LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC & Datalimiet...hoe zit het nu!!! *antwoorden*
Re: UPC & Datalimiet...hoe zit het nu!!! *antwoorden*
Zoals op de volgende URL te lezen is, heeft UPC haar datalimieten weer verlaagd:
http://www.webwereld.nl/nieuws/19372.phtml
Dan heb je een behoorlijk beroerd netwerk als minder dan 1% van de gebruikers 3 keer het Fair Use-limiet download en je toch begint te brullen over overlast...
Stel je hebt 1000 gebruikers -> 27 TeraByte gemiddeld gebruik. Plus nog een keer 1000x1% = 10 (mensen) x 2 (de overschrijding, downloaden 2 keer extra het gemiddeld gebruik) x 27GB = 540GigaBite. Dat is dus 2% extra netwerkbelasting...
Prutsers!!
Als je dus na gaat rekenen:
Chello Plus heeft een downloadsnelheid van 4608 Kilobit/s
4608kbps / 8 = 576 KiloByte/s - 10% overhead = 518 KB/s
518 x 60 (seconden) x 60 (minuten) x 24 (uur) x 30 (dagen, gemiddeld) = 1342656000 KB/mnd = 1280 GB per maand...
Conclusie: Je betaald €80/maand om 2% van je lijn-capaciteit te mogen gebruiken... Welgeteld kun je dan 14,4 uur per maand downloaden. Is naar mijn mening dus geen Fair Policy tegenover de User...
Greetz!
http://www.webwereld.nl/nieuws/19372.phtml
Dan heb je een behoorlijk beroerd netwerk als minder dan 1% van de gebruikers 3 keer het Fair Use-limiet download en je toch begint te brullen over overlast...
Stel je hebt 1000 gebruikers -> 27 TeraByte gemiddeld gebruik. Plus nog een keer 1000x1% = 10 (mensen) x 2 (de overschrijding, downloaden 2 keer extra het gemiddeld gebruik) x 27GB = 540GigaBite. Dat is dus 2% extra netwerkbelasting...
Prutsers!!
Als je dus na gaat rekenen:
Chello Plus heeft een downloadsnelheid van 4608 Kilobit/s
4608kbps / 8 = 576 KiloByte/s - 10% overhead = 518 KB/s
518 x 60 (seconden) x 60 (minuten) x 24 (uur) x 30 (dagen, gemiddeld) = 1342656000 KB/mnd = 1280 GB per maand...
Conclusie: Je betaald €80/maand om 2% van je lijn-capaciteit te mogen gebruiken... Welgeteld kun je dan 14,4 uur per maand downloaden. Is naar mijn mening dus geen Fair Policy tegenover de User...
Greetz!
Iedereen opzeggen schoteltje en ADSL nemen
yep vandaag weer gewoone snelheid. ik heb goede contakten me EA
als beta tester en net zo als vele andere mensen op de planeet krijg ik
mijn test games toegestuurd via internet. en doe af en toe ook eens wat privè downloaden/bekijken en ja ik ben al meer dan 18 jaar met computers bezig. en moet toegeven dat tegenwoordig alles veel groter is geworden vroeger had je spellen van 320 kb op 5/1.4 floppies tegen woordig is een demo al gauw 250 tmt 600 mb of zelfs meer.
en met de digitale camera's van tegenwoordig zijn de foto's films
al veel voller van data even over deze gesproken .ik heb het helemaal gehad met upc . heb vandaag een brief gestuurd voor het opzeggen van mijn internet bij dit boeven bedrijf. ik hoop dat dit allemaal goed gaat . maar upc kennede zal het wel weer heel wat voet in aarde krijgen .om er vanaf te komen. nou ik ben zeer pissedoff en heb de nijging in mijn auto te springen en naar dat hoofd kantoor te rijden en eens een flinke rel te veroorzaken. ik hoop dat vele volgen om naar een andere provider te gaan ik ga naar een andere provider.
als beta tester en net zo als vele andere mensen op de planeet krijg ik
mijn test games toegestuurd via internet. en doe af en toe ook eens wat privè downloaden/bekijken en ja ik ben al meer dan 18 jaar met computers bezig. en moet toegeven dat tegenwoordig alles veel groter is geworden vroeger had je spellen van 320 kb op 5/1.4 floppies tegen woordig is een demo al gauw 250 tmt 600 mb of zelfs meer.
en met de digitale camera's van tegenwoordig zijn de foto's films
al veel voller van data even over deze gesproken .ik heb het helemaal gehad met upc . heb vandaag een brief gestuurd voor het opzeggen van mijn internet bij dit boeven bedrijf. ik hoop dat dit allemaal goed gaat . maar upc kennede zal het wel weer heel wat voet in aarde krijgen .om er vanaf te komen. nou ik ben zeer pissedoff en heb de nijging in mijn auto te springen en naar dat hoofd kantoor te rijden en eens een flinke rel te veroorzaken. ik hoop dat vele volgen om naar een andere provider te gaan ik ga naar een andere provider.
Danny/zumbie:
Ik ben bang dat je verglijkbare problemen als dat ik heb ga krijgen met het opzeggen, ik heb nog geen oplossing maar ben wel druk om juridisch advies in te winnen.
Ik ben bang dat je verglijkbare problemen als dat ik heb ga krijgen met het opzeggen, ik heb nog geen oplossing maar ben wel druk om juridisch advies in te winnen.
Nja als het via justitieele weg moet dan zo zij het ,ik doe niks fout .
ik wil alleen nog maar opzeggen dus wat mij betreft hebben ze geen poot om op te staan. ze zijn echt van de pot ge...kt nou al moet ik de hele aardbol bineste buiten keren maar van komen ze echt wel zonder pooten draaien af .
ik wil alleen nog maar opzeggen dus wat mij betreft hebben ze geen poot om op te staan. ze zijn echt van de pot ge...kt nou al moet ik de hele aardbol bineste buiten keren maar van komen ze echt wel zonder pooten draaien af .
Het eerste dat ze proberen is zeggen dat het opzeggen per kalendermaand gaat dit is echter niet waar. In de voorwaarden word alleen gesproken over 1 maand opzegtermijn.
Opzeggen (actie van de klant), opzegtermijn (de periode erna) en het daadwerkelijk stopzetten van het abonnement zijn 3 verschillende dingen. Opzeggen kan elke maand. Alleen het proces om tot stopzetting te komen duurt langer. Ze hebben er echt wel over nagedacht. Gezellig om de tafel met een aantal juristen.
Dat het juridisch misschien klopt bij de mensen die het bedacht hebben geloof ik wel. Maar de mensen die deze acties moeten ondernemen hebben geen/weinig juridische kennis en handelen allemaal verschillend.Opzeggen (actie van de klant), opzegtermijn (de periode erna) en het daadwerkelijk stopzetten van het abonnement zijn 3 verschillende dingen. Opzeggen kan elke maand. Alleen het proces om tot stopzetting te komen duurt langer. Ze hebben er echt wel over nagedacht. Gezellig om de tafel met een aantal juristen.
De opzegtermijn is 1 maand en geen kalendermaand zoals sommige UPC Medewerkers doen geloven.
Die opzegtermijn waar iedereen zo over valt is standaard bij bedrijven. Maar ja, omdat UPC het doet is het opeens slecht.
Klopt maar elke medewerker van UPC hanteerd deze opzegtermijn anders waardoor de grote verwarring ontstaat.Die opzegtermijn waar iedereen zo over valt is standaard bij bedrijven. Maar ja, omdat UPC het doet is het opeens slecht.
Die bewering is natuurlijk niet te controleren. Maar als je nu zou opzeggen dan stopt de dienst uiterlijk op 31 oktober (want: na een maand opzegtermijn aan het einde van de maand). Duidelijk zat lijkt me.
Keesjan als upc brieven zou lezen was het duidelijk ja. Maar bij upc lezen ze niet altijd de brieven volledig of als ze al lezen kunnen. Maar ja dat valt niet te controleren.
Dat "aan het einde van de maand" staat niet in de Algemene Voorwaarden. Als ik nu (4 September) een opzegbrief aangetekend verstuur is de beindiging per 4 Oktober. (Een maand later). Het einde van het abonnement hoeft dus niet aan het einde van de maand et vallen.(want: na een maand opzegtermijn aan het einde van de maand). Duidelijk zat lijkt me.
De ene medewerker is hier wel van op de hoogte de andere niet.