LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort wil slecht werkende router niet vervangen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Paul88

Telfort wil slecht werkende router niet vervangen

Ongelezen bericht door Paul88 »

Graag wil ik mijn beklag doen over Telfort. Ik heb een alles in 1 abonnement bij ze afgesloten (internet, tv, tel via glasvezel). Ze leveren er echter een verschrikkelijk slechte router bij (Experiabox V8). Ik heb alles geprobeerd om het wifi bereik te verbeteren, maar niets lukt. Uiteindelijk hebben ze het router omgeruild, maar het is nog gewoon hetzelfde; een wifi bereik van max 5 mtr. Ik heb ze al verschillende keren gebeld en gevraagd om het nieuwe type router wat ze nu aan iedereen leveren; Experiabox V10 (ik heb gelezen op fora dat dit router een beter wifi bereik heeft). Dit willen ze me niet geven, tenzij ik een nieuw jaar bij ze afsluit. Dit is toch niet correct? Ik heb verschillende keren gebeld, maar ze zeggen steeds hetzelfde. Naar mijn mening hebben ze een product geleverd dat niet goed is.

sylvesterb

Re: Telfort wil slecht werkende router niet vervangen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Paul88 schreef:Graag wil ik mijn beklag doen over Telfort. Ik heb een alles in 1 abonnement bij ze afgesloten (internet, tv, tel via glasvezel). Ze leveren er echter een verschrikkelijk slechte router bij (Experiabox V8). Ik heb alles geprobeerd om het wifi bereik te verbeteren, maar niets lukt. Uiteindelijk hebben ze het router omgeruild, maar het is nog gewoon hetzelfde; een wifi bereik van max 5 mtr. Ik heb ze al verschillende keren gebeld en gevraagd om het nieuwe type router wat ze nu aan iedereen leveren; Experiabox V10 (ik heb gelezen op fora dat dit router een beter wifi bereik heeft). Dit willen ze me niet geven, tenzij ik een nieuw jaar bij ze afsluit. Dit is toch niet correct? Ik heb verschillende keren gebeld, maar ze zeggen steeds hetzelfde. Naar mijn mening hebben ze een product geleverd dat niet goed is.
Telfort levert geen wifi, het is een functionaliteit van het modem. Als het wifi in uw specifieke geval slecht is in de woning zult u zelf hier actie voor moeten ondernemen door bijvoorbeeld een wifi extender te kopen.

Telfort biedt u de mogelijkheid voor een Experbia V10 maar stelt daar wel tegenover dat u uw abonnement een jaar verlengt, dit lijkt mij niet onredelijk. Vergeet niet Telfort is een low budget aanbieder, zo heeft XS4ALL onlangs al haar klanten een gratis wifi extender aangeboden.

Paul88

Ongelezen bericht door Paul88 »

Daar ben ik het niet mee eens. Telfort levert een modem met draadloze router functionaliteit. Daar adverteren ze ook mee. Ik heb nog nooit zo'n slecht wifi bereik gehad. De router staat midden in de woonkamer en wanneer je je naast de woonkamer begeeft is er al geen wifi bereik meer. Idem voor de bovenverdieping. Ik vind dat je hier dan ook niet mee moet adverteren; dan had ik zeker voor een andere provider gekozen. Telfort is echt niet de enige aanbieder in deze prijscategorie.

Hatertje

Ongelezen bericht door Hatertje »

Ik heb ook een Experiabox V8 en heb prima WiFi. Wel van KPN, maar dat moet m.b.t. het WiFi bereik niet uitmaken. Het bereik van je WiFi kan ook aan de omgeving liggen. Bijvoorbeeld hele dikke muren o.i.d.

Gesloten