LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC medewerker Dhr C. doet herhaaldelijk valse aanbieding

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Pobox '67

UPC medewerker Dhr C. doet herhaaldelijk valse aanbieding

Ongelezen bericht door Pobox '67 »

2 keer is mij dezelfde aanbieding gedaan door Dhr C. van de UPC
helpdesk welke daarna nooit op de factuur zijn verschenen, namelijk 6
maanden 10 Euro korting op het internet&bellen abonnement. In beide gevallen werd hierna ook ontkent door UPC dat deze aanbieding zou zijn gedaan. Vanaf september 2008 tot op heden heb ik mede hierdoor maandelijks een onjuiste factuur ontvangen. De maat is nu echt vol, ik boek de incasso's vanaf april reeds terug, maar ik voorzie nog erg veel problemen met UPC hierdoor.

Wellicht zijn er meer mensen die door deze 'al te vriendelijke'
medewerker van UPC te woord zijn gestaan. Hieronder zal ik het nader
toelichten.

DE EERSTE VALSE AANBIEDING VAN DHR C.
- 6-6-2008 Ik bel met de helpddesk van UPC om mijn digitale TV abonnement op te zeggen. Ik laat mij echter een aanbieding aanpraten: digitale TV voor 3 maanden gratis, ingaande per 1 juli 2008.

- 20-8-2008 ruim een maand voordat bovenstaande aanbieding zou aflopen besluit ik het abonnement te beindiggen. Ik ga hiervoor naar de UPC vestiging aan de Kabelweg in Amsterdam. Helaas krijg ik hiervoor geen bevestiging van de medewerker. Het abonnement zou aflopen op 30-9-2008 waarna ik een retourdoos zou ontvangen.

- 29-8-2008 TNT bezorgt een nieuwe mediabox. Omdat die bij de buren werd afgegeven kon ik m niet weigeren.

- 1-9-2008 bel ik met de helpdesk met de vraag waarom ik een mediabox heb ontvangen. Een foutje was het antwoord ik stuur de box retour afzender en krijg een ontvangstbezijs.

- 3-9-2008 Krijg ik een bevestiging van UPC via de post dat het Digitale TV abonnement per 30-9 wordt beeindigd.

- 6-9-2008 Digitale TV werkt niet meer. Analoge TV en intenet&bellen werken nog wel gewoon. Ik neem direct contact op met de helpdesk en ik word doorverbonden met een technische afdeling. deze laat weten dat abonnement te vroeg is afgeloten en dat dit zsm verholpen zal worden. Dit gebeurt echter niet meer voor het verstrijken van de abonnement periode.

- 11-9-2008 Op de factuur van september werd slechts een korting van 1,82 Euro berekend voor digitale TV in tegenstelling tot de 100% korting die zou gelden vanaf 1-7-2008 t/m 30-9-2008. Via het contactformulier stuur ik nogmaals een klacht dat digitale TV nog steeds niet werkt. Tot het verstrijken van de abonnement periode heeft digitale Tv niet meer gewerkt.

- 29-9-2008 ontvang ik de retourdoos en stuur ik direct de mediabox naar UPC. Ik krijg hiervoor een verzendbewijs. Tevens stuur ik een verzoek via het contactformulier tot de garantieregeling en de melding dat de korting over september niet goed is verekend.

- 21-10-2008 krijg ik een brief van UPC dat de mediabox nog niet is ontvangen en een veroek deze binnen 1 week alsnog op te sturen anders wordt mij een bedrag van 175 Euro opgelegd

- 22-10-2008 Ik bel weer met de helpdesk om de volgende punten:
* Ik heb de mediabox wel verzonden.
* De korting op digitale TV in september is niet juist doorgevoerd.
* Ik wil aanspraak maken op de garantieregeling wegens het ontbreken van digitale TV signaal want daar heb ik nog niets over gehoord.

Ik spreek met Dhr C. die het allemaal erg vervelend lijkt
te vinden en mij graag wil helpen. "ik zal kijken wat ik voor u kan
doen, ik laat de computer even een aanbieding selecteren om u tegemoet te komen." Dat duurt zo'n 2 tot 3 minuten en toen kwam hij met het volgende: "ik kan u een aanbieding doen van 6 maanden 10 Euro korting per maand op uw internet&bellen abonnement." Dat vond ik een aardig voorstel en ging akkoord, bedankte de man en hing zo snel mogelijk op.

-24-10-2008 word ik op zaterdagochtend gebeld door UPC over de garantieregeling. vanwege de storing zal ik een bedrag ontvangen van 1 euro per dag dat ik geen digitale TV had.

-11-11-2008 De aanbieding van Dhr C. verscheen niet op de factuur. Er was slechts een bedrag van 17,65 Euro verekend voor de storing. Zowel de korting op het abonnement van september als de aanbieding van Dhr C stonden er niet bij.
Weer bel ik met de helpdesk en spreek Mevr #. Zij kan de aanbieding van Dhr C. niet terugvinden in het systeem en geloofd mij niet dat deze aanbieding is gedaan. Dat is nogal wat.
Via het contactformulier maak ik hier een klacht van waar ik helaas nooit meer iets op hoor.

- 12-11-2008 ontvang ik weer een retourdoos van UPC?

DE TWEEDE VALSE AANBIEDING VAN DHR C.
- 28-11-2008 ontvang ik een brief van UPC met tarief verhoging
op het internet&bellen abonnement. In deze brief stond dat ik
kosteloos het abonnement kon beindigen naar aanleiding van deze
verhoging.

- 29-12-2008 bel ik met de helpdesk om het internet&bellen abonnement
te beindigen. De meneer aan de lijn vindt het erg jammer en doet mij
een aanbieding om klant te blijven: : 6 maanden 10 Euro korting op uw
internet&bellen abonnement". huiverig vraag ik door, gaat het per
direct in etc? "Van januari tot en met juni" antwoordde hij. en uw
naam is? vraag ik nog snel "Dhr C." spelde hij.

Die naam ken ik dacht ik, maar dat moest ik even opzoeken. En jawel,
dezelfde helpdesk medewerker deed mij exact dezelfde aanbieding.

- De factuur van januari toont echter niets van deze aanbieding en ik
ben bang dat ik wederom door Dhr C. aan het lijntje gehouden ben.
Ook om het feit dat ik het abonnement slechts tot 1 maand na de
tariefsverhong beindigd kon worden.

- 8-1-2009 Ik bel de helpdesk en de medewerker ziet er wel een aantekening van staan, maar het was niet juist doorgevoerd. Ik was al lang blij dat er iets in hun systeem stond hierover. Het zou in orde komen en met terugwerkende kracht met de factuur van februari verekend worden.

- De factuur van februari toont echter niets van deze aabieding.

- 6-2-2009 Ik bel weer met de helpdesk en spreek Mevrouw H. Hetzelfde verhaal, en zou met terugwerkende kracht met de factuur van maart verekend worden.

- de factuur van maart: wederom geen verrekening en geen aanbieding op vermeld.

- 9-3-2009 Ik stuur een klacht via het contactformulier omdat bellen zo langsaam al meer dan 20 Euro heeft gekost voor deze kwestie. Nooit een reactie op gehad.

- De factuur van april: wederom geen verrekening en geen aanbieding op vermeld.

- 8-4-2009 stuur ik weer de klacht via het contactformulier en via de post met de meldig dat UPC inmiddels 40 Euro teveel heeft afgeschreven. (voor de aanbieding van 29-12-2009) En dat is meer dan de totale factuur van april. Ik schrijf per post en via internet dat ik de incasso laat terugboeken als dit niet verhlopen wordt, en zo het geschiedde.

- zaterdagochtend 11-4-2009 word ik gebeld naar aanleiding van deze klacht door UPC. Ik kreeg echter te horen dat UPC niet kon zien waarom deze aanbieding mij was toegezegd, maar gaf mij het voordeel van de twijfel. Het zou met terugwerkende kracht worden verekend.

- de factuur van mei: de door mij teruggeboekte incasso-factuur van april is hier bij opgeteld, maar er is wel 1 korting van 10 Euro verekend voor de maand mei. Een kleine vooruitgang, maar nog steeds 40 Euro teveel betaald de maanden ervoor.

- 9-5-2009 Weer stuur ik een klacht via het contactformulier en daar heb ik tot op heden geen reactie op gehad. Wederom heb ik de incasso laten terugboeken. Een paar dagen later krijg ik een SMS van UPC dat
ik de factuur op tijd dien te betalen om administratie kosten (van 15
Euro) te voorkomen en afsluiting

- ik ben erg benieuwd naar de factuur van juni, maar ik verwacht daar
niet veel goeds van.

De schade:
- 1 maand digitale TV abonnements geld a 12,99 Euro
-2 X 6 maanden 10 Euro korting
-circa 20 Euro belkosten naar de helpdesk

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die een deregelijke kwestie
hebben (gehad) met UPC of deze medewerker.
Ik heb echt het gevoel machteloos te staan bij UPC omdat contact met
hen heel moeilijk is, bellen kost veel geld en lost niets op in mijn
geval.

Mail contact is onmogelijk. Per post wordt ook niet opgereageerd. Ik heb alle klachten via het
contactformulier als PDF opgeslagen en mijn telefoonspecificaties bewaard.

Henri42

Re: UPC medewerker Dhr C. doet herhaaldelijk valse aanbieding

Ongelezen bericht door Henri42 »

[email protected] oa tav Dhr Dikken

Wassily-UPC

Re: UPC medewerker Dhr C. doet herhaaldelijk valse aanbieding

Ongelezen bericht door Wassily-UPC »

Beste pobox '67,

Het spijt met te lezen dat de toegezegde kortingen niet zijn verwerkt. Ik wil graag nakijken wat hiervan de reden is. Zou je je klantgegevens eens willen mailen naar [email protected] o.v.v. 'reactie Tros radar forum'?

Met vriendelijke groet,

Wassily-UPC
UPC Webcare

Gesloten