LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC, ben verhuisd; toch nog rekeningen!!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Véronique

UPC, ben verhuisd; toch nog rekeningen!!

Ongelezen bericht door Véronique »

Wij zijn een half jaar geleden verhuisd. (aug. 2003) Op ons vorig adres hadden we kabelt.v. van UPC, dat automatisch betaald/verrekend werd via het plaatselijk gasbedrijf (gasnota).
Op ons nieuwe adres hebben we geen kabelt.v. (wij wonen nu in het buitengebied).
Vorige maand kregen wij, tot onze grote verbazing, op het oude adres een faktuur van UPC; geleverde kabelt.v. van januari!?? En deze maand weer één!?? Wij natuurlijk gebeld met UPC. We hadden de verhuizing een maand van te voren door moeten geven, i.v.m. opzegging.
Dit klopt absoluut niet volgens het gasbedrijf want volgens hen heeft UPC inzage in hun bestand, en kan UPC verhuizingen zelf waarnemen.
We moesten toch de faktuur betalen, wat we natuurlijk niet doen!!
Als klap op de vuurpijl: de nieuwe bewoners van ons oude adres krijgen ook gewoon een faktuur!!! Dus zo gaat UPC het grote verlies van vorig jaar te lijf????! :shock: [/b]

asdfasdfasfasdfasdf

Re: UPC, ben verhuisd; toch nog rekeningen!!

Ongelezen bericht door asdfasdfasfasdfasdf »

Of je neemt zelf verantwoording en leest even de algemene voorwaarden (zoals bij elk contract).

Nu geef je af op UPC terwijl je zelf fout bent....

En UPC inzage bij je gasleverancier? ik denk het niet, dat is sinds 3 jaar niet meer zo.

Speed-Ray

Ongelezen bericht door Speed-Ray »

asdfasdfasfasdfasdf,

Er zijn nog gebieden, waar de kabelkosten via het energiebedrijf worden berekend. Dus het verhaal van Véronique klopt wel.
De Algemene Voorwaarden hebben hier dus niets mee te maken, aangezien de klant niet met UPC direct te maken hadden, maar via het energiebedrijf betaalden.
Het is alleen wel zo, dat de gegevens natuurlijk wat verouderd zijn op het moment dat upc het overnam.
Daardoor kan het zijn, dat UPC dus verkeerde of dubbele gegevens heeft gekregen van het energiebedrijf.
Gewoon even bellen, uitleggen en het wordt gecrediteerd.
Het zijn daar ook mensen, dus die kunnen, dat wel zien.
Les 1 is alleen: Niet meteen gaan schreeuwen, kunnen ze niet goed tegen.
Los Groetos,
Speed-Ray

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Gewoon effe bellen, en dan? Veronique ik hoop dat je het zo kan oplossen. De ervaring leert dat dat meestal niet genoeg is. Hou ons maar op de hoogte. Ik ben benieuwd.

Véronique

Ik had al effe gebeld, effe uitgelegd; het wordt opgezegd. Daar ga ik dan ook vanuit (beetje vertrouwen heb ik nog wel). Maar het wordt dus niet gecrediteerd!! En daar baal ik van. Komen dadelijk steeds herineringen met de post op het oude adres; waar zijn we mee bezig!!
Het zijn wel niet zo'n grote bedragen maar betalen voor iets wat je niet geleverd hebt gekregen dat doet toch niemand. En speed-ray; nog bedankt voor het uitleggen.

Wizzard

Ongelezen bericht door Wizzard »

Even een korte toelichting m.b.t. het doorgeven van verhuizingen.

Sinds januari 2004 wordt het abonnemnetsgeld van de kabeltelevisie niet meer geincasseerd via het gasbedrijf (Obragas), maar rechtstreeks aan UPC.

Klanten dienen vanaf die datum dus ook alle verhuizingen e.d. rechtstreeks aan UPC door te geven.

Voor die tijd was het eveneens aan te bevelen om verhuizingen rechstreeks aan UPC door te geven.
Het argument van het gasbedrijf dat UPC inzage heeft in hun bestanden is niet juist.
Het gasbedrijf gaf welliswaar zgn. verhuislijsten door aan UPC, maar die lijsten kwamen altijd met een behoorlijke vertraging bij UPC aan. Men moet dan denken aan enkele maanden!

Om verhuizingen e.d. zonder vertraging direct netjes te kunnen afhandelen is het dus raadzaam om e.e.a. een maand tevoren aan UPC te melden.
De incassering van het abonnementsgeld voor de kabeltelevisie stamt nog uit de tijd dat UPC alleen kabeltelevisie aanbood.
Dit product is vele malen minder bewerkelijk dan bijv. internet en verhuizingen konen derhalev ook gemakkelijk op een later tijdstip worden verwerkt.

In dit geval kan het zijn dat de verhuizing of niet is doorgegeven door het gasbedrijf of dat er gegevens zijn zoek geraakt tijdens de conversie naar een directbetaling aan UPC.

I.i.g is er geen controle wanneer de klant is verhuist en of er reeds een nieuwe bewoner op het nieuwe adres was.
M.a.w.: er heeft al die tijd gewoon signaal op de kabel gestaan en het is dus goed mogelijk dat hier iemand gebruik van heeft gemaakt.

Vandaar dat UPC dus niet tot creditering van het abonnementsgeld over zal gaan.

Gast

Ook al had je het schriftelijk 1 maand van tevoren opgezegd dan nog was de kans groot dat het niet goed bij UPC zou aankomen.

Gast

Mooi verhaal Wizzard, maar je ziet toch 1 belangrijk feit over het hoofd: vermeld wordt dat UPC ook factureert aan de nieuwe bewoners. Daaruit blijkt dat ze wel degelijk op de hoogte was van een mutatie. En van het signaal is uiteraard gebruik gemaakt, maar dat hoeft maar 1 keer betaald te worden toch? Of mis ik nu soms iets?
Dit gedrag, het niet checken van dubbelingen ten gunste van UPC, kom je vaker tegen. Wat mij betreft lijkt dit op stelselmatig beleid, en ik zie daar ook wel een boekhoudkundig voordeel van voor UPC; op deze manier hou je de post crediteuren permanent rooskleuriger op de balans waardoor de cijfers er weer fraaier uitzien dan ze werkelijk zijn en de banken zich weer wat geduldiger opstellen. Het is natuurlijk wel een zeepbelconstructie, maar wel kenmerkend voor de amerikaanse ondernemersmoraal.

Speed-Ray

De weegschaal gaat 2 kanten op.
Zo zijn er een x-aantal mensen geweest, die zwart keken omdat ze signaal hadden en zich niet aanmelden bij upc (of een ander kabelbedrijf). Uiteraard moeten ze dit niet recht gaan trekken bij gevallen als met Véronique
Ik vind zelf, dat UPC het bedrag van januari op het oude adres van Véronique gewoon moet crediteren, omdat dit soort gevallen niet per sé (en in dit geval helemaal niet) de schuld van de klant is.
Verder als er dubbelgefactureerd wordt op een adres is het nog altijd aan de klant om op te zeggen of een verhuizing door te geven.
Mensen maken zich er ook te vaak te gemakkelijk vanaf door te zeggen, dat ze het doorgegeven hebben aan de gemeente (die doet er zelfs helemaal niets mee) of via de ptt-verhuisservice.
Je bent dan altijd afhankelijk van anderen. Neem het heft in eigen handen en schrijf een brief of bel eerst om te vragen wat je moet doen in zo'n geval.
Dan kost het maar wat geld. Reken, laten we zeggen, maximaal 5 minuten wachttijd en nog minder tijd om uitgelegd te krijgen wat er moet gebeuren. Het zal uiterlijk 10 minuten duren, a 10 cent de minuut is dus 1 euro.
Stel je doet dit niet, krijg je een hoop gelazer, brieven sturen, telefoontjes plegen, koppijn, enz.
De keuze is aan jezelf.
Los Groetos,
Speed-Ray

Gast

Speed-Ray, ik heb wel 30 keer per fax, mail en per telefoon doorgegeven aan UPC dat ik verhuisd ben. Ook al geef je het 1000 keer aan UPC door en ze doen er niks mee schiet je er nog niks mee op.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

CREDITEREN
Dat woord kent UPC alleen op papier, het zijn gewoon een stelletje oplichters, ze beweren wel dat ze CREDITEREN maar dan alleen op de de rekening die bij UPC in de computer zit.

Ik moet nog een aantal bedragen GECREDITEERD krijgen van deze firma

Speed-Ray

Gast,

Is dat lang geleden of kort. Je moet wel rekening houden met dat een bedrijf toch wel leert van zijn fouten, zelfs upc.
Kijk naar de wachttijden.
Of bij concurrent Kassa, waar ze nu weer niet in de top 3 stonden.

Puma73,

Als UPC alleen het woord crediteren op papier kent, dan staat het juist op je rekening, dus???? Wat is je probleem?
Crediteren betekent:
op iemands rekening als tegoed bijschrijven (bron: vandale.nl)

In een bedrijf z'n geval wil dat zeggen, dat je een tegoed hebt.
Dus niet een bedrag wat per sé terug gestort dient te worden, mits u nog lopende abonnementen heeft bij dat bedrijf.

Kijkt u uw rekeningen eens na, aangezien het alleen op papier te zien is.
Los groetos,
Speed-Ray

Gast

Mooie verhalen weer, maar als ik even naar mijn eigen situatie kijk, in Rotterdam, daar is ook de kabel opgekocht door UPC. Via de Eneco reken ik naast gas water en licht ook de tv-kabel af. En nog dingen als ingezetenen omslag vervuilingskosten, rioolbelasting en dat soort zaken allemaal. Ik neem aan dat er een afdracht van Eneco aan UPC plaats vindt voor de verrekening van de kabel.
Als ik nu ga verhuizen, stuur ik echt maar één (1) verhuisbericht, naar Eneco. En er gaat zeker geen bericht naar UPC, niet naar de reinigingsdienst, niet naar de belastingdienst en niet naar weet ik veel allemaal wat. Zou ik soms als ik verhuis eerst naar de KvK moeten om te kijken wie eigenaar is van het riool in mijn straat, van de kabel, de afvalcontainer om te weten wie ik allemaal een kaartje moet sturen? Feitelijk weet ik gewoon niet aan welke instanties ik allemaal betaal via die energierekening. Dat de spullen onderling tussentijds af en toe van eigenaar wisselen is leuk, maar niet mijn probleem. Dat zoeken ze lekker onderling maar uit. De geldkraan richting Eneco wordt tegelijk met de gaskraan dichtgedraaid en zorgvuldig verzegeld. En ik laat het lekker aan Eneco en UPC onderling over om uit te zoeken hoe ze bekend worden met het feit dat ik er niet meer woon.
Andere instanties waar ik diensten van afneem die ik ook apart betaal krijgen natuurlijk ook bericht. De krant, de KPN, etc. Maar ja, daar krijg ik dan ook nota's van waarop staat hoe ik ze kan bereiken.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Dat zeiden die **kels van UPC ook, dan zal of ik of die **kels van UPC naar de oogarts moeten

Wizzard

Ongelezen bericht door Wizzard »

Even een reactie n.a.v. de opmerking van Gast dat er aangegeven zou zijn dat de nieuwe bewoners in dit geval ook gefactureerd zouden zijn.

Ik kan dit echter niet uit het verhaal naar voren halen.

Wat volgens mij is gebeurt is het volgende:

-Klant verhuist naar het buitengebied en geeft de verhuizing door aan het gasbedrijf die op dat moment de incassering van het abonnementsgeld van Catv regelt.

-Verhuizing komt niet aan bij UPC, klant blijft dus als betalende klant geregistreerd staan op het oude adres.

-Per 01-01-2004 wordt de incassering van het abonnementsgeld van Catv door UPC zelf gedaan. Er worden vanaf dan dus door UPC rekeningen naar het oude adres op naam van de oude bewoner gestuurd. UPC weet immers niet dat deze bewoner hier niet meer woont.

-Klant geeft vervolgens telefonisch door dat hij niet meer op dit adres woont en per wanneer dat zo is.
Voor de betreffende Call-center medewerker valt echter niet te controleren of de klant de waarheid spreekt. De klant kan immers ook pas in januari zijn verhuist...

Wat de klant nu kan doen is schriftelijk een klacht indienen bij UPC en daarin duidelijk de situatie uitleggen.

E.e.a. had ook voorkomen kunnen worden als de nieuwe bewoner zich bij UPC had gemeld als zijnde de nieuwe bewoner.
Volgens mij is dit in dit geval ook niet gebeurt, dus kon UPC op deze manier ook niet weten dat de klant verhuist was.

Zoals wel vaker het geval zitten er ook in geval 2 kanten aan het verhaal.

Gast

Of UPC heeft het verhuisbericht ontvangen, en zoals wel vaker gebeurd, heeft uPC dit niet verwerkt. Het gevolg is dat de klant het slachtoffer is. Misschien de andere kant van het verhaal. UPC ontkent wel vaker dat brieven niet zijn ontvangen ook al heb je ze persoonlijk langsgebracht of aangetekend verzonden.

KI

Ongelezen bericht door KI »

Bla bla bla.....

Het is zo simpel....schrijf een briefje en heb nou eens niet zo'n instelling van: Ik zie wel wat er gebeurd en laat ze maar komen. Het is vaak heel gemakkelijk op te lossen, maar dan moet je niet zo kinderachtig doen.

Gast

Bla, bla, bla, bla, schrijf een briefje, bla, bla, bla, 1 week later nog geen reactie, bla, bla, bla, bla, 2 weken later nog geen reactie, schrijf weer een briefje, bla bla bla 3 weken na eerste brief nog geen reactie, bla bla bla, na 4 weken nog geen reactie, schrijf weer een briefje, na 2 maanden nog geen reactie, bla bla bla bla , na 3 maanden weer geen reactie, bla bla bla bla, na 4 maanden toch maar eens bellen, sorry meneer maar in het systeem staat dat u geen brief heeft geschreven. Oh wat moet ik doen dan? Een brief schrijven meneer. Maar niet boos worden anders is het je eigen schuld. Yeah right!!!!!!!!

Dream on "niet zo kinderachtig"

Gast

En vooral niet boos worden waar daar kunnen de uiterst vriendelijke UPC medewerkers niet zo goed tegen!

Véronique

In mijn eerste bericht staat onderaan heel duidelijk vermeld dat de nieuwe bewoners ook een rekening krijgen!!
Dus UPC is wel degelijk op de hoogte dat er een nieuwe bewoners zijn.

Gesloten