LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitleg gevraagd

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Humorm

Uitleg gevraagd

Ongelezen bericht door Humorm »

Hallo mensen,

Ik ben nu een half jaar niet op het forum geweest en het valt me op, dat nog steeds dezelfde mensen een hetze voeren tegen UPC. Denk hierbij aan Lada en Hoffie, slechts 2 van de velen.
Óf ze zijn van UPC en proberen zo met negatieve publiciteit toch aandacht te krijgen.
Óf ze hebben echt geen leven en posten alleen maar onzin.
Graag zou ik wel eens willen zien, waar alle beschuldigingen op gestoeld zijn, want ik heb nu ruim 1,5 jaar Chello en bijna een jaar Chello Plus en ik heb echt geen problemen. Ik kan downloaden en internetten wat ik wil met een goede snelheid van 8 Mbit/sec. Die snelheid haal ik ook bijna continu.
Kom maar op met de gegronde beschuldigingen.
Zelfs als de rechter de wanbetalers in het ongelijk stelt, zit UPC nog steeds fout.
Gaarne uitleg...

Een tevreden Chello-klant.

Gast

Re: Uitleg gevraagd

Ongelezen bericht door Gast »

Helemaal met je eens heb al 4 jaar chello classic en sinds 4 maanden Voip telefonie en het werkt allemaal perfect zonder enig probleem een keer in deze vier jaar de helpdesk gebeld en zeer vakkkundig en snel geholpen ben gewoon zeer tevreden over de producten die ik afneem en voordat men weer zeurt hij werkt zeker voor die firma dan is het antwoord helaas nee :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Michellangelo

Ongelezen bericht door Michellangelo »

rekensommetje:
UPC/Chello heeft 1.000.000 klanten. 10 tot 20 % zal problemen hebben. Dat betekend dus dat de kans 1 a 2 op de 10 is dat u bij die groep hoort. De kans dat bij u dus alles lekker loopt is dus groter.... Wil dat zeggen dat degenen met problemen uit hun nek kletsen? Dat zou zeer kortzichtig zijn toch?

even een praktijkvoorbeeldje bij mij:
Ik heb Chello, heel lang veel problemen gehad, regelmatig geen internet, zonder opgaaf e-mail afgesloten, helpdesk die niet altijd echt helpt, een monteur die klaagt dat mijn signaal te sterk is en vervolgens niets veranderd word en het probleem spontaan weer opgelost is, enz enz enz tot ongeveer een 3/4 jaar geleden. Toen heb ik zo goed als geen uitval of ander storingen gehad... echter kwam toen ineens een datalimiet tevoorschijn op 1-1-2005.

Ik heb verder nog 3 collega's op het werk met Chello.
1 daarvan heeft internet genomen in combinatie met telefonie van UPC, na aansluiting heeft hij ruim 2 weken zonder telefoon gezeten. Gezien een bepaalde normering is dat dus een storing die ver buiten de wettelijk gestelde tijd is verholpen. Opzeggen kan natuurlijk niet, want UPC blijft nooit in gebreke.... Zijn medische gezondheid verlangt een goede telefoonverbinding... dus een mobieltje erbij en in die periode een rekening van 100 euro voor het bellen met de mobiel... goedkoop bellen hè met UPC?

Andere collega heeft weinig te klagen, nooit datalimiet gehad, moest alleen soms enkele keren per dag de stekker uit de modem halen om verbinding te kunnen krijgen. Telefonie genomen, begin veel problemen maar nu gaat het wel weer... Oh ja, overgang van KPN naar UPC ging niet soepel.

3e heeft 2 keer een afspraak moeten maken om uberhaupt zijn modem te krijgen, was wat fout gegaan met de overgang van KPN naar UPC, koste hem dus een maand extra abbonement van KPN... UPC zou de overgan regelen, maar als zij een fout maken betaal jij dus gewoon...

Modemwissel bij mij moest ook in 2 keer gebeuren, 1e keer niemand op komen dagen, ik dus bellen, nieuwe afspraak, week later word ik gebeld door een computer of ik even mijn klantnummer in wil voeren, nou, niet om 21:00 uur 'savonds... dag erna gebeld, bleek een foutje te zijn, nieuwe afspraak bleef gewoon staan... en ja... hij kwam met een nieuwe modem...

Dus zeg niet dat dit alles onzin is, ik zie het en maak het zelf mee... dat er mensen zijn zonder problemen? Tuurlijk, je kan zelfs van UPC/Chello niet verwachten om bij iedereen de boel te verklooien, toch?

Gast

Ik begrijp dit niet.
Je zegt dat je veel problemen hebt gehad met upc, vervolgens gaan er collega's van je ook naar upc ok met problemen, en vervolgens nog meer collega's naar upc.
Zoeken jullie de problemen moedwillig op?

hoffie2

Ongelezen bericht door hoffie2 »

ach kijk aan UPC is weer bezig zijn medewerkers hier te laten posten....

als je denkt dat er slechts 2 zijn met problemen, dat moet je me ff al die opzeggingen bij Kwello uitleggen

als je denkt dat er maar 2 zijn, kijk dan eens op Coax.nl

Als je denkt dat er maar 2 zijn met problemen, kijk dan een op Chelloo.nl

Misschien kan jij als Chello kwal me dan ff uitleggen waarom mensen met een een Chello-account tegenwoordig in heel veel hubs van DC niet meer welkom zijn??????

Misschien kan jij me vertellen waarom Kwello aan Traffic-shaping doet??????

Misschien kan jij me vertellen waarom er velen zijn die een paar keer per dag hun modem moeten resetten

ach, de klanten lopen weg, en dus komt kwello met een 20mb verbinding....

snappen die gasten nou nog steeds niet dat ze met het huidige aanbod al problemen zat hebben????

ik ben blij er weg te zijn, heb voor het eerst sinds 5 jaar een stabiele verbinding bij SX4ALL

maar blijf jij maar lekker tevreden bij UPC

Eens met Humorm

Ongelezen bericht door Eens met Humorm »

Het valt me op, dat als iemand positief is over Chello, dan is het meteen een medewerker.
Slappe repliek.

Maar ja, hoe bewijs je, dat je niet bij UPC werkt en wel een stabiele verbinding hebt!?!?!
Waarschijnlijk niet, dus alle mensen met een stabiele verbinding werken bij UPC.
Vanwaar dan de wachttijden??

Je hoort altijd alleen maar de klagers, nooit degene waar het goed gaat. Dan lijkt het inderdaad alsof het alleen maar kommer en kwel is, maar in de praktijk blijkt gewoon, dat een klein gedeelte problemen heeft.

Ieder probleem van een klant is er 1 te veel. Of het nou bij UPC, KPN, Essent, Nuon, FBTO of Avero is. Je hoort wel die ene klacht, maar niet de 9 mensen waarbij het wel goed gaat. Ik vind het vervelend voor die ene persoon op de 10, maar ik zal niet oproepen om een bedrijf te gaan boycotten, omdat ik er problemen heb en dat gebeurt hier wel.

Wordt anders bijvoorbeeld lastig boodschappen doen.
Maandag: boycot AH
Dinsdag: boycot Super
Woensdag (oneven dag): Aldi
Woensdag (even dag): Konmar
Zo kan je bezig blijven en is gewoon niet relevant.
En de smoes van, ja we willen de mensen waarschuwen en behoeden fouten te maken, is ook niet gegrond.
Je wilt gewoon aandacht en vindt het leuk als er mensen op je post reageren.
Als je echt problemen had gehad, had je 25 euro uitgegeven om de geschillencommissie je probleem uit te laten zoeken en dan had je je geclaimde geld kunnen krijgen.
Waarom hoor ik niemand daarover??
Puur omdat dat geld kost en waarschijnlijk toch niet loont.
Nee, gratis klagen op het forum van Radar, dat kan wel.
Get a life.

Gast

Het valt mij op dat als iemand positief is hij het meteen niet kan voorstellen dat anderen negatief zijn. Als upc niet jaren doorging met het sturen van incasso's via Intrum Justitia was ik al lang niet meer op het forum te vinden. Maar upc blijft volhouden,......... ik daarom ook!!!

Michellangelo

gast 07 Apr 2005 20:45 schreef:Ik begrijp dit niet.
Je zegt dat je veel problemen hebt gehad met upc, vervolgens gaan er collega's van je ook naar upc ok met problemen, en vervolgens nog meer collega's naar upc.
Zoeken jullie de problemen moedwillig op?
Mag ik vragen hoe je dat bedoelt?
Mensen baseren hun meningen op eigen ervaringen, ik zeg tegen niemand dat ze Chello moeten nemen en ik heb voor mezelf besloten om pertinent geen telefonie of andere services van UPC te nemen. Het is een ander goed recht om daar anders over te denken. Verder had ik, en een aantal anderen, allang Chello voor we op dezelfde plek gingen werken, dus van "problemen opzoeken" in groepsverband kan dus geen sprake zijn.

De vraag klinkt overigens nogal raar zoals jij die stelt, maar misschien dat je kan uitleggen wat je nu precies bedoelt of ermee wilt zeggen?
Eens met Humorm schreef:Als je echt problemen had gehad, had je 25 euro uitgegeven om de geschillencommissie je probleem uit te laten zoeken en dan had je je geclaimde geld kunnen krijgen.
Waarom hoor ik niemand daarover??
Puur omdat dat geld kost en waarschijnlijk toch niet loont.
Nee, gratis klagen op het forum van Radar, dat kan wel.
Get a life.
Met de problemen die ik en anderen hebben gehad, hoe moet je die voorleggen aan een geschillencommisie? Ik zeg dat ik geen internetverbinding heb, Chello zegt van wel maar dat het dan een probleem bij mijn computer moet zijn. Mijn collega zegt 2 weken geen telefoon te hebben gehad, UPC zegt voor de commissie dat het hier slechts een sporadisch probleem betrof en dat alle betrokkenen gecompenseerd zijn met 2 maanden gratis abbonement... klaar weer toch? Als je schrijft, mailt of zelfs aangetekend iets opstuurt... krijg je geen antwoord. Nooit zal je iemand vinden met een brief van UPC of Chello (individu dan welliswaar, bij grote storingen wil men nog wel eens toegeven) dat de fout totaal aan hun te wijten was, nooit.

Get a life? Zou dat niet net zo goed voor u gelden dan? Enige wat ik u hoor zeggen is dit:
Eens met Humorm schreef:Ik vind het vervelend voor die ene persoon op de 10, maar ik zal niet oproepen om een bedrijf te gaan boycotten, omdat ik er problemen heb en dat gebeurt hier wel.
En dat is nu juist een essentieel onderdeel van je eigen vrijheid, als jij een bedrijf wil boycotten, dan mag je dat. Als je een mening heb gevormd, wat voor basis dan ook en je wil medestanders dan mag je oproepen tot een boycot. Wat is daar het probleem aan dan? Bang dat iemand met goede ervaringen gaat boycotten? Nee, dat denk ik niet. Men zal met goede ervaringen niet weggaan.

Wat rest is degenen met slechte ervaringen, als dat er zo weinig zijn is dat dus geen probleem zou moeten zijn, toch?

De vergelijking met supermarkten... tja, dat is een nogal vreemde... Omdat men ontzettend lang een monopolie-positie heeft gehad zijn er nu eenmaal een hoop clienten die zijn blijven hangen, je gaat niet even in plaats van naar UPC naar NUON dan van AH naar Bas.... Er komt een hoop meer bij kijken dan even een straat of 2 verder lopen, en als men bij Bas iets niet heeft of je word niet geholpen, dan ben je binnen no time bij AH of C1000... De anderen werken met jaarcontracten, opzegtermijnen, bepaalde rekeningen die dan voldaan moeten worden enzovoort enzovoort...
Eens met Humorm schreef:En de smoes van, ja we willen de mensen waarschuwen en behoeden fouten te maken, is ook niet gegrond.
Waarop baseer je dat dat niet gegrond is? Wanneer iemand een TV koopt en die is na 2 weken stuk... soit, wanneer 100 mensen dezelfde TV hebben en er problemen mee hebben en daarvoor willen waarschuwen, waarom zou dat niet gegrond zijn? Omdat er 1000 mensen zijn die een prima TV eraan hebben? Dat is zoiets als russische roulette, 1 kogel, dus is het hele spel niet gevaarlijk omdat van de 6 mensen er maar 1 geraakt kan worden. Is dat omdat jij dat vind? Mag ik dat dan niet relevant vinden dan? Wanneer een product niet goed is, dan mag men daarover toch zeker zijn mening geven en discuseren? Je hoeft het er niet mee eens te zijn, tenslotte geef je zelf aan dat voor ieder persoon met klachten er toch ook mensen zijn zonder klachten, wanneer dat namelijk niet zo zou zijn zou het totale bestaansrecht teloor zijn gegaan en zichzelf vernietigd hebben.

Wat mij nogal tegen de borst stuit is het bagetaliseren van andermans problemen omdat men er zelf geen weet van heeft of geen problemen hebben.

[quote"Eens met Humorm"]Je wilt gewoon aandacht en vindt het leuk als er mensen op je post reageren. [/quote]
Ra ra waarom jij hier bent dan :lol:

Gast

Ik bedoelde dat ik dacht dat het van jou bekend was dat je veel problemen had met upc, en dat daarna toch verschillende collegas van je de problemen opzochten door met upc in zee te gaan.

Ik heb overigens ook al 2 jaar alleen nog maar radio en tv van hen, voor het overige zullen ze mij nooit meer als klant krijgen, en zodra er voor radio en tv in mijn omgeving een goed alternatief is zijn ze mij ook daarvoor nog als klant kwijt.

Trudy4

Ongelezen bericht door Trudy4 »

Ik kom hier toevallig terecht en lees de discussi over UPC. Ik heb alles van de UPC kabel, telefonie, en internet. Ik ben een tevreden gebruiker en mocht ik ergens niet uitkomen bel ik naar hun hulp lijn. Ik word altijd vriendelijk geholpen en als ik iets niet begrijp begeleiden ze mij helemaal tot het in orde is. Mijn rekening komt elke maand ik kijk het goed na en klopt altijd als een bus. Ik ben van classic €49 over gestapt op Light € 29 dit omdat ik maar ongeveer 3 uur bij de PC door breng. Dit is zonder problemen gewoon overgezet en het scheelt € 20 per maand. Een storing hier komt ,meestal voor doordat er bij de bouw een kabel is geraakt dit is afgelopen jaar twee maal gebeurd en word zo gauw mogelijk hersteld. Dus ik ben een tevreden klant met vier jaar UPC als aanbieder.
Groetjes Trudy

Michellangelo

blij dat te horen Trudy4,
Het zou mooi zijn als dat bij iedereen zo was...

hoffie

Ongelezen bericht door hoffie »

Denk hierbij aan Lada en Hoffie, slechts 2 van de velen.
Goh slechts 2 van de velen........
Weet je wel wat je daar zegt???????????????????????????????

ER ZIJN ER DUS VELEN DIE KLAGEN

en dan komen er ineens mensen langs, die vinden dat UPC/Chello een wereldbedrijf is

Vindt je het nou echt gek dat we die mensen verdenken van banden met UPC?????????

Maar ga eens kijken op: coax.nl en chelloo.com

Daar zitten ook allemaal zeurpieten die je ff de mond moet snoeren

Gast

Ls,

Op vrijdag 25 maart jl. werd bij mij de aansluiting van upc voor telefonie en internet aangesloten. De installateur had van upc wel een gebruikerscode en wachtwoord meegekregen, maar het wachtwoord was niet juist. Dit was na één telefoontje opgelost. Op Zondag 27 Maart was het uit met de pret. 's Middags kwam opeens het startscherm tevoorschijn en daarna is het mij niet meer gelukt om mij aan te melden. De volgende dag meteen gebeld en daarna nog een paar keer gebeld en e-mails gestuurd, maar tot op heden zit ik nog steeds zonder internet. Mijn account schijnt zelfs helemaal verdwenen te zijn.
Ik kijk het deze week nog aan, maar als het dan nog niet is opgelost, dan zeg ik mijn abonnement op.
De telefoon is wel helemaal goed gegaan. Zelfs het overbrengen van mijn nummer van KPN naar UPC is vlekkeloos verlopen.
Je kan toch niet zeggen, dat dit de schoonheidsprijs verdient?
Ik stond onbevooroordeeld tegenover UPC, maar dat is inmiddels wel veranderd.

Lada

Ongelezen bericht door Lada »

Als je mijn reacties eens goed had gelezen had je daar uit af kunnen leiden dat ik nooit kritiek heb gehad op het product dat geleverd wordt door UPC.
Waar mijn afkeer zich op richt is de volstrekt achterlijke wijze waarop ze hun administratie voeren. Ik heb hier vaak verteld dat je niet moet verhuizen en niet van abonnement moet veranderen omdat op dat moment alles administratief fout gaat.
Als je dan met UPC contact opneemt om zaken te regelen dan geven ze niet thuis of ze zijn niet in staat om de zaken te reproduceren.
Vervolgens wachten je de brieven van het deurwaarderskantoor.
Dat ik daar nog steeds mee bezig ben komt omdat ik daar al jaren mee bezig ben en die sukkels niets van zich laten horen.
Ook niet het deurwaarderskantoor.
Daar richten zich dus mijn bezwaren op en ik blijf iedereen hiervoor waarschuwen.
Trouwens, UPC staat al jaren n de top tien van bedrijven waar de meeste klachten over zijn dus zo gek is de kritiek nu ook weer niet.
Ik feliciteer je met je goede ervaringen met UPC maar voeg daarbij de waarschuwing: NIET VERHUIZEN.

MET GROETEN LADA.

Gesloten