Beste mensen,
UPC heeft al geen beste naam wat betreft klantvriendelijkheid. Zo ook hun afdeling UPC Digital. Via een set top computer en tegen extra betaling meer zenders op de kabel.
Nu moet ik toegeven dat de beeld- & geluidskwaliteit van UPC Digital heel erg goed is. Veel zenders die ook analoog via de kabel te ontvangen zijn worden digitaal doorgegeven op de HMG zenders na. Waarom is mij een raadsel.
Echter, ik lig in de clinch met UPC. Op hun informatiekanaal worden regelmatig filmpjes vertoond onder de vlag van "Kabelplein 6". In één van die afleveringen maakt UPC promotie voor UPC Digital. En wat je er allemaal niet mee kan doen. Interactieve televisie, bioscoopkaartjes bestellen, veel extra zenders, een pizza bestellen en zelfs emailen via je tv. Wauw!!
Wat UPC echter niet zegt is dat deze mogelijkheden alleen mogelijk zijn voor bezitters van een UPC Set Top computer. UPC Digital is voortgevloeid uit Mr Zap. En daar zit het probleem. Mr Zap heeft als set top computer een Sagem (merknaam). En al kun je daar redelijk wat op ontvangen... de mogelijkheden om te emailen via de Sagem ontbreekt evenals veel andere mogelijkheden. Als klap op de vuurpijl worden op de UPC Set Top computer méér extra zenders in het basispakket doorgegeven dan op de Sagem set top computer. Zo ontbreekt er voor Sagem bezitters de zender RTL Duitsland. Zelfs de costumer afdeling van UPC Digital wist dit niet.... dat zeiden ze althans.
Maar wat blijkt! Een bezitter met een UPC Set Top computer betaalt evenveel abonnementsgeld als een bezitter met een Sagem set top computer. En dat terwijl de laatsgenoemde groep veel minder mogelijkheden heeft! Dit is wat ik durf te zeggen pure oplichterij en bedrog. Want intussen worden de promotiefilms voor UPC Digital met alle talloze mogelijkheden gewoon schaamteloos uitgezonden.
Hebben mede UPC Digital abonnees hetzelfde probleem of hebben jullie de Sagem kunnen inruilen voor een UPC Set Top Computer?
Graag jullie reactie.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC Digital
Re: UPC Digital
Hallo "Kabel Karel",
Zelf ben ik in het bezit van een Set Top Computer van Sagem. Wat je zelf zegt zijn de meeste tv-zenders in zeer goede kwaliteit. Dit dankzij digitale aflevering.
UPC heeft, wat jij al zei, twee soorten decoders in omloop. Een Sagem en van een ander merk. Dat je minder kan met de Sagem klopt wel, maar dat je UPC beschuldigd voor oplichting vind ik wat ver gezocht.
Oke, je kan met de niet-Sagem versie bioscoop kaarten kopen, eten bestellen etc., maar dat zijn diensten die niet gratis zijn. De gebruiker moet dus betalen voor deze diensten als hij of zij daar gebruik van maakt. Dus in wezen zit dfaarin geen verschil in.
En dat je met de niet-Sagem minder tv-zenders kan ontvangen klopt, maar je hebt het wel over 1 of 2 zenders minder. RTL Television en misschien nog één. Kijk maar in de tv-overzicht in het UPC
Magazine.
Verder zijn de beide deocders qua aanbod precies gelijk.
Zelf ben ik in het bezit van een Set Top Computer van Sagem. Wat je zelf zegt zijn de meeste tv-zenders in zeer goede kwaliteit. Dit dankzij digitale aflevering.
UPC heeft, wat jij al zei, twee soorten decoders in omloop. Een Sagem en van een ander merk. Dat je minder kan met de Sagem klopt wel, maar dat je UPC beschuldigd voor oplichting vind ik wat ver gezocht.
Oke, je kan met de niet-Sagem versie bioscoop kaarten kopen, eten bestellen etc., maar dat zijn diensten die niet gratis zijn. De gebruiker moet dus betalen voor deze diensten als hij of zij daar gebruik van maakt. Dus in wezen zit dfaarin geen verschil in.
En dat je met de niet-Sagem minder tv-zenders kan ontvangen klopt, maar je hebt het wel over 1 of 2 zenders minder. RTL Television en misschien nog één. Kijk maar in de tv-overzicht in het UPC
Magazine.
Verder zijn de beide deocders qua aanbod precies gelijk.
Re: UPC Digital
die andere set top computer is van motorola
en de interactieve functies zijn bijna allemaal gratis behalve somige spelletjes
ik kan gewoon eten bestellen en ik hoef er niets extra´s voor te betalen
kroko
en de interactieve functies zijn bijna allemaal gratis behalve somige spelletjes
ik kan gewoon eten bestellen en ik hoef er niets extra´s voor te betalen
kroko