LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] upc dreigt met incassobureau

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Lotte20

upc dreigt met incassobureau

Ongelezen bericht door Lotte20 »

M'n vriend die heeft een aantal maanden zonder internet gezeten van upc maar upc eist dat hij toch over die maanden betaald. Hij heeft al tig maal gebeld maar verder als de helpdesk komt hij niet en dan heb je nog de kans om opgehangen te worden. Nu heeft hij een incassobureau op z'n dak terwijl er alleen een factuur is gestuurd. M'n vriend heeft ook een aantal brieven gestuurd en zelfs een ingebrekestelling maar het lijkt net alsof ze niet gelezen worden.

Ik wilde graag weten of mensen hier ervaring mee hebben en hoe ze dit hebben opgelost. Hij heeft juridische hulp nu en ik ben zelf ook student rechten maar hier heb ik totaal geen ervaring mee.

Alvast bedankt!
Lotte

Gast

Re: upc dreigt met incassobureau

Ongelezen bericht door Gast »

UPC reageerd niet op zulke klachten. Wij hebben hier paar jaartjes geleden hetzelfde gehad maar we hadden dan wel de advertentie van hun gelezen laat chello aansluiten en 2 maanden op proef de aansluitkosten voor de halve prijs maar noway achteraf alles moeten betalen zelf afgesloten geweest. Daar ook nog kosten voor gekregen. Brieven gestuurd telefoontjes gepleegt naar UPC maar het is nooit meer verwerkt dat ik dat teveel betaalde geld terug krijg want volgens hun klopt het en dat is r=einde discussie voor ze. Ze behandelen de klachten niet zoeken niets uit dus de klant is daar echt vaak de dupe. Wil nu chello light aan laten sluiten moet er wel heel veel voor dokken terwijl ze alleen ander modum hoeven te plaatsen en dat kan ik zelf ook stekker in het stopcontakt steken plug aanleggen en dergelijke.

Douwe76

Ongelezen bericht door Douwe76 »

Ik had onenigheid met chello over leveren van diensten en betalen.
Alles afgezegd dus en in gebreke gesteld.
Nu namen de smeerlappen het incasseren van kabel en radio over van essent en zeggen ze weer u heeft een rekening open staan terwijl ik wel elke maand dat bedrag voor kabel overmaak
Nu ben ik dus afgesloten van tv. Jammer maar helaas. Maar dit is reinste belangenverstrengeling.
Wacht met smart op Justitia misschien dat die wel willen praten

Gast

Intrum werkt ook niet. Intrum wordt alleen maar gebruikt om te imponeren. Alle vragen die je aan Intrum stelt worden toch weer doorgestuurd naar UPC. En dan kan je weer lang wachten op antwoord. Mijn ervaring is dat het 6 weken tot 6 maanden kan duren voor je antwoord krijgt via Intrum. En dan heb ik het niet over ingewikkelde zaken maar over zaken zoals een overzicht van de openstaande facturen!

Gast

Waarom laten we bij radar alle klachten niet samen beundelen en kijken of het dan eens opgelost word met UPC want we kunnen hier wel onze gal spuwen maar schieten we er iets mee op lijkt niet UPC die reageerd ook niet. Vraag me af of het forum b=van radar hier wel eens iets leest betwijfel dat erg :!:

Interum justice

Ongelezen bericht door Interum justice »

UPC lacht jullie allemaal uit stelletje anale sukkels.

adje advokatje

Ongelezen bericht door adje advokatje »

nooit betaole laat ze verrekke dat zootje

Dwaashaas

Ongelezen bericht door Dwaashaas »

nooit betaole laat ze verrekke dat zootje
Vooral NIET betalen ja !

Dan richt ik een incasso bureau op, zorg dat UPC mij in de arm neemt, en dan denk ik ook LAAT DIE GASTEN ALLEMAAL MAAR VERREKKE ........

"Een beter milieu begint bij jezelf"

Gewoon net als ik je rekening altijd en vooral op tijd betalen, nooit geen geouwehoer gehad !!

De enige keer dat ik z'n UPC'er aan de lijn had was om mijn rekening nummer te wijzigen, werd vriendelijk behandeld, geen klachten erover !.[/quote]

Gast

Als UPC niks levert hoef je UPC ook niet te betalen. In mijn geval levert UPC niks en betaal ik ook niks. Je heb niet veel overredingskracht nodig om de rechter hiervan te overtuigen.

Smogus

Ongelezen bericht door Smogus »

Als je geen producten geleverd krijgt doordat er een blokkade op je account zit ivm achterstand, dan blijft de abokosten wel oplopen ja, maar dan is dat niet de schuld van UPC, maar van de wanbetalende klant.

Er worden geloof ik voordat er een blokkade op komt eerst herinneringen verstuurd, dus dan weet je wat de gevolgen zijn van niet betalen.

Als dit het geval is geef ik die Dwaashaas gelijk, maar als er inderdaad rekeningen komen terwijl je helemaal geen producten hebt (gevraagd) dan geef ik de gast gelijk.

hapje

Ongelezen bericht door hapje »

Dit is een veel voorkomend probleem. Wij kregen eind 2002 een spookrekening van bijna 300 Euro.
Aangezien er alleen bij stond dat het ging om oude rekenningen hadden wij onze twijfels over de juistheid van deze nota.

We hebben een brief geschreven met daarin het verzoek om de gegevens te overleggen van welke periodes dit dan zou zijn. GEEN ANTWOORD

Vervolgens hebbebn we ook de klantenservice gebeld en zelfs gefaxed, maar wederom GEEN ANTWOORD

De internet verbinding werd inmiddels platgelegd. GEEN INTERNET!!! We hebben ze daarvoor ook in gebreke gestelt en een dwangsom tegenovergesteld voor schade die we lijden als we niet kunnen internetten...

Na lang bellen en schrijven en UPC in gebrekke stellen DOE DIT ALTIJD, DAN STA JE STERKER kregen we te horen dat het zou worden uitgezocht. U raadt het al, NIKS

Vervolgens kregen we een brief van een incassobureau. Mijn vriend heeft ze gebeld en de hele situatie uitgelegd. Daar hadden ze bal aan.
Gelukig hebben mijn schoonouders een advocaat als huisvrioend. Deze hebben we al onze briefwisselingen en dergelijke laten inzien.

Hij zei dat wij volkomen in ons rtecht stonden en dat de fout bij UPC lag. Op zijn advies laten we het nu op een rechtzaak aankomen. Hij geeft ons veel kans om te winnen. En hij wil ons gratis helpoen.

Vorige week kregen we dan eindelijk een brief van het incassobureau...

SEE YOU IN COURT

Ik kan niet wachten!!! :twisted:

Gast

Ik kan je vertellen dat ik upc volgens de voorwaarden heb opgezegd. Trouwens telefonie heb ik opgezegd omdat UPC na mijn verhuizing er een puinhoop van maakte. Telefoonnummers wijzigde, de verbinding werd soms plotseling verbroken, etc. etc. Maar 4-5 maanden later begon uPC op eens met factureren. Het is daar toch zo een ongelovelijk zooitje! maar ja nu zeg ik niks nieuws!

Gast

Ik kan ook niet wachten om voor de rechter te verschijnen. ik heb in 3 jaar tijd een dossier opgebouwd met bewijzen. De medewerkers van IJ gingen al bijna janken toen ik flink wat vragen op ze afvuurde. Die konden ze uiteraard niet beantwoorden. Ik vind het zo zwak dat je geld probeert te incasseren maar geen eens geinteresseerd bent in hoe het bedrag is opgebouwd en/of het wel of niet klopt.

leeuwarden

Ongelezen bericht door leeuwarden »

Eigenlijk is het gewoon zielig dat dit soort bedrijven nog bestaan.
Ook wij zijn al benaderd door justitia omdat wij geld moeten betalen aan upc voor diensten die wij niet eens hebben besteld.
In 2001 zijn wij verhuisd en hebben toen kabel opgezegd. Daar is het abbonnement doorgegaan tot april terwijl wij in september al weg waren.
Wij willen geen kabel maar kregen het toch. Dan hoef je toch geen rekening te betalen.?????? En toen wij nog bezig waren met upc kregen wij alweer een brief binnen met de vraag ofdat wij kabel willen hebben.
En dat er bij ons geen aansluiting is. En daarna kregen wij nog een maand gratis kabel....IK SNAP ER NIKS MEER VAN!!!
Verder krijg je inderdaad alleen een helpdesk aan de lijn die glashard beweren dat upc volledig in zijn recht staat en dat wij maar het beste kunnen betalen. :?: :?: :?: :?: :?:

Coolcorner

Ongelezen bericht door Coolcorner »

Been There , done that
hetzelfde verhaal als Hapje , in 2002 een nota ontvangen met een saldo uit het oude systeem , Klopt niets van.
In febr 2003 , TV en internet afgesloten. Volgens een medewerker van UPC was ik al sinds nov. 2002 naar het incassoburo gestuurd. ( NOT) Ze wilden me niet eens vertellen welk inc.buro..Uiteindelijk in mei 2003 bericht gehad van IJ , zij zouden kopie nota´s opvragen...deze kopiëen heb ik afgelopen vrijdag ontvangen , maar ik schiet er niets mee op. Let op , intussen liep de rente van IJ wel door . De hoofdsom van UPC was 565 euro en het bedrag is inmiddels 825 geworden.
In het eerste contact was IJ wel " schappelijk" , ze begrepen het wel , tja meneer ..we weten het , het is UPC ..u bent niet de enige.." Inmiddels is de toon harder geworden van IJ ...Gewoon betalen zeggen ze . Ik overweeg nu dus om de zaak voor de rechter te laten komen.

Heeft iemand nog advies of nuttige tips in deze ??

Coolcorner

Gast

Ik bestook IJ met faxen waarin in uitleg dat de vordering van UPC niet klopt en ik vraag ze inhoudelijk op mijn vragen in te gaan. Dit zal ik blijven doen totdat ik mijn gelijk behaald heb. Tot nu toe heb ik van IJ ook alleen maar gehoord dat ik moet betalen. Of het nou terecht is of niet ik moet betalen volgens IJ. Ik hoop dat mijn zaak voor komt. Dan kan ik het eindelijk voor eens en altijd oplossen. Een ding weet ik wel zeker. UPC komt bij mij nooit meer in huis.

Gast

Verbijsterend hoeveel mensen zulke ervaringen hebben met UPC :shock:

Ze bestoken me al sinds een jaar of twee met foute rekeningen. Sommige facturen - ik heb ze allemaal nog - vermelden zelfs in één brief twee verschillende openstaande bedragen. Soms gaat het om een bedrag X, maar de bijgevoegde specificatie komt uit op een ander bedrag. Kortom: niets klopt.

Uiteindelijk is alles afgesloten: internet, tv, telefoon. Intussen ligt de zaak alweer een jaar bij Intrum Justitia. Dat trouwens al even slecht is als UPC zelf. Wat tips? Komen ze.

Zorg er in elk geval voor dat je alle correspondentie aangetekend verstuurd. Ook IJ ontkende drie maanden geleden dat ik een brief met betalingsbewijzen had gestuurd. Toen ik antwoordde dat ik dat aangetekend had gedaan en het bewijs van ontvangst voor me had liggen, draaiden ze ineens bij.

Noteer telkens de naam van de persoon met wie je gesproken hebt. Geheid dat je bij het volgende gesprek kunt zeggen dat collega X iets héél anders heeft gezegd, toen je hem/haar op die datum en op dat tijdstip sprak. Want de medewerkers van IJ spreken elkaar vaak tegen.

Vraag bij elke brief uitdrukkelijk om opschorting van deurwaarders/dagvaardingen en alles waarmee IJ/UPC nog meer dreigt tot ze een kloppende factuur hebben gestuurd. Laat IJ bij je telefonische contacten ook altijd een dergelijke aantekening in hun systeem maken.

Overigens, wat UPC nooit lukte, kreeg IJ uiteindelijk wel voor elkaar: een (telefonische) opsomming van de nog openstaande factuurnummers. Ik in het archief gedoken, bankafschriften gekopieerd en teruggestuurd. Want uiteraard had ik die facturen wel betaald. De reactie van IJ: een nieuwe acceptgiro, zonder uitleg, voor het dubbele bedrag. "Ja want die betalingen waren verrekend met andere facturen die volgens UPC ook nog betaald moesten worden." Facturen waarvan ik (1) niet weet waar ze betrekking op hebben en die (2) waarschijnlijk al even foutief zijn als alle andere die ik de afgelopen 2 jaar van UPC heb gekregen.

Tot zover een bloemlezinkje uit mijn 4 cm dikke UPC-archief :D

Gast

Gast, bedankt voor de tips. Ik bewaar ook alles. Ik vind het alleen onvoorstelbaar om te zien hoeveel mensen dezelfde negatieve ervaring hebben met UPC en IJ. Ze ontkennen simpelweg dat je een brief hebt gestuurd. Tegelijkertijd willen ze ook geen ontvangstbevestiging sturen. Daarom blijf ik tegenwoordig faxen met IJ totdat ik een ontvangst bevestiging heb ontvangen. Dat werkt echt laat ze maar lekker gek worden van die tientallen faxen die binnenkomen. Mijn dossier is inmiddels ook al enkele centimeters dik maar helaas niet van de antwoorden van IJ of UPC maar van de brieven die ik heb geschreven.

Gast

Soms gaat het om een bedrag X, maar de bijgevoegde specificatie komt uit op een ander bedrag. Kortom: niets klopt.
Als je dat X bedrag op de specifitie nou eens vermenigvuldigd met 1,19. Dan krijg je het bedrag X met de BTW( bedrag Y). Dat bedrag y vind u ook op diezelfde factuur op de eerste pagina als TE BETALEN BEDRAG.

Voorbeeld:

Op pagina in staat als TE BETALEN EBDRAG in het zwarte vak : € 15.20

Dan staat er op de specificatie (pagina 2):

Abonnement Radio & Televisie Standaard pakket blablabla: € 12.77

Gast

Neenee, dat met die BTW, dat zou té eenvoudig zijn voor UPC. Bedrag X is een slordige 300 euro, specificatie Y komt op een slordige 400. Ongeacht of je de BTW meerekent, ervan aftrekt, dubbel telt, niet telt, deelt door pi of door het aantal incompetente UPC-medewerkers, nergens kloppen de bedragen.

Gesloten