LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telfort goedkoop maar geen service
-
Telfort goedkoop maar geen service
Kort geleden ben ik ingegaan op een aanbieding van Telfort en heb mijn 20MB internet+bellen omgezet naar 30MB+bellen.
Ik gebruik internet oa voor online gamen met de Playstation 3 een dienst waarvan Telfort beweerd dat hun abbonnement er geschikt voor is.
Met deze Playstation kan ik snel in een testmenu zien hoe mijn verbinding is en na wat problemen "lag tijdens gamen" ben ik eens gaan kijken wat de geschatte snelheid op de PS3 was en zie dat er doorsnee 15MB en vaak nog veel lagere waarden worden behaald!
Het geleverde modem beschikt niet over de voor gamers geliefde DMZ mode,en als klant ben je dan overgeleverd aan moeilijke instellingen die voor de doorsnee klant onmogelijk zijn.
Door een technische storing bij Telfort(doorkies menu werken niet) kon ik met mijn telefoon de klantenservice niet berijken en begon zo mijn vragen op Facebook te stellen via priveberichten.
De medewerker heeft zeker inzet getoont maar na enige tijd stopte de reacties.
Via andermans telefoon gebeld met Telfort en vanwege de technische aard van de klacht kon men mij alleen helpen als ik thuis bij mijn modem was zodat ik via een procedure hun toegang in het modem kon geven waarbij een technische collega mij helemaal op weg kon helpen dus even terugbellen aub wij maken een aantekening!
Die zelfde avond gebeld 13min wachttijd en toen een verhaal van ik kan u niet helpen ik begrijp uw klacht maar ik kan er niets mee,ik snap niet dat mijn collega dit heeft aangeboden uw modem traint in op 32MB!
De medewerker vertelde dat alles dijdelijk was en dat na een gezamelijke test inderdaat mijn internetsnelheid laag was 15MB maar ik kon beter mijn klacht via de mail voorleggen want portforwarden dat werd wel heel ingewikkeld!
Na wat onderzoek in mijn modem heb ik gezien dat er meerdere test/diagnose mogelijkheden zijn,niets van dit alles is door de bekwame medewerker getest.
Zelfs de klantenonderzoek terugbelaktie mislukt je word automatisch na het gesprek teruggebeld en dan hoor je de boodschap dat je niet berijkbaar bent!!!
Telfort ik vind dat ik recht heb op een serieuze behandeling en ik voel me bedot.
Op verzoek van een medewerker heb ik div door Telfort erkende pubtesten uitgevoerd waarbij er zelfs 1 op 5MB uitkomt en ja deze was bedraad mt een nieuwe cat5 kabel met mijn laptop direkt aan het modem!!
En dat is wat anders dan 30MB en Telfort doet niets ik wil dit abbonnement graag ongedaan maken ik ben er klaar mee ik heb de resultaten van de pubtesten naar de Facebook medewerker gemaild en ja geen antwoord en toevallig had de technische medewerker geen emailadres....ja ja.
Conclusie het lijkt goedkoop mooie woorden prachtige reklame op tv maar ipv 30.....veel minder tot 5MB.
En ik ben er in gestonken!
Heeft iemand een goedde tip wat kan ik nu nog doen???
Ik gebruik internet oa voor online gamen met de Playstation 3 een dienst waarvan Telfort beweerd dat hun abbonnement er geschikt voor is.
Met deze Playstation kan ik snel in een testmenu zien hoe mijn verbinding is en na wat problemen "lag tijdens gamen" ben ik eens gaan kijken wat de geschatte snelheid op de PS3 was en zie dat er doorsnee 15MB en vaak nog veel lagere waarden worden behaald!
Het geleverde modem beschikt niet over de voor gamers geliefde DMZ mode,en als klant ben je dan overgeleverd aan moeilijke instellingen die voor de doorsnee klant onmogelijk zijn.
Door een technische storing bij Telfort(doorkies menu werken niet) kon ik met mijn telefoon de klantenservice niet berijken en begon zo mijn vragen op Facebook te stellen via priveberichten.
De medewerker heeft zeker inzet getoont maar na enige tijd stopte de reacties.
Via andermans telefoon gebeld met Telfort en vanwege de technische aard van de klacht kon men mij alleen helpen als ik thuis bij mijn modem was zodat ik via een procedure hun toegang in het modem kon geven waarbij een technische collega mij helemaal op weg kon helpen dus even terugbellen aub wij maken een aantekening!
Die zelfde avond gebeld 13min wachttijd en toen een verhaal van ik kan u niet helpen ik begrijp uw klacht maar ik kan er niets mee,ik snap niet dat mijn collega dit heeft aangeboden uw modem traint in op 32MB!
De medewerker vertelde dat alles dijdelijk was en dat na een gezamelijke test inderdaat mijn internetsnelheid laag was 15MB maar ik kon beter mijn klacht via de mail voorleggen want portforwarden dat werd wel heel ingewikkeld!
Na wat onderzoek in mijn modem heb ik gezien dat er meerdere test/diagnose mogelijkheden zijn,niets van dit alles is door de bekwame medewerker getest.
Zelfs de klantenonderzoek terugbelaktie mislukt je word automatisch na het gesprek teruggebeld en dan hoor je de boodschap dat je niet berijkbaar bent!!!
Telfort ik vind dat ik recht heb op een serieuze behandeling en ik voel me bedot.
Op verzoek van een medewerker heb ik div door Telfort erkende pubtesten uitgevoerd waarbij er zelfs 1 op 5MB uitkomt en ja deze was bedraad mt een nieuwe cat5 kabel met mijn laptop direkt aan het modem!!
En dat is wat anders dan 30MB en Telfort doet niets ik wil dit abbonnement graag ongedaan maken ik ben er klaar mee ik heb de resultaten van de pubtesten naar de Facebook medewerker gemaild en ja geen antwoord en toevallig had de technische medewerker geen emailadres....ja ja.
Conclusie het lijkt goedkoop mooie woorden prachtige reklame op tv maar ipv 30.....veel minder tot 5MB.
En ik ben er in gestonken!
Heeft iemand een goedde tip wat kan ik nu nog doen???
-
Re: Telfort goedkoop maar geen service
Dit is de Pubtest:
Meting rechtstreeks bedraad modem/laptop met nieuwe cat5 kabel
Microsoft Windows [versie 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.
C:\Users\Eigenaar>ftp ftp.telfort.nl
Verbonden met mirror00.tiscali.nl.
220 Tiscali NL at mirror1.tiscali.nl
Gebruiker (mirror00.tiscali.nl:(none)): anonymous
331 Anonymous login ok, send your complete email address as your password
Wachtwoord:
230 Anonymous access granted, restrictions apply
ftp> cd pub/test
250 CWD command successful
ftp> get 100megabyte.bin
200 PORT command successful
150 Opening ASCII mode data connection for 100megabyte.bin (104857600 bytes)
226 Transfer complete
ftp: 105266201 bytes ontvangen in 186,22 seconden 565,28 kB/s.
Voor de leek is dit 565,28 KB/s x0.008= 5 Mb/s
Meting rechtstreeks bedraad modem/laptop met nieuwe cat5 kabel
Microsoft Windows [versie 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.
C:\Users\Eigenaar>ftp ftp.telfort.nl
Verbonden met mirror00.tiscali.nl.
220 Tiscali NL at mirror1.tiscali.nl
Gebruiker (mirror00.tiscali.nl:(none)): anonymous
331 Anonymous login ok, send your complete email address as your password
Wachtwoord:
230 Anonymous access granted, restrictions apply
ftp> cd pub/test
250 CWD command successful
ftp> get 100megabyte.bin
200 PORT command successful
150 Opening ASCII mode data connection for 100megabyte.bin (104857600 bytes)
226 Transfer complete
ftp: 105266201 bytes ontvangen in 186,22 seconden 565,28 kB/s.
Voor de leek is dit 565,28 KB/s x0.008= 5 Mb/s
-
G-Girl schreef:Ja nou en? Je hebt een abonnement afgesloten TOT 30 MB. Niet gegarandeerd 30MB.
Ik vind 6 keer minder een beetje veel 5mb is niet bepaald een snelheid om mee te gamen!
Je mag niet 30 Mbps verwachten, maar het is ook niet dat zo Telfort het kan afdoen met 56 Kbps. Het is lastig om aan te geven wanneer Telfort in haar verplichting te kort schiet. De mogelijkheden zijn hier afhankelijk van. Ik kan me zomaar voorstellen dat een afwijking van 10, 20 of zelfs 30% aanvaardbaar is. En dat het onaanvaardbaar is als je onder de capaciteit zakt van een andere abonnement van Telfort.
Het aantal Mbps heeft betrekking op de capaciteit van de niet, niet het aantal bytes dat je ontvangt. Er moet dus nog rekening gehouden worden met de overheid.
100 * 1024 ^ 2 = 104857600
105266201 / 186.22 / 1024 = 552,02 kB en 552,02 * 9 / 1024 = 4,85 Mbps
Maar ik hoor ook 15 MB. Raar want je zou mogen verwachten dat een ftp server van Telfort zelf voldoende capaciteit heeft.
Het aantal Mbps heeft betrekking op de capaciteit van de niet, niet het aantal bytes dat je ontvangt. Er moet dus nog rekening gehouden worden met de overheid.
Maar ik hoor ook 15 MB. Raar want je zou mogen verwachten dat een ftp server van Telfort zelf voldoende capaciteit heeft.
-
En daarom geloof ik dat er iets aan de hand is ik heb met mijn lagere 20mb abbo zelden deze waarden waargenomen,maar het meest frustrende is dat je niet oplossingsgericht geholpen word.alfatrion schreef:Je mag niet 30 Mbps verwachten, maar het is ook niet dat zo Telfort het kan afdoen met 56 Kbps. Het is lastig om aan te geven wanneer Telfort in haar verplichting te kort schiet. De mogelijkheden zijn hier afhankelijk van. Ik kan me zomaar voorstellen dat een afwijking van 10, 20 of zelfs 30% aanvaardbaar is. En dat het onaanvaardbaar is als je onder de capaciteit zakt van een andere abonnement van Telfort.
Ik snap best dat ik geen 100 procent 30mb kan verwachten.Maar de grote verschillen in 5 minuten tussen testen vind ik vaag.
Ik heb ongeveer hetzelfde. Bij de vorige provider, Tele2, had ik internet tot 20Mb/s, waarbij de werkelijke snelheid 13Mb/s bedroeg. Als je heel goed spit in de voorwaarden dan garanderen ze 12Mb/s. Bij het huidige abbonement (nu ruim een week actief) van Telfort 30Mb/s is mijn gemeten snelheid 15,6Mb/s. Ik had eerlijk gezegd ook wel wat meer verwacht. De statistiek van Speedtest.net geeft aan dat de gemiddelde snelheid van 12.000 KPN gebruikers ook 15,6 is. Toeval?
Verder staat in mijn modem op de pagina System Info bij het kopje Interface status 18200/1032kbps, net alsof de modem gelimiteerd is op die snelheid. Ik kijk het nog een week aan en dan ga ik ook maar eens contact opnemen.
Verder staat in mijn modem op de pagina System Info bij het kopje Interface status 18200/1032kbps, net alsof de modem gelimiteerd is op die snelheid. Ik kijk het nog een week aan en dan ga ik ook maar eens contact opnemen.
Oftewel als het aan jou lag mogen ze het abonnement ook TOT 100Mb/s noemen, of 200. Niet gegarandeerd, dus we moeten niet zeuren als het minder is.G-Girl schreef:Ja nou en? Je hebt een abonnement afgesloten TOT 30 MB. Niet gegarandeerd 30MB.
-
Mijn probleem is instabiel internet tussen 2 metingen in een verschil van 15 naar 5 mb daar moet een reden voor zijn,en voordat je door de juiste persoon geholpen wordt moet hemel en aarde bewogen worden.Storm78 schreef:Ik heb ongeveer hetzelfde. Bij de vorige provider, Tele2, had ik internet tot 20Mb/s, waarbij de werkelijke snelheid 13Mb/s bedroeg. Als je heel goed spit in de voorwaarden dan garanderen ze 12Mb/s. Bij het huidige abbonement (nu ruim een week actief) van Telfort 30Mb/s is mijn gemeten snelheid 15,6Mb/s. Ik had eerlijk gezegd ook wel wat meer verwacht. De statistiek van Speedtest.net geeft aan dat de gemiddelde snelheid van 12.000 KPN gebruikers ook 15,6 is. Toeval?
Een tip: na dat ik een link van mijn klacht/vraag op dit forum op de Telford Facebook pagina heb gezet gaat alles in een stroomversnelling morgen word ik zelfs terug gebeld en gaat een medewerker samem met mij aan de slag!
-
Beetje te vroeg gejuicht zaterdag op het afgesproken tijdstip niet door Telfort gebeld:( wél meet ik de laatste dagen volgas 30mb!Veldjesgraaf schreef:Mijn probleem is instabiel internet tussen 2 metingen in een verschil van 15 naar 5 mb daar moet een reden voor zijn,en voordat je door de juiste persoon geholpen wordt moet hemel en aarde bewogen worden.Storm78 schreef:Ik heb ongeveer hetzelfde. Bij de vorige provider, Tele2, had ik internet tot 20Mb/s, waarbij de werkelijke snelheid 13Mb/s bedroeg. Als je heel goed spit in de voorwaarden dan garanderen ze 12Mb/s. Bij het huidige abbonement (nu ruim een week actief) van Telfort 30Mb/s is mijn gemeten snelheid 15,6Mb/s. Ik had eerlijk gezegd ook wel wat meer verwacht. De statistiek van Speedtest.net geeft aan dat de gemiddelde snelheid van 12.000 KPN gebruikers ook 15,6 is. Toeval?
Een tip: na dat ik een link van mijn klacht/vraag op dit forum op de Telford Facebook pagina heb gezet gaat alles in een stroomversnelling morgen word ik zelfs terug gebeld en gaat een medewerker samem met mij aan de slag!
Ook heb ik bij mijn interface status gekeken en daar staat 30mb dus misschien moet je even navragen of
jouw modem vel voldoende intraind!
Prima toch?? Bij ADSL is het inderdaad tot, dus laat je volgende keer niet verleiden met die verkooppraatjes. Bij kabel kan je op de snelheid die gekozen is rekenen.wél meet ik de laatste dagen volgas 30mb!
Ik wil even een correctie aanbrengen, we spreken over 30 Mbits en geen MB, gezien dat het namelijk een zeer groot verschil is.Veldjesgraaf schreef:Beetje te vroeg gejuicht zaterdag op het afgesproken tijdstip niet door Telfort gebeld:( wél meet ik de laatste dagen volgas 30mb!Veldjesgraaf schreef:Mijn probleem is instabiel internet tussen 2 metingen in een verschil van 15 naar 5 mb daar moet een reden voor zijn,en voordat je door de juiste persoon geholpen wordt moet hemel en aarde bewogen worden.Storm78 schreef:Ik heb ongeveer hetzelfde. Bij de vorige provider, Tele2, had ik internet tot 20Mb/s, waarbij de werkelijke snelheid 13Mb/s bedroeg. Als je heel goed spit in de voorwaarden dan garanderen ze 12Mb/s. Bij het huidige abbonement (nu ruim een week actief) van Telfort 30Mb/s is mijn gemeten snelheid 15,6Mb/s. Ik had eerlijk gezegd ook wel wat meer verwacht. De statistiek van Speedtest.net geeft aan dat de gemiddelde snelheid van 12.000 KPN gebruikers ook 15,6 is. Toeval?
Ook heb ik bij mijn interface status gekeken en daar staat 30mb dus misschien moet je even navragen of
jouw modem vel voldoende intraind!
@Storm78
Kijk anders eens hier TEST UW ADSL PROVIDER STAPPEN PLAN