LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telfort internet opzeggen ivm opzeggen
-
Telfort internet opzeggen ivm opzeggen
Hallo iedereen,
Ik ben enkele jaren klant van Telfort Internet. Dit jaar een nieuw jaarcontract aangegaan. Echter is het zo dat ik onverwacht ben gaan samenwonen met mijn vriend. Hij heeft een KPN alles in 1 compleet abonnement. Ik wilde mijn internet en i-tv abo opzeggen, maar ik werd door de Telfort medewerker dat ik kon opzeggen, maar dat ik wel even de resterende maanden moet gaan betalen. Dit zou dan gaan om 10 maanden. Toen ik het jaarcontract aan ging, werd er nog niet gesproken over samenwonen. Nu zou mijn vriend dus zijn kpn alles in 1 compleet maar op moeten zeggen en mijn Telfort abonnement maar mee verhuizen. Dit klopt toch niet? Kan iemand mij hier meer over vertellen? Ik ga sowieso een klacht indienen over Telfort, aangezien ik op mijn oude adres al heel erg slechte verbinding had qua internet.
Alvast bedankt.
Groeten Claudia
Ik ben enkele jaren klant van Telfort Internet. Dit jaar een nieuw jaarcontract aangegaan. Echter is het zo dat ik onverwacht ben gaan samenwonen met mijn vriend. Hij heeft een KPN alles in 1 compleet abonnement. Ik wilde mijn internet en i-tv abo opzeggen, maar ik werd door de Telfort medewerker dat ik kon opzeggen, maar dat ik wel even de resterende maanden moet gaan betalen. Dit zou dan gaan om 10 maanden. Toen ik het jaarcontract aan ging, werd er nog niet gesproken over samenwonen. Nu zou mijn vriend dus zijn kpn alles in 1 compleet maar op moeten zeggen en mijn Telfort abonnement maar mee verhuizen. Dit klopt toch niet? Kan iemand mij hier meer over vertellen? Ik ga sowieso een klacht indienen over Telfort, aangezien ik op mijn oude adres al heel erg slechte verbinding had qua internet.
Alvast bedankt.
Groeten Claudia
Re: Telfort internet opzeggen ivm opzeggen
Misschien een rare vraag, maar waarom zou dat niet mogen? U gaat een overeenkomst aan met een bedrijf voor x maand, 12 zal dat bij u zijn. Omdat u belooft om 12 maand bij hen te blijven, krijgt u vaak nog iets terug, soms een kado, meestal een maandelijkse korting. Nu besluit u om ondanks de overeenkomst, contractbreuk te plegen, en nu zij daar een vergoeding voor eisen, zijn ze verkeerd bezig? Zoals ik het lees, kiest u ervoor om contractbreuk te plegen, niet Telfort.Claudia1981 schreef:Hallo iedereen,
Alvast bedankt.
Groeten Claudia
Dat u een slechte verbinding heeft kunt u mogelijk wel wat mee, maar dan zal dat eerst onderzocht moeten worden. Mogelijk dat ontbinding dan binnen de mogelijkheden gaat vallen.
Is er iets veranderd met dat nieuwe jaarabonnement?Claudia1981 schreef:Ik ben enkele jaren klant van Telfort Internet. Dit jaar een nieuw jaarcontract aangegaan.
Anders lijkt dit wel een verkapte manier om iemand voor weer 1 jaar te binden, terwijl het bestaande contract anders per maand opzegbaar zou zijn.
16again schreef:Is er iets veranderd met dat nieuwe jaarabonnement?Claudia1981 schreef:Ik ben enkele jaren klant van Telfort Internet. Dit jaar een nieuw jaarcontract aangegaan.
Anders lijkt dit wel een verkapte manier om iemand voor weer 1 jaar te binden, terwijl het bestaande contract anders per maand opzegbaar zou zijn.
Ts is met het jaar akkoord gegaan, samen wonen is niet het probleem voor de provider
-
In principe ben ik een nieuw jaarcontract aan gegaan. Het was al een bestaande die ik maandelijks kon opzeggen. Achteraf had ik het beter niet kunnen verlengen. Maar omdat ik op dat moment niet tevreden was met mijn internetverbinding, hadden ze mijn contract verlengd met 6 maanden gratis internet. Maar er was op dat moment nog geen sprake van samenwonen, dat is een maand geleden tussen met vriend en mij besproken.
Bij Online mag je anders wel opzeggen als je gaat verhuizen naar een huis waar al internet aanwezig is. Moet je wel het bewijs opsturen natuurlijk, maar verder geen probleem. En ik zie eigenlijk niet in waarom dit niet bij andere providers gebeurt. Stukje service en klanttevredenheid.
En juist die korting maakt het nu dus lastig. Wat toen als een voordeel klonk, is dus nu helaas in uw nadeel uitgepakt.Claudia1981 schreef:Maar omdat ik op dat moment niet tevreden was met mijn internetverbinding, hadden ze mijn contract verlengd met 6 maanden gratis internet.
-
Misschien kan je vriend zijn KPN abo wel kosteloos opzeggen en kun jij jouw Telfort abo laten verhuizen naar zijn woning.
Je kan je geschil voorleggen aan de http://www.sgc.nl zodat je niet naar de kantonrechter hoeft. Telfort moet een redelijke afkoopsom voorstellen.
Je kan je geschil voorleggen aan de http://www.sgc.nl zodat je niet naar de kantonrechter hoeft. Telfort moet een redelijke afkoopsom voorstellen.
-
Volgens mij heb je recht om je abo mee te verhuizen. Maar dan zitten jullie nu met het probleem dat er moet worden uitgemaakt welke provider die ene aansluiting mag leveren. Theoretisch is het mogelijk dat ze de straat opgraven en een tweede aansluiting binnenleggen, maar het lijkt me niet rendabel voor Telfort.
En als ik jou was zou ik Telfort niet betalen voor niet geleverde diensten, ook al heb je een abo. Zij zijn in gebreke als ze niet leveren.
Je hebt een aardig dreigement als ze die 10 maanden voor het uitdienen van een jaarcontract willen vangen.
Wellicht zullen ze liever direct kosteloos van je af willen.
En als ik jou was zou ik Telfort niet betalen voor niet geleverde diensten, ook al heb je een abo. Zij zijn in gebreke als ze niet leveren.
Je hebt een aardig dreigement als ze die 10 maanden voor het uitdienen van een jaarcontract willen vangen.
-
Bob, dit is ook door de telfort medewerker aan gegeven. Maar dit is totaal geen optie. Mijn vriend is zeer tevreden met zijn alles in 1 compleet abonnement. Daar zit ook zijn mobiele telefoon bij in. En ik ben niet meer tevreden over telfort. Ik had geregeld problemen met de internetverbinding. Met de kpn verbinding is het nog geen 1x geweest dat ik internet uitval heb gehad.Bob Schurkjens schreef:Misschien kan je vriend zijn KPN abo wel kosteloos opzeggen en kun jij jouw Telfort abo laten verhuizen naar zijn woning.
Extra aansluiting heb je standaard in je woning zitten, komen namelijk standaard 2 aderlaten per isra je woning binnen, dus dat trucje zal niet gaan. Want dan leveren ze gewoon op het 2e aderpaar, en betaal je alsnog je abonnement. Alleen dan in 10 termijnen in plaats van in 1x.Geip Suusje schreef:Volgens mij heb je recht om je abo mee te verhuizen. Maar dan zitten jullie nu met het probleem dat er moet worden uitgemaakt welke provider die ene aansluiting mag leveren. Theoretisch is het mogelijk dat ze de straat opgraven en een tweede aansluiting binnenleggen, maar het lijkt me niet rendabel voor Telfort.
Ach zolang het vriendje maar teverden is over Ts, misschien dat hij de kosten deeltClaudia1981 schreef:Bob, dit is ook door de telfort medewerker aan gegeven. Maar dit is totaal geen optie. Mijn vriend is zeer tevreden met zijn alles in 1 compleet abonnement. Daar zit ook zijn mobiele telefoon bij in. En ik ben niet meer tevreden over telfort. Ik had geregeld problemen met de internetverbinding. Met de kpn verbinding is het nog geen 1x geweest dat ik internet uitval heb gehad.Bob Schurkjens schreef:Misschien kan je vriend zijn KPN abo wel kosteloos opzeggen en kun jij jouw Telfort abo laten verhuizen naar zijn woning.