LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toestellen 'op voorraad': verkooptruc?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Karin303

Toestellen 'op voorraad': verkooptruc?

Ongelezen bericht door Karin303 »

Op de website van Provider Tele2 heeft elke mobiele telefoon de status: Op voorraad. Zelfs bij telefoons die nog niet uitgebracht zijn maar waar je een Pre order kunt doen staat deze melding
De telefoons zijn icm abonnement te bestellen maar niet voorradig.
De wachttijd bedraagt gemiddeld 4 a 5 weken.
Bij op voorraad verwacht je je toestel binnen 3 dagen in huis te hebben .
Ik vraag me af of dit zomaar kan . Ik vind het een misleidende verkooptruc Toestellen zijn gekoppeld aan abonnementen.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 apr 2017 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Boesta

Re: Toestellen 'op voorraad': verkooptruc?

Ongelezen bericht door Boesta »

Er staat duidelijk bij die toestellen dat je die alleen via pre-order kunt bestellen. Die bedrijven krijgen een bepaalde hoeveelheid als eerste levering van de nog op de markt te komen toestellen. Zo kunnen ze die wel "uit voorraad" verkopen. Alleen de levertijd is langer dan bij telefoons die al wel op de markt zijn.

Staat allemaal duidelijk vermeld. Ik snap uw "probleem" niet zo goed.

Simsax

Ongelezen bericht door Simsax »

Op voorraad betekent dat het leverbaar is. Als het (nog) niet leverbaar is, kan het dus niet "op voorraad" zijn. Dus ook niet op de website vermelden dan, zou ik zeggen.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

op voorraad betekent dat het op voorraad is.
zou het leverbaar betekenen, dan had er wel leverbaar gestaan.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Karin303 schreef:Op de website van Provider Tele2 heeft elke mobiele telefoon de status: Op voorraad. Zelfs bij telefoons die nog niet uitgebracht zijn maar waar je een Pre order kunt doen staat deze melding
De telefoons zijn icm abonnement te bestellen maar niet voorradig.
De wachttijd bedraagt gemiddeld 4 a 5 weken.
Bij op voorraad verwacht je je toestel binnen 3 dagen in huis te hebben .
Ik vraag me af of dit zomaar kan . Ik vind het een misleidende verkooptruc Toestellen zijn gekoppeld aan abonnementen.
Tsja, dat kan je inderdaad verwachten, maar als het pre-order toestellen betreft, is de levertijd dus een x aantal weken. De voorraad bestaat in dit geval uit een X aantal gereserveerde toestellen bij de importeur, die ook zij pas krijgen als de containers uit China hier aangekomen zijn in de haven. En dat kan/mag gewoon als ze dat duidelijk aangeven, dan zijn die 4 à 5 weken dus de overeengekomen levertijd als je er voor kiest om een order te plaatsen. Als je een nog uit te komen telefoon wilt bestellen, zijn er ook sites die deze los verkopen, dus zonder abonnement. Ook dan is de levertijd pas over een X aantal weken trouwens.

Maar troost je, wij hebben in 2015 iets besteld, wat pas in februari 2017 geleverd werd, dus het kan nog veéél erger.

Gesloten