LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] upc.. de koning in oplichterij
upc.. de koning in oplichterij
Ja, UPC, hou op aub.. Bijna 2 jaar ben ik in clinch met ze, en eindelijk, besloot ik net ( na 3 deurwacters aan de deur), toch ( Maar onterecht) te betalen... Ik was 2 jaar aan UPC gebonden, toen besloot ik om uit te stappen... mijn rekeningen waren altijd rond 100-120 guldens... op de dag dat ik mijn abonnement Beindigd, krijg ik een NOTA van 400 euros..toen ik op verhaal per ( aangetekend brievennnnnnnn ) stuurde, krijg ik absoluut geen antwoordt..maar wel een nieuw acceptgiro ( Maar......... dit keer van 800 euros).???????????????????? Ik ging naar UPC zelf... opeens zeggen ze dat de 400 euros was de prijs van de witte BOX van UPC...nou ! van 800 ging terug weer naar 400, nu zeggen ze dat onbetaald fakturen waren.. maar ja ! Ik was meer dan 1 jaar uit UPC..Hoe kan dat nou ????ik heb immideels heel,heel veel (onbeantwoordt) aangetekend brieven gestuurd, ook aan direkteurs zelf... maar ja.. daar ging elke 6 manden denk ik, direkteurs uit direkteurs in... Ik kan niet alles vertellen, omdat het zou een boek worden...Mensen OPPASSEN, ik vindt ( met 3000 anderen), steeds dat UPC onbetrouwbaar is, en oplichters zijn...Dus, je ben echt gewaarschuwd...
Re: upc.. de koning in oplichterij
Bij UPC/Chello moet je je facturen erg goed in de gaten houden want zelf maken ze er nogal eens een zooitje van. Deze foutjes, waar elk groot bedrijf last van heeft, worden bij UPC/Chello echter nooit of zeer zeer moeizaam opgelost.
Het oplossend vermogen van problemen bij UPC/Chello is zeer laag waardoor er bij zeer veel mensen irritatie ontstaat. Telefonisch schiet je al helemaal niets op bij UPC/Chello omdat je daar 9 van de 10 keer een persoonlijke mening van een medewerker te horen krijgt die niet aansluit bijde bedrijfsvoering van UPC.
Ga je brieven sturen met vragen dan blijven deze onbeantwoord, alsof niemand binnen de UPC organisatie in staat is beslissingen en verantwoording te nemen.
Het oplossend vermogen van problemen bij UPC/Chello is zeer laag waardoor er bij zeer veel mensen irritatie ontstaat. Telefonisch schiet je al helemaal niets op bij UPC/Chello omdat je daar 9 van de 10 keer een persoonlijke mening van een medewerker te horen krijgt die niet aansluit bijde bedrijfsvoering van UPC.
Ga je brieven sturen met vragen dan blijven deze onbeantwoord, alsof niemand binnen de UPC organisatie in staat is beslissingen en verantwoording te nemen.
Als het onterecht is geweest, waarom betaal je dan??
Ik heb nog nooit iets betaald, wat onterecht was.
Ik heb nog nooit iets betaald, wat onterecht was.
Onterecht NOOIT betalen.
Reink,
NIET ALLE GROTE BEDRIJVEN HEBBEN ER LAST VAN.
Met ENECO nooit problemen gehad, met belastingen, banken, verzekeringen, KPN etc NOOIT problemen.
Met UPC heel veel problemen!!
UPC maakt er echt een veel grotere rotzooi van dan andere vergelijkbare bedrijven.
Hiervoor moeten ze zich echt kapot schamen en er eens structureel iets aan gaan doen.
Reink,
NIET ALLE GROTE BEDRIJVEN HEBBEN ER LAST VAN.
Met ENECO nooit problemen gehad, met belastingen, banken, verzekeringen, KPN etc NOOIT problemen.
Met UPC heel veel problemen!!
UPC maakt er echt een veel grotere rotzooi van dan andere vergelijkbare bedrijven.
Hiervoor moeten ze zich echt kapot schamen en er eens structureel iets aan gaan doen.
Wedden dat er meer achter zit? Als de deurwaarder op bezoek komt is er altijd meer aan de hand. We krijgen op dit forum slechts 1 kant van het verhaal te horen.
Een deurwaarder komt vanzelf als je niet betaald, of de facturen nu terecht waren ofniet. Ik ken bedrijven die na het opvragen van een offerte voor internet bij Priority-Telecom opeens facturen ontvingen voro de internet dienst (nooit aangesloten, op mijn aanraden toch ADSL genomen). Deze facturen werden dus niet betaald, waarna er ook daar een deurwaarder verscheen, het bedrijf in kwestie had gewoon geen zin om elke maand zcontact met UPC/Priority-Telecom te hebben dat ze geen internet dienst hadden en nooit hadden gehad en dat de facturen een misverstand waren,Wedden dat er meer achter zit? Als de deurwaarder op bezoek komt is er altijd meer aan de hand. We krijgen op dit forum slechts 1 kant van het verhaal te horen.
Ik heb ook wel eens foutieve facturen gehad. Even aan het incassobureau aangeven dat ik nooit abonnee ben geweest was voldoende om verdere stappen tegen te gaan. Natuurlijk, als het verhaal een staartje heeft komen de problemen. Mensen die van mening zijn dat het modem in hun meterkast niet leverde wat er geleverd moet worden en dan de dienst niet betalen is een veel voorkomend verschijnsel. Mensen die bijna een maand op vakantie gaan en daarna een storing hebben om vervolgens maar te concluderen dat ze die maand niet hoeven te betalen. Of mensen die rare dingen doen met verrekeningen en dergelijke. Uiteraard zullen er ook veel mensen zijn die echt genaaid worden, maar toch zie je vaak dat er meer speelt dan enkel "UPC stuurt deurwaarder".
UPC leest brieven, mails en faxen niet. Aan de telefoon weten ze alleen de schema's te volgen die in hun systemen zijn vastgelegd. UPC probeert, ook al weet ze dat de facturen niet kloppen, toch altijd via een incasso bureau geld te innen. UPC neemt niet de moeite om te onderzoeken of de facturen juist zijn. Ik spreek uit ervaring. Ik had netjes opgezegd maar upc bleef nog 1,5 jaar via Intrum Justitia achter zogenaamde openstaande facturen aangaan. Intrum heeft een aantal keer gedreigd met een deurwaarder, ik heb een aantal keer gesmeekt om een deurwaarder, maar inmiddels ben ik weer een half jaar verder en nog niks gehoord van IJ of UPC. Een van mijn collega's heeft hetzelfde meegemaakt maar bij haar kwamen na IJ nog 2 andere duistere incasso bureaus verhaal halen. Maar de weg naar de deurwaarder durft upc niet in te slaan. Met recht heet een van de topics op dit forum : UPC meesters in de oplichterij!!
Upc zijn naar mijn idee HELE grote oplichters.
lig ondertussen 3 jaar met ze in de clinch, kreeg op eens herringen van bedragen van 600,- van een niet betalde rekening heb alles keurig met ze contact opgezocht krijg ik in 2003 (5 maanden er na)
een brief van intrum met de mededeling 1250,- te betalen keurig contact met ze gehad nu naar exact 1 jaar krijg ik een brief met de mededeling dat ik niet heb geantwoordt op hun brieven en dat ik 807,- moet betalen en anders gaan we naar de rechter.
krijg een lijst met niet betaalde facturen van ze en wat denk je er klopt geen biet van staan reking op die ik wel betaalt heb enz enz enz wat moet ik hier mee ik wil niks maar dan ook niks te maken hebben met ze . [/u][/i][/b]
lig ondertussen 3 jaar met ze in de clinch, kreeg op eens herringen van bedragen van 600,- van een niet betalde rekening heb alles keurig met ze contact opgezocht krijg ik in 2003 (5 maanden er na)
een brief van intrum met de mededeling 1250,- te betalen keurig contact met ze gehad nu naar exact 1 jaar krijg ik een brief met de mededeling dat ik niet heb geantwoordt op hun brieven en dat ik 807,- moet betalen en anders gaan we naar de rechter.
krijg een lijst met niet betaalde facturen van ze en wat denk je er klopt geen biet van staan reking op die ik wel betaalt heb enz enz enz wat moet ik hier mee ik wil niks maar dan ook niks te maken hebben met ze . [/u][/i][/b]
-
Dat is de werkwijze van UPC. Ze nemen niet de moeite om echt even uit te zoeken wat er is gebeurd. Ze gaan alleen maar af op wat in het systeem staat. Dat zou niet zo erg zijn als de informatie in het systeem staat klopte. Ik heb het wel eens meegemaakt dat upc een modem kwam installeren en ik op de ochtend van de bewuste dag nog even belde om de afspraak te bevestigen. Die dag niemand van UPC gezien en de volgende dag beweerde de helpdesk dat er een afspraak voor een andere dag was gemaakt. Het is haast niet te geloven. En het siert UPC natuurlijk weer dat ze de fout niet bij zichzelf zoeken maar altijd bij de klant want het systeem is heilig!
Ik krijg het meestal wel voor elkaar een monteur te krijgen, maar daar moet je dan 6 uren voor vrij nemen en die monteur komt nooit doen wat er beloofd is.