LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC rekening

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
bella

UPC rekening

Ongelezen bericht door bella »

Geplaatst op 26 Dec 2003 15:41 door bella

--------------------------------------------------------------------------------

Geplaatst op 26 Dec 2003 15:33 door bella

--------------------------------------------------------------------------------

ik zit al meer dan een jaar bij upc en betaal 50,94 per maand voor internet.
Nu al een paar maanden krijg ik steeds een rekening van 101,88 euro, omdat volgens mijn eigen berekeningen ik hun niets verschuldigd ben maak ik iedere maand een overschrijving van 50,94 euro per maand ,dat is het maandelijkse bedrag wat ik hoor te betallen.maar UPC stuurd steeds iedere maand een nota van 1021.88 euro
Ik heb hun al een paar keer gebeld en er word tegen me gezegd dat ik geen achterstanden heb.
maar de nota's van 101,88 blijven binnen komen.
Nu heb ik weer gebeld en deze keer de naam van de medewerker genoteerd + datum en tyd.
deze medewerker zei tegen me dat ik geen achterstanden heb,en als ik het heel erg vervelend vond dat mijn factuur niet klopte moest ik deze maar betalen en een maand UPC overslaan,daarna zou mijn factuur weer gewoon worden dwz 50,94 per maand.
zo gezegd zo gedaan.
En idd de volgende nota was 50,94
ook deze werd zoals iedere maand aan UPC overgemaakt
de nota die daarop volgde was weer 101,88
Ik heb deze keer UPC niet gebeld maar ge-emaild
Mijn hele verhaal heb ik op papier gezet in de hoop dat UPC hun fout zou zien of toegeven.
Mooi niet ik krijg een mailtje terug dat ik de maand oktober niet heb betaald,weer stuur ik een mail terug en vertel wat hun medewerker tegen me zei dat ik oktober niet hoefde te betalen omdat ik in september dubbel heb betaald
Hun antwoord was heel simpel
U heeft oktober niet betaald wilt u deze rekening zo snel mogelijk aan ons overmaken.
Hoe kan dit???
Ze kijken alleen naar de maand die niet betaald is,
ze kijken niet naar een maand eerder die dubbel betaald is.

weet iemand wat ik kan en mag doen??
alvast bedankt

keyboard hero

Re: UPC rekening

Ongelezen bericht door keyboard hero »

Je zou je nota's eens op tijd kunnen betalen, waarschijnlijk kruisen je nota's en betalingen gewoon.

ik moet eerlijk zeggen dat dat een vrij voor de hand liggende oplossing is, maarja, net als iedereen hier op het forum ga je natuurlijk eerst lopen zeuren , zonder eens na te denken of het echt niet aan jezelf ligt

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Wat dacht je om UPC gedag te zeggen en een satteliet schotel te kopen, dan heb je geen spook rekeningen meer en ben je van UPC af.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

ben toch bang dat bella iedere maand op tijd dat maandelijks bedrag betaald maar dat dat in het verleden niet het geval is geweest...

de betaaltermijn is 14 dagen na zo'n 21 dagen krijg je wellicht een herinnering, echter op dag 23 maken ze al weer de factuur voor de volgende maand...stel je betaalt op dag 21 dan is dat bij upc als het meezit op dag 24 verwerkt...net een dag te laat voor die volgende factuur...

je krijgt een nota voor 2 maanden terwijl je eigenlijk net de nota van de afgelopen maand betaald hebt...

betaal de volgende keer eens de nota ruim op tijd en kijk wat er de volgende maand op je nota staat...

als er dan nog steeds het bedrag voor 2 maanden staat hebben ze waarschijnlijk 1 van je eerdere betalingen niet goed verwerkt of ben je die betaling vergeten...

bel ze dan even als je je bankafschriften op schoot hebt en loop even met de upc medewerker je betalingen door...dan blijkt wel waar de 'missende' maand zit...

succes bella

mari

Ongelezen bericht door mari »

Hallo Bella,

Wat er bij jou denk ik aan de hand is is dat jou betalingen iedere keer iets te laat binnen komen. De nieuwe factuur is dan al in de aanmaak en je betaling is op dat moment nog niet binnen en wordt dus ook niet op de nieuwe factuur vermeld. Een paar dagen later komt je betaling binnen maar de factuur is dan al klaar. Hierdoor krijg je een dubbele rekening terwijl je wel betaald hebt. Wat de oplossing zou zijn is dat je ervoor zorgt dat je voor de uiterste termijn betaald, dan weet je zeker dat het bedrag op tijd binnen is. En anders kun je, wanneer je zeker weet dat je de vorige factuur betaald hebt, gewoon alleen het nieuwe bedrag overmaken. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

groetjes

arie.o

Ongelezen bericht door arie.o »

Heb ik ook meegemaakt, te hoge facturen, waarbij beweert werd dat er een betalingsachterstand was, die er in werkelijkhei niet was. Het lijkt wel of ze je op die manier willen dwingen om ze te machtigen. Moet je trouwens NOOIT doen.
Mijn oplossing was, iedere maand overmaken met een overschrijvingskaart, maar daar geen betalingskenmerk op zetten!!!

UPC heeft daar zoveel werk aan om vervolgens betalingen met facturen te matchen, dat ze je automtisch opbellen wat er aan de hand is.
Als je dat 3 maanden vol houdt zal je zien dat UPC daarna de boel zelf corrigeert.

zwigles

Ongelezen bericht door zwigles »

Tsongejonge zeg....dat is toch echt wel een KEI van een oplossing!!!! Applaus!!! Echt geweldig zoals dit opgelost wordt door jou Arie! :lol:

t3q

Ongelezen bericht door t3q »

rofl ahahaha

Speed-Ray

Ongelezen bericht door Speed-Ray »

Op de factuur staat duidelijk vermeld tot welke datum deze bijgewerkt is.
"Uw betalingen ontvangen voor .. zijn verwerkt"
Als uw betaling net voor of na die datum bij u is afgeschreven, dan is dat dus nog niet door het desbetreffende bedrijf (hier upc) verwerkt.
Een betaling is immers niet meteen verwerkt als het bij u afgeschreven is. Zie het als een brief. Als ie in de brievenbus gedaan is, dan is ie niet meteen bij de geadresseerde, dat moet eerst verwerkt worden. Simpele vergelijking, maar wel waar.
Ook staat er een datum op, waarvoor de betaling binnen moet zijn.
Als men hier op let, dan zijn we al een stuk verder.
Hoe vaak komt het niet voor, dat er niet eerst gelezen, maar meteen gezeurd wordt.
Zo voorkomt u een hoop irritatie bij uzelf en natuurlijk de werknemer, die wéér moet zeggen, dat de betaling gekruisd is, omdat ie te laat overgemaakt is.
Wederom respect voor de medewerkers.
Gr. Speed-Ray

Gesloten