat er een storing in de oplevering was opgetreden. Ik had ook de nieuwe modem geweigerd aan de deur. Dat kon echt niet zei ze, want ik moest de oude modem retour sturen. Uitgelegd wat haar collega's mij hadden uitgelegd. Nee dit was niet mogelijk ik moest een nieuwe modem krijgen en de oude retour sturen. Bureaucratie bij de overheid is zelfs nog minder.
Al met al met een beetje geluk heb ik over 5 dagen een werkende telefoonlijn met een nieuwe modem (die schijnbaar slechter is dan degene die ik heb). Telfort heeft weer verzendkosten voor de nieuwe modem. Accepteer ik deze niet krijg ik een boete volgens de medewerker.
Volgens mij werkt het niet zo in ons NL. Ik en Telfort hebben een overeenkomst. Komt een van de partijen niet de verplichtingen na dan kan ik de overeenkomst beeindigen. Ik zou dan geen contractbreuk meer plegen, wat mij bij de beëindiging, vanwege overname, wel zou overkomen plegen.
En dat na zoveel jaren klant te zijn, niet alleen van internet en bellen maar ook van meerdere mobiele netwerken.
Waarom zo moeilijk doen als het ook makkelijk kan. Ik hou mijn huidige modem en ik heb nog steeds een modem in bruikleen. Telfort activeerd het bellen en heeft geen extra verzendkosten.
Tip voor Telfort. Zorg dat al je medewerkers weten waar ze het over hebben. Klant is koning is momenteel ver te zoeken.
Re: Telfort drama's
Daar zijn ernstige fouten gemaakt.
De nieuwe aanvraag had namelijk gewoon vertraagd kunnen worden opgeleverd. Dan had de nieuwe provider de latende provider volledig automatisch op de hoogte gehouden en zou het eea weer terug worden gedraaid. Inclusief nu_niet_meer_bestaand_bel-abonnement.
Het is zaak dat je nu heel rap een officiële klacht indient bij Telfort. Want je hebt er namelijk een abonnement bij. En ik denk niet dat dat je bedoeling was. De fout is gemaakt door de lijnkaping en Telfort had em op verzoek gewoon terug kunnen kapen. Zo moeilijk is dat niet.
Maar goed. Klacht indienen, vergoeding eisen ( probeer het wel binnen het redelijke te houden ) en eisen dat je oude contract weer terugkomt. Krijg je nul op je rekest dan direct door naar de Geschillencommissie. Je inleg krijg je bij "winst" terug. Maar 9 van de 10 keer kiezen providers ervoor om te schikken. Da's goedkoper dan verliezen in de rechtszaal ...
De nieuwe aanvraag had namelijk gewoon vertraagd kunnen worden opgeleverd. Dan had de nieuwe provider de latende provider volledig automatisch op de hoogte gehouden en zou het eea weer terug worden gedraaid. Inclusief nu_niet_meer_bestaand_bel-abonnement.
Het is zaak dat je nu heel rap een officiële klacht indient bij Telfort. Want je hebt er namelijk een abonnement bij. En ik denk niet dat dat je bedoeling was. De fout is gemaakt door de lijnkaping en Telfort had em op verzoek gewoon terug kunnen kapen. Zo moeilijk is dat niet.
Maar goed. Klacht indienen, vergoeding eisen ( probeer het wel binnen het redelijke te houden ) en eisen dat je oude contract weer terugkomt. Krijg je nul op je rekest dan direct door naar de Geschillencommissie. Je inleg krijg je bij "winst" terug. Maar 9 van de 10 keer kiezen providers ervoor om te schikken. Da's goedkoper dan verliezen in de rechtszaal ...
Re: Telfort drama's
encore schreef:Daar zijn ernstige fouten gemaakt.
De nieuwe aanvraag had namelijk gewoon vertraagd kunnen worden opgeleverd. Dan had de nieuwe provider de latende provider volledig automatisch op de hoogte gehouden en zou het eea weer terug worden gedraaid. Inclusief nu_niet_meer_bestaand_bel-abonnement.
Het is zaak dat je nu heel rap een officiële klacht indient bij Telfort. Want je hebt er namelijk een abonnement bij. En ik denk niet dat dat je bedoeling was. De fout is gemaakt door de lijnkaping en Telfort had em op verzoek gewoon terug kunnen kapen. Zo moeilijk is dat niet.
Maar goed. Klacht indienen, vergoeding eisen ( probeer het wel binnen het redelijke te houden ) en eisen dat je oude contract weer terugkomt. Krijg je nul op je rekest dan direct door naar de Geschillencommissie. Je inleg krijg je bij "winst" terug. Maar 9 van de 10 keer kiezen providers ervoor om te schikken. Da's goedkoper dan verliezen in de rechtszaal ...
encore schreef:Maar 9 van de 10 keer kiezen providers ervoor om te schikken. Da's goedkoper dan verliezen in de rechtszaal ...[/quote]
Dit is wel een heel erg scheve voorstelling van zaken, hoeveel klanten schakelen de rechter in en tegen welke kosten, de providers welke in hun gelijk staan zullen niet schikken ivm de voorbeeldwerking
Re: Telfort drama's
Har06. Je leest weer niet of je denkt weer eens wat te lezen dat er niet staat. Via de Geschillencommissie kan het uiteindelijk voor de rechter komen. De klant_met_het_probleem betaalt dit niet. Kosten: nul. En er zijn ook mensen die het zonder Geschillencommissie regelen, maar dan via de Rechtsbijstand. Kosten: nul.Har06 schreef: Dit is wel een heel erg scheve voorstelling van zaken, hoeveel klanten schakelen de rechter in en tegen welke kosten, de providers welke in hun gelijk staan zullen niet schikken ivm de voorbeeldwerking
Hou aub op met de vreemde misplaatste opmerkingen.
Re: Telfort drama's
Ik wil melden dat ik (op een paar incidenten na) erg tevreden ben over telfort, en heb derhalve mijn contract onlangs verlengd, vorig jaar kreeg ik als dank 3 maanden gratis internet, en dit jaar zelfs 6 maanden gratis internet.
ben dus uitermate tevreden met Telfort.
ben dus uitermate tevreden met Telfort.
Re: Telfort drama's
Is Telfort dan een filantropische instelling i.p.v. een internetprovider ?Jerpauw schreef:Ik wil melden dat ik (op een paar incidenten na) erg tevreden ben over telfort, en heb derhalve mijn contract onlangs verlengd, vorig jaar kreeg ik als dank 3 maanden gratis internet, en dit jaar zelfs 6 maanden gratis internet.
ben dus uitermate tevreden met Telfort.
Re: Telfort drama's
ik moet wel mijn tv bij hen betalen, maar het is een mooie aanbieding geweest, anders had ik een andere gezocht. Blijf wel nederlander he