LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uit de telegraaf

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Klaas40

Uit de telegraaf

Ongelezen bericht door Klaas40 »

UPC pakt massaal wanbetalers aan
HELMOND - UPC gaat wanbetalers massaal aanpakken. De kantonrechters in Eindhoven en Helmond hebben de komende weken vier zittingsdagen helemaal gereserveerd voor klanten die langdurig bij de kabelmaatschappij in het krijt staan. De kantonrechters hopen per dag enkele honderden zaken te kunnen afhandelen. Een woordvoerder van UPC heeft dit maandag bevestigd.

Hoeveel geld de maatschappij tegoed heeft van de notoire wanbetalers, kon de woordvoerder niet zeggen. Het gaat om schulden die per geval maximaal 5000 euro bedragen. De marathonzittingen zijn goed voorbereid, aldus de zegsman. UPC wil ook elders in het land wanbetalers massaal aanpakken. "Deze actie is ook bedoeld als signaal dat het ons ernst is bij het innen van openstaande schulden."

UPC levert naast het tv-signaal ook internet en telefonie via de kabel. De schuld van de gedagvaarde wanbetalers is de afgelopen een tot twee jaar ontstaan. "We hebben iedereen eerst een herinnering gestuurd, daarna een incassobureau ingeschakeld en tot slot nog geprobeerd een afbetalingsregeling te treffen. Uiteindelijk blijft er niets anders over dan het inschakelen van de rechter."

De stukken worden digitaal aan de kantonrechters voorgelegd. De verwachting is dat elke zaak daardoor in recordtijd kan worden afgehandeld.

Zie boven uit de telegraaf

Toch zielig als hun administratie een zooitje is

Gast

Re: Uit de telegraaf

Ongelezen bericht door Gast »

Ik hoop dat upC hier de mist in gaat. UPC beweert ook van mij behoorlijk wat geld tegoed te hebben maar UPC kan dat natuurlijk niet aantonen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb dit ook al in een ander forum geplakt, maar deze lijkt mij iets relevanter. Dus, hebben jullie tips en ideeen??

--

Lekker.. Ik heb ook problemen met UPC. Een paar jaar geleden heb ik mij aangemeld voor digitale TV. Dit ging helemaal mis. Mij werden zaken gefactureerd die niet waren afgesproken zoals:
- betaal zenders, ook al waren deze de eerste 3 maanden gratis
- een toetsenbord, wat ik gratis zou krijgen en nooit heb gehad

Het versturen van de verkeerde facturen heeft enkele maanden geduurd, waarna ik de automatische incasso's op advies van een helpdeskmedewerker heb laten stoppen. Vervolgens heb ik uren aan de telefoon gezeten met UPC om dit opgelost te krijgen. Verder heb ik een brief van 8 kantjes een aantal malen, inclusief aangetekend, verstuurd, gemaild en gefaxt. Hier heb ik 0,0 reactie op gehad. De reactie die ik wel heb gehad zijn aanmaningen van de verschillende incasso bureau's. Deze heb ik zowel telefonisch als schriftelijk aangegeven, dat ik best wil betalen zolang ik maar een gespecificeerde eindnota zou ontvangen. Vorig jaar januari heb ik opnieuw een brief gekregen van Penninck & Landtheer. Opnieuw heb ik de situatie telefonisch uitgelegd, waarna ik opnieuw een niet gespecificeerde aanmaning kreeg. Hierop heb ik een brief gestuurd waarin ik aangegeven heb dat ik zou betaal als ik een gespecifieerde nota zou ontvangen. Verder heb ik aangegeven geen eerder gevoerde correspondentie op te sturen, aangezien UPC die al meerdere keren heeft onvangen.

Daarna bleef het stil, tot begin januari van dit jaar. Ik ontving een dachtvaarding met daarin het verzoek om direct te betalen. Tot mijn verbazing stond hier hetzelfde bedrag in van vorig jaar, maar deze keer inclusief de factuurnummers waaruit de nota bestond. Omdat dit bedrag meer realistisch bleek dan de duizende euro's van twee jaar geleden, en om van deze hele ellende af te zijn was ik bereid om dit bedrag te betalen. Echter, op de laatste pagina stond het bedrag inclusief de bijkomende kosten van de deurwaarder en de dagvaarding welke de totale kosten 2x zo hoog maakte. Uiteraard ga ik dat niet betalen. Tenslotte is het UPC welke in het begin steken heeft laten vallen en het nagelaten heeft om op welke manier dan ook met mij te corresponderen. Onder corresponderen versta ik het niet versturen van aanmaningen met bedragen die mij niets zeggen, maar het inhoudelijk reageren op mijn telefoontjes en brieven.

Ondertussen heb ik een rechtsbijstandsverzekering. Deze kan ik nu echter niet aanspreken aangezien deze zaak al loopt voordat deze was afgesloten. Heeft iemand nog enkele goede tips voor als ik moet voor komen?

IkBenJan

Ongelezen bericht door IkBenJan »

Het verhaal lijkt sterk op dat van mij. Zelfde briefwisseling (ten minste, één-richtingsverkeer) zelfde incassobureau, zelfde dagvaarding, en ik denk zelfde arrondissement. Inmiddels ben ik al aan de tweede zitting toe maar daar heeft UPC net voor de tweede keer uitstel gevraagd. Misschien zijn ze er over mijn zaak nog niet uit, misschien zitten alle juristen in het zuiden van het land.
Veel tips heb ik niet, want ervaring heb ik (nog) niet. Wel is het zaak uw bewijsmiddelen bij elkaar te gaan zoeken. Staat ook in uw dagvaarding 'gedaagde heeft alle herinneringen en aanmaningen behouden en geen verweer gevoerd' ? Ik gok erop van wel. In het reglement van rechtsvordering staat dat de dagvaarding het door gedaagde gevoerde verweer en de gronden daarvoor moet vermelden. Het is dan wel zo makkelijk om dit verweer geheel te ontkennen. Heeft u daar de bewijzen van? N.a.v. een andere discussie die ik ergens zag, heb ik me bedacht dat alleen een verzendbewijs van een aangetekend stuk nog niet garandeert dat een brief is aangekomen. Als u zonder handtekening retour hebt verstuurd zou ik alvast contact met TPG opnemen en om een (kopie van) de handtekeningenlijst vragen waarop de ontvanger voor uw stuk (samen met veel anderen) heeft getekend voor de ontvangst.
Veel succes in ieder geval. Ik hoop waarschijnlijk met u dat veel van die zaken in het zuiden zullen laten zien dat er niet veel wanbetalers zijn, maar dat UPC een slechte administratie voert. Ik weet dat in ieder geval van één geval heel zeker, maar er is weinig overtuigingskracht voor nodig om me te kunnen voorstellen dat al die mensen hier die de gang van zaken beschrijven alsof ze het over mijn zaak hebben, allemaal in hun recht staan. Ik neem aan dat het niet reageren op communicatie door UPC bij vrijwel alle zaken als gemeenschappelijke factor naar voren zal komen.

Gesloten