LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Totale KPn chaos bij verhuizing.

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Knossie

Totale KPn chaos bij verhuizing.

Ongelezen bericht door Knossie »

Boos is een stadium dat ik al gepasseerd heb, redelijkheid ken ik niet meer, ook het bandje van KPN ken ik uit mijn hoofd.

Ik heb al Planet internet sinds ik op mijzelf woon, jaren een trouwe klant altijd teveel betaald voor goede service

Tot KPN tot het besluit kwam de boel definitief onder de KPN vlag te hangen.

In mijn dagelijks leven ben ik 2/3de lijn systeembeheerder binnen een middelgrote onderwijs organisatie, gewaarschuwd door ervaringen uit het verleden had ik besloten; vroeg mijn verhuizing op te zeggen en een nieuwe internet verbinding aan te laten leggen in mijn nieuwe woning.
(ook omdat ik al jaren een loze telefoonlijn had tbv adsl)

Plan uitgedacht en ergens in de buurt van 20 Juli (mijn verhuisdatum was 1 september) heb ik KPN gebeld om mijn telefoonlijn en internet af te laten sluiten.

Helaas, contratueele verplichtingen houden geen rekening met een snelle verkoop van je huis. Dus ik zat nog een tijdje aan het contract vast.
Wel werd mij gemeld dat ik mijn Planet comfort abbo kon omzetten in een KPN extra abbo (dit scheelde mij ongeveer 20 euro per maand en 2 mbit erbij).

Het volgende plan werd mij voorgesteld:
1. U laat eerst uw abbo downgraden (ja zo noemen zij dat) naar een adsl extra abbo.
2. U zegt uw telefoonlijn op en uw internet pakket wordt automatisch een ADSL only abonnement.
3. U geeft uw verhuizing door.

Gut gut wat was ik toen Naief.
Stap 1 in het kort: Kon niet, werd geweigerd, mijn telefoon erop gekwakt, van groningse naar antwerpse helpdesk, doorverbonden en verbroken.
Uiteindelijk kwam ik op een speciale afdeling terecht die het regelde (ook na de omzetting werd er nog beweerd dat het niet kon, de wondere wereld van KPN).

Stap 2 ging soepel (automatisch proces)

Stap 3 Is de stap waar het pas echt fout ging
Helaas was het al september, maar naief als ik nog steeds ben , 3 weken voor een verhuizing moet geen probleem zijn eventjes houd ik dat ook wel uit. dus ergens begin september tussen de 1ste en de 5de de verhuizing doorgegeven, er zou een bevestigingsbrief komen die ik nooit heb gekregen.
Doordat de brief maar niet kwam ben ik een week later gaan bellen. "oooh uw verhuizing is niet doorgevoerd in de systemen ik maak wel even een nieuwe aan. 7 Oktober heeft u uw verbinding).
Natuurlijk was ik blij dat het geregeld was maar toch nog even controleren toen er maar geen brief kwam. "nee meneer ik kan u niet vinden in het systeem".
Het werd al 9 oktober. Maar wederom geen brief. Ik werd gebeld met de mededeling contact op te nemen met de klantenservice. Deze mevrouw kon niets vinden in het systeem waarop ik toch een "beetje" boos werd omdat het nu al de zoveelste keer was dat ik niet in het systeem stond.
Hieruit ontstond het volgende plan:

1. Mijn oude abonnement zou worden stopgezet.
2. Een nieuw abonnement zou op de 2de ader geplaatst worden

-Technisch en achteraf bleek er op de eerste ader een internet verbinding te zitten, maar tot die conclusie was men nog niet gekomen.

Een donker wolkendek trok samen boven mijn nieuwe woning.

Blij was ik de morgen dat het lampje ADSL begon te branden. dit betekent dat er een linesync is, de volgende morgen kwam het verwachte internet lampje.
Maar de teleurstelling was groot toen mijn computer melde dat er "no route to host" gevonden kon worden.
Ik ben toch niet gek, ik had alles netjes aangesloten, er zat zelfs een mooie nieuwe kabel tussen mijn computer en het dsl modempje.
Kijkend in de instellingen trok ik wit weg.

IP Address: 172.26.140.101
Primary DNS: 172.31.255.134
Secondary DNS: 172.31.255.198

Dat is geen internet, maar wat dan wel?

Technische helpdesk KPN gebeld, hier kwam naar voren dat technisch alles in orde was maar er waren nog wat administratieve dingetjes, een nachtje geduld.
Dagje later weer gebeld, ow de gegevens kloppen niet, we maken het wel even in orde vanacht is het geregeld.
Dag later, ow uw postcode stond er niet bij (de mevrouw van gister heeft hem teruggeleen voor me). Boos om deze leugen bel ik de klantenservice.
Met de vraag wat er nu aan de hand is en waar de verbinding blijft.

De opgeleverde verbinding blijkt de initieel ingevoerde verhuizing te zijn die uit het niets technisch doorgang heeft gevonden.
De tweede lijn is ook al opgeleverd.

Dit is de status waarop ik nu ben aangeland, 2 weken zit ik op een administratief KPN netwerk en niemand kan een go geven om een betalende klant gewoon zijn internet te geven. Daarnaast heb ik een lijn die niet eens is afgemonteerd.
Het probleem is nu doorgezet naar drie andere afdelingen en niemand kan het oplossen. er wordt continu doorgeschoven en niemand weet ergens van.
Van persoonlijke behandeling is bij kpn geen spraken door de tweede lijns ben ik doorgezet naar een andere technische afdeling. Met weer twee weken wachttijd, Wie garandeerd dat ik werkelijk wordt gebeld?

Ik heb er geen vertrouwen meer in en in mijn ogen staat het niet leveren of het niet leveren van een goede service gelijk aan contractbreuk.
Ik overweeg dan ook mijn contract op te zeggen, want met een dusdanig onbetrouwbaar bedrijf is op geen zinnige manier zaken te doen.

De donkere wolken blijven samenpakken en het wachten is op de messiah van kpn die het licht en mijn netwerklampje weer doet schijnen.

TdeHond

Re: Totale KPn chaos bij verhuizing.

Ongelezen bericht door TdeHond »

In gebreke stelling provider + opzegging abonnement
Voordat u uw abonnement opzegt dient u de provider schriftelijk en aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging in gebreke te stellen, een redelijke termijn, bv. 10 werkdagen, aan te geven waarin u de provider in gelegenheid stelt uw probleem te herstellen.
Mocht provider hier niet in slagen heeft u het recht schriftelijk aangetekend per direct op te zeggen, uw toestemming tot automatische incasso in te trekken. Vraag om schriftelijke bevestiging einde contract binnen 14 dagen.
Maakt kopieën van te versturen brieven, bewaar kopieën en bewijzen van verzenden en eventueel ontvangst goed. Leg dossier aan met log van alle contacten, namen, brieven, verzendbewijzen. Dan heeft u alles bij elkaar
mocht een gang naar de Geschillencommissie telecommunicatie nodig zijn, als u desondanks achtervolgd gaat worden met onterechte facturen, omdat uw provider geen gehoor aan opzegging geeft.
--------------------------------------------------
De opzegging is pas geslaagd als u een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst op uw nieuwe adres heeft ontvangen. Bewaar deze tot in lengte der dagen.

Knossie

Re: Totale KPn chaos bij verhuizing.

Ongelezen bericht door Knossie »

Bedankt voor uw reactie, maandag gaat er onmiddelijk een brief de deur uit. Ik hoop dat kpn er wat harder door gaat rennen maar ik vrees dat dat niet zal gebeuren.

Voor mij is het belangrijkste dat die verbinding er komt (ik heb hem immers ook nodig voor mijn werk).

Gesloten