Vorig jaar overgestapt van UPC naar Online omdat ik ontslagen was en moest besparen. Aangezien UPC altijd Radio/TV kosten berekend (terwijl ik een satellietschotel heb) ben ik overgestapt naar Online. Na overstappen bleef UPC geld afschrijven en kreeg ik mijn borg maar niet terug en heb ik een tweetal automatische incasso's teruggehaald.
Ik bellen en kreeg ik te horen dat mijn Internet en Bellen waren overgezet maar dat ik apart Radio/TV had moeten opzeggen (Vreemd aangezien je het wel automatisch bij je internet+bellen moet nemen).
In september 2011 kreeg ik een acceptgiro omdat er nog een bedrag open stond. (Ik had twee automatische incasso's teruggehaald en UPC had destijds 90 euro teruggestort (van o.a. de borg van de modem) dus ik heb die openstaande rekening maar betaald om er van af te zijn.
Vervolgens tijd niks vernomen, tot afgelopen vrijdag 30 maart 2012. Er staat een factuur voor u klaar. Ik kijken, blijkt dat ze doodleuk radio/TV blijven afschrijven inmiddels als zo'n 150 euro.
Ik zal straks bellen met ze om uitleg ...
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC overstap problemen (Radio/TV werd niet gestopt)
Re: UPC overstap problemen (Radio/TV werd niet gestopt)
De overstapservice is alléén bedoeld om internet en telefonie over te laten nemen, door de nieuwe provider. In jouw geval, Online. Het televisieabonnement valt hier niet onder. En dien je dus zelf op te zeggen.
2.Voor welke abonnementen is de Overstapservice?De Overstapservice is voor internetabonnementen eventueel in combinatie met een telefonieabonnement. Beide abonnementen worden nu bij 1 provider afgenomen. Dit betekent ook dat u uw huidige telefoonnummer mee kunt nemen. Overstappen geldt dus niet voor (digitale) televisie. Deze abonnementen dient u zelf op te zeggen bij uw huidige provider. De Overstapservice geldt niet voor zakelijke abonnementen
---------
Dit had je kunnen weten indien je vóóraf de informatie omtrent de Overstapservice had doorgelezen.
Je kunt nu wel blijven klagen, alleen schiet je daar niets mee op. Dus als je niet langer wilt betalen voor het abonnement op kabel tv en radio van UPC, tja, dan moet je dit zelf snel opzeggen
UPC treft hierin geen blaam, maar eigenlijk jezelf en/of Online. Je bent zelf overgestapt naar Online. En je geeft zelf aan dat je al eerder was verteld dat je zelf had moeten opzeggen. Waarom dan wachten en toen al niet meteen opgezegd, en klagen, het is tenslotte al april 2012!
Mocht je wél opgezegd hebben dan had je een opzegbevestiging moeten hebben ontvangen. En dan had je hoe dan ook géén factuur ontvangen over het 1e én het 2e kwartaal van 2012.
2.Voor welke abonnementen is de Overstapservice?De Overstapservice is voor internetabonnementen eventueel in combinatie met een telefonieabonnement. Beide abonnementen worden nu bij 1 provider afgenomen. Dit betekent ook dat u uw huidige telefoonnummer mee kunt nemen. Overstappen geldt dus niet voor (digitale) televisie. Deze abonnementen dient u zelf op te zeggen bij uw huidige provider. De Overstapservice geldt niet voor zakelijke abonnementen
---------
Dit had je kunnen weten indien je vóóraf de informatie omtrent de Overstapservice had doorgelezen.
Je kunt nu wel blijven klagen, alleen schiet je daar niets mee op. Dus als je niet langer wilt betalen voor het abonnement op kabel tv en radio van UPC, tja, dan moet je dit zelf snel opzeggen
UPC treft hierin geen blaam, maar eigenlijk jezelf en/of Online. Je bent zelf overgestapt naar Online. En je geeft zelf aan dat je al eerder was verteld dat je zelf had moeten opzeggen. Waarom dan wachten en toen al niet meteen opgezegd, en klagen, het is tenslotte al april 2012!
Mocht je wél opgezegd hebben dan had je een opzegbevestiging moeten hebben ontvangen. En dan had je hoe dan ook géén factuur ontvangen over het 1e én het 2e kwartaal van 2012.