LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] trafic shaping

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Edwin320

trafic shaping

Ongelezen bericht door Edwin320 »

Sinds 2 maanden heb ik een chello clasic abonement. Ik merkte dat het downloaden via P2P aanzienlijk langzamer gaat als via HTTP of FTP.

Na wat onderzoek ben ik op berichten gestuit waarin vermeld word dat chello aan trafic shaping doet. Dit is het scannen van je data verkeer om zo aan de hand van de inhoud van de pakketjes prioriteiten verlenen.

Mail staat het hoogst. Daarna HTTP en helemaal onderaan staan P2P netwerken als Kazaa of Bittorent. Deze laatste worden geknepen wat inhoud dat ik niet boven de 15K uitkom bij het downloaden. Dit terwijl Chello via de abonnementen kiezer mij zelf heeft aangeraden om een classic abonnement te nemen. Via dit abonnement zou ik films kunnen downloaden en zouden in no time op mijn harde schijf staan. In de praktijk duurt het downloaden van een film bij mij plus minus 3 dagen.

Waar het op neerkomt is dat Chello mij een bepaalde bandbreedte heeft beloofd maar dat zij dat niet waar maken. Ze knijpen bewust mijn bandbreedte af waardoor het geen ze beloofd hebben niet geleverd wordt.

Jullie zien het al aankomen. Als zij niet leveren wat ze beloven dan kan ik toch op zijn minst mijn abonnement opzeggen zonder dat ik hoef te wachten tot het contract af loopt (nog 10 maanden).

Zou ik dit voor elkaar kunnen krijgen of is dit een hopeloze zaak waar ik me beter maar niet aan kan wagen.

Groet,

Edwin

hoffie2

Re: trafic shaping

Ongelezen bericht door hoffie2 »

zie topic gelezen op Coax.nl en op www.coax.nl

Hasjroker1

Ongelezen bericht door Hasjroker1 »

UPC is alleen maar weer bezig om de zooi te bzodermieteren. Als je bij Coax lees ziet toch ierdereen dat die jongens aan het lijntje wordt gehouden. De falliete onderneming zoekt alleen maar een manier om hun bandbreedte te kort te compenseren. Ze hebben gewoon geel geld om fatsoenlijk breedband internet aan te bieden. Wel moet je ervoor betalen. Je wordt alleen maar opgelicht. Bij XS4ALL heb je daar geen last van. Opzeggen die rommel van ze en zoek een andere ISP
LEVE XS4ALL

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Buiten het feit dat ik van mening ben dat Chello niet mag cappen en zo goed mogenlijk de beloofde snelheid moet leveren (dus netwerk upgrade) het volgende:

Toen er een datalimiet was, was de situatie ongeveer als volgt:
Mensen zijn gecapt (vaak de p2p gebruikers neem ik aan)
Begin v/d nieuwe maand. Iedereen weer op volle snelheid.
P2P programmas gaan weer aan. Een flinke piek todat de limiet bereikt is.
Maar ik heb nog nooit vertragingen gehad in de eerste paar dagen v/d maand.
Als een netwerk de eerste 5 dagen die load kan verwerken kan het de rest v/d maand ook.
Dus doet Chello dit helemaal niet om bepaalde gebruikers te matsen.
Ze matsen zichzelf...

Een andere invalshoek.
Chello is eerlijk en gebruikt die traffic shaper alleen om andere gebruikers te helpen.
Mooi streven buiten het feit dat ze het netwerk moeten upgraden.
Laat ik als voorbeeld zeer conservatie getallen nemen.
Nadat de traffic shapers gestart zijn hebben ze protocollen die veel data verbruiken (p2p, ftp) precies zoveel geknepen dat andere gebruikers geen last hebben van de grootverbruikers.
p2p word 50% geknepen. Wat dus inhoud dat dataverbruik van ICQ+IRC+MSN+email+surfen+etc 50% van P2P is.
Samen 100% dus.
Dat betekent dus dat de protocollen met laag dataverbruik 50% van de netwerk capaciteit verbruiken.
Dat duid dus op een zeer slecht netwerk. Zeker als je kijkt dat Chello 90% knijpt wat dus inhoud dat de ´laag verbruiks protocollen´ 90% v/d netwerk capaciteit innemen.

Kortom het Chello netwerk is te traag voor de abonnementen die ze aanbieden of ze cappen

hoffie2

Ongelezen bericht door hoffie2 »

denk je niet dat het gewoon zo simpel is dat Chello dat "Geen datalimiet" gewoon te duur vindt????????????????????????

Gesloten