LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] upc dreigt met incassobureau

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
.?.OO..?.

Re: upc dreigt met incassobureau

Ongelezen bericht door .?.OO..?. »

Wat krijg je dan voor antwoord van UPC als je de vraag steld hoe dat kan ?

Kees v.h. W.

Re: upc dreigt met incassobureau

Ongelezen bericht door Kees v.h. W. »

Ook wij hebben al tijden te maken met de chaos bij UPC. Vorig jaar hebben wij enige tijd zonder telefoon gezeten door een storing bij UPC. Ik heb toen ook vele malen gebeld met Klantenservice (verwarrende term trouwens, bij UPC) en een brief geschreven. In mijn brief had ik ook een voorstel gedaan voor een compensatie van het gederfde genot. Met klantenservice had ik afgesproken dat ik in afwachting van de behandeling van mijn brief een deel van het bedrag conform mijn voorstel nog niet zou betalen. Omdat er een bedrag open bleef staan, heeft UPC in haar servicegerichte wijsheid besloten dat toen onze telefoonaansluiting maar moest worden geblokkeerd. Pas enkele dagen nadat ik in de UPC-winkel het openstaande bedrag had voldaan werkte alles weer.

Het duurde bijna een jaar voor er reactie kwam op mijn brief. Men ging alsnog akkoord met mijn schikkingsvoorstel en het bedrag zou op de volgende factuur in mindering worden gebracht. Dat werd pas enkele maanden en dus enkele rekeningen later.

Laatst ontvingen wij de factuur over december met het abonnementsgeld voor januari. Deze diende voor 3 februari, vandaag dus, betaald te zijn. Gisteren, 2 februari, is onze telefoon door UPC alvast opnieuw geblokkeerd omdat nog niet alle rekeningen zjn betaald. Zelfs het lezen van een kalender blijkt UPC niet te kunnen. De overboeking was via internetbankieren trouwens al in de vorige week verstuurd.

Wij wachten met spanning op de vrjigave van de markt voor kabelaansluitingen. We gaan dan graag over naar een andere provider.

Gast

Re: upc dreigt met incassobureau

Ongelezen bericht door Gast »

.?.OO..?.: van UPC krijg je nooit antwoord. Je schrijft een brief, die je aangetekend laat bezorgen, maar daarop reageert het bedrijf niet. Daarop stuur je een fax, het verzendbewijs van de faxmachine bewaar je. Weer niets. Dan bel je maar eens naar het betaalde 0900-nummer van UPC. Je luistert dan eerst 45 minuten naar een wachtmuziekje, dan wordt de verbinding automatisch verbroken 'omdat we op dit moment veel worden gebeld.'

De volgende dag ga je om 9 uur langs bij de UPC-winkel, maar al vanuit de tram zie je een rij van twintig-dertig meter staan. Dus denk je: laat maar (want het regent). Weer bellen. Na drie pogingen en drie verbroken verbindingen heb je iemand van UPC aan de lijn. En wat zegt die? "Brief? Niets ontvangen. Hebt u hem aangetekend verstuurd?"

"Ja en jullie hebben ervoor getekend."

"Oh. Kunt u het nog even faxen?"

"Heb ik gisteren gedaan."

"Oh. Ja gisteren kregen we te veel faxen, dus hebben we ze maar weggegooid."

En dan hang je verbijsterd op.

Gast

Re: upc dreigt met incassobureau

Ongelezen bericht door Gast »

TIP:
Probeer maar in regio oost uit te komen, daar word je snel geholpen (binnen 1\2 minuten iemand aan de lijn) en vaak nog GOED (!!) ook. Hoe kom je daar?

Als er in het menu gevraagd wordt naar je postcode
toets je: 6874.

Gast

Re: upc dreigt met incassobureau

Ongelezen bericht door Gast »

Oh, werkt dat? Vroeger (opa vertelt...) tikte je de postcode in, dan wachtte je een halfuur tot er iemand opnam. En het eerste wat die persoon vroeg, was "Mag ik uw postcode?"

Maar ik bel helemaal niemand meer, reageer alleen nog op brieven van Intrum Justitia. Intussen heb ik échte telefoon (van de KPN), écht internet (ADSL van Cistron), tv kijk ik niet (DVD-speler) en radio alleen in de auto (met een échte antenne).

Goh, als ik er nog aan denk hoe ik kraaide van plezier bij de eerste rekening van KPN. Een heuse factuur, met specificatie, en dan ook nog eentje die KLOPT! Wow!! :shock: :lol:

Gast

Re: upc dreigt met incassobureau

Ongelezen bericht door Gast »

Oh, werkt dat? Vroeger (opa vertelt...) tikte je de postcode in, dan wachtte je een halfuur tot er iemand opnam. En het eerste wat die persoon vroeg, was "Mag ik uw postcode?"
De vraag over de postcode, dat is om u dus op het juiste regiokantoor uit te laten komen.

Maar sinds UPC een nieuw telefoon systeem heeft, gaan bij drukte in bijv regio NOORD de wachtenden automatisch naar een andere regio (dit was voorheen NIET het geval.) De wachttijden zijn daardoor beduidend minder geworden.

Gesloten