LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telfort internet
Telfort internet
Hallo,
Ivm een verhuizing naar Den Haag, ben ik op zoek naar een internetprovider voor internet in huis. Ik ben uitgekomen bij Telfort, voornamelijk door de prijs. De huidige bewoners hebben internet via ziggo, maar er is ook een telefoon aansluiting van kpn aanwezig. Je zou dus verwachten dat het mogelijk is om internet via Telfort te kunnen krijgen, het loop namelijk als het goed is over dezelfde lijn.
Als ik de aanvraag wil doen via internet, wordt mijn adres gewoon herkend. Maar ik vind het prettiger om de aanvraag te regelen via de telefoon. Toen ik contact op nam met de klantenservice, werd mij verteld dat het niet mogelijk is om internet via Telfort te krijgen. De reden is in mijn ogen nogal vaag: Ze gebruiken een ander programma/systeem?? Kan iemand mij hier wat meer duidelijkheid over geven? Nogmaals, voor zover ik weet heb ik de juiste aansluitingen.
Wat is een goed alternatief voor Telfort? De grote maatschappijen (KPN, ziggo) zijn namelijk een stuk duurder, vooral Ziggo. Online.nl is qua prijs goed te vergelijken, maar voor mij nogal onbekend.
Alvast bedankt voor de reacties.
Sander
Ivm een verhuizing naar Den Haag, ben ik op zoek naar een internetprovider voor internet in huis. Ik ben uitgekomen bij Telfort, voornamelijk door de prijs. De huidige bewoners hebben internet via ziggo, maar er is ook een telefoon aansluiting van kpn aanwezig. Je zou dus verwachten dat het mogelijk is om internet via Telfort te kunnen krijgen, het loop namelijk als het goed is over dezelfde lijn.
Als ik de aanvraag wil doen via internet, wordt mijn adres gewoon herkend. Maar ik vind het prettiger om de aanvraag te regelen via de telefoon. Toen ik contact op nam met de klantenservice, werd mij verteld dat het niet mogelijk is om internet via Telfort te krijgen. De reden is in mijn ogen nogal vaag: Ze gebruiken een ander programma/systeem?? Kan iemand mij hier wat meer duidelijkheid over geven? Nogmaals, voor zover ik weet heb ik de juiste aansluitingen.
Wat is een goed alternatief voor Telfort? De grote maatschappijen (KPN, ziggo) zijn namelijk een stuk duurder, vooral Ziggo. Online.nl is qua prijs goed te vergelijken, maar voor mij nogal onbekend.
Sander
Re: Telfort internet
Dat zal je toch bij Telfort moeten vragen. Ik vind het een vreemd verhaal. Telfort = KPN.SPlugge schreef:Toen ik contact op nam met de klantenservice, werd mij verteld dat het niet mogelijk is om internet via Telfort te krijgen. De reden is in mijn ogen nogal vaag: Ze gebruiken een ander programma/systeem??
Volgens mij vergelijk jij de prijzen niet goed. In Den Haag heb je TV van Ziggo. Die betaal je toch al, dus je zal moeten kijken naar een combinatiepakket bij Ziggo. Met TV + internet van Ziggo ben je goedkoper uit dan met TV van Ziggo en internet van Telfort. Daarnaast is internet via de kabel betrouwbaarder dan via je telefoonlijn. Snelheid die ze opgeven is de snelheid die je krijgt. Geen snelheid TOT.
-
SPlugge schreef:Hallo,
Sander
Zou het niet zo kunnen zijn dat u te ver van wijkcentrale woont 3km> dan is adsl niks voor u dan ben je aangewezen op kabel/schotel/glasvezel. Dus check je wijkcentrale tot jouw woning.
Dat er nu (analoge) telefoon ligt wil niet zeggen dat de kwaliteit/capaciteit voldoende is om er ook Internet (en misschien TV) overheen te sturen.
Dan zou KPN hetzelfde probleem hebben en dan zou dat toch gewoon de uitleg moeten zijn.bprosman schreef:Dat er nu (analoge) telefoon ligt wil niet zeggen dat de kwaliteit/capaciteit voldoende is om er ook Internet (en misschien TV) overheen te sturen.
simpel. ADSL1 ( dat was MX-stream ) is tot 9 km koperlijn te gebruiken. Dat wordt echter al jaren niet meer verkocht, maar de huidige gebruikers kunnen het wel blijven gebruiken. ADSL2+ is goed tot max 4 km.
EInde verhaal.
Ik zou gewoon Online bellen. Mocht je echt zekerheid willen van Online, bel dan eerst hun technische helpdesk, die kunnen zoeken naar een aansluiting in je directe nabijheid en kijken wat bijv. je buren aan snelheid en/of problemen hebben. 0900 9515 geloof ik, kijk het wel ff zelf na
EInde verhaal.
Ik zou gewoon Online bellen. Mocht je echt zekerheid willen van Online, bel dan eerst hun technische helpdesk, die kunnen zoeken naar een aansluiting in je directe nabijheid en kijken wat bijv. je buren aan snelheid en/of problemen hebben. 0900 9515 geloof ik, kijk het wel ff zelf na
online.nl is ook DSL via tmobile, dan zou kpn, telfort of welke andere dsl provider ook kunnen.devious schreef: Ik zou gewoon Online bellen
KPN kan zijn normen wat lager leggen dan een andere aanbieder, tenslotte hoeven ze geen garantie af te geven op een "minimum snelheid". Andere aanbieders zijn wat voorzichtiger.Dan zou KPN hetzelfde probleem hebben en dan zou dat toch gewoon de uitleg moeten zijn.
Hoogstwaarschijnlijk een andere minimum norm.Ze gebruiken een ander programma/systeem??
Beiden hebben een instap abonnement tot 8Mb/sbprosman schreef:KPN kan zijn normen wat lager leggen dan een andere aanbieder, tenslotte hoeven ze geen garantie af te geven op een "minimum snelheid". Andere aanbieders zijn wat voorzichtiger.Dan zou KPN hetzelfde probleem hebben en dan zou dat toch gewoon de uitleg moeten zijn.
Hoogstwaarschijnlijk een andere minimum norm.Ze gebruiken een ander programma/systeem??
Ja dat is de maximum norm, ik had het over de minimum.
Het woordje "Tot" is nogal instinkerig in de A/V-DSL wereld.
vind ik niet, het is hooguit vervelend dat je als consument de overboekingwaarde niet weet (hoeveel beschikbare bandbreedte een provider heeft op je node en hoeveel aansluitingen hij daarop wil voorzien), als ze daar eerlijk over zijn weet je gelijk waar je aan toe bent. maar ik heb zowel bij prijsvechters als kpn gezeten en de minimale snelheid is altijd wel dik in orde geweest.bprosman schreef:Ja dat is de maximum norm, ik had het over de minimum.
qua maximale snelheid vergeten veel mensen dat je er wel onbeperkte internet toegang voor terug krijgt tegen een vaste prijs, als je snelheid eist, dan kunnen ze voor die veeleisende groep ook databundels verkopen, iets wat onvermijdelijk gaat worden met glasvezel.