Zo'n 4 jaar geleden heb ik bij Tiscali een 12mb adsl verbinding genomen. Later is Tiscali overgenomen door Telfort en begon mijn verbinding slecht te worden.
In januari van dit jaar heb ik gebeld met Telfort en duidelijk gemaakt dat ik niet de snelheid behaalde die ik zou moeten behalen.
Telfort gaf mij het advies mijn 12mb verbinding om te zetten naar een 20mb verbinding van Telfort. Dit zou mij nog eens € 0,05 per maand schelen en sneller zijn.
Na dit te hebben gedaan was mijn verbinding inderdaad sneller, maar nog steeds niet de snelheid wat het zou moeten zijn.
Wederom heb ik contact opgenomen met de klantenservice met het probleem. Telfort heeft mijn lijn doorgemeten. Al snel kwamen zij tot de conclusie dat het aansluitpunt in mijn woonkamer niet goed functioneerde en ik mijn modem in de meterkast moest aansluiten. HOERA! Mijn internetverbinding was goed. Voorlopig....
Enkele maanden geleden begon mijn verbinding met enige regelmaat een paar seconden weg te vallen, waardoor het niet eens meer mogelijk was om normaal een youtube filmpje te kijken.
Wederom belde ik naar Telfort. Ditmaal om een eind te maken aan mijn contract. Tot mijn grote verbazing was dit niet mogelijk, daar mijn contract pas in januari 2010 afloopt!!!! (Vergeet niet dat ik al 4 jaar een abonnement heb.)
Toen ik vroeg hoe dit kwam, was de reactie dat ik mijn abonnementsvorm had omgezet in januari 2008 en daarmee een nieuw contract afsloot. Dit was notabene hun advies om mijn storingen te helpen voorkomen!
Wel kon ik gratis een nieuw modem krijgen. Niet draadloos echter. Natuurlijk had ik hier niets aan, daar het modem naar de meterkast moest verhuizen.
Heden zit ik nog steeds met storend internet en besloot vandaag een bezoekje aan de Telfort winkel te brengen. Hier stelde ik wederom de vraag of ik alsjeblieft onder mijn contract uit kon. Een zeer behulpzame medewerker vertelde mij dat wanneer ik Telfort voor de tweede maal in gebreke stelde, ik wettelijk in mijn recht sta onder het contract uit te komen. Hij raadde mij aan de klantenservice wederom te bellen en hen dit te melden.
Zojuist heb ik Telfort gesproken en wat denkt u allen? Laten we het even met z'n alle hardop zeggen: "Telfort heeft nog nooit van deze regeling gehoord."
Laten we even eerlijk zijn mensen. Ik ga sowieso bij Telfort weg, over 4 maanden loopt mijn contract af, ik ben al ruim 4 jaar een keurige klant. Wat is het probleem!?!?!?! Let me go!!!!!!!
Met vriendelijke groet,
Jonne Philippo
(voor de eventueel meelezende Telfort medewerkers ben ik natuurlijk nummer 27410239)
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telfort Horror
-
Telfort webcare
- verified
- Contacteer:
Re: Telfort Horror
Ik kan u helaas niet eerder van uw contract afhelpen. Het is inderdaad zo dat bij het overgaan van een Tiscali abonnement naar een Telfort abonnement u dat dan voor minimaal 1 jaar doet.
Wel kan ik uw lijn weer stabiel krijgen op een zo hoog mogelijke snelheid.
Als u uw klantcode plaatst, doorgaans beginnend met TV9xxxxx dan zal ik uw lijn direct gaan onderzoeken.
Hugo
Telfort webcare team
Wel kan ik uw lijn weer stabiel krijgen op een zo hoog mogelijke snelheid.
Als u uw klantcode plaatst, doorgaans beginnend met TV9xxxxx dan zal ik uw lijn direct gaan onderzoeken.
Hugo
Telfort webcare team
Re: Telfort Horror
De snelheid van elk abonnement is een theoretisch maximaal haalbare snelheid.
In de voorwaarden van elke provider is dit terug te vinden.
De snelheid bij (A)DSL is o.a. afhankelijk van de afstand tot de centrale.
Indien de snelheid te hoog is ingesteld, zal de lijn gaan 'klapperen'.
Als dit gebeurt, ben je eerst je telefoon ( VoIP / VoDSL ) kwijt en daarna stort je Internet verbinding vaak in.
In de voorwaarden van elke provider is dit terug te vinden.
De snelheid bij (A)DSL is o.a. afhankelijk van de afstand tot de centrale.
Indien de snelheid te hoog is ingesteld, zal de lijn gaan 'klapperen'.
Als dit gebeurt, ben je eerst je telefoon ( VoIP / VoDSL ) kwijt en daarna stort je Internet verbinding vaak in.