De rechter heeft hierin SCARLET op maar liefst 3 punten in het internet/telefonie contract en de voorwaarden op de vingers getikt en onrechtmatig verklaart:
1) SCARLET heeft een contract voor minimaal 24 maanden. De rechter heeft dit teruggebracht naar 12 maanden.
2) De opzegtermijn van 3 maanden is te lang is en de rechter heeft dit teruggebracht naar 2 maanden.
3) Een contract dat telefonisch is afgesloten, moet ook telefonisch opgezegd kunnen worden. SCARLET eist volgens hun algemene voorwaarden schriftelijke opzeggingen.
Erg blij met deze uitspraak. Klantonvriendelijke klantenbinderij is mij een doorn in het oog en ook de manier waarop bedrijven probleemloos vaak verwijzen nar hun onwettige algemene voorwaarden.
Ik heb even op de site van SCARLET gekeken en je raadt het al de voorwaarden staan er nog steeds op alsof er niets aan de hand is.
Lijkt me een mooi onderwerpje voor het nieuwe seizoen bij TROSRADAR.
Als je de uitspraak wil nalezen. Kijk dan op bovenstaande website.
het gaat om deze uitspraak:
.LJN: BD8177,Sector kanton Rechtbank Haarlem , zaak/rolnr.: 382046 / CV EXPL 08-3092 Print uitspraak
Datum uitspraak: 31-07-2008
Datum publicatie: 08-08-2008
Rechtsgebied: Civiel overig
Soort procedure: Eerste aanleg - enkelvoudig
Inhoudsindicatie: Mobiel telefooncontract afgesloten voor de duur van 2 jaar, zonder mogelijkheid van tussentijdse opzegging. Onredelijk bezwarend beding, grijze lijst, art. 6.237k BW. Na vernietiging blijft redelijke opzegtermijn van 2 maanden bestaan. Telefonische opzegging mag in redelijkheid niet worden geweigerd, nu maatschappij zelf wel telefonisch het contract had gesloten