ENGLEWOOD - UnitedGlobalCom (UGC), in Nederland eigenaar van de kabelmaatschappij UPC, komt geheel in handen van het Amerikaanse mediaconcern Liberty Media International.
Liberty kondigde dinsdag aan dat het de resterende aandelen van UGC overneemt voor ongeveer 1,7 miljard dollar (1,3 miljard euro). Het concern bezat al een belang 53 procent en wil voor de overige stukken betalen in aandelen en contanten.
De twee ondernemingen worden ondergebracht in een nieuwe houdstermaatschappij: Liberty Global. De drijvende kracht achter Liberty is de zakenman John Malone, die in de Verenigde Staten furore heeft gemaakt met het opkopen van vele kabelbedrijven.
UGC levert kabel-tv aan ongeveer 9,1 miljoen huishoudens in vijftien landen en snelle internetverbindingen aan 1,3 miljoen klanten. Ook is de onderneming actief in telefonie. In Nederland voert UPC de zogenoemde tripleplay-strategie, waarbij klanten al deze diensten gebundeld kunnen afnemen
Bron : ANP Leeuwarder Courant
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC-moeder geheel in handen van Liberty
Re: UPC-moeder geheel in handen van Liberty
Toch eens mailen naar die Mijnheer Mallone, dat het tijd wordt om in NL er eens goed de bezem erdoor te halen.
JW
JW
Re: UPC-moeder geheel in handen van Liberty
Belangenverstrengeling heeft ook zo z'n voordelen hoor.
In Lelystad werd ik met een kluit het riet ingestuurd toen ik aan de bel ging hangen over de zender indeling.
UPC doet gewoon waar ze zin in heeft. Almere heeft door bemiddeling van hun burgermoeder een aantal mooie zenders teruggekregen die wij in Lelystad nog steeds niet mogen ontvangen...mits we extra betalen natuurlijk.Ik werd vorig jaar zelfs doodleuk doorverwezen naar de Programmaraad...die bestond toen nog niet eens,maar had wel het pakket bij elkaar geraapt...vind ik persoonlijk wel héél knap hoor.
Gelukkig heeft Flevoland nu wel een Raad...maar of we daar nou zo blij mee moeten zijn.
Ons tarief voor de ontvangst van de standaard zenders(dus zonder Discovery, Eurosport en National Geographic) is nu al 15,53 euro.
Om nog maar te zwijgen van de stomme fouten die er worden gemaakt.
Na vernuizing kreeg ik gewoon 2 tel.nummers van een andere client.
Bovendien ben ik minstens 1x per maand(zoniet vaker) offline...storing??? En waar vind je een bedrijf waar je 400 euro vooruit hebt betaald en domweg een aanmaning krijgt waar geen hond wat van begrijpt. Gelukkig ligt dat laatste nu in mijn verleden...nu de rest nog.
Kortom je wordt er moe van. Misschien komt er nu een frisse wind door dat bedrijf en gaan we er echt wat aan hebben .
Hoop doet leven nietwaar?
In Lelystad werd ik met een kluit het riet ingestuurd toen ik aan de bel ging hangen over de zender indeling.
UPC doet gewoon waar ze zin in heeft. Almere heeft door bemiddeling van hun burgermoeder een aantal mooie zenders teruggekregen die wij in Lelystad nog steeds niet mogen ontvangen...mits we extra betalen natuurlijk.Ik werd vorig jaar zelfs doodleuk doorverwezen naar de Programmaraad...die bestond toen nog niet eens,maar had wel het pakket bij elkaar geraapt...vind ik persoonlijk wel héél knap hoor.
Gelukkig heeft Flevoland nu wel een Raad...maar of we daar nou zo blij mee moeten zijn.
Ons tarief voor de ontvangst van de standaard zenders(dus zonder Discovery, Eurosport en National Geographic) is nu al 15,53 euro.
Om nog maar te zwijgen van de stomme fouten die er worden gemaakt.
Na vernuizing kreeg ik gewoon 2 tel.nummers van een andere client.
Bovendien ben ik minstens 1x per maand(zoniet vaker) offline...storing??? En waar vind je een bedrijf waar je 400 euro vooruit hebt betaald en domweg een aanmaning krijgt waar geen hond wat van begrijpt. Gelukkig ligt dat laatste nu in mijn verleden...nu de rest nog.
Kortom je wordt er moe van. Misschien komt er nu een frisse wind door dat bedrijf en gaan we er echt wat aan hebben .
Hoop doet leven nietwaar?