LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] upc

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
veenstra

upc

Ongelezen bericht door veenstra »

Via upc heb ik info opgevraagd over digitale tv-zenders. Zij konden me hier inderdaad meer over vertellen. Tegelijkertijd mailden ze me dat ik, omdat ik chello-internet gebruik, altijd ook een basis-pakket voor de tv van hen moet afnemen. Ik vind dit eigenlijk belachelijk, want wat heeft het 1 nu met het ander te maken. Wie weet er hier iets meer over en gebeurt dit bij meer kabelexploitanten? Mw. M. Veenstra

Gast

Re: upc

Ongelezen bericht door Gast »

Wat UPC hier aangeeft klopt.

Diensten zoals Chello, Digitale Televisie en Priority (Telefoon via de kabel) worden via de televisiekabel aangeboden.

Het signaal om Chello en andere producten mogelijk te maken wordt automatisch via het signaal van de radio- en televisie meegezonden.

Daarom kunt u ook alleen producten zoals Chello e.d. afnemen indien u kabeltelevisieabonnement heeft.

Het scheiden van de diverse signalen is technisch (nog) niet mogelijk.

Overigens is het ook zo dat wanneer u bijv. ADSL neemt een KPN-aansluiting nodig heeft.
Dit is in feite hetzelfde principe.

Ik hoop dat e.e.a. wat duidelijker is geworden voor u.

Gast

maar is eigenlijk wel koppelverkoop

Gast

Inderdaad, je reinste illegale koppelverkoop. De NMA zit erbij en kijkt erna.

Technisch de signalen niet kunnen scheiden is je reinste kolder. Waarschijnlijk is de eerste gast een UPC-er. Daar wordt die informatie nl. in die lege hoofden bij de helpdesk gepompt.

Hemken

Ongelezen bericht door Hemken »

Het is inderdaat niet mogelijk om je KTV van UPC op te zeggen en je breedband te behouden.

Helaas voor UPC want ze missen hiermee de inkomsten van je kabel abonnement.

Dommer nog is dat ze in deze economische tijd een trouwe klant laten gaan.

Laten we eerlijk zijn, 5 tot 10 jaar geleden was internetten nog leuk en spannend. Eindeloos (illegale) films en bestanden downloaden was voor velen onder ons een hobby cq obsessie. Nu is het vanzelfsprekend, niet ma.
Het upgraden van snelheden is leuk, maar staat niet meer in verhouding met de upload snelheden van de servers alwaar je je data vandaan haalt. Persoonlijk merk ik weinig van de onlangs door UPC ingestelde upgrade (kabelsnelheid).

KTV van UPC wordt telkens duurder en de kwaliteit blijft matig tot broerd.

Kortom: UPC eruit, schoteltje aan de muur en ergens een goedkoop internet abonnementje.. helaas is het niet anders.

Gast

Kortom: UPC eruit, schoteltje aan de muur en ergens een goedkoop internet abonnementje.. helaas is het niet anders.
Neem interdaad een ander abonnementje, zoals ADSL bijvoorbeeld. Alleen zeuren jullie dan niet over het feit dat zoals hierboven al gezegd je dan verplicht een KPN lijn moet hebben.....

KLINKT ALS KOPPELVERKOOP !!!! BLABLABLA

Als jullie het zo goed weten... span dan een zaak aan...

Reink

Ongelezen bericht door Reink »

Als je kan kiezen voro internet zou ik zeker geen Chello/UPC nemen. Voor de TV is Schotel een perfect alternatief.

Technisch gezien idd het scheiden van Internet en TV heel goed mogelijk. Die kastjes tussen antenne-aansluiting en kabelmodem (die er bij mij aanwezig is) hebben een "DATA" aansluiting dit is het gefilterede signaal van "internet" dus zonder Radio en TV.

Ik ben benieuwd hoe het bij mij zou gaan als iemand de kabel opzegd, ik heb mijn Chello abo namelijk op mijn naam staan terwijl de TV/Radio door iemand anders betaald word. Als die persoon de TV opzegd heb ik nog steeds mijn Chello aansluiting ....

Als je helemaal zonder UPC kan slagen kan ik maar 1 tip geven .. .mijd UPC zo veel mogelijk. (Ik zit er zelf helaas aan vast)

Gast

Waarom neem je geen digitenne ?

A bodde

Ongelezen bericht door A bodde »

zakelijke klanten van UPC hebben wel alleen een internetverbinding zonder tv abonement (priority) overigens kunnen ze wel gratis TV kijken de techniek die gebruikt wordt is het zelfde als de chelloklant alleen een stuk duurder dan maakt het upc niets uit dat ze zwartkijken.

Keesjan

Ongelezen bericht door Keesjan »

Waarom loopt iedereen UPC af te raden? In bepaalde regio's is de verbinding wel degelijk goed en verder hangt het af van je persoonlijke situatie. Stel nou dat je enkel mobiel bent en dus geen vaste telefoon hebt. Dan is ADSL ook uitgesloten. Of stel dat je geen geld hebt om de investeringen van de schotel eruit te halen: dan heb je ook een probleem. Of stel dat je 4 televisies hebt staan die je van TV wilt voorzien, dan is digitenne ook te duur. Zou de 65 euro die UPC totaal vraagt voor TV+Classic niet voordeliger kunnen zijn? :roll:

hess

Ongelezen bericht door hess »

UPC is best een goed bedrijf alleen die idiooten die daar werken moeten ze allemaal ophangen.

Reink

Waarom loopt iedereen UPC af te raden?
Serviceverlening is ver beneden peil. Nagenoeg elke vraag die gesteld word word telkens anders beantwoord. Waardoor alles ondoorczichting is geworden. Als je de Radio/TV ontvangst neemt is de kwaliteit hiervan ver beneden peil. Als je een keer schotel gezien en gehoord hebt ga je je echt storen aan de beroerde kwaliteit van de kabel.
In bepaalde regio's is de verbinding wel degelijk goed en verder hangt het af van je persoonlijke situatie. Stel nou dat je enkel mobiel bent en dus geen vaste telefoon hebt. Dan is ADSL ook uitgesloten. Of stel dat je geen geld hebt om de investeringen van de schotel eruit te halen: dan heb je ook een probleem. Of stel dat je 4 televisies hebt staan die je van TV wilt voorzien, dan is digitenne ook te duur. Zou de 65 euro die UPC totaal vraagt voor TV+Classic niet voordeliger kunnen zijn?
Het zenderaanbod van UPC is zeer beperkt als je het aanbod ook in prijs wil gaan verglijken met schotel moet je het gaan verglijken met UPC Digital met een fors aantal extra zenders die in UPC Digital Extra zitten voor een fors bedrag terwijl deze gratis op de schotel zitten. Dan kom ik kwa maandbedrag heel anders uit en is de verglijking weg. Dan zijn de kosten van een KPN BelBudget + ADSL er al heel snel uit hoor. De situatie waar er meerdere TV's met verschillend ontvangst staan is idd vrij kostbaar (elke TV heeft een eigen ontvanger (duurste deel Schotel installatie) nodig).
Het internet van UPC is gewoon niet wat het kan wezen, de seviceverlening is ver beneden peil en er worden stel;selmatig storingen in het netwerk ontkent. Als je naar de storingen bij elke andere willekeurige provider gaat kijken hebben deze alle meerdere storingen in de week terwijl UPC op haar "netwerkstatus" pagina soms maanden geen storing lijkt te hebben. Ook schuift de helpdesk alle storingen naar de "thuissituatie".

UPC is echt een NO-GO, ik ben met een wat groter project bezig op het moment waardoor een heel blok bij UPC gaat vertrekken met alles. Ik heb het over inmiddels 162 aansluitingen die volledig afgesloten gaan worden iedereen is erg enthousiast om te vertrekken bij UPC.

Gast

Reink, het volgende stukje ben ik niet helemaal met je eens:
Waarom loopt iedereen UPC af te raden?

Serviceverlening is ver beneden peil. Nagenoeg elke vraag die gesteld word word telkens anders beantwoord. Waardoor alles ondoorczichting is geworden. Als je de Radio/TV ontvangst neemt is de kwaliteit hiervan ver beneden peil. Als je een keer schotel gezien en gehoord hebt ga je je echt storen aan de beroerde kwaliteit van de kabel.
Wat dacht je van : "neem contact op met ons service nummer?" dat is het standaard antwoord dat ik altijd kreeg.

Reink

Wat dacht je van : "neem contact op met ons service nummer?" dat is het standaard antwoord dat ik altijd kreeg.
Klopt maar als er een blokkade op de telefoonlijn zit op 0900 nummers is UPC helemaal niet bereikbaar. Als ik vanaf een aneder lijn bel in geval van storing kunnen ze me niet helpen omdat ik niet thuis ben een aneder alternatief aschijnt er niet te zijn. En niemand leent zijn mobiel uit om even een 0900 nummer te gaan bellen.

Heb je een keer een echte vraag die je per e-mail stelt word het antwoord afgesloten met de tekst dat er enkel nog schriftelijk (dus geen e-mail) nog vragen gesteld kunnen worden.

Gast

Klopt maar als er een blokkade op de telefoonlijn zit op 0900 nummers is UPC helemaal niet bereikbaar.
uhm. .. bij de blokkade is UPC en 112 gewoon bereikbaar ....

Reink

uhm. .. bij de blokkade is UPC en 112 gewoon bereikbaar ....
Waarom krijg ik dan een bandje van de KPN dat het nummer niet bereikbbaar is vanaf mijn aansluiting ?

Gast

Dan heb je geen blokkade maar ben je afgesloten.

Reink

Dan heb je geen blokkade maar ben je afgesloten.
Knap dan bel ik al enkele jaren op een afgesloten aansluiting .... Omdat deze lijn door de zaak betaald word zit er een blokkade op die ik er niet zelf af kan halen.

Gast

maar wanneer na deze blokkade nog geen betalingen binnen zijn gaat UPC over tot afsluiting, zo is het bij een kennis van mij gegaan, vandaar...

Reink

maar wanneer na deze blokkade nog geen betalingen binnen zijn gaat UPC over tot afsluiting, zo is het bij een kennis van mij gegaan, vandaar...
Het betreft een telefoonaansluiting van de KPN niet van UPC, vandaar misschien ook wat verwarring.

Gesloten