LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC sluwe tariefswijziging
UPC sluwe tariefswijziging
Ik heb net de factuur van januari van UPC (kabeltv, hd recorder, internet, telefonie) ontvangen; 60% hoger dan de facturen van december, november, etc. vorig jaar. Bizarre stijging...
Vervolgens ga ik er in detail naar kijken, en blijkt dat ze bij de laatste factuur het verbruik van telefonie anders zijn gaan berekenen. Ipv de vaste prijs van 0,10 cent per gesprek met andere UPC abonnees naar een tarief per minuut.... (dat betekent in mijn geval een verbruiksstijging van ongeveer 2 euro naar in de 30 euro (met hetzelfde belgedrag)
Dus ik contact opnemen met UPC, en ze legde me uit dat ik op 13 nov. een e-mail had ontvangen; ik terug zoeken in mailarchief: en klopt: een e-mail die zegt dat de tarieven van tv (ook onderdeel van het pakket) zijn gestegen met 3 euro nog wat...geen woord over telefonie......Helpdeskmedewerker vraagt even geduld, en komt vervolgens met het antwoord dat er ook 15 november een brief gestuurd is....tja, dat kan ik niet nazoeken; ik heb hem niet gezien, maar het kan zijn...
Ik blijf het wel typisch vinden: ik heb 1 pakket: als ik een mail krijg over een tariefswijziging, maar "telefonie" wordt vergeten...
Ik heb de UPC medewerker uitgelegd dat die "kleine wijziging" mij (en vele anderen) toch even 300 euro per jaar gaan kosten...Volgens de helpdeskmedewerker kan dat voorkomen worden door het pakket altijd bellen af te nemen: Daarmee ben ik "slechts" 180 euro per jaar extra kwijt...om dezelfde service/tarieven te krijgen. Tja, echt een koopje van UPC...
Nu krijg ik ter compensatie eenmalig 10 euro....geen idee waarom? Toch een soort van schuldbekenning dat dit wel idioot is? Maar uiteindelijk gaat dit me dus op jaarbasis 300 euro kosten....of 180 euro...
Of zoals de UPC helpdeskmedewerker aangaf: U kunt natuurlijk ook minder gaan bellen.....zucht.
Maar petje af dat UPC zulke sluwe methodes kan verzinnen om bijna ongemerkt toch wat extra omzet binnen te krijgen....Ik denk dat meer mensen met de nieuwe facturen hier nu achter gaan komen...
Als ze het abonnement met 60% hadden verhoogd hadden ze een boel gezeur gekregen....
Ohja, abonnement opzeggen kon natuurlijk ook niet meer....want in de "brief" heeft gestaan dat dat tot 1 januari kon....
Vervolgens ga ik er in detail naar kijken, en blijkt dat ze bij de laatste factuur het verbruik van telefonie anders zijn gaan berekenen. Ipv de vaste prijs van 0,10 cent per gesprek met andere UPC abonnees naar een tarief per minuut.... (dat betekent in mijn geval een verbruiksstijging van ongeveer 2 euro naar in de 30 euro (met hetzelfde belgedrag)
Dus ik contact opnemen met UPC, en ze legde me uit dat ik op 13 nov. een e-mail had ontvangen; ik terug zoeken in mailarchief: en klopt: een e-mail die zegt dat de tarieven van tv (ook onderdeel van het pakket) zijn gestegen met 3 euro nog wat...geen woord over telefonie......Helpdeskmedewerker vraagt even geduld, en komt vervolgens met het antwoord dat er ook 15 november een brief gestuurd is....tja, dat kan ik niet nazoeken; ik heb hem niet gezien, maar het kan zijn...
Ik blijf het wel typisch vinden: ik heb 1 pakket: als ik een mail krijg over een tariefswijziging, maar "telefonie" wordt vergeten...
Ik heb de UPC medewerker uitgelegd dat die "kleine wijziging" mij (en vele anderen) toch even 300 euro per jaar gaan kosten...Volgens de helpdeskmedewerker kan dat voorkomen worden door het pakket altijd bellen af te nemen: Daarmee ben ik "slechts" 180 euro per jaar extra kwijt...om dezelfde service/tarieven te krijgen. Tja, echt een koopje van UPC...
Nu krijg ik ter compensatie eenmalig 10 euro....geen idee waarom? Toch een soort van schuldbekenning dat dit wel idioot is? Maar uiteindelijk gaat dit me dus op jaarbasis 300 euro kosten....of 180 euro...
Of zoals de UPC helpdeskmedewerker aangaf: U kunt natuurlijk ook minder gaan bellen.....zucht.
Maar petje af dat UPC zulke sluwe methodes kan verzinnen om bijna ongemerkt toch wat extra omzet binnen te krijgen....Ik denk dat meer mensen met de nieuwe facturen hier nu achter gaan komen...
Als ze het abonnement met 60% hadden verhoogd hadden ze een boel gezeur gekregen....
Ohja, abonnement opzeggen kon natuurlijk ook niet meer....want in de "brief" heeft gestaan dat dat tot 1 januari kon....
Re: UPC sluwe tariefswijziging
Klopt , als het goed is moet je toch een mail hebben gehad. Ook kon je dat op de site van UPC lezen. Bellen is starttarief 10 cent en per minuut 12 cent. Ben je met onbeperkt bellen goedkoper uit.Ohja, abonnement opzeggen kon natuurlijk ook niet meer....want in de "brief" heeft gestaan dat dat tot 1 januari kon....
Re: UPC sluwe tariefswijziging
Als u wat langer abonnee bent kunt u toch per maand opzeggen?ejaf75 schreef:Ohja, abonnement opzeggen kon natuurlijk ook niet meer....want in de "brief" heeft gestaan dat dat tot 1 januari kon....
Begrijp alleen de verhoging van 60% niet zo goed. Is dit van € 50,- naar € 80,-?, enkel om dat onderling bellen niet meer gratis is? Neem aan dat u voorheen ook telefoonkosten had, en met het onderdeel "altijd bellen" niet veel duurder uit bent.
Re: UPC sluwe tariefswijziging
nee, was een half jaar geleden ingegaan op een nieuw aanbod. (maar ik wil ook eigenlijk helemaal niet opzeggen; als ik een nieuw abonnement neem hoop ik daar weer voor jaren mee vooruit te kunnen)
Inderdaad van 50 naar 80, door de tariefswijziging bij onderling bellen.
Nee, ook voordat ik naar dit abonnement overstapte betaalde ik 60 euro per jaar voor onbeperkt bellen (tiscali/telfort), dus ookal vind ik dat geen goede vergelijking...(ik vergelijk het ook niet met de KPN monopolie tarieven van vroeger), is het nog steeds in het gunstige geval een stijging van 60 naar 180 (=120 euro meer) of als ik zou slapen en geen omzetting doe van 60 naar 300 of meer.....
Inderdaad van 50 naar 80, door de tariefswijziging bij onderling bellen.
Nee, ook voordat ik naar dit abonnement overstapte betaalde ik 60 euro per jaar voor onbeperkt bellen (tiscali/telfort), dus ookal vind ik dat geen goede vergelijking...(ik vergelijk het ook niet met de KPN monopolie tarieven van vroeger), is het nog steeds in het gunstige geval een stijging van 60 naar 180 (=120 euro meer) of als ik zou slapen en geen omzetting doe van 60 naar 300 of meer.....
Re: UPC sluwe tariefswijziging
Verander je abo opnieuw dan, je kan ook een pakket zelf samen stellen.
Re: UPC sluwe tariefswijziging
Ik denk dat u mijn bericht niet volledig heeft gelezen: de e-mail bevat geen enkele verwijzing naar de tariefstijging voor telefonie (alleen voor TV, maar daar heb ik het niet over). Die heb ik dus nadrukkelijk wel gelezen.
Wat betreft de brief; tja, ik heb die niet gezien. Weet ook niet of die verstuurd is; weet ook niet wat erin heeft gestaan. Het is jammer dat ze me de tekst niet konden voorlezen. Zelfs als het er al in heeft gestaan, dan vraag ik mij sterk af of ik daaruit de grote stijging had kunnen afleiden.
U kunt dat mijn nalatigheid noemen, maar de kern van mijn punt is de enorme stijging, niet de communicatie van UPC. Zelfs al was het mijn nalatigheid, en dat UPC het heel netjes gecommuniceerd had, dan is een stijging van 300 euro op jaarbasis toch niet normaal?
Wat betreft de brief; tja, ik heb die niet gezien. Weet ook niet of die verstuurd is; weet ook niet wat erin heeft gestaan. Het is jammer dat ze me de tekst niet konden voorlezen. Zelfs als het er al in heeft gestaan, dan vraag ik mij sterk af of ik daaruit de grote stijging had kunnen afleiden.
U kunt dat mijn nalatigheid noemen, maar de kern van mijn punt is de enorme stijging, niet de communicatie van UPC. Zelfs al was het mijn nalatigheid, en dat UPC het heel netjes gecommuniceerd had, dan is een stijging van 300 euro op jaarbasis toch niet normaal?
Re: UPC sluwe tariefswijziging
Jawel hoor, het stond overduidelijk in de mail. Onderling bellen met UPC , was niet meer gratis. Ook had je op de site kunnen kijken, ook daar stond het overduidelijk. Jammer dat je dit soort dingen niet doet. Vaak staan er ook pakketten op met dezelfde dingen die je misschien al hebt, maar dan goedkoper.Zelfs als het er al in heeft gestaan, dan vraag ik mij sterk af of ik daaruit de grote stijging had kunnen afleiden.
Ook bellen per minuut werd duurder , 12 cent.
Re: UPC sluwe tariefswijziging
Ik weet niet wat voor eisenpakket jij hebt, maar het basis pakket is 42.50 doe je er onbeperkt bellen bij ,zit je op 56.50.
Re: UPC sluwe tariefswijziging
Ook wij zijn slachtoffer geworden van de sluwe tariefswijziging...
Van het een op het andere moment 60% duurder onze rekening!! Niet normaal dit!!
In november hebben wij een abonnementswijziging gedaan.
Telefonisch hebben wij dit afgesloten. Ten tijde van het afsluiten is er niks vermeldt over een "plotselinge prijsverhoging" het zou gewoon 0,10 ct per gesprek zijn voor bellen.
Normaal gesproken als je een abonnement afsluit zijn de afspraken die je op dat moment maakt een jaar geldig.
Wij hebben meestal een rekening van rond de 64,- euro en nu was onze rekening INEENS 94,- euro!!!! Dat is echt niet normaal, zeker niet als je bedenkt dat wij de maand daarvoor voor MEER hadden gebeld dan deze maand dus 30 euro duurder uit zijn. Pure geldklopperij is het!! Winst voor al die mensen die al meer dan een ton per jaar verdienden. De middenstander valt met een heleboel dingen al tussen de wal en het schip en dan komt dit er ook nog bij!
De melding dat UPC ons een mail had gestuurd op 15 november hebben wij ook gehad, wij zijn altijd heel precies met het lezen van de UPC mail en kunnen dan ook met zekerheid zeggen dat wij dit bericht niet hebben ontvangen.
Voor onze contractwijziging hebben wij een jaar per maand 10 euro extra betaald omdat UPC ons niet had verteld dat hetzelfde pakket nu 50,- euro was ipv 60,- euro!! Wij hebben dat jaar in het buitenland gezeten vanwege de marine en bij terugkomst waren wij dan ook absoluut niet blij!!!
Al met al heeft UPC ons de laatste 3 maanden erg teleurgesteld. Wij gaan er dan ook alles aan doen om onder dit contract uit te komen want dit is ROND UIT BELACHELIJK en zwaar ONklantvriendelijk!!
Van het een op het andere moment 60% duurder onze rekening!! Niet normaal dit!!
In november hebben wij een abonnementswijziging gedaan.
Telefonisch hebben wij dit afgesloten. Ten tijde van het afsluiten is er niks vermeldt over een "plotselinge prijsverhoging" het zou gewoon 0,10 ct per gesprek zijn voor bellen.
Normaal gesproken als je een abonnement afsluit zijn de afspraken die je op dat moment maakt een jaar geldig.
Wij hebben meestal een rekening van rond de 64,- euro en nu was onze rekening INEENS 94,- euro!!!! Dat is echt niet normaal, zeker niet als je bedenkt dat wij de maand daarvoor voor MEER hadden gebeld dan deze maand dus 30 euro duurder uit zijn. Pure geldklopperij is het!! Winst voor al die mensen die al meer dan een ton per jaar verdienden. De middenstander valt met een heleboel dingen al tussen de wal en het schip en dan komt dit er ook nog bij!
De melding dat UPC ons een mail had gestuurd op 15 november hebben wij ook gehad, wij zijn altijd heel precies met het lezen van de UPC mail en kunnen dan ook met zekerheid zeggen dat wij dit bericht niet hebben ontvangen.
Voor onze contractwijziging hebben wij een jaar per maand 10 euro extra betaald omdat UPC ons niet had verteld dat hetzelfde pakket nu 50,- euro was ipv 60,- euro!! Wij hebben dat jaar in het buitenland gezeten vanwege de marine en bij terugkomst waren wij dan ook absoluut niet blij!!!
Al met al heeft UPC ons de laatste 3 maanden erg teleurgesteld. Wij gaan er dan ook alles aan doen om onder dit contract uit te komen want dit is ROND UIT BELACHELIJK en zwaar ONklantvriendelijk!!
Re: UPC sluwe tariefswijziging
Ik geef je weinig kans, ook op de site was te lezen dat bellen duurder werd.Wij gaan er dan ook alles aan doen om onder dit contract uit te komen want dit is ROND UIT BELACHELIJK en zwaar ONklantvriendelijk!!
De melding dat UPC ons een mail had gestuurd op 15 november hebben wij ook gehad, wij zijn altijd heel precies met het lezen van de UPC mail en kunnen dan ook met zekerheid zeggen dat wij dit bericht niet hebben ontvangen.
Beetje tegenstrijdig, heb je het nou wel of niet gehad. Alsnog moet je de site in de gaten houden.
Re: UPC sluwe tariefswijziging
Hallo Allemaal,
Ik heb dit probleem ook gezien bij mijn schoonmoeder.
Gelijk hierover gebeld naar gratis 1200 nummer ( is echt zeldzaam voor een klanten service van een groot media/telecom bedrijf ) en bijna direct een zeer vriendelijke medewerker aan de lijn zonder wacht tijd (ook zeldzaam ) Hij heeft er echt alles aan gedaan om ons tevreden te stellen, en hebben uiteindelijk met zijn hulp een gunstige constructie uitgezocht, waarop hij 10 Euro korting/maand heeft gegeven voor een heel jaar. Nu is ze alles bij elkaar 6 euro duurder uit maar heeft nu dan bellen onbeperkt, en Fibre power internet ( 120MB ). Internet had ze hiervoor niet maar wilde het wel graag hebben dus ook extra binnen die 6 Euro.
Waar ik extra verbaasd over was dat hij een mailtje stuurde met een bel mij terug button erin omdat we eerst overleg met schoonmoeder moesten hebben. 2 dagen later deze optie gebruik en heel verbazingwekkend kregen we keurig dezelfde medewerker aan de lijn.
Echt keurig allemaal daar kunnen alle Electriciteits bedrijven, Mobiele aanbieders, TV/internet aanbieders, etc echt een heel groot voorbeeld aan nemen.
Voor de Vodafone medewerkers die dit Forum lezen, jullie zijn de meest slechte uiterste en UPC is de meest positieve uiterste in klantservice, bereikbaarheid, kosteloos contact, en probleem oplossing.
Lees goed ik kreeg een medewerker aan de lijn van UPC, en geen werkstudent in een ingehuurd call center.
Als beloning omdat wij als kinderen hadden gebeld hierover kregen wij ook nog de gratis de 6 maanden Fox life op onze bestaande abo omdat mijn schoonmoeder daar niets aan had.
Ik vind de prijsverhoging % gezien ongehoord maar de oplossing en service ( zoals ik gewend ben van UPC ) echt super. De verhoging was trouwens in november aangekondigd, maar ja evenals zo velen ben je dat in Maart vergeten en had je deze mate van verhoging niet verwacht waar ik echt overigens alle begrip voor kreeg.
UPC call center medewerker Samuel mocht je hier ooit iets lezen, bij deze zeer grote complimenten, zo hoor je met klanten om te gaan.
Ik heb dit probleem ook gezien bij mijn schoonmoeder.
Gelijk hierover gebeld naar gratis 1200 nummer ( is echt zeldzaam voor een klanten service van een groot media/telecom bedrijf ) en bijna direct een zeer vriendelijke medewerker aan de lijn zonder wacht tijd (ook zeldzaam ) Hij heeft er echt alles aan gedaan om ons tevreden te stellen, en hebben uiteindelijk met zijn hulp een gunstige constructie uitgezocht, waarop hij 10 Euro korting/maand heeft gegeven voor een heel jaar. Nu is ze alles bij elkaar 6 euro duurder uit maar heeft nu dan bellen onbeperkt, en Fibre power internet ( 120MB ). Internet had ze hiervoor niet maar wilde het wel graag hebben dus ook extra binnen die 6 Euro.
Waar ik extra verbaasd over was dat hij een mailtje stuurde met een bel mij terug button erin omdat we eerst overleg met schoonmoeder moesten hebben. 2 dagen later deze optie gebruik en heel verbazingwekkend kregen we keurig dezelfde medewerker aan de lijn.
Echt keurig allemaal daar kunnen alle Electriciteits bedrijven, Mobiele aanbieders, TV/internet aanbieders, etc echt een heel groot voorbeeld aan nemen.
Voor de Vodafone medewerkers die dit Forum lezen, jullie zijn de meest slechte uiterste en UPC is de meest positieve uiterste in klantservice, bereikbaarheid, kosteloos contact, en probleem oplossing.
Lees goed ik kreeg een medewerker aan de lijn van UPC, en geen werkstudent in een ingehuurd call center.
Als beloning omdat wij als kinderen hadden gebeld hierover kregen wij ook nog de gratis de 6 maanden Fox life op onze bestaande abo omdat mijn schoonmoeder daar niets aan had.
Ik vind de prijsverhoging % gezien ongehoord maar de oplossing en service ( zoals ik gewend ben van UPC ) echt super. De verhoging was trouwens in november aangekondigd, maar ja evenals zo velen ben je dat in Maart vergeten en had je deze mate van verhoging niet verwacht waar ik echt overigens alle begrip voor kreeg.
UPC call center medewerker Samuel mocht je hier ooit iets lezen, bij deze zeer grote complimenten, zo hoor je met klanten om te gaan.
Re: UPC sluwe tariefswijziging
mipmar schreef:
Gelijk hierover gebeld naar gratis 1200 nummer ( is echt zeldzaam voor een klanten service van een groot media/telecom bedrijf )
Nee hoor. Dat hebben ze allemaal.
Re: UPC sluwe tariefswijziging
GJvdZ schreef:mipmar schreef:
Gelijk hierover gebeld naar gratis 1200 nummer ( is echt zeldzaam voor een klanten service van een groot media/telecom bedrijf )
Nee hoor. Dat hebben ze allemaal.
Mooi niet, bij kpn heb je een 0900 nummer.
Re: UPC sluwe tariefswijziging
ciske schreef:GJvdZ schreef:mipmar schreef:
Gelijk hierover gebeld naar gratis 1200 nummer ( is echt zeldzaam voor een klanten service van een groot media/telecom bedrijf )
Nee hoor. Dat hebben ze allemaal.
Mooi niet, bij kpn heb je een 0900 nummer.
Ik zou overstappen
Re: UPC sluwe tariefswijziging
en het bewijs daarvan? Ook de outsourced callcenters zeggen dat ze van UPC zijn....mipmar schreef:...Lees goed ik kreeg een medewerker aan de lijn van UPC, en geen werkstudent in een ingehuurd call center..
Re: UPC sluwe tariefswijziging
Toch handig om engelse benamingen er tussen door te strooien, zou de franstalige Encore weten wat het betekend ?encore schreef:en het bewijs daarvan? Ook de outsourced callcenters zeggen dat ze van UPC zijn....mipmar schreef:...Lees goed ik kreeg een medewerker aan de lijn van UPC, en geen werkstudent in een ingehuurd call center..
Re: UPC sluwe tariefswijziging
@Har06, weet jij het Nederlandse woord voor "Call centre" dan ?
Re: UPC sluwe tariefswijziging
Ik probeer nederlandse woorden te bezigen, call center= call girl ?bprosman schreef:@Har06, weet jij het Nederlandse woord voor "Call centre" dan ?