LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC Drama Chello Easy + digitale telefonie (DSL)

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
boddaert

UPC Drama Chello Easy + digitale telefonie (DSL)

Ongelezen bericht door boddaert »

1 ½ maand geleden heb ik een contract afgesloten met UPC voor Chello Easy + digitale telefonie (DSL). Met veel bombarie heeft UPC dit in Utrecht geïntroduceerd en staan de kranten er vol mee.
Sinds ruim een week kan ik niet meer bellen en internetten. UPC is alleen te bereiken via mijn mobiele telefoon op het peperdure 0900-1580 waar je vaak eindeloos in de wacht wordt gezet. Op email wordt helemaal niet gereageerd door UPC. Na 100 keer bellen ben ik ten einde raad. UPC erkent dat het probleem bij UPC ligt, maar lost niet op en houdt mij ook niet op de hoogte van de vorderingen.Weet iemand hoe ik UPC zo ver kan krijgen dat ik weer kan bellen en internetten? Weet iemand wat een billijke schadevergoeding per dag kan zijn die ik kan eisen?

Goose

Re: UPC Drama Chello Easy + digitale telefonie (DSL)

Ongelezen bericht door Goose »

Hoe je UPC kunt aansporen is eenvoudig: niet betalen. Dat voelen ze en dan zullen ze vanzelf een aanmaning sturen. Op die aanmaning reageer je met een aangetekende brief waarin je uiteenzet dat waarom je niet betaalt.

Het is overigens altijd verstandig om van te voren schriftelijk aan te geven dat je je betalingen opschort totdat de levering van de diensten weer mogelijk is. Dit moet wel naar rato, dus stel dat internet het niet doet maar telefonie wel dan zou je de helft van de abonnementskosten kunnen opschorten. Aangezien bij jou helemaal niets het doet, kun je natuurlijk gewoon alles opschorten.

Wat betreft een schadevergoeding: je kunt in Nederland alleen de daadwerkelijk geleden schade opeisen. Bijkomende schade en gevolgschade zal bovendien wel uitgesloten zijn in de algemene voorwaarden en in dat geval niet opeisbaar.

Ik meen me te herinneren dat UPC een schaderegeling heeft bij storingen waarbij je het abonnementsgeld in tweevoud terugkrijgt. Dit zal ongetwijfeld op de website staan.

Succes!

Gesloten