LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort internet + bellen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
NienkeJoe

Telfort internet + bellen

Ongelezen bericht door NienkeJoe »

Hallo,
Ik heb hier al meerdere klachten gelezen van mensen die Telfort internet + bellen hebben.
Ook ik heb problemen met Telfort. Het verhaal begint als volgt:
Ik had internet van Athome, wat goed beviel. Ik had vast bellen van KPN. Ook dat beviel erg goed. Maar alles bij elkaar was het veel te duur, aangezien ik moet rondkomen van een uitkering.
Dus uiteindelijk ben ik overgestapt naar Telfort internet + bellen. Lekker, voor €29,90 per maand. Geen belkosten, behalve de servicenummers en de mobiele telefoons. Dus op 2 april jl. ben ik overgestapt. De installatie laten doen door een monteur. Dit hebben we gedaan omdat we zeker wilden weten dat de aansluiting goed was. Ik moest toen 24 uur per dag bereikbaar zijn omdat mijn vader op de lijst van longtransplantatie stond.
Maar sinds 2 april alleen maar gedonder gehad met de aansluiting. Vast bellen ligt er regelmatig uit, maakt geen verbinding of je hoort niks! Als ik mezelf met mijn mobiel bel, dan duurt het heel lang. Ik hang dan maar weer op en plotseling begint mijn vaste telefoon over te gaan na een minuut of 5!!! Jaja, ik bel mijzelf dan dus. Vergeet niet dat ik ondertussen al bezig ben met heel andere dingen.
Ik heb vanaf 2 april niks anders gedaan dan Telfort bellen i.v.m. de klachten. Ze stellen elke keer weer dezelfde idiote vragen: is de kabel niet te lang? Staat het modem goed ingesteld? Ga zo nog maar even door. In augustus heb ik besloten geen antwoord meer te geven op deze vragen, aangezien ze al 1000x beantwoord waren.
De hoogtepunten van idioterie komen ook in augustus, waarin de helpdeskmedewerkers wanhopig zoeken naar de fout. Die ligt bij mij wel te verstaan:
'Iedereen vindt zichzelf belangrijk genoeg om 24 uur per dag bereikbaar te zijn, je moet je niet aanstellen met die transplantatie.'
'Je hebt het modem laten vallen, daarom doet je vaste telefoon het niet.'
'Je telefoon (let wel, mijn telefoon!!!) is geïnfecteerd door een virus omdat je bittorrents download. Dat gaat via de computer terug naar het modem en dan gaat het virus in de software van je vaste telefoon zitten.'
De laatste heb ik maar eens uit laten praten, zonder ook maar 1 woord ertussen te zeggen. Ik wou wel eens weten waar dit belachelijke fantasieverhaal heen ging. Het scheelt dat mijn telefoon niet over de software Windows XP beschikt en dus niet vatbaar is voor virussen die werken in XP. Torrents downloaden doe ik ook niet, dus het hele verhaal is overduidelijk onzin. Ik ben toch blij iets meer verstand te hebben van een pc dan de gemiddelde mens, anders zou je er toch intuinen niet?
Maar al deze onzin krijg je wel te horen als je met de helpdesk belt die je €0,30 per minuut kost. En ja, je zit zo op een uur!!! Inclusief het wachten en het belachelijke advies om op een andere DAG maar eens terug te bellen. Alsof ik de luxe heb om zonder telefoon te zitten. Ja, ik heb een mobiele telefoon. Maar daarom heb ik toch niet gekozen voor een vaste aansluiting?
Ze zijn nu aan het onderzoeken via de KPN of het aan de lijn ligt of aan het modem. Daar zijn ze 5 dagen mee bezig. Dus ik zal binnenkort wel wat horen, hoop ik. Maar daar heb ik wel 5 maanden over gedaan om het voor elkaar te krijgen.
Mocht ik niks van ze horen, dan stuur ik een aangetekende brief dat ik per direct mijn contract met hun verbreek wegens wangedrag! Dit is niet meer een foutje, dit is wangedrag!!!
Want via e-mail reageren ze niet, de klachtenbrieven die via de winkel zijn verstuurt worden niet beantwoord en de telefoontjes die je pleegt worden ook niet serieus genomen! Elke keer moet je je modem weer resetten of de stekker eruit trekken. Internet is ook al niet meer stabiel, de download- en uploadsnelheid is gewoon belachelijk traag! (www.speedtest.nl)
Goedkoper, dus leuker! Ja, voor hun wel! Zij verdienen hun geld aan de helpdesk, niet aan de leden. Voor mij goedkoop? Nee, want ik dok elke keer zo'n €10,- aan de helpdesk. En leuker? Ik zie de humor er niet van in dat ik niet gebeld kan worden als mijn vader geopereert moet worden (wat inmiddels 3 weken geleden gedaan is en zeer goed verlopen is) en dat ik steeds moet vragen aan de mensen waarmee ik bel of ze er nog zijn, omdat ik steeds weg kan vallen!

Er zijn ongetwijfeld meer mensen met dit probleem. Ik weet alleen niet goed hoe ik het aan Telfort duidelijk moet maken dat ze echt ernstig wangedrag vertonen en dat ze beter hun bedrijf kunnen stoppen! Dat zou mensen nog eens gelukkig kunnen maken! Dat is goedkoop én leuk!

Nienke

Willy van den Berg

Re: Telfort internet + bellen

Ongelezen bericht door Willy van den Berg »

Hoi,

Ik heb precies dezelfde problemen zoals jij omschrijft met Telfort.
Bellen ligt heel vaak eruit. Al diverse klachten naar telfort gestuurd.
Niets helpt ik heb dit abonnement vanaf juli 2008 en ik ben blij dat ik een mobiele telefoon heb. Ik weet ook niet wat ik moet doen tot nu toe heb ik alleen maar problemen met telfort. Ze nemen je gewoon niet serieus. Als jij het probleem hebt opgelost laat het dan weten. Dit zal ik ook doen. Al denk ik dat dit voorlopig niet zal gebeuren.

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

In gebreke stelling provider + opzegging abonnement
Voordat u uw abonnement opzegt dient u de provider schriftelijk en aangetekend in gebreke te stellen, een redelijke termijn aan te geven waarin u de provider in gelegenheid stelt uw probleem te herstellen.
Mocht provider hier niet in slagen heeft u het recht schriftelijk aangetekend per direct op te zeggen, uw toestemming tot automatische incasso in te trekken. Vraag om schriftelijke bevestiging einde contract binnen 14 dagen.
Maakt kopieën van te versturen brieven, bewaar kopieën en bewijzen van verzenden en eventueel ontvangst goed. Leg dossier aan met log van alle contacten, namen, brieven, verzendbewijzen. Dan heeft u alles bij elkaar
mocht een gang naar de Geschillencommissie telecommunicatie nodig zijn, als u desondanks achtervolgd gaat worden met onterechte facturen, omdat uw provider geen gehoor aan opzegging geeft.
-------------------------------------------------------
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
U kunt restitutie vragen van abonnementsgelden gedurende de periode dat u niet van de dienst gebruik heeft kunnen maken zie Wet telecommunicatie artikel 7.1g:
["g. de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten. Er werd n.l. gedurende .... dagen geen dienst geleverd zonder dat er inspanningen verricht werden e.e.a. zo spoedig mogelijk te herstellen.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat

musa

Ongelezen bericht door musa »

Hallo,
Ik ben verhuist. Vanaf mijn verhuizing van 4 Juli 2008 heb ik in mijn nieuwe woning nog steeds geen intenet +Vast bellen van telfort.
Na verschillnde brief schrijven of bellen met de Helpdesk helpt ook niet.
Je wordt voor de gek gehouden door die idioten die je aan de lijn krijgt.
Je krijgt soms van die idiote vragen of ze zijn zo traag en of mijn klantcode met hoofdletter is of met kleine letter? Of blijf even aan de lijn ik ga even ruggespraak houden ? met wie?

En waar is die klantvriendelijkheid?

Ik heb nu mijn incasso stop gezet, en een aangetekend brief verstuurd
afwachten dus.

TdeHond

En waar is die klantvriendelijkheid?
NOOIT wat van gemerkt. Zie
Telfort maakt fout op fout

rjstolk

Ongelezen bericht door rjstolk »

Sinds april 2008 hebben we Telfort vaste telefonie en internetten. Lekker goedkoop dachten we! In dit geval is goedkoop duurkoop geworden! Over internet hebben we niets te klagen, maar de telefoon.....welke telefoon? Ook vandaag weer lag de lijn er minstens 3x uit (voor zover wij weten) en dit gebeurt bijna dagelijks. Soms komen we er na een paar dagen pas achter, als mensen die ons proberen te bellen,toch maar mobiel bellen. Elke keer resetten we de modem en kijken we of alle instellingen nog goed staan, maar het wordt gekkenwerk! 3x per dag! Zoals andere mensen op het forum heb ik de ervaring dat je niet correct wordt geholpen bij de helpdesk. Eerst was het probleem onze modem, toen onze telefoon, toen onze telefoonlijn...gaap...De laatste jongen die ik aan de lijn kreeg was ronduit beschoft en ik moest niet zo zeuren. De volgende keer dat de telefoon niet zou werken, moest ik maar bellen....ja, met wat? onze telefoon?
éenmaal heb ik met mijn mobiel de helpdesk gebeld...dat nooit meer, mijn beltegoed was in 1x op.
Ben het spuugzat en wil van mijn "abonnement" af. Nog suggesties??

NienkeJoe

Ongelezen bericht door NienkeJoe »

Hoi iedereen!
Jullie hebben inderdaad dezelfde dingen die ik ook heb. Zoals: bel maar als je problemen hebt.
Ja, inderdaad, met wat? Mobiel? Dat kost €14,- per sessie.
Ze nemen je inderdaad niet serieus, wat eigenlijk heel zielig is. Niet zeuren, tuurlijk, doe ik ook niet meer, ik zeur nooit! Het kost me heel wat moeite om nog fatsoenlijk te blijven als ik weer eens met een van de heren aan de telefoon zit.
Mijn plan is als volgt:
Ze kijken de lijn na. Ze zouden maandag of dinsdag kunnen bellen met de uitkomst. Ik geef ze tot vrijdag (die paar dagen op de maanden maakt toch niks meer uit). Hebben ze nog niet gebelt, gaat er een aangetekende brief heen om het probleem op te lossen. De termijn is 2x 5 werkdagen. Als het dan nog niet ok is, dan trek ik per direct mijn automatische incasso in en storneer ik het bedrag als deze wel van mijn rekening is gehaald. Ze krijgen of hebben dan ook inmiddels een brief dat ik per direct mijn abonnement opzeg wegens wangedrag!

En aan TdeHond: ik las op een ander forum dat je problemen had met Telfort die ongevraagd een bedrag van €2,99 van rekeningen afhaalde. Je kan bij je bank een rekeningnummer laten blokkeren, zodat deze geen geld meer van de rekening kan halen.
Dit is mijn back-up plan voor het geval ze mijn opzegging per direct niet accepteren. Dan blokkeer ik hun rekeningnummer.

Ik hoop snel te kunnen melden hoe de gang van zaken staat hier! Bedankt voor de reacties en ik hoop hiermee ook anderen weer geholpen te hebben!

Nienke

TdeHond

Maak kopieën van de brieven die je aangetekend verzendt + liefst met ontvangstbevestiging verzenden.
Vraag in opzeg brief om schriftelijke bevestiging van einde contract binnen 14 dagen.
Ze nemen hun eigen e-mails niet serieus.
Mijn bank was destijds laks met het laten blokkeren van green isp bv/telfort. Maar ze hebben later wel hun verantwoording genomen door aan te bieden de onterechte incasso's te vergoeden mocht Telfort niet terugstorten.
Uiteindelijk is dat wel gebeurd.

Reken op een gang naar de geschillencommissie. Mijn aangetekende brieven zijn nooit beantwoord. Pas toen KPN.COM zich ermee ging bemoeien kwam het goed en was het niet nodig dat ik naar de geschillencommissie ging.

Gesloten