LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TELFORT: onrechtmatige migratie & géén signaal gedupeerde

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
TimZ

TELFORT: onrechtmatige migratie & géén signaal gedupeerde

Ongelezen bericht door TimZ »

Met dank aan Telfort zit ik sinds jl. donderdag 25 september (2014) al zonder glasvezel verbinding wat concreet betekend: géén internet, telefonie en tv.
Buiten het feit dat dit hedendaags knap onhandig is wordt ik door de fout van Telfort vooral ook (onnodig en onterecht) in een vreselijke ongelukkige situatie gemanoeuvreerd, aangezien ik mijn internet verbinding ook nodig heb voor zakelijk remote inloggen wat nu dus al 6 dagen onmogelijk is gemaakt door Telfort.

Telfort heeft (aantoonbaar) onterecht een migratie van "mijn" glasvezel lijn bij Lijbrandt uitgevoerd (lijbrandt is overigens van telfort/kpn is volgens mij), wat dus zeker niet had gemogen aangezien ik géén contract heb met Telfort. Een en ander heb ik zwart op wit. Er is mij ook telefonisch te kennen gegeven dat dit inderdaad een onjuiste/onterechte migratie is en dat er na overleg met een 'supervisor' een oplossing zou komen. NOU DAAR WACHT IK NOG ALTIJD OP! Tevens heb ik verzocht of ik hier ook een schriftelijke bevestiging van kon krijgen, al dan niet per email dat Telfort inderdaad onterecht een migratie heeft gedaan bij Lijbrandt, plus dat ik er spoed bij wil aangezien ik nu totaal onthand ben door een fout waarin ik part nog deel heb...MAAR U RAADT HET AL OOK OP REACTIE VAN DEZE 'SUPERVISOR' WACHT IK "NATUURLIJK" NOG ALTIJD!

Klantenservice? Afspraken nakomen? Oplossing bieden? TOTAAL NIKS/NIETS/NUL!
=> Terwijl telefonisch erkent is dat het een fout van Telfort is maar de klant zit met de problemen EN oplossen ho maar, ronduit schandalig...
MAAR gezien de complexiteit van het probleem moe(s)t hier intern overlegd worden met een 'supervisor' om tot een oplossing te komen, wat nou complex? Telfort is aantoonbaar FOUT, los het op OF zorg dat ik in elk geval zo lang signaal krijg, DAARBIJ kom op zijn minst volgens afspraak de toezegging na om spoedig met een passende oplossing te komen OF beter gezegd: ,,EEN REACTIE ÜBERHAUPT!'' Spoedig is natuurlijk zeker weten geen dagenlange 'radiostilte'.

Hopelijk dat er nu wel eens een keer iemand van Telfort klantgericht aan het werk gaat een mij met spoed van een correcte nette werkende oplossing komt, maar die hoop heb ik eigenlijk al opgegeven en begin mij te beraden op andere vervolg stappen, schijnbaar is dat noodzakelijk aangezien je anders bij Telfort nergens uit lijkt te komen ZELFS NIET als ze overduidelijk en aantoonbaar verantwoordelijk is voor eigen gemaakt fouten. Maar verantwoordelijkheid nemen en de gedupeerde helpen met een snelle passende oplossing komt niet voor in hun service of wat dan ook, ONBEGRIJPELIJK.

angel1978

Re: TELFORT: onrechtmatige migratie & géén signaal gedupeerde

Ongelezen bericht door angel1978 »

je maakt neem ik aan gebruik van een zakelijke verbinding?

TimZ

Thuis ben ik officieel consument (zoals voor de meeste zoniet alle flexibel thuiswerkend zal gelden?), ik maak thuis dus (ook) gebruik van de verbinding om zakelijk in te kunnen loggen (remote login), maar zoals gezegd kan ik nu dus geheel niks, geen internet, geen telefonie, geen tv en al sinds 25 september het geval.
Beroerde is nu dat ik voor spoed thuis geheel niks kan door de fout van een ander, even is ècht niet zo erg of problematisch, maar nu al 6 dagen geen enkel signaal en een oplossing dient zich ook nog niet aan.

Fout is gemaakt door Telfort, dit is zelfs al telefonisch toegegeven MAAR een oplossing komt er maar niet en dat ik nu al 6 dagen onterecht onthand ben dat maakt schijnbaar allemaal niks uit. In mijn ogen ronduit schandalig, Telfort maakt een fout en ik ben de dupe en oplossen ho maar...

TimZ

Reggefiber heeft niks 'gepatched', ook dit heb ik zelf uitgevogeld omdat men notabene bij Lijbrandt zelf niet eens konden vertellen waarheen mijn signaal was gemigreerd, aangezien het naar Vodafone zou moeten en hun geen migratie hadden aangevraagd maar in elk geval sowieso (nog) geen eigenaar waren.

Toen bleek dus uiteindelijk via Reggefiber dat hun ook nog niks gedaan hadden en zodoende Lijbrandt dan dus toch ècht aan het werk moest in plaats van en maar afschuiven en maar afschuiven, toen kwam eindelijk boven water dat ze hebben gemigreerd naar/met Telfort.

DIT WAS NIET DE BEDOELING EN ZEKER NIET DE AFSPRAAK!

Ik heb een voorstel gehad via Lijbrandt (zijn al een onderdeel van Telfort) om te switchen naar Telfort, deze voorspiegeling om te switchen bleek onjuist dus is ook tijdig geannuleerd. RARA, ook hier wisten Lijbrandt en Telfort een puinhoop van te maken, MAAR ik heb wel alles tijdig geannuleerd EN ik heb tijdig alles bevestigd gekregen van de ANNULERING (mijn alternatief is Vodafone geworden tussentijds).
Wat nu dus blijkt is dat er WEL ijskoud (intern?) is gemigreerd van Lijbrandt naar Telfort, ONRECHTMATIG dus want hier is géén opdracht van mij voor gegevens èn er is géén overeenkomst over. Zowel Lijbrandt was en is hiervan op de hoogte, zowel Telfort was en is hiervan op de hoogte, de bevestiging van annulering heb ik "uiteraard" ook op schrift.

Daarbij zou ik per 1 oktober switchen en zou mijn huidige contract beëindigd worden bij Lijbrandt, NIET per 25 september, ook schriftelijk bevestigd gekregen. Nu bleek later dat er 'lead time' zit op glasvezellijnen welke iedereen mij verzuimd heeft over te informeren, tevens ook niet valt na te lezen bij de aanvraag overigens. MAAR dit was geen probleem volgens Vodafone, dan moet je even overleggen met je huidige aanbieder of er langer signaal kan worden doorgegeven (indien deze mee wenst te werken, wat normaliter wel het geval is).
DUS overlegd met Lijbrandt, géén probleem we verlengen de duur van uw signaal t/m 10 oktober en ook dit heb ik (wel) schriftelijk bevestigd mogen ontvangen.

Dus zeg het maar, t/m 10 oktober signaal MAAR per 25 september was dus "fijn" al mijn signaal onrechtmatig afgesloten/gemigreerd en zoek het maar uit, ik onterecht gedupeerd. Vodafone kon dus ook nergens bij aangezien hun geen rechten/mogelijkheden hebben, de monteur van Guidion (infra) moest worden geannuleerd door Vodafone, op basis van die specifieke annulering kwam het balletje aan het rollen wat een bende Lijbrandt en Telfort er van hebben.

TimZ

Na 13 dagen alles offline, tijdelijk volledig glasvezel signaal van/via Telfort gekregen ter overbrugging t/m 13 oktober wanneer mijn correcte migratie naar Vodafone is gepland, belachelijk dat dit 13 dagen moet duren (schijnbaar ook volstrekt onnodig want 1 Telfort techneut heeft het er uiteindelijk ècht in no-time opgezet, zonder aangepaste fysieke hardware als glasvezelmodem welke je normaliter wel zou krijgen).

Gelukkig heb ik nu komende week tenminste weer signaal, dat had ik zeker niet meer verwacht, hopelijk blijft het zo en gaat de 13e ook alles wèl goed, schandalige nalatigheid van Telfort blijft een feit.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

binnen 14 dagen het probleem opgelost.
Voor een consumentenprobleem valt dat dan nog mee...
Blijft slordig en slecht van Telfort dat ze zoiets veroorzaken, maar ok.

TimZ

Ik moest mijn werk eens zo doen, dat houd IK in elk geval niet lang vol, idioot ook dat JIJ een fout maakt èn dit onderkent MAAR dat de gedupeerde er "fijn" 13! dagen directe hinder van ondervind en dat je daar nog mee wegkomt ook. Overigens worden alle onkosten verhaalt via de rechtsbijstand. FEIT blijft in mijn optiek dat dit soort dingen eens wettelijk moeten worden opgepakt, ik ben zeker niet de enige maar wat is het probleem voor al deze bedrijven? Juist niks, ach gaat mis jammer dan, krijgen we extra rekeningen ach dat kleine beetje dat doet ons ook geen pijn, zo verander je nooit niks nee.

Om het verhaal compleet te maken, jl. maandag 13 oktober werd mijn migratie naar 'Vodafone Thuis' uitgevoerd door Guidion, en rara, wèl internet MAAR géén TV-signaal. Wat blijkt, volgens meting zit er in de wijkkast wat fysiek niet goed en is dat iets wat Reggefiber moet aanpassen of had moeten aanpassen of onjuist heeft aangepast. Zeg het maar, maar daar zit in elk geval wat niet goed en ik heb het nog weer niet voor elkaar en Reggefiber gaat er langs wanneer het hun uitkomt. Werkelijk NIEMAND die verantwoording neemt laat staan service levert, niet direct de volgende dag even afhandelen en oplossen nee, u acht maar en als u beeld heeft dan zit de schakeling er weer op. TRIEST & SCHANDALIG.

Gesloten