LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort ellende

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Richie67

Telfort ellende

Ongelezen bericht door Richie67 »

Omdat ik overgestapt ben naar een andere provider (incusief digitale tv)heb ik in juni mijn Telfort internet + Bellen abonnement opgezegd. Deze zou 6 juli beeindigd worden. Eind Juli ontvingen we een rekening voor de maanden juli en augustus en met de aansluitkosten voor een nieuw abonnement. Met de helpdesk gebeld en te horen gekregen dat we dit schriftelijk moesten melden (waar is de helpdesk dan voor???) Ondertussen bij de bank de al afgeschreven betaling terug laten boeken en de automatische incasso ingetrokken. Een brief geschreven met alle door ons gemaakte onkosten door de fout gemaakt door Telfort (incusief vergoeding voor de tijd die we er in gestoken hebben), ondertussen bleven de aanmaningen, met daarin dreiging tot afsluiting (dat was nou net de bedoeling),komen en later een nota voor september. Nogmaals telefonisch contact gehad met Telfort en ons werd verteld dat ze ons hadden geprobeerd te bellen, dit was gedaan op het telfort nr wat al meer dan een maand niet werd gebruikt (geld ook voor internet en dit kon de helpdesk bevestigen, laatste gebruik was 2 juli). Omdat de helpdesk medewerker ons niet verder kon helpen, heb ik mijn 06 gegeven, zodat ze me konden bellen. De medewerkster kon wel het abonnement per onmiddelijk opzeggen, dus dat laten doen. Het is nu ongeveer 3 weken later, nog geen telefoontje van Telfort en geen enkele reactie op de brief. Wij hebben geen cent betaald en Telfort laat (tot nu toe)niets meer van zich horen...........Misschien heeft Telfort de fout ingezien en zijn ze geschrokken van de rekening die wij ingediend hebben........................ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat je zo niet met mensen omgaat.
Telfort klanten, u bent gewaarschuwd.

Groet Richard

Telfort webcare
verified
Contacteer:

Re: Telfort ellende

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Graag zoek ik uit wat de status is. In een privebericht kunt u uw postcode en huisnummer kenbaar maken.

Hugo

Telfort webcare
verified
Contacteer:

Ik heb uw gegevens ontvangen en ook uw brief teruggevonden.
Het abonnement is per 12-07-10 volledig opgezegd kan ik u bevestigen.
Omdat u de abonnementskosten vooruit betaald is inderdaad de gehele maand juli al geïncasseerd. Omdat uw abonnement tot de 12e van juli liep wordt de rest automatisch gecrediteerd, dit is de normale procedure en geen fout.
Ik kan momenteel niet in de volledige administratie maar als dit later vandaag weer kan zal ik alles nogmaals nalopen en de 58 euro voor de gemaakte kosten crediteren.
Zodra ik dit allemaal gedaan heb zal ik dat hier weer aan u terugkoppelen.

Hugo

Telfort webcare
verified
Contacteer:

Okay ik heb alles nu voor u uitgezocht :)

Factuur van juni, reeds door u betaald:
€4,16 excl. btw (abonnementskosten telefonie 1 t/m 31 juli)
€21,51 excl. btw (abonnementskosten internet 1 t/m 31 juli)
_______+
€25,67 excl. btw
_______ / 31 dagen x 12 dagen
€9,93 excl. btw (abonnementskosten voor 12 dagen)

€7,30 excl. btw (gebruikskosten telefonie t/m 12 juli)
_______+
€17,23 excl. btw (€20,51 incl. btw)

U had de factuur van juni van €39,23 incl. btw reeds betaald dus hier komt €18,72 incl. btw van terug.

De openstaande facturen van juli en augustus zijn onterecht dus die strepen we weg.

De onkostenvergoeding van €58 incl. btw komt ook uw kant op.
Samen komt dit dus op €76,72 incl. btw wat aan het eind van deze maand aan u gecrediteerd wordt.

Mijn welgemeende excuses voor deze allerminst vlekkeloze afhandeling van uw opzegging!

Hugo

Richie67

Ongelezen bericht door Richie67 »

Hugo,

Ik wil je bedanken voor je supersnelle afhandeling. Het blijft natuurlijk eigenaardig dat het nog geen dag na plaatsen op dit forum opgelost is. Dat had natuurlijk ook eerder gekund, zonder dat Telfort negatief op dit forum terecht kwam. Een gemiste kans zou ik zeggen. Nietemin ben ik blij :) dat het opgelost is, nogmaals vriendelijk bedankt.

Groet Richard.

Gesloten