LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Uitgaand mailfilter: UPC zwijgt in alle talen!
Uitgaand mailfilter: UPC zwijgt in alle talen!
Zoals zolangzamerhand bekend heeft UPC/Chello een uitgaand mailfilter geplaatst. Dit al per eind September, zie artikel op Webwereld.
Dat er actie wordt ondernomen op uitgaande spam van Chello klanten, is opzich prima. Alleen de manier waarop dit alles gaat is niet okay.
UPC/Chello zelf zwijgt nog steeds in alle talen over dit mailfilter.
Dit stilzwijgen van UPC/Chello is zeer tekenend voor deze provider: er zijn meerdere announce mogelijkheden maar alles is in stilte gehuld.
Service en klantvriendelijkheid staan nog steeds op de laagste plaats blijkbaar.
Het erge is nu dat de meeste klanten NIET op de hoogte zijn van dit uitgaande mailfilter. Ook klanten die wel van dit filter weten, vragen zich nu af of een mail wel aankomt.
Want:
- waar wordt op gefilterd?
- hoe weet men dat een mail is verstuurd als er geen error of bounce komt?
- is de bug er al uit wbt COM in afzender mail adres (waarschijnlijk alleen
in samenhang met Outlook Express)?
Nogmaals: dat er actie wordt ondernomen op uitgaande Chello spam is opzich prima! Chello kwam al teveel voor in blacklists.
Maar dat UPC gewoon geen enkele mededeling doet en een uitgaand mailfilter gebruikt dat niet goed werkt, dat is absurd.
Voor mij was dit de laatste druppel, ik ga weg bij Chello en over op ADSL. En ik ben niet de enige blijkbaar gezien de reacties in artikel op Webwereld en de diverse Chello nieuwsgroepen.
Maar ondanks het feit dat ik weg ga, wil ik toch nog (mede door dit) dit asociale monopolisten gedrag aanspreken!
Dat er actie wordt ondernomen op uitgaande spam van Chello klanten, is opzich prima. Alleen de manier waarop dit alles gaat is niet okay.
UPC/Chello zelf zwijgt nog steeds in alle talen over dit mailfilter.
Dit stilzwijgen van UPC/Chello is zeer tekenend voor deze provider: er zijn meerdere announce mogelijkheden maar alles is in stilte gehuld.
Service en klantvriendelijkheid staan nog steeds op de laagste plaats blijkbaar.
Het erge is nu dat de meeste klanten NIET op de hoogte zijn van dit uitgaande mailfilter. Ook klanten die wel van dit filter weten, vragen zich nu af of een mail wel aankomt.
Want:
- waar wordt op gefilterd?
- hoe weet men dat een mail is verstuurd als er geen error of bounce komt?
- is de bug er al uit wbt COM in afzender mail adres (waarschijnlijk alleen
in samenhang met Outlook Express)?
Nogmaals: dat er actie wordt ondernomen op uitgaande Chello spam is opzich prima! Chello kwam al teveel voor in blacklists.
Maar dat UPC gewoon geen enkele mededeling doet en een uitgaand mailfilter gebruikt dat niet goed werkt, dat is absurd.
Voor mij was dit de laatste druppel, ik ga weg bij Chello en over op ADSL. En ik ben niet de enige blijkbaar gezien de reacties in artikel op Webwereld en de diverse Chello nieuwsgroepen.
Maar ondanks het feit dat ik weg ga, wil ik toch nog (mede door dit) dit asociale monopolisten gedrag aanspreken!
Re: Uitgaand mailfilter: UPC zwijgt in alle talen!
Bij mij verdwijnen de emails naar hotmail adressen ook al.
Gaat lekker met chello
Binnekort er uit met chello begint waardeloos abonnement te worden.
Gaat lekker met chello
Chello kan beter iets doen aan al die spam die ik ontvang!!! Inplaats van dat ze mijn mail gaan zitten tegenhouden! Dit is echt de omgekeerde wereld.
@gast
Chello was altijd al waardeloos. Had je goede verbinding kreeg je spookfacturen. Heb je geen spookfacturen; kun je geen e-mail versturen.Bij mij verdwijnen de emails naar hotmail adressen ook al.
Gaat lekker met chello
Als ik een mailtje verstuur met alleen een www adres komt deze al niet aan.
Of een mailtje met een bijlage, bijvoorbeeld een foto!!!!
Nooit dat ie aan komt.
Nee inderdaad CarinB chello moet het omdraaien.
Ennuh heeft er iemand wel 's spam ontvangen met z'n eigen adres???
Bij gebeurt dit met regelmaat. Ik heb meerdere mail adressen, maar dit gebeurt alleen met het chello adres, krijg ik mail bestemd voor mij en de afzender ben ik ook zelf (??????????????) en dan is het van die spam mail. Echt ik wordt er srontje ziek van, want ik zie wel dat ie 't niet namens mij aan mij verstuurd, maar aan veeeeeeeeel meer adressen.
Komt dit nou ook door dat filter van chello of is dit weer wat anders?
Help
Of een mailtje met een bijlage, bijvoorbeeld een foto!!!!
Nooit dat ie aan komt.
Nee inderdaad CarinB chello moet het omdraaien.
Ennuh heeft er iemand wel 's spam ontvangen met z'n eigen adres???
Bij gebeurt dit met regelmaat. Ik heb meerdere mail adressen, maar dit gebeurt alleen met het chello adres, krijg ik mail bestemd voor mij en de afzender ben ik ook zelf (??????????????) en dan is het van die spam mail. Echt ik wordt er srontje ziek van, want ik zie wel dat ie 't niet namens mij aan mij verstuurd, maar aan veeeeeeeeel meer adressen.
Komt dit nou ook door dat filter van chello of is dit weer wat anders?
Help
Maa dat gebeurt ook bij Hotmail dat je spam krijgt met je eigen email adres dus is nie alleen bij chello. Maar meestal is dat een virus dus let goed op nooit openen als je eigen mailadres erin voorkomt.
heksje, ik bedoel dat ik spam krijg van mezelf aan mezelf, via chello
dus;
aan: mezelf en vele anderen
van: mezelf
ennuh, ik open nooit email, tenzij ik de afzender ken en het mailtje vertrouw.
dus;
aan: mezelf en vele anderen
van: mezelf
ennuh, ik open nooit email, tenzij ik de afzender ken en het mailtje vertrouw.
Ik heb helemaal wat vreemds na het nieuwe spamfilter gedoe van Chello. Ik krijg dus spam in mijn postvak die helemaal niet aan mij is geadresserd maar aan een meneer met bijna hetzelfde e-mail adres en het meeste zijn het toch wel xxx berichten. Zelf dacht ik dus een veilig e-mail adres te hebben en laat die van chello nooit achter op websites ofzo of gebruik ik hem ook niet om mij ergens aan te melden. En nou krijg ik juist troep van een ander in mijn postvak en het zijn er heel wat op een dag!!!!!!!!. Ik heb die desbetreffende meneer een mail gestuurd dat ik troep van hem in mijn postvak krijg en hij vond het vervelend en ik heb hem gevraagd Chello te bellen. Zelf heb ik een mail gestuurd naar de helpdesk van Chello maar iederéén weet eigenlijk wel dat je daar dus nooit meer wat van hoort. Ik voel me nu erg machteloos en baal van die zooi in mijn eens zo schone postvak....................................en ik weiger om een duur nummer te gaan bellen om die zooi weg te krijgen.
Bijna 2/3e van het e-mail verkeer is spam, wen er alvast maar aan. Alhoewel ik een absolute hekel heb aan UPC en alles er om heen hoeft het niet direct aan chello te liggen dat je spam ontvangt.
Je kunt zelf maatregelen nemen tegen spam zoals mailwasher of een andere e-mail client nemen zoals mozilla.
Vwb dat je eigen e-mail adres voorkomt in het mailtje is niet zo vreemd, een Spammer zal zijn of haar eigen identiteit zoveel mogelijk verbergen, bovendien worden deze mailtjes over het algemeen gegenereerd door scripts en komen er bijna geen mensenhanden aan te pas.
Als je vermoed dat je spam hebt ontvangen, verwijder het dan direct. In sommige spam staat een regeltje dat als je geen spam meer wilt ontvangen daarop moet klikken. Doe dat in GEEN geval, zo laat je de spammer weten dat het een geldig e-mailadres is en zal je in het vervolg nog meer spam krijgen.
Soms hoor je ook over programma's die spam terugsturen (bouncen)naar de afzender met als melding dat het ontvangende e-mailadres niet bestaat. Het lijkt een goede oplossing maar in werkelijkheid creer je nog meer spam want het afzender adres is meestal dat van iemand die er helemaal niets mee te maken heeft, schakel deze functie dan ook uit.
Suc^6
voor meer info
www.tweakers.net
www.mailwasher.net
Je kunt zelf maatregelen nemen tegen spam zoals mailwasher of een andere e-mail client nemen zoals mozilla.
Vwb dat je eigen e-mail adres voorkomt in het mailtje is niet zo vreemd, een Spammer zal zijn of haar eigen identiteit zoveel mogelijk verbergen, bovendien worden deze mailtjes over het algemeen gegenereerd door scripts en komen er bijna geen mensenhanden aan te pas.
Als je vermoed dat je spam hebt ontvangen, verwijder het dan direct. In sommige spam staat een regeltje dat als je geen spam meer wilt ontvangen daarop moet klikken. Doe dat in GEEN geval, zo laat je de spammer weten dat het een geldig e-mailadres is en zal je in het vervolg nog meer spam krijgen.
Soms hoor je ook over programma's die spam terugsturen (bouncen)naar de afzender met als melding dat het ontvangende e-mailadres niet bestaat. Het lijkt een goede oplossing maar in werkelijkheid creer je nog meer spam want het afzender adres is meestal dat van iemand die er helemaal niets mee te maken heeft, schakel deze functie dan ook uit.
Suc^6
voor meer info
www.tweakers.net
www.mailwasher.net
ik heb er mailwasher opzitten, werkt perfect, maar ik kan mezelf natuurlijk niet eruit kicken.
Dus als ik een spam-mail krijg, van mezelf, delete ik 'm wel in mailwasher, maar ik kan 'm niet permanent tegen gaan houden.
want als ik een virus heb en deze wordt automatisch doorgestuurd vanuit mijn adressenboek, krijg ik 'm zelf ook, dit is al 's gebeurd.
Dus als ik m'n eigen ga weren, zie ik dat dus ook niet meer.
Maar toch nog een vraagje, die spam mail van mezelf naar mezelf, krijgen anderen dan ook die spam, namens mijn adres?
Zo ja, is daar dan wat tegen te doen?
Dus als ik een spam-mail krijg, van mezelf, delete ik 'm wel in mailwasher, maar ik kan 'm niet permanent tegen gaan houden.
want als ik een virus heb en deze wordt automatisch doorgestuurd vanuit mijn adressenboek, krijg ik 'm zelf ook, dit is al 's gebeurd.
Dus als ik m'n eigen ga weren, zie ik dat dus ook niet meer.
Maar toch nog een vraagje, die spam mail van mezelf naar mezelf, krijgen anderen dan ook die spam, namens mijn adres?
Zo ja, is daar dan wat tegen te doen?
Het zou kunnen dat anderen het ook krijgen met als retouradres jou e-mail. Vandaar dat het "Bouncen" niet zoveel nut heeft.
Als het goed is kun je ook filteren op inhoud en niet alleen op adres. Helaas zul je er nooit helemaal vanaf komen tenzij je een ander e-mailadres gaat gebruiken. Of een alias natuurlijk.
Om te voorkomen dat je via het adresboek virussen gaat verspreiden kun je maar twee dingen doen.
1. Je virusscanner up-to-date houden en goed configureren
2. Bijlagen die van onbekende afzenders komen niet openen en direct weggooien.
In feite heeft dat dus niet zoveel met spam te maken.
Als antwoord op je vraag;
Nee er is niet zoveel tegen te doen behalve zelf een ander adres nemen of de mail te controleren op inhoud en daarna te blokkeren, mits je natuurlijk vaak mailtjes aan jezelf stuurt.
SuC^6
Als het goed is kun je ook filteren op inhoud en niet alleen op adres. Helaas zul je er nooit helemaal vanaf komen tenzij je een ander e-mailadres gaat gebruiken. Of een alias natuurlijk.
Om te voorkomen dat je via het adresboek virussen gaat verspreiden kun je maar twee dingen doen.
1. Je virusscanner up-to-date houden en goed configureren
2. Bijlagen die van onbekende afzenders komen niet openen en direct weggooien.
In feite heeft dat dus niet zoveel met spam te maken.
Als antwoord op je vraag;
Nee er is niet zoveel tegen te doen behalve zelf een ander adres nemen of de mail te controleren op inhoud en daarna te blokkeren, mits je natuurlijk vaak mailtjes aan jezelf stuurt.
SuC^6
En hoe verklaar je dan dat ik spam krijg die helemaal niet aan mij geadresseeerd is maar aan dhr f.p*****@chello.nl terwijl ik f.p*****@chello.nl met een nummertje erachter heb????? vreemd toch.
Er is daar iets gigantisch mis gegaan bij chello na dat nieuwe spamfilter gedoe.
Er is daar iets gigantisch mis gegaan bij chello na dat nieuwe spamfilter gedoe.
Adressen in spam worden ondergebracht in:
Aan:
CC:
BCC:
Bij aan en CC zie je de adressen, maar in BCC niet, is dus mogelijk dat daar nog veel meer adressen staan, o.a. de jouwe.
Aan:
CC:
BCC:
Bij aan en CC zie je de adressen, maar in BCC niet, is dus mogelijk dat daar nog veel meer adressen staan, o.a. de jouwe.
Hallo meegja
ff eenbrief schrijven naar upc met de vragen of een email sturen en dan met name in brief om schriftelijk antwoord vragen en klaar is kees
ff eenbrief schrijven naar upc met de vragen of een email sturen en dan met name in brief om schriftelijk antwoord vragen en klaar is kees
Meegja, vraag UPC dan ook meteen of ze nog effe willen reageren op de tientallen brieven die ik ze in de afgelopen maanden heb gestuurd.
Bedankt,
Karelappel
Bedankt,
Karelappel
Het Credo van Chello is: "The best Things come to those who wait, and wait, and wait, and............Misschien lang genoeg gewacht?? Of toch niet lang genoeg?????
Jongens en meiden dames en heren, nog even voor de laatste keer heel duidelijk. HET BETREFT HIER GEEN CC OF BCC maar spam die geheel aan die andere persoon gericht is echt op f.p*****@chello.nl ipv f.p*****[email protected]. Brieven schijven heeft geen zin hoor naar chello dat heb ik al vaker gedaan in het verleden en nooit meer wat gehoord
Francina, ik ben het met je eens. Brieven schrijven heeft geen zin. De afgelopen jaren heb ik wel meer dan 40 brieven/faxen of mails geschreven en nooit antwoord ontvangen. Wat wel hielp was niet meer betalen wegens onvolledige diensten. Dan kan er op eens wel een discussie opgestart worden.
Francina, kijk in de bron van die email, wedden dat je adres er gewoon tussen staat.
Oh wat zijn sommige van jullie eigenwijs. Die bron had ik al lang bekeken. Hij is aan de hr. <f.p*****@chello.nl> en niet aan ons [wij hebben dus dat ene nummertje erachter!!!!!!!!!!. Nu jij weer