LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC laat je lekker wachten...
Re: UPC laat je lekker wachten...
1% packetloss... da's niet merkbaar. Zet hier eens een traceroute met je SSL ( en niet je SSH ) naar al je servers. Wellicht kunnen we iets met een reverseDNS. Of heb je ergens een relay?
Re: UPC laat je lekker wachten...
devious schreef:1% packetloss... da's niet merkbaar. Zet hier eens een traceroute met je SSL ( en niet je SSH ) naar al je servers. Wellicht kunnen we iets met een reverseDNS. Of heb je ergens een relay?
1% niet merkbaar ?
Vind jij dus 3000ms delay elke moment normaal ?
Ik heb hickups met streaming naar mijn IceCast, ik heb gaming problemen met de lag, kortom, het is gewoon bagger.
Als ADSL 3 hops nodig heeft naar een server, en UPC 9 hops... Sorry maar dat zegt meer over UPC dan over Internet over het algemeen.
Re: UPC laat je lekker wachten...
Ik adviseer u geen dingen te zeggen waar u helemaal geen weet van heeft. Aantal hops heeft nergens mee te maken, xDSL heeft sowieso 5 hops voordat het echt naar de andere kant gaat. Packetloss heeft niets te maken met delay. En ook heeft u geen eigen servers. Lag wordt vooral veroorzaakt door gebruikers op de gameserver, en ook daar kan UPC niets tegen doen. Kortom, u weet niet waar u mee bezig bent en u heeft hulp nodig. Dat kunt u ook gewoon vriendelijk vragen ipv uzelf voordoen als een IT-expert. Want een IT-expert heeft geen TROS-RADAR forum nodig. Waarom niet? Omdat het een expert is. Dus uw "eindconclusie" dat het gewoon bagger is, is ongefundeerd en kan zelfs worden beschouwd als laster jegens UPC.
Blijft nog over de traceroutes en de reversed. Maar dat is waarschijnlijk teveel gevraagd van u.
Blijft nog over de traceroutes en de reversed. Maar dat is waarschijnlijk teveel gevraagd van u.
Re: UPC laat je lekker wachten...
Even voor de duidelijkheid, ik ben een IT'er, werkte voor varierende hosting providers als support/server engineer.devious schreef:Ik adviseer u geen dingen te zeggen waar u helemaal geen weet van heeft. Aantal hops heeft nergens mee te maken, xDSL heeft sowieso 5 hops voordat het echt naar de andere kant gaat. Packetloss heeft niets te maken met delay. En ook heeft u geen eigen servers. Lag wordt vooral veroorzaakt door gebruikers op de gameserver, en ook daar kan UPC niets tegen doen. Kortom, u weet niet waar u mee bezig bent en u heeft hulp nodig. Dat kunt u ook gewoon vriendelijk vragen ipv uzelf voordoen als een IT-expert. Want een IT-expert heeft geen TROS-RADAR forum nodig. Waarom niet? Omdat het een expert is. Dus uw "eindconclusie" dat het gewoon bagger is, is ongefundeerd en kan zelfs worden beschouwd als laster jegens UPC.
Blijft nog over de traceroutes en de reversed. Maar dat is waarschijnlijk teveel gevraagd van u.
Om het aantal hops nergens mee te maken te bestempelen, heeft u blijkbaar geen benul van waarover u denkt te denken.
Ik adviseer u geen dingen te zeggen waar u helemaal geen weet van heeft.
Aantal hops heeft nergens mee te maken,
U denkt dit wel te weten ?
Als een router een configuratie fout heeft, merk je dat dus weldegelijk, en heeft een hop wel degelijk "waarde" in het probleem.
xDSL heeft sowieso 5 hops voordat het echt naar de andere kant gaat.
Tuurlijk, maar is nog altijd minder als een traceroute minder hops aangeeft. Dat er meerdere hops in ADSL zijn, tuurlijk, maar hoeft niet door heel Austria te lopen voordat het in Duitsland aankomt.
Bij UPC is dit wel het geval.
En ook heeft u geen eigen servers.
Oh en hoe denkt u dat te weten ?
Tuurlijk jongen, ga toch lekker andere mensen pesten met rare opmerkingen.
Lag wordt vooral veroorzaakt door gebruikers op de gameserver, en ook daar kan UPC niets tegen doen.
... Jij bent echt de weg kwijt weet je dat ?
Misschien kun je beter weer naar school gaan of meer praktische zaken doen alvorens je met volledig uit de bocht geslagen "meningen" komt die nergens op gebaseerd zijn, dank u.
Kortom, u weet niet waar u mee bezig bent en u heeft hulp nodig.
Inderdaad, hulp als in iemand die bij de hardware kan komen en de kronkel kunnen weghalen.
Natuurlijk weet ik niet hoe de configuratie en netwerk is van hun routers, dat boeit mij eigenlijk ook niet.
Ik wil gewoon zonder netwerk instabiliteit kunnen internetten, en dat had ik bij ADSL voorheen dus gewoonweg JAREN niet.
Dus uw "eindconclusie" dat het gewoon bagger is, is ongefundeerd en kan zelfs worden beschouwd als laster jegens UPC.
Dan mag jij uitleggen waarom alle engineers die bij mij zijn geweest, weldegelijk mij in het gelijk stellen dat dit een probleem bij UPC is.
Denk je nou echt dat ik niet nadenk over dit soort "uitingen" alvorens eerst uit te zoeken ?
Volgens mij bent u zelf toe aan hulp, gezien u compleet ongefundeerde opmerkingen maken over kwalijke feiten.
Maar gezien ik niet de minste ben om even een voorbeeldje te geven.
Hier een traceroute naar, houd je vast, HetNet.nl, die dus in NEDERLAND gehost word.
Code: Selecteer alles
Tracing route to www.hetnet.nl [213.75.28.140]
over a maximum of 30 hops:
1 1 ms <1 ms <1 ms 10.0.0.1
2 372 ms 9 ms 14 ms 10.15.191.129
3 8 ms 10 ms 12 ms 212.142.62.117
4 7 ms 7 ms 7 ms nl-ams05a-rd2-ae-80-2370.aorta.net [84.116.244.81]
5 8 ms 9 ms 12 ms 84.116.134.109
6 10 ms 17 ms 9 ms asd-s8-rou-1041.NL.eurorings.net [134.222.249.73]
7 9 ms 10 ms 11 ms asd2-rou-1044.NL.eurorings.net [134.222.199.116]
8 9 ms 10 ms 9 ms asd2-rou-1022.NL.eurorings.net [134.222.199.80]
9 9 ms 12 ms 21 ms 134.222.93.139
10 18 ms 12 ms 21 ms nl-asd-dc2-ice-ir02.kpn.net [213.75.1.145]
11 10 ms 7 ms 9 ms nl-asd-dc2-gsi-cr01a.kpn.net [213.75.175.1]
12 12 ms 9 ms 9 ms nl-asd-dc2-isp-cr01b.kpn.net [213.75.15.3]
13 9 ms 9 ms 8 ms redirect.kpn-is.nl [213.75.28.140]
Trace complete.
Code: Selecteer alles
Tracing route to stream1.aniradio.org [212.83.63.153]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 10.0.0.1
2 7 ms 5 ms 7 ms 10.15.191.129
3 7 ms 7 ms 8 ms 212.142.62.117
4 6 ms 7 ms 10 ms nl-ams05a-rd2-ae-80-2370.aorta.net [84.116.244.81]
5 8 ms 8 ms 8 ms 84.116.134.113
6 22 ms 8 ms 10 ms 208.178.58.193
7 13 ms 13 ms 16 ms 23-MEDIA-GMBH.TenGigabitEthernet1-3.ar2.FRA4.gblx.net [64.214.146.114]
8 26 ms 24 ms 23 ms 62.113.196.252
9 21 ms 24 ms 24 ms mail.anirena.com [212.83.63.153]
Trace complete.
Om maar even bij een einde conclusie te komen.
U heeft geen idee waarover u lult, en zou gesierd zijn als u uw meningen voor u houdt alvorens u als een kip zonder kop iemand uit proberen te lullen.
Vriendelijk bedankt alvast.
Re: UPC laat je lekker wachten...
devious schreef:Ik adviseer u geen dingen te zeggen waar u helemaal geen weet van heeft. Aantal hops heeft nergens mee te maken, xDSL heeft sowieso 5 hops voordat het echt naar de andere kant gaat. Packetloss heeft niets te maken met delay. En ook heeft u geen eigen servers. Lag wordt vooral veroorzaakt door gebruikers op de gameserver, en ook daar kan UPC niets tegen doen. Kortom, u weet niet waar u mee bezig bent en u heeft hulp nodig. Dat kunt u ook gewoon vriendelijk vragen ipv uzelf voordoen als een IT-expert. Want een IT-expert heeft geen TROS-RADAR forum nodig. Waarom niet? Omdat het een expert is. Dus uw "eindconclusie" dat het gewoon bagger is, is ongefundeerd en kan zelfs worden beschouwd als laster jegens UPC.
Blijft nog over de traceroutes en de reversed. Maar dat is waarschijnlijk teveel gevraagd van u.
Ook deze prikker kan het in zijn pocket steken:), is hier een forum voor bedoeld ??????
Re: UPC laat je lekker wachten...
Ik geloof dat de forum bedoeld is voor het oplossen van misstanden o.a. bij bedrijven.Har06 schreef:devious schreef:Ik adviseer u geen dingen te zeggen waar u helemaal geen weet van heeft. Aantal hops heeft nergens mee te maken, xDSL heeft sowieso 5 hops voordat het echt naar de andere kant gaat. Packetloss heeft niets te maken met delay. En ook heeft u geen eigen servers. Lag wordt vooral veroorzaakt door gebruikers op de gameserver, en ook daar kan UPC niets tegen doen. Kortom, u weet niet waar u mee bezig bent en u heeft hulp nodig. Dat kunt u ook gewoon vriendelijk vragen ipv uzelf voordoen als een IT-expert. Want een IT-expert heeft geen TROS-RADAR forum nodig. Waarom niet? Omdat het een expert is. Dus uw "eindconclusie" dat het gewoon bagger is, is ongefundeerd en kan zelfs worden beschouwd als laster jegens UPC.
Blijft nog over de traceroutes en de reversed. Maar dat is waarschijnlijk teveel gevraagd van u.
Ook deze prikker kan het in zijn pocket steken:), is hier een forum voor bedoeld ??????
UPC is een bedrijf, en biedt internet aan.
Ik ben een klant (private mind you), en ik heb geen directe access bij de UPC routers om mijn probleem even op te kunnen lossen.
Kortom, ja, het forum is dus bedoeld om o.a. te kijken of een probleem inderdaad bij het bedrijf is neer te leggen, of bij de klant.
Maar gezien het probleem nu al door _4_ engineers is uitgelegd hetzijnde een "extern" factoor, en ook door de support als "extern" factoor is bestempeld, en ik geirriteerd raak door het almaar weer krijgen van engineers die het ene zeggen, maar er nog steeds geen oplossing voor is, is posten over deze issue waar ik nu al bijna een maand mee zit, te melden op een site bijv. als Tros Radar.
Ik snap dus vooral Devious zijn post, en de rest die blijkbaar hem "supporten" dus compleet niet.
Als ik het zelf had kunnen oplossen, zat ik nu al lang op WebHostingTalk bijvoorbeeld, of Tweakers.
Maar blijkbaar willen mensen liever het hoofd in het zand steken....
Re: UPC laat je lekker wachten...
Omdat je dus niet het antwoord krijgt wat je wil hebben, supporten ze Devious?? Wordt steeds leuker met jou.Ik snap dus vooral Devious zijn post, en de rest die blijkbaar hem "supporten" dus compleet niet.
Er is nog zoiets als het chello forum.
Re: UPC laat je lekker wachten...
Lees Har06's zijn reactie eens goed.ciske schreef:Omdat je dus niet het antwoord krijgt wat je wil hebben, supporten ze Devious?? Word steeds leuker met jou.Ik snap dus vooral Devious zijn post, en de rest die blijkbaar hem "supporten" dus compleet niet.
Hoe logischer moet het zijn ?
Re: UPC laat je lekker wachten...
het is heel logisch dat alles van UPC via Oostenrijk loopt, maar ja.. de IT-er van het forum vind van niet. Blijkbaar weet hij het allemaal zo goed. Dan vraag ik me toch af waarom hij een hop rekent voor zijn router. Maar goed, ik hou me verder afzijdig. Jullie weten het allemaal zo goed en ik niet.
Re: UPC laat je lekker wachten...
Dat ben je tegenwoordig nogal snel En als je 2 regels objectcode kunt knippen en plakken ben je "Developer" tegenwoordig .ik ben een IT'er
Een continue ping naar http://www.hetnet.nl zit bij mij (Ziggo) om een gemiddelde van 13mS.
Dat er UPC verkeer via (of van - naar) Oostenrijk loopt is ook niet zo raar want daar staan de mailservers.
1 1 ms <1 ms <1 ms 10.0.0.1
2 372 ms 9 ms 14 ms 10.15.191.129
Die 372ms , is dat niet binnen je eigen router voor het het UPC netwerk op gaat ?
Even er van uitgaande dat 212.142.62.117 je IP adres aan de "buitenkant" is.
Is dit wireless of wired ?
Re: UPC laat je lekker wachten...
even een hulplijn inschakelen , het woord weird begrijp ik welbprosman schreef:Dat ben je tegenwoordig nogal snel En als je 2 regels objectcode kunt knippen en plakken ben je "Developer" tegenwoordig .ik ben een IT'er
Een continue ping naar http://www.hetnet.nl zit bij mij (Ziggo) om een gemiddelde van 13mS.
Dat er UPC verkeer via (of van - naar) Oostenrijk loopt is ook niet zo raar want daar staan de mailservers.
1 1 ms <1 ms <1 ms 10.0.0.1
2 372 ms 9 ms 14 ms 10.15.191.129
Die 372ms , is dat niet binnen je eigen router voor het het UPC netwerk op gaat ?
Even er van uitgaande dat 212.142.62.117 je IP adres aan de "buitenkant" is.
Is dit wireless of wired ?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 18 jul 2013 11:24
Re: UPC laat je lekker wachten...
ik heb ook een geintje gehad met UPC. 7 jaar lang klant geweest, zonder problemen moet ik toegeven, maar toen ik wilde opzeggen begon het gedonder.
Conform de regel een brief gestuurd met inachtname van 1 maand opzegtermijn. 4 dagen na verzending van de brief gebeld en de persoon bevestigde mij dat de brief ontvangen was. Hij deed mij direct een nieuwe aanbieding, maar daar bedankte ik voor.
3 weken later weer gebeld want ik had nog steeds de retourdozen niet binnen. Deze persoon zei in 1e instantie van niets te weten en kon geen brief terugvinden. Na een paar ferme krachttermen kwam in 1 keer wel allemaal informatie tevoorschijn en zei hij dat er een aanbieding was gedaan die ik geaccepteerd heb. Hem verteld dat ik de opzegging nooit heb geannuleerd en UPC bedankt heb voor de aanbieding, maar er geen gebruik van wilden maken.
Opzegging ging opnieuw in (datum van telefoneren). Hem gezegd dat de originele datum aangehouden moest worden (datum van brief) Na een hoop jamaaren ging hij het regelen. 1 week later opnieuw gebeld om het te controleren. Opzegging was niet bekend, maar de brief werd weer teruggevonden in het dossier. Opzegging ging opnieuw in, de datum van de brief zou gehonoreerd worden. 3 dagen later werkte alles nog, maar weer gebeld met UPC. Er was nog niets afgesloten want de datum van opzegging was nog niet bereikt volgens UPC. Alles opnieuw uitgelegd en gezegd dat de datum van de brief ( 7 juli 2013 ) gerespecteerd moest worden. De dame begreep het en kon alles terugzien en ze zou het gaan regelen. Ik zou zelfs gecrediteerd worden voor de extra dagen. Een e-mail ter bevestiging kon ze niet sturen (wel vreemd voor een telecom bedrijf dat het personeel niet kan e-mailen). Een paar dagen later krijg ik een brief binnen met de vermelding dat mijn abonnement beëindigt wordt per 8 augustus 2013. Alle energie en telefoontjes voor niets geweest. De toezeggingen van de operators zijn van nul en generlei waarde. Ook al volg je de instructies en bel je er achteraan, dan is UPC toch nog in staat om je een maand extra te laten betalen. Ook al maak je geen gebruik meer van de diensten. Voor mij is dit een voorbeeld van oplichterij en krijgen de medewerkers de opdracht om je zo lang mogelijk te laten betalen. Als het nodig is met valse toezeggingen en door middel van list en bedrog. Nu moet ik mijn borg nog terug zien krijgen……… wordt vervolgd. Ondertussen kots ik van dit bedrijf en zal er nooit meer klant van worden!
Conform de regel een brief gestuurd met inachtname van 1 maand opzegtermijn. 4 dagen na verzending van de brief gebeld en de persoon bevestigde mij dat de brief ontvangen was. Hij deed mij direct een nieuwe aanbieding, maar daar bedankte ik voor.
3 weken later weer gebeld want ik had nog steeds de retourdozen niet binnen. Deze persoon zei in 1e instantie van niets te weten en kon geen brief terugvinden. Na een paar ferme krachttermen kwam in 1 keer wel allemaal informatie tevoorschijn en zei hij dat er een aanbieding was gedaan die ik geaccepteerd heb. Hem verteld dat ik de opzegging nooit heb geannuleerd en UPC bedankt heb voor de aanbieding, maar er geen gebruik van wilden maken.
Opzegging ging opnieuw in (datum van telefoneren). Hem gezegd dat de originele datum aangehouden moest worden (datum van brief) Na een hoop jamaaren ging hij het regelen. 1 week later opnieuw gebeld om het te controleren. Opzegging was niet bekend, maar de brief werd weer teruggevonden in het dossier. Opzegging ging opnieuw in, de datum van de brief zou gehonoreerd worden. 3 dagen later werkte alles nog, maar weer gebeld met UPC. Er was nog niets afgesloten want de datum van opzegging was nog niet bereikt volgens UPC. Alles opnieuw uitgelegd en gezegd dat de datum van de brief ( 7 juli 2013 ) gerespecteerd moest worden. De dame begreep het en kon alles terugzien en ze zou het gaan regelen. Ik zou zelfs gecrediteerd worden voor de extra dagen. Een e-mail ter bevestiging kon ze niet sturen (wel vreemd voor een telecom bedrijf dat het personeel niet kan e-mailen). Een paar dagen later krijg ik een brief binnen met de vermelding dat mijn abonnement beëindigt wordt per 8 augustus 2013. Alle energie en telefoontjes voor niets geweest. De toezeggingen van de operators zijn van nul en generlei waarde. Ook al volg je de instructies en bel je er achteraan, dan is UPC toch nog in staat om je een maand extra te laten betalen. Ook al maak je geen gebruik meer van de diensten. Voor mij is dit een voorbeeld van oplichterij en krijgen de medewerkers de opdracht om je zo lang mogelijk te laten betalen. Als het nodig is met valse toezeggingen en door middel van list en bedrog. Nu moet ik mijn borg nog terug zien krijgen……… wordt vervolgd. Ondertussen kots ik van dit bedrijf en zal er nooit meer klant van worden!
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 22 sep 2008 23:56
Re: UPC laat je lekker wachten...
Nooit problemen met UPC als werkt perfect. Altijd.devious schreef:"..middelmatig.." vind ik persoonlijk nog te hoog ingeschat..
En een helpdesk die je kan bellen op een gratis nummer. Waar vindt je die nog tegenwoordig.
Re: UPC laat je lekker wachten...
Bij jou wel , bij de mensen hier vaak niet. Die schrijven niet voor niks op een forum!!Nooit problemen met UPC als werkt perfect. Altijd.
Re: UPC laat je lekker wachten...
"Vaak" is een relatief begrip t.o.v. 1 Miljoen klanten.bij de mensen hier vaak niet
Re: UPC laat je lekker wachten...
bprosman schreef:"Vaak" is een relatief begrip t.o.v. 1 Miljoen klanten.bij de mensen hier vaak niet
Heb je de kabel vereerder weer, pffffffffffffff word je niet moe van jezelf??
De ene heeft het top bij UPC , de volgende heeft gedoe!!
Re: UPC laat je lekker wachten...
Zo is het precies. En dat geld niet alleen voor UPC maar voor alle providers, zie op dit forum de voorbeelden.ciske schreef:
De ene heeft het top bij UPC , de volgende heeft gedoe!!
Re: UPC laat je lekker wachten...
welke voorbeelden ???????????trail46 schreef:Zo is het precies. En dat geld niet alleen voor UPC maar voor alle providers, zie op dit forum de voorbeelden.ciske schreef:
De ene heeft het top bij UPC , de volgende heeft gedoe!!
Re: UPC laat je lekker wachten...
Lezen HarHar06 schreef:welke voorbeelden ???????????trail46 schreef:Zo is het precies. En dat geld niet alleen voor UPC maar voor alle providers, zie op dit forum de voorbeelden.ciske schreef:
De ene heeft het top bij UPC , de volgende heeft gedoe!!
Re: UPC laat je lekker wachten...
[quote="ciskewelke voorbeelden ???????????[/quote]
Lezen Har [/quote]
Alle herhalingen lezen?laat prikker een samenvatting van de voorbeelden geven:)
Lezen Har [/quote]
Alle herhalingen lezen?laat prikker een samenvatting van de voorbeelden geven:)