LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tweak bellen via glasvezel

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
hoknem

Tweak bellen via glasvezel

Ongelezen bericht door hoknem »

Ik heb vanaf 24 januari een abonnement bij Tweak (dochter van Cambrium) via glasvezel van Reggefiber. Als ik ga uitbellen, dan gaat op mijn toestel de telefoon 4x over en geeft dan de ingesprek toon. Bij de ontvanger blijft de telefoon gewoon overgaan en die krijgt uiteraard een ruis als er op gepakt wordt.
Tweak is niet thuis en geeft onterecht de schuld aan Reggefiber.

Het enige antwoord is: 'we zijn er druk mee bezig'

Ze geven wel toe, dat het een breed probleem is. Zijn er meer forumlezers die hier last van hebben?

eXistenZ

Re: Tweak bellen via glasvezel

Ongelezen bericht door eXistenZ »

Yep, en succes ermee. Heb dit probleem in december 2010 al aangegeven en inderdaad "We zijn ermee bezig" is het enige wat ze kunnen vertellen.

Zodra het probleem is opgelost zullen ze dit laten weten. Beter zou zijn om zo nu en dan eens een status update te sturen naar de klanten die hier last van hebben. Als ze kunnen laten weten dat het probleem is opgelost, hebben ze schijnbaar ook een mooi bestand klanten die dit probleem ondervinden.

Tweak is aangesloten bij De Geschillencommissie (http://www.degeschillencommissie.nl) en ik zit eraan te denken om daar een klacht in te dienen. Probleem is echter, dat gaat mij weer geld kosten.

Ter info: Mocht je willen bellen met de support afdeling bij Tweak, dan kan je ook het nummer 036-5460085 gebruiken ipv het 0900-nummer. Probleem is echter dat ze dit nummer blokkeren voor hun eigen klanten. Je zult dus met je mobiel moeten bellen, maar dat is volgens mij nog steeds goedkoper.

DennisBS

Ongelezen bericht door DennisBS »

Ik had het zelfde probleem en heb toen de telefoon in de Genexis van poortje 1 naar poortje 2 gezet. Daarna even de stroom eraf en bellen maar. Ik heb er verder geen problemen meer van ondervonden sindsdien en dat is nu 3 maanden geleden.

eXistenZ

DennisBS schreef:Ik had het zelfde probleem en heb toen de telefoon in de Genexis van poortje 1 naar poortje 2 gezet. Daarna even de stroom eraf en bellen maar. Ik heb er verder geen problemen meer van ondervonden sindsdien en dat is nu 3 maanden geleden.
Maar via poortje 2 bel je toch met je andere nummer?

wmarkvoort

Ongelezen bericht door wmarkvoort »

Hier hetzelfde probleem.

Volgens mij ligt het ook puur aan de tweak implementatie van VOIP. Ik ben namelijk overgestapt van CONCEPTS ICT naar TWEAK. (Van glas naar glas.) Bij Concepts ICT heb ik nooit problemen gehad met de telefoon.

Wat Dennis zegt met zijn ompluggen blijkt ook niet te werken. Bij Concepts maakte ik gebruik van poort 1. Bij Tweak kreeg ik eerst een tijdelijk nummer omdat nummer portering 2 weken duurt. (Off topic: belachelijk dat ze daar niet iets fatsoenlijks voor hebben dat je makkelijker kunt overstappen). Daarna werd mijn oude nummer op de tweede poort geleverd. Op mijn verzoek heb ik mijn nummer van Poort 2 naar Poort 1 laten omzetten. Om uit te sluiten dat het in de Genexis modem zit. Dit heeft niets opgeleverd.

Nog een keer off topic: Wat ik ook raar vind is dat je bij Tweak altijd het netnummer moet ingeven. Dat was bij Concepts ook niet het geval. Tweakphone heeft blijkbaar een totaal andere implementatie :cry:

Wat ik ook een raar verhaal vind is dat de telefoon connectie elk uur opnieuw wordt aangemeld. Onder telefonie gegevens op mijn tweak:
Aanmelding verloopt op 2011-07-26 11:10:47
Aanmelding aangepast op 2011-07-26 10:10:47
Aangemeld met Genexis OCG118M v4.31c3
Maar volgens Tweak is dat normaal.

Bé Brand

Ongelezen bericht door Bé Brand »

Bij mij ook hetzelfde probleem. Aanvankelijk had ik een abo bij een andere provider, ook via het net van Reggefiber. Het pakket van Tweak sprak mij meer aan.

Maar wat een ellende.

Aanvankelijk werkte de telefoon helemaal niet, toen uiteindelijk (mede na tussenkomst en hulp van de directie van Reggefiber) het spul wel draaide bleek al snel dat ook hier de verbinding na het 4x laten overgaan verbroken werd. Het hele jaar ben ik nu tevergeefs bezig om het in orde te krijgen. Kwaliteit van de internet verbinding is perfect, echter het uitbellen gaat om genoemde reden meestal helemaal fout. Op hulp van Tweak hoef je echt niet te rekenen, meestal krijg je heel aardige mensen aan de lijn, weliswaar na heel lang wachten, maar die zeggen dat ze het probleem kennen, weten dat je vaker hebt geklaagd en zullen trachten er iets aan te doen. De servicedesk van TWEAK is VERSCHRIKKELIJK SLECHT, aan het oplossen van problemen komen ze niet toe en ik vraag me af of ze uberhaupt kennis van de materie hebben. Mijn advies: ga NOOIT met tweak in zee als je van de telefoondienst gebruik wilt maken!!!!!

eXistenZ

Aangezien Tweak continue het probleem legt bij hun leverancier (reggefiber), heb ik maar contact opgenomen met reggefiber om dit te verifiëren. Daar zijn ze inderdaad ook op de hoogte van het probleem en zoeken naar een oplossing. Vreemde is wel dat ze nog niet zo heel lang op de hoogte zijn van het probleem, terwijl ik dit in november 2011 al bij Tweak heb aangegeven.

Maar wie het probleem ook moet oplossen, probleem bestaat ieder geval nog steeds. Ik zit zelf in de IT en heb redelijk veel verstand van routers/modems, etc. Aangegeven dat ik best wil helpen met het probleem op te lossen door het wijzigen van instellingen, toegang tot de router te verlenen, etc. Maar daar is tot op heden nog geen gebruik van gemaakt.
Slechte zaak ieder geval. Schijnbaar hebben veel mensen die probleem, maar lukt het ze niet om die na heeeel veel maanden op te lossen.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

eXistenZ schreef:, terwijl ik dit in november 2011 al bij Tweak heb aangegeven.
Ik neem aan dat je 2010 bedoeld?
Zo niet - toch even uitleggen hoe je in de tijd reist..

eXistenZ

Guardian72 schreef: Ik neem aan dat je 2010 bedoeld?
Zo niet - toch even uitleggen hoe je in de tijd reist..
Ja, inderdaad november 2010 :)

wmarkvoort

Eindelijk na lang zeuren een update van Tweak:
Geachte heer/mevrouw,

Er is een nieuwe status update binnen. Er is een oplossing gevonden, hier wordt
nog mee getest om zeker te weten dat dit de oplossing biedt. Waar getest mee
wordt is een extra apparaat dat naast uw Genexis modem komt te hangen. Over dit
apparaat gaat dan uw telefonie. Hier wordt momenteel mee getest en pakt tot nu
toe goed uit. Zodra dit operationeel gemaakt kan worden neemt een monteur contact
met u op om het te installeren.
Ben benieuwd hoelang dit gaat duren. Met andere woorden de SIP implementatie op de Genexis werkt in samenwerking met Tweak implementatie niet goed.

eXistenZ

Zou ieder geval tijd worden na 10 maanden.
Was (ben eigenlijk nog steeds) vastbesloten om over te stappen naar een andere provider. Tweak heeft echt één van de slechtste servicedesk waar ik ooit contact mee heb gehad. Totaal geen kennis en kunnen absoluut niets voor je betekenen.
Maarja, overstappen naar welke provider. Het is overal een zooitje of voldoet weer niet aan hetgeen ik graag wil. (geen vast ip adres, geen gebruik eigen router/modem, etc, etc)

wmarkvoort

@eXistenZ We kunnen elkaar de hand geven. Ik ben inmiddels ook bezig met zoeken naar een nieuwe provider.

Helaas moet ik wachten tot ergens volgend jaar.

Bé Brand

Ongelezen bericht door Bé Brand »

Eindelijk iets licht aan de horizon: via Tweak heb ik de Voip gegevens gekregen, een bijna nieuwe Fritz!Box 7340 op Marktplaats gekocht, deze achter mijn router geplaatst en op de Fritz!Box een internettelefoonverbinding tot stand gebracht met Tweak. Het was niet echt moeilijk, alleen de juiste instellingen op de twee routers waren een punt van aandacht. Met behulp van de zeer vriendelijke en perfect Nederlands sprekende medewerkster van de uitstekende helpdesk van AVM in Berlijn (Fritz!Box) is dit voor elkaar gekomen.
Gezegd moet worden dat ik daarnaast ditmaal een zeer correcte en technisch uitstekend op de hoogte zijnde Helpdesker van Tweak had gesproken. Hij heeft mij de inlog gegevens direct per post toegezonden en nadien goed geholpen met de juiste instellingen. Daarna heeft hij softwarematig de telefoonpoort van de Genexis verwijderd - een paar tellen werk - en nadien was alles O.K.! Iemand die echt van wanten wist, een verademing bij het normale patroon binnen Tweak. :o Er zijn dus positieve uitzonderingen; wel heb ik begrepen dat Tweak probeert meer deskundigen voor de helpdesk aan te trekken. We zullen wel zien. :?:
Op dit moment is het dus zo dat het probleem bij het uitbellen opgelost is; de verbinding wordt niet meer verbroken als de wachtoon 4x is overgegaan. Ook hoef ik bij lokaal uitbellen niet meer het eigen kengetal in te voeren :) (dat is allemaal binnen de Fritz!Box ingesteld) en daarnaast kan ik op de status van deze router zien welke inkomende en uitgaande gesprekken hebben plaatsgevonden.
Wat nog niet werkt is m'n tweede lijn, die kan ik eventueel ook direct via internet laten lopen maar de FB heeft ook de mogelijkheid direct een vaste lijn erop aan te sluiten. Dit lukt nog niet, of dat aan het signaal van Tweak / Genexis ligt of aan de router kan ik nog niet zeggen. AVM probeert in ieder geval of zij de oorzaak kunnen vinden. :D Misschien toch nog een mooie nazomer.

hoknem

Ongelezen bericht door hoknem »

Van Tweak servicedesk? ontvangen op 9 september:

Aan het telefonie probleem is hard gewerkt. Het is geen probleem geweest dat enkel bij u heeft gespeeld. Er is een oplossing gevonden waardoor uw telefonie het goed moet gaan doen. De oplossing is in de vorm een extra router. Over de router gaat dan de telefonie lopen. De verwachting is dat wij deze maand de routers kunnen versturen. U krijgt hier nog bericht over.

De maand is bijna voorbij........

wmarkvoort

Vorige week heb ik mijn contract geprobeerd op te zeggen op grond van aanhoudende problemen. (Heb nog geen reactie)

@hoknem
Begin vorige week heb ik namelijk maar weer eens gebeld met de helpdesk en daar zeiden ze mij dat ze ergens in oktober willen beginnen met het uitrollen van de routers. Ik snap ook wel dat ze standaard geen routers hiervoor op voorraad hebben liggen. Maar gezien jou bericht houden ze gewoon de klanten aan het lijntje.

Op de vraag of ik nog ergens een keer een tegemoetkoming kon verwachten is nooit geen antwoord op gekomen.

Hopelijk wordt mijn reden van opzeggen geaccepteerd en kan ik zo snel mogelijk naar een andere provider.

Guardian72
Contacteer:

wmarkvoort schreef:Vorige week heb ik mijn contract geprobeerd op te zeggen op grond van aanhoudende problemen. (Heb nog geen reactie)
Je zou het geen opzeggen moeten noemen - maar ontbinding wegens niet kunnen leveren van het bestelde.
Het klinkt flauw, maar opzeggen is een actie van de klant uit (ik wil niet meer) - ontbinden is een actie veroorzaakt door de andere partij (helaas, ik wil wel, maar kan niet anders).

wmarkvoort

@Guardian72 Je hebt gelijk.....

Uiteindelijk komt het op hetzelfde neer: Zo snel mogelijk van Tweak af willen zijn. :wink:

Guardian72
Contacteer:

Absoluut - maar in juridische zin is het een wereld van verschil.

robertsmit

Ongelezen bericht door robertsmit »

Idem probleem hier 4x overgaan en ophangen. ik ben zelf ook niet onhandig met IT maar nee er is geen pilot. Ben lid sinds jan 2011 en afgezien van de telefoon ben ik dik tevreden alles werkt, maar die telefoon is gewoon $##$$
en het onderhouds window strak om 24:00 uur zit je net te gamen dhcp/DNS server er uit. Fix IP helpt hier wel :lol:

het probleem loopt nu al 10 maand en geen enkel effect of oplossing. ook geen pilot. ik zit zelf op poort 2 op poort 1 zit het tweak nummer. wat wel goed werkt is bellen van poort 1.2 naar poort 21 dan heb ik geen last van de 4x bug.

Overstappen is een optie maar lijbrandt is erger dan tweak. slechte ervaring mee, die zeggen ja en doen vervolgens helemaal niks meer en je hoort ook niks meer.

Ik snap niet dat er geen oplossing is..

"Wij vinden het erg vervelend dat u deze problemen met uw telefonie heeft, er zijn meerdere klanten die hier last van hebben.
Deze problemen zijn bekend binnen het ReggeFiber netwerk en treden alleen op binnen het ReggeFiber netwerk.
Deze problemen zijn in April jl. begonnen en wij hadden gedacht dat deze sinds eind Mei opgelost zouden zijn.

Dit was voor de meeste klanten ook het geval, echter krijgen wij weer meldingen terug dat de problemen terug zijn.
Mijn collega's van de Technische Dienst zijn op dit moment bezig met een testtraject voor het gebruik van alternatieve apparatuur, maar ook hier treden bepaalde problemen om. Als hiermee de problemen verholpen kunnen worden zullen wij klanten dit alternatief aan gaan bieden, maar dat kan ik op dit moment nog niet doen gezien dit nog in de kinderschoenen staat.

eXistenZ

Ik heb de router van tweak nooit gebruikt omdat ik zelf een router had (Draytek Vigor 2920VN). Uiteindelijk is het probleem met de telefonie opgelost door de telefoon direct aan te sluiten op de voip porten van de router. Hiervoor heb je wel de SIP gegevens nodig van Tweak, en Tweak zal iets moeten doen aan hun kant.

Telefoon gaat meer dan 4x over en hoef niet het netnummer van de eigen woonplaats meer in te toetsen.

Gesloten