LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC & Datalimiet...hoe zit het nu!!! *antwoorden*

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Ralfjuh.com

UPC & Datalimiet...hoe zit het nu!!! *antwoorden*

Ongelezen bericht door Ralfjuh.com »

Na een tijdje hier op dit forum te zijn moet ik zeggen dat ik sommige dingen heel erg hard kon lachen, andere dingen waren te schokkend om te lezen...

Nu wil het gelukkige voorval dat ik een vrouw ken die voor UPC werkt...daar was ik gisteren avond en onder het motto "UPC zuigt" :lol: zijn we een gesprek aan gegaan....aangezien ik van haar wel dingen aanneem (gezien haar functie) hieronder wat antwoorden...en let wel...die antwoorden hebben geen 10 cent per minuut gekost, alleen de terugreis op de scooter door de stromende regen :evil: anniewee,

Datalimiet
"wat is het datalimiet nu precies"
Het klopt inderdaad dat het datalimiet niet op de website van UPC word verteld, dit omdat het FUP (fair use policy) is. Wat is nu eigenlijk fair use policy? stelde ik haar de vraag, nou dat zit zo:

UPC heeft wijkcentra staan in die wijkcentra zitten mensen aangesloten, UPC kijkt naar welk abbonnement heb jij en hoeveel word er in totaal in jou wijkcentrum gedown en upload, dat gemiddelde is hun datalimiet, dus als de hele buurt in 1 keer 40GB download per dag is je FUP dus 40GB. zodoende dat ze nergens kunnen vertellen hoeveel het is....

En eigenlijk vind ik het best wel een goede uitleg van haar, als ze inderdaad (en dat geloof ik) zo naar je FUP kijken, is het redelijk, ok ok een vast gesteld limiet was misschien beter geweest, maarjah het is UPC he, en die moeten moeilijk doen ;-)

Spookfacturen
UPC is inderdaad bezig met fouten, zover mij is uitgelegd is UPC ook met man en macht bezig dit te herstellen. De oorzaak was dat UPC dacht dat het op de USA manier kon, alles automatisch....de computer deed dus alles in zijn eentje...sinds kort word dit nog eens gecontroleerd door vlees en bloed en gaat er al stukken minder fout....

Klachten UPC
Slechts een X aantal klanten klaagt...
op 3.6 miljoen aansluitingen (hoezo monopoly), waarvan veel mensen meerdere diensten afnemen, kan inderdaad veel mis gaan, maar! bij bijvoorbeeld "kabelfoon" zijn 54000 klanten en dus gaat er een stuk minder mis, 3.6 miljoen bij upc, dan vind ik dat de problemen nog wel meevallen, toegegeven dat sommige dingen beter kunnen...

Helpdesk
Ik geef toe,
sommige dingen die je hoort over de helpdesk zijn echt te erg, maar ik weet wel dat het managment team doet wat ze kan! De mensen die direct het call centrum aansturen (iig 1 locatie) doen echt wat ze kunnen! maarjah... van hogerhand he 8)

slotje...
Ik weet ook wel dat ik UPC misschien probeer goed te praten nu, integendeel, ik probeer juist enige duidelijkheid te geven, en ik probeer ze echt niet te verdedigen, want wat mij betreft mogen er echt dingen veranderen daar...

Downloads
Ik heb op mijn server een progje online gezet, als je dit download kun je je datalimiet een beetje in de gaten houden, als je wel een limiet hebt, of juist wilt weten hoe het zit, iig, het verteld je per uur hoeveel je gebruikt hebt en hoeveel je nog mag....

http://downloads.ralfjuh.com/datagebruik.zip

agro

Re: UPC & Datalimiet...hoe zit het nu!!! *antwoorden*

Ongelezen bericht door agro »

Dus als je geen datalimiet wil heb je een hele goeie reden om ADSL te nemen.
Heb je nooit geen gezeur dat je datalimiet is bereikt, en ben je zeker niet afhankelijk van wat je buren downloaden. :P

Keesjan

Ongelezen bericht door Keesjan »

als de hele buurt in 1 keer 40GB download per dag is je FUP dus 40GB.
Wat klopt hier niet? Dat er een gemiddelde is geloof ik wel. Maar het gemiddelde wordt echter gevormd door hoeveelheden die boven en beneden de 40 GB liggen. Stel dat de FUP 40 GB is. Als de ene 20 GB doet en de ander 60 GB, dan is het gemiddelde nog steeds 40 GB. Alleen... die van 60 GB wordt bij de 40 GB geknepen zodat die 60 niet meer mogelijk is. Hoe zit dat? O wacht, die wordt bij 40 geknepen. Maar ja.. dan is het gemiddelde slechts 30 GB. :roll: Verder impliceert het antwoord dat als de hele buurt gaat lopen leechen en gemiddeld 60 GB haalt, de FUP opgeschroefd wordt naar 60. Daar geloof ik niet in. Dat zou strijdig zijn met de policy om het gebruik van dure bandbreedte te beperken.
Slechts een X aantal klanten klaagt...
Wat zei ik? :D

hoffie

Ongelezen bericht door hoffie »

UPC heeft wijkcentra staan in die wijkcentra zitten mensen aangesloten, UPC kijkt naar welk abbonnement heb jij en hoeveel word er in totaal in jou wijkcentrum gedown en upload, dat gemiddelde is hun datalimiet, dus als de hele buurt in 1 keer 40GB download per dag is je FUP dus 40GB. zodoende dat ze nergens kunnen vertellen hoeveel het is....
sorry ben ff naar de buren om hun download aan te zetten :?

wat een belachelijk verhaal, en er klopt geen zak van, want waarom krijgt iedereen dan bij classic bij 30GB een mailtje???? is wel erg toevallig dat er door heel nederland heen precies hetzelfde wordt gedownload............

maar goed als jij die verkooppraatjes geloofd.......................

Ralfjuh.com

het is geen verkooppraatje, gezien de managmentfunctie waarin zij zich bevindt, en de openheid van het gesprek plus papieren en documenten die ik gezien heb klopt het en geloof ik het,

Reink

Ongelezen bericht door Reink »

Met deze redernatie gaat de limiet telkens verder omlaag, Een gemiddelde is bij mij nog steeds alles bij elkaar opgeteld gedeeld door het aantal. Hoe kan je van een "gezond" gemiddelde spreken als nu juist de gemiddelde waarde als limiet gebruikt word. Ik heb ook regelmatig contact met UPC medewerkers (ook in hun vrije tijd) en iedereen die ik spreek heeft een andere uitleg die een beetej getint is door zijn/haar opvattingen.

Ik heb zelf een status bereikt waarin ik geen enkele medewerker meer vertrouw op het gebied "datagebruik" en enkel en allleen een schriftelijke brief van een manager nog uitkomst kan bieden.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

X=50%????

dat is dan inderdaad redelijk, ik had het hoger verwacht.

hoffie

het is geen verkooppraatje, gezien de managmentfunctie waarin zij zich bevindt, en de openheid van het gesprek plus papieren en documenten die ik gezien heb klopt het en geloof ik het,
ralfjuh denk je nou echt dat wij dit soort praatjes geloven?????
ga je mij vertellen dat UPC per centrale een gemiddelde maakt???? lijkt me niet verstandig, want daar gaan ze voor de rechter heel erg lek mee... is namenlijk pure discriminatie als ze dat doen :!:

en ach waarom geloof ik je woorden toch niet, misschien wel omdat je een paar dagen geleden komt met het verhaal UPC schrapt de data limieten, en nu ken je ineens een topmanager van UPC, die jou zo ff alle papieren laat zien hoe het bij UPC werkt........

ralfjuh ga naar je moeder je pamper moet vervangen worden :?

Keesjan

Ik heb wel eens vaker gehoord dat Chello Classic nu een limiet heeft van 40 GB en Chello Plus een limiet van 80 GB. Dat zijn vrij harde limieten al geven ze dat niet openbaar toe. De informatie klopt dus wel, maar degene die de informatie gaf heeft wel de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt. Het limiet wordt niet hoger als iedereen veel gaat downloaden. De grootgebruikers worden gewoon geknepen.

hoffie

maak van plus maar 60

Ralfjuh.com

Ten eerste maakt hier iemand van haar een topmanager, ten tweede de toon waarop bevalt mijn ten zeerste, ik doe mijn best om info te krijgen, mij lukt dat via haar, en ik geloof haar, punt uit, ik heb verder ook geen zin om hier te gaan discussieren over een wellus of nietus spelletje.

NAV oa dat datalimiet wat niet meer zichtbaar was bij chello light, ben ik met haar gaan praten, btw, moest er toch heen ;) en voor mij kloppen die antwoorden, voor mij komt het logisch over hoe zij het met haar files aan mij toonde,

En daarmee is het voor mij afgedaan,
en bovendien, deze pagina oproepen kost ook steeds dataverkeer voor de mensen die dat limiet hebben, :twisted:

Reink

Ongelezen bericht door Reink »

En daarmee is het voor mij afgedaan,
en bovendien, deze pagina oproepen kost ook steeds dataverkeer voor de mensen die dat limiet hebben,
Typisch weer iets van een UPC Medewerker, zeggen dat iets opgelost is compleet met antwoord. Lees je het een keertje goed door blijkt het gewoon aan alle kanten te rammellen. (Hoe kan je van een gemiddelde spreken als daar juist de limiet op ligt en er dus geen mensen boven dat "gemiddelde" zitten) Komt er, volkomen logisch, kritiek op de uitleg en dan gaan zeggen "En daarmee is het voor mij afgedaan", beetje slap en geeft mij weer een teken dat nog steeds niemand weet wat "overmatig datagebruik" bij UPC precies inhoud. En dan nog heel kinderachtig gaan vertellen dat deze pagina's meesnoepen aan het datagebruik, iets dat nauwlijks wat genereerd.

Ralfjuh.com

laat ik ten eerste dus echt even heel goed voorop stellen dat ik ABSOLUUT niet voor UPC Nederland werk of daar uberhaubt voor wil werken, ik werk sinds kort voor mezelf en dus niet voor hun, joehoe heb ook nog een naam ;)

en die pagina........dat moest je met een :lol: lezen, zoals het er ook stond ;)

Gast

Ralfje,

Als je je buurvrouw weer eens ziet, spreek haar dan eens op de volgende tekst aan uit het beroemde knijpmailje:
U bent ruim over de helft van de limiet die UPC als overmatig heeft vastgesteld.

Zoals u weet maakt chello gebruik van een gezamenlijk netwerk. Dit betekent dat als iemand overmatig veel data gebruikt, dit ten koste gaat van de gehele snelheid op het netwerk. Hier kunnen andere chello klanten nadeel van ondervinden. Om dit te voorkomen en iedereen -dus ook u- een goede snelheid te bieden spreken wij mensen aan op hun overmatige datagebruik.
Dit staat namelijk lijnrecht tegenover jouw (haar?) verhaal. Want als de abonnees op de verdeler de gemiddelde limiet bepalen, bepalen ze daarmee dan ook de gemiddelde snelheid? Als de gebruikers samen een lage limiet veroorzaken, dan is er veel bandbreedte over en gaat de redenatie dus niet op dat een grootverbruiker de rest vertraagt. Daar tegenover staat dat als alle gebruikers een hoog gemiddelde, en daarmee een hoge limiet, laten noteren dat de bandbreedte dan juist krap is en de grootverbruiker het mailtje niet krijgt, omdat iedereen een grootverbruiker is. Terwijl dan juist iedereen geknepen zou moeten worden om het netwerk te versnellen. Met andere woorden; je krijgt het mailtje sneller, naarmate het minder noodzakelijk wordt...

En als je haar toch aan het uitvragen bent, vraag dan gelijk even opheldering over de volgende tekst:
Als u verwacht in de toekomst vaker grotere hoeveelheden data te gebruiken, willen wij u graag attenderen op chello plus. Bij dit product zijn grotere hoeveelheden dataverkeer toegestaan.

Met andere woorden, als je meer betaalt dan ben je plotseloos een minder gevaar voor de bandbreedte op de verdeler? Is er een FUP-classic en een FUP-plus? En wat als elke gebruiker op de verdeler overstapt op plus, is er dan opeens meer bandbreedte beschikbaar of is de datalimiet van de nieuwe FUP-plus gelijk aan de oude FUP-classic? Of komt er dan een nieuw, nog duurder, abonnement waarbij het weer mogelijk wordt om bovengemiddeld te downloaden als je maar genoeg dokt? En als nou de snelheid vermindert als veel mensen op plus overstappen, gaat dan het abonnement voor mensen die op classic blijven omlaag?
Het zal je niet verbazen dat ik het één groot zaadverhaal vind. Maar als de redenatie van je buurvrouw het verhaal voor jou afgedaan maakt, is het mij ook best. UPC en ik hebben al meer dan een jaar terug afscheid van elkaar genomen na één van hun vorige f*ck-ups. Het hele woord datalimiet komt in het woordenboek van mijn adsl-provider niet voor.

Gast

fair use policy is gewoon een datalimiet waarvan ze niet willen vertellen hoe hoog die is omdat niemand anders het abbonnement neemt

lammert

Ongelezen bericht door lammert »

chello is uit de kast gekomen!!!!!!!
Na maandenlang onzinnige mailtjes over datalimiet heb ik nu volgende mail gekregen. Jammer (voor chello) komt deze mail nadat ik mijn abonnement hen opgezegd.

Geachte chello abonnee,

Met deze e-mail informeren wij u over uw datagebruik.

Wij constateren dat uw datagebruik overmatig dreigt te worden deze maand.

Om uw chello classic verbinding voor u en andere chello gebruikers optimaal te houden hanteert UPC een bovengrens voor de gebruikte data. Het gemiddelde gebruik bij chello classic is 8 GigaByte per maand. Op dit moment is u gebruik meer dan 3 keer dit gemiddelde.

Indien uw gebruik meer dan 5 keer het gemiddelde wordt, kan de snelheid van uw kabelmodem voor het resterende deel van de maand beperkt worden tot 64 Kbps voor zowel het up- als voor het download verkeer (vergelijkbaar met de snelheid van internet via de telefoon). Als u wilt voorkomen dat uw snelheid wordt beperkt, adviseren wij u om uw datagebruik te minderen of over te stappen naar chello plus.

Als in deze maand uw datagebruik boven de 4 keer het gemiddelde komt, ontvangt u een tweede waarschuwing via de e-mail. In een derde en laatste e-mail zal UPC u kennis geven van de snelheidsbeperking die dan onmiddellijk in werking treedt.

Bijgaand sturen wij u een link naar een speciale pagina waar u uw datagebruik zelf in de gaten kunt houden <http://datagebruik.chello.nl>. U dient hier uw gebruikersnaam en wachtwoord van uw emailadres in te voeren om in te kunnen loggen.

Als u verwacht in de toekomst vaker grotere hoeveelheden data te gebruiken, willen wij u graag attenderen op chello plus. Bij dit product zijn grotere hoeveelheden datagebruik toegestaan.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland

einde quote

zo, nu weet iedereen het

Keesjan

Het gemiddelde gebruik bij chello classic is 8 GigaByte per maand. [knip] Indien uw gebruik meer dan 5 keer het gemiddelde wordt...
Zo, jij bent traag van begrip. Er wordt al maanden vermeld op dit forum dat het maximaal 40 GB op maximale snelheid is en onbeperkt op langzamere snelheid. Gelukkig dat jij het nu ook begrijpt.

Gast

Keesjan, jij hebt helemaal geen begrip. Chello geeft nu eindelijk toe, tussen de regels dan, dat de limiet 40 gig is. Dat geeft niet maar wees er dan gewoon eerlijk over.

Chello Classic, met 40 gig limiet. Voor veel mensen is dat meer dan genoeg. Voor mij ook. Maar ik begrijp niet waarom chello daar nou zo moeilijk over doet.

Gast

Zo, jij bent traag van begrip
Keesjan, volgens mij heb jij echt de illusie dat jij hier de enige bent met titels voor zijn naam. Geloof me, je bent niet de enige, alleen loopt de rest er niet mee te koop in hoeverre men geschoold is.
Het lijkt me trouwens ook niet echt relevant om steeds van de "figuurlijke"daken te schreeuwen hoe intelligent je wel niet bent.

Anderen afkraken dat kun je als de beste, hoe vaak jij al niet geroepen hebt dat het maar "domme mensen" zijn, maar denk eens na:

Je eigen reakties/ vergelijkingen getuigen er juist van dat niet anderen, maar jij een enorme PLAAT voor je kop hebt!!
Je blijft maar rondzwemmen in je kleine vijvertje vol kennis, maar het blijkt een vicieuze cirkel want je komt niet verder dan standaard kreten.

Zo, professor doctor ingenieur oetl.l, verbaas me eens met een iets originelere en professionelere reaktie, die ik van een geletterd man als jij kan verwachten!!

Gast

:lol: :lol: :lol: ..Kaasjan, wat blijf je stil......heb je net theepauze bij UPC?? :lol: :lol: :lol:

Gesloten